کشف و بازدید از ناشناخته‌های اطراف تهران با اجاره ویلا

منبع: فوت و فن

4

1402/4/29

09:10


خسته شدن از شلوغی‌های شهر تهران و نیاز داشتن به استراحتی چند روزه در جایی دور از دوندگی‌های زندگی شهری، چندان دور از انتظار نیست.

کشف و بازدید از ناشناخته‌های اطراف تهران با اجاره ویلا

خسته شدن از شلوغی‌های شهر تهران و نیاز داشتن به استراحتی چند روزه در جایی دور از دوندگی‌های زندگی شهری، چندان دور از انتظار نیست. قطعا دلتان می‌خواهد راه مقصدی جذاب و زیبا را در پیش بگیرید که خیلی هم از تهران دور نباشد و بتوانید در زمانی کوتاه، سفری دلچسب را در آنجا تجربه کنید.

معمولا کمبود وقت است که موجب می‌شود تا از سفر منصرف شوید و به همان کم و بیش زندگی شهری و خستگی‌های کار و فعالیت رضایت دهید. اما جای هیچ نگرانی نیست و شما هم می‌توانید در مورد تصمیم سفرتان جدی باشید؛ چرا که مقصد در دو قدمی شما است و حتی اگر تنها چند ساعت وقت استراحت داشته باشید، می‌توانید وسایلتان را بردارید و به دل طبیعت بکر روستای کردان بزنید.

برای اقامتی یک تا چند روزه در این روستای لاکچری و زیبا، می‌توانید به سراغ گزینه‌های متنوع اجاره ویلا بروید تا از بودن در فضای دلنشین روستا و فرصت تماشای چشم اندازهای زیبای آن به حالی خوش برسید و تمام خستگی‌ها را در همانجا رها کنید و سرحال و پر انرژی به تهران برگردید. با هر بار پلک زدن در مقابل طبیعت و زیبایی‌های کردان و گشت و گذار در دل کوچه باغ‌های روستا، حس سرزندگی در شما جان بیشتری می‌گیرد و خاطرات ناب یکی پس از دیگری رقم می‌خورند.

کردان کرج یکی از روستاهای گردشگری پرطرفدار در اطراف تهران است، که اهالی شهر آن را به عنوان پاتوق و استراحتگاهی بکر برای تعطیلات آخر هفته‌شان می‌شناسند. ناگفته نماند که جذابیت‌های این مقصد و امکانات گردشگری بسیاری که در این روستا وجود دارند، آن را به مقصدی درجه یک برای سفرهای طولانی‌تر تبدیل کرده‌اند. در واقع اگر وقت کافی داشته باشید می‌توانید از تفریحات و امکانات رفاهی متنوع کردان استفاده کنید و لذت بیشتری را در سفر نصیب خودتان کنید.

کردان از روستاهای شهرستان ساوجبلاغ است و با کرج 15 کیلومتر فاصله دارد. این روستای دل انگیز، آب و هوایی بسیار خوش و طبیعتی باشکوه و بکر دارد؛ به طوری که گردشگران داخلی و خارجی زیادی، همانند اهالی تهران برای کسب تجربه‌‌های ناب در دل طبیعت، کردان را مقصد فوق العاده‌ای می‌دانند که در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز، با جلوه‌های شگفت انگیز متفاوتی آنها را حیرت‌زده می‌کند.

در گوشه‌ای دیگر از این مقصد گردشگری، دو جاذبه تاریخی ارزشمند از جمله پل بانو صحرا و برج مقبره حتما توجه شما را به خود جلب می‌کنند. پل بانو صحرا در 2 کیلومتری روستا قرار دارد و قدمت آن به عصر صفوی برمی‌گردد. برج آجری مقبره نیز در فاصله‌ای 800 متری از روستا واقع شده است و ساخت آن در دوران سلجوقی اتفاق افتاده است. این دو جاذبه تاریخی همانند دیگر بخش‌های روستا، در اطراف خود، طبیعت شگفت انگیز و بسیار زیبایی دارند؛ بنابراین در بازدید از آنها می‌توانید گردشی دو وجهی را تجربه کنید و در واقع با یک تیر دو نشان بزنید.

نمی‌توان به کردان رفت و سری به باغ‌های گیلاس، زردآلو، آلبالو، توت و گردو آن نزد و ساعاتی را در کنار رودخانه معروف آن سپری نکرد. باغ‌ها و زمین‌های حاصلخیز روستا از آب رود کردان سیراب می‌شوند و به لطف این رودخانه پرآب و زلال، در بیشتر ماه‌های سال، سرسبز و پر طراوت هستند. ابتدای این رودخانه در شمال شرق روستا است و امتداد آن به جنوب غربی روستا می‌رسد و از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد عبور می‌کند. چند ساعتی را که در کنار این رود سپری کنید، صدای دلنشین جریان آب و مناظر بی بدیل اطراف رودخانه شما را مدهوش و مجذوب خود می‌کنند.

خیابان‌هایی که از قدم زدن در آنها خسته نمی‌شوید

جاهای دیدنی تهران

به همان اندازه که صحبت از شلوغی و ترافیک تهران است، می‌توان از جذابیت‌هایی گفت که همه آن تصورات در مقابلشان رنگ می‌بازند و تهران را طور دیگری برای شما تعریف می‌کنند. جاهای دیدنی تهران یکی دوتا نیستند و شک نداریم که صحبتمان از تهران گفتن و از تهران شنیدن به درازا می‌کشد.

بنابراین با یک پیشنهاد عالی می‌خواهیم شما را طوری دیگر با مکان های دیدنی تهران آشنا کنیم. اگر اهل قدم زدن و پیاده روی باشید با این پیشنهاد ویژه، می‌توانید تجربه متفاوتی را از تهران گردی به دست بیاورید و در مسیر قدم زدن، از جاذبه‌های زیادی دیدن کنید. اما چطور؟ جلوتر همراه ما باشید تا به شما از جذابیت‌های قدم زدن در خیابان‌های معروف تهران بگوییم؛ خیابان‌هایی که شما را با حس و حال متفاوتی از بودن در دل شهر بزرگ تهران و تماشای زیبایی‌های آن روبرو می‌کنند.

حتما تا به حال نام خیابان ولیعصر تهران و خیابان سی تیر را شنیده‌اید. به لیست زیباترین و معروف‌ترین خیابان‌های این شهر می‌توان خیابان باغ سپهسالار، خیابان انقلاب، خیابان سهروردی و… را نیز اضافه کرد.

خیابان ولیعصر تهران با 18 کیلومتر طول، بلندترین و معروف‌ترین خیابان در کل خاورمیانه است. ابتدای این خیابان از میدان راه آهن شروع و انتهای آن به میدان تجریش می‌رسد. در واقع در این مسیر، نقطه حرکت از جنوبی ترین منطقه تهران است و ادامه آن تا شمالی‌ترین نقطه تهران امتداد پیدا می‌کند. برای پیمودن این مسیر زیبا و منحصر به فرد، به یک ساعت زمان نیاز دارید و در طول مسیر می‌توانید از زیبایی‌ها و جاذبه‌های این خیابان دیدن کنید و از گشت و گذار در دل آنها لذت ببرید.

از جمله جاذبه‌های گردشگری که در نزدیکی خیابان ولیعصر می‌توانید از آنها دیدن کنید، امامزاده صالح، کاخ سعدآباد، باغ فردوس، بازار صفویه، بوستان ملت، بوستان ساعی، پاساژ پردیس، مرکز تجارت ایرانیان، سینما استقلال، سینما آفریقا، فرهنگستان هنر، مرکز کامپیوتر ایران، مرکز خرید نور، بازار کامپیوتر رضا، تئاتر شهر، بوستان دانشجو و… هستند.

دیگر خیابان‌های معروف تهران نیز به همین صورت دسترسی بسیار خوبی به جاذبه‌های پرطرفدار تهران دارند و برای تجربه قدم زدن‌های شبانه و شب گردی در تهران، گزینه‌ها جذاب و فوق العاده‌ای هستند.

تنفسی یک روزه در روستاهای اطراف تهران

اجاره روزانه خانه در تهران

سفر به تهران با شگفتی‌های بسیاری همراه است؛ شما می‌توانید با اجاره روزانه خانه در تهران یا اجاره سوئیت تهران تجربه اقامتی به یاد ماندنی را به دست بیاورید و بدون داشتن دغدغه درخصوص مکان اقامتی، چند روزی را در شهر تهران بمانید و از فرصت گشت و گذار در اطراف تهران نیز بهره‌مند شوید.

علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و فرهنگی متنوع در داخل شهر تهران و تجربه تفریحات هیجان انگیز آن، می‌توانید از روستاها و ییلاقات اطراف این شهر نیز دیدن کنید و از بودن در دل طبیعت آنها لذت ببرید.

روستای ارنگه یکی از مناطق ییلاقی بسیار خوش آب و هوای اطراف تهران است که برای استراحتی یک روزه می‌توانید به دل طبیعت آن پناه ببرید و از طبیعت گردی در مناطق بکر و سرسبز روستا لذت ببرید. ارنگه در ابتدای جاده چالوس قرار دارد و بهترین زمان برای بازدید از آن، فصل بهار تا فصل هزار رنگ پاییز است. در این روستا چشم اندازهای سرسبز در کنار آبشارها و چشمه‌ها، مناظر بی‌بدیلی را خلق کرده‌اند که تماشای آنها برای هر گردشگری با لذتی وصف نشدنی همراه است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو