تاثیرانواع پوکه معدنی در سبک سازی و مقاومت سازه ها

4

1402/6/4

11:12


تاثیرانواع پوکه معدنی در سبک سازی و مقاومت سازه ها

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

وزن سبک انواع پوکه یکی از مهمترین دلایل افزایش میزان استقبال از آن در عرصه های صنعتی به شمار می رود. این مسئله هر نوع استفاده ای را از دسته بندی های مختلف پوکه معدنی میسر کرده است. از کاربردهای آن در عرصه های ساخت و ساز و عمرانی گرفته تا مصارف شهرسازی و ساخت آبنما، با وجود این ویژگی های پوکه معدنی افزایش یافته اند. خرید پوکه معدنی با در نظر گرفتن تاثیر وزن کم پوکه در سبک سازی سازه های مختلف انجام می شود. یکی از ملاک های انتخاب مصالح در ساخت و سازهای امروزی، کاهش وزن و افزایش مقاومت بخش های مختلف است. از این رو در این مطلب به معرفی این مولفه می پردازیم. 

معرفی بهترین اقلام مصرفی در پوکه معدنی ساختمانی 

خرید پوکه معدنی با بررسی دقیق اقلام مصرفی و متریال به کار رفته در پوکه های معدنی انجام می شود. مهمترین مسئله ای که در خصوص انواع پوکه ها در طبیعت مطرح می شود، گازهای محبوس شده در این اقلام است. مواد اولیه ساخت و تولید این پوکه ها در طبیعت شامل خاک رس، سنگ آهک، سنگ گچ و... می شوند که هر یک از آن ها خواص مهمی در این اقلام به وجود آورده اند. سرباره ها و سایر مواد معدنی نیز در ساختار انواع پوکه ها به کار رفته اند و خواص و قابلیت های این مواد را به شدت افزایش داده اند. 

در ساختار پوکه های معدنی، مواد معدنی مانند منیزیم نیز به میزان قابل توجهی وجود دارد که مصارف آن ها را در حوزه های مختلف افزایش می دهد. به طور کلی، مواد تشکیل دهنده پوکه وزن کمی دارند و به همین خاطر سبب کاهش وزن این اقلام می شوند.

پوکه معدنی مواد و املاح را در قالب گازهای محبوس شده در خود جای می دهد. از این رو این مواد سبب افزایش وزن پوکه نمی شوند. ساختار متخلخل هر یک از دانه ها تا حد قابل توجهی از وزن آن ها کم می کند. با این وجود استحکام آن ها بسیار بالا است و آسیب ناپذیر هستند.

 

چرا پوکه معدنی را باید در ساخت ساختمان به کارببریم؟ 

خرید پوکه معدنی برای صنایع ساخت و ساز در سال های اخیر متداول شده است. این اقلام به سرعت وارد بازارهای فروش جهانی شده و جایگزین برخی ملات و مصالح قدیمی تر شده اند. از  این رو آن ها را در بخش های مختلف صنایع عمرانی مشاهده می کنید. یکی از دلایل پرکاربرد شدن پوکه های معدنی برای صنایع ساختمانی، مقاوم سازی سازه های تولید شده با آن ها در برابر زلزله و سایر آسیب های احتمالی است. با به کار بردن آن ها در این حوزه خسارت های جانی و مالی در زلزله ها به حداقل می رسند و از جان و مال افراد محافظت می شود.

پوکه معدنی ساخت بلوک های ساختمانی را با وزن کمتری همراه می کند. از این رو بلوک های ساخته شده با پوکه به سهولت جا به جا شده و وزن سبکی دارند. هر چه وزن سازه ای کمتر باشد، در زمان افتادن یا ضربه دیدن، آسیب های کمتری می بیند. این مجموعه دلایل، نشان دهنده استحکام بالای سازه های ایجاد شده با پوکه معدنی هستند. عدم ترک خوردگی پوکه ها در بخش های مختلف سازه های ساختمانی نیز از مهمترین دلایل استفاده از آن ها در ساخت و سازهای امروزی به شمار می رود.

 

فواید استفاده از پوکه معدنی در ساخت و ساز چیست؟ 

برای استفاده از انواع مصالح ساختمانی، باید پیش تر به خواص و ویژگی های آن دقت داشته باشیم و بر این اساس خرید و انتخاب هر یک را انجام دهید. برخی از فواید استفاده از انواع پوکه معدنی در ساخت و سازهای امروزی به شرح زیر هستند:

افزایش خاصیت چسبندگی  

خرید پوکه معدنی برای ساخت ملات های ساختمان سازی مزایای بی شماری به دنبال خواهد داشت. با به کار بردن این اقلام در ساخت ملات، میزان چسبندگی این ماده افزایش پیدا کرده و مقاومت و کیفیت ساختمان سای بیشتر می شود. به این ترتیب از ترک خوردگی هر یک از سازه ها در بخش های مختلف ساختمان به شدت پیشگیری خواهد شد. این مزایای مهم از مهمترین دلایل استفاده از پوکه در این صنایع به شمار می روند. 

افزایش سرعت ساخت و ساز

پوکه معدنی سرعت عمل ساخت را به دلیل وزن سبک و استفاده ساده ای که دارد، افزایش می دهد. استفاده از این مصالح در شیب بندی ساختمانی سهولت انجام کار را بالاتر برده و سبب مقاومت بیشتر سازه ها خواهد شد. برای استفاده از پوکه در این بخش از ساخت ساز، تنها لازم است که سطح مورد نظر را با استفاده از پوکه پوشش داده و سپس یک لایه ملات بر روی این مصالح بریزید. 

پیشگیری از هدر رفت انرژی

از دیگر قابلیت های مهم پوکه های معدنی پیشگیری از هدر رفت انرژی در فصل های مختلف سال است. انواع آن ها هدایت ضعیفی دارند و به همین خاطر مانع از انتقال گرما و سرما در بخش های مختلف ساختمان خواهند شد. با به کار بردن آن ها خاصیت عایق کاری ساختمان افزایش پیدا کرده و کیفیت زندگی افراد در ساختمان مورد نظر به شدت افزایش می یابد. این مسئله در همه نواحی کشور ما مورد توجه ساختمان سازان قرار دارد و در هر شرایط آب و هوایی مزایای خاص خود را به همراه می آورد.

آیا پوکه معدنی برای ساخت و ساز ساختمان مقرون و به صرفه است؟

خرید پوکه معدنی با قیمت ها و هزینه های متفاوتی همراه است. قیمت خرید هر یک از آن ها بسته به نوع و مدل و ابعاد و ویژگی های کمی و کیفی تعیین می شود. در صورتی که خرید این پوکه ها را بدون واسطه های فروش انجام دهید، بی شک قیمت هر یک از آن ها به صرفه تر خواهد شد. در صنایع ساختمانی امروزی استفاده از پوکه ها بیشتر از همیشه شده است و این مسئله میزان خرید و فروش انواع دسته بندی های این اقلام را به شدت افزایش می دهد. 

پوکه معدنی درجه بندی های کیفی متعددی دارد که باید پیش از خرید با هر یک از این درجه بندی ها نیز آشنایی داشته باشید. به این ترتیب کیفیت خرید شما در میان این مصالح افزایش می یابد. مدل های ریز و درشت پوکه ها هر یک قیمت خاص خود را دارند. مهمترین مزیت استفاده از این پوکه ها، محاسبه قیمت آن ها بر اساس متر مکعب است. از آن جا که این مصالح ابعاد ریزی دارند، نمی توان آن ها را شمارش کرد؛ به همین خاطر از واحد متر مکعب برای قیمت گذاری هر یک استفاده می شود. با این روش در هزینه های خرید مصالح به شدت صرفه جویی می شود. 

جمع بندی

در این بخش در خصوص انواع پوکه معدنی و ویژگی ها و کاربردهای این مصالح مطالبی را بررسی کردیم. در خصوص خرید هر یک از این اقلام کاربردی بررسی این ویژگی ها و مزایای کمی و کیفی از اهمیت بسیار زیادی برخوارد می باشد. از این رو باید به این فاکتورهای مهم در حین خرید خود دقت کنید. صنایع ساختمان سازی امروزی با استفاده از این پوکه های کاربردی تکمیل می شود. این پوکه ها مقاومت سازه ها در هر یک از بخش های به شدت افزایش می دهند و همین ویژگی نیز سبب افزایش میزان کاربرد این اقلام در این حوزه شده است. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو