مهمترین دلایل ریزش مو کدامند؟

منبع: پارس ناز

6

1402/4/31

15:06


مهمترین دلایل ریزش مو کدامند؟

مهمترین دلایل ریزش مو کدامند؟

یکی از مشکلات عدیده ای که در رابطه با مو به وجود آمده و افراد را به مرز استیصال و درماندگی می رساند، ریزش مو است. با ریزش تارهای مو، نه تنها از حجم آن کاسته می شود، بلکه ظاهر فرد نیز دستخوش تغییرات منفی شده و دیگر، زیبایی سابق را نخواهد داشت.

 

همانطور که می دانید موها مهمترین نقش را در زیبایی و جذابیت چهره ایفا می کنند. به نظر شما فردی که دارای موهای پر حجم و سالم است، زیباتر به نظر می رسد یا کسی که با موهای کم حجم و ناسالم روبروست؟ قطعا پاسخ شما نیز گزینه اول خواهد بود.

 

البته جایی برای نگرانی نیست، چرا که امروزه روش های مختلفی برای درمان ریزش مو کشف گردیده اند؛ اما پیش از پرداختن به آنها، قصد داریم تا دلایل این مشکل را بررسی نماییم:

 

علل موروثی

ریزش مو، آن هم 50 تا 100 تار مو در روز، امری طبیعی است و این موضوع به هیچ وجه نگران کننده به نظر نمی رسد. مشکل از جایی آغاز می شود که موها دسته دسته ریخته و رو به سوی کم حجم شدن حرکت می کنند. یکی از دلایل مهمی که سبب ریزش مو شده و افراد را دچار ناراحتی می سازد، علت وراثتی است.

 

این مشکل را با عناوین مختلف همچون ریزش مو با الگوی زنانه و ریزش مو با الگوی مردانه، مورد خطاب قرار می دهند. مثلا اگر زنان به مرور با موهای نازک مواجه شده و دیگر مو پر حجمی که قبلا صاحب آن بودند را نخواهند داشت. سابقه ریزش مو در خانواده با این دلیل در ارتباط است.

 

تغییر در وضعیت هورمون ها

یکی دیگر از دلایلی که باعث ایجاد مشکلی مثل ریزش مو شده و افراد را به فکر درمان ریزش مو می اندازد، تغییرات هورمونی است. تغییر در هر یک از هورمون های بدن، ممکن است ریزش مو به صورت موقتی یا دائمی را به وجود بیاورد. مشکلات به وجود آمده در غده تیروئید، زایمان، بارداری و یائسگی، همگی با تغییرات هورمونی در ارتباط می باشند.

 

بهترین روش درمان ریزش مو کدام است؟

مصرف دارو

گاهی عوامل غیر طبیعی مثل مصرف انواع دارو و مکمل می توانند مشکلاتی نظیر ریزش مو را ایجاد نمایند. بعضی از داروها با عوارض جانبی همراه بوده و موها را دچار ریزش خواهند کرد. برخی از بیماران مبتلا به افسردگی، نارسایی های قلبی، آرتریت، فشار خون بالا، سرطان و نقرس که دارو مصرف می کنند، با این مشکل، دست و پنجه نرم می کنند.

 

استرس، یک تهدید جدی برای مو

استرس که نوعی ناهنجاری روحی و روانی محسوب می شود، نه تنها اختلالات درونی بسیاری را در فرد ایجاد می کند، بلکه مشکلات دیگری را نیز در رابطه با ظاهر فرد به وجود می آورد. ریزش مو یکی از مشکلاتی است که در اثر استرس بیش از حد رخ داده و فرد را از ظاهر دلخواهش دور می سازد. البته درمان ریزش مو در اثر استرس، امری امکانپذیر بوده و این مشکل، دائمی نیست.

مهمترین دلایل ریزش مو کدامند؟

درمان ریزش مو قطعی

 

یک روغن گیاهی جدید که در درمان ریزش مو معجزه می کند

در بخش گذشته راجع به برخی از شایع ترین دلایل ریزش مو صحبت کردیم. در این قسمت می خواهیم تا یک روش جدید و موثر را به عنوان درمان ریزش مو معرفی کنیم. روشی خانگی که مورد استقبال طیف وسیعی از بیماران قرار گرفته است.

 

بنابراین اگر به دنبال بهترین روش درمان ریزش مو خانگی هستید، پیشنهاد می دهیم ادامه مطلب را از دست ندهید. این روش با استفاده از یکی از بهترین روغن های گیاهی صورت گرفته و درمان ریزش مو را قطعی می سازد. روغن ترکیبی تقویت ریشه مو بندیتو یکی از معجزه های قرن محسوب می شود.

 

این روغن گیاهی به کسانی که روش های درمانی خانگی را می پسندند، کمک می کند تا به هدف مطلوب خود که داشتن موهای زیبا و پرحجم است، دست یابند. همچنین روغن گیاهی بندیتو را می توان یک محصول مقرون به صرفه به شمار آورد. محصولی که با حضور خود، رویای افراد در رابطه با درمان ریزش مو را به واقعیت مبدل می سازد. یک واقعیت دوست داشتنی که پیش تر از این، فقط در حد یک رویا بود.

 

با روغن مو بندیتو، سلامتی را به موهایتان هدیه دهید

روغن مو بندیتو که به تقویت پوست سر می پردازد، قدرت فوق العاده ای در درمان ریزش مو داشته و سلامتی را نیز به موها عطا خواهد کرد. این روغن گیاهی حاوی چربی های مفید می باشد. چربی هایی که حضور آنها برای پوست سر، ضروری بوده و در نهایت به سلامت مو کمک خواهند کرد.

 

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن بندیتو، بافت های اصلی مو را تقویت نموده و از ایجاد مشکلات دوباره در رابطه با ریزش مو، جلوگیری می کنند. این اسیدهای چرب با حضور در پوست و مو، اثرات مفید دیگر همچون درخشندگی، شادابی، ضخامت تارهای مو و … را نیز هویدا می سازند.

 

خواص شگفت انگیز آن

از خواص بی نظیر روغن ترکیبی تقویت ریشه مو بندیتو، چه می دانید؟ این محصول، خواص بی پایانی را در خود جای داده است. خواصی که با شنیدن آنها متحیر خواهید شد. برخی از خواص آن عبارتند از:

 

* مانع از سفید شدن موها در زود هنگام

* تاثیرگذاری در پیاز مو و تقویت آن

* درمان ریزش مو به صورت 100 درصدی

* دفع پوسته های موجود در کف سر

* درمان شوره

مهمترین دلایل ریزش مو کدامند؟

آیا ریزش مو قابل درمان است؟

 

چگونه روغن تقویت مو بندیتو را مصرف کنیم؟

روغن مو بندیتو که تبدیل به یک راه حل مناسب برای درمان ریزش مو شده، نحوه استفاده کاملا آسانی دارد. این روغن، یکی از محصولات موضعی است و نباید آن را به عنوان روغن خوراکی مصرف نمود؛ بلکه باید آن را در قسمت پوست سر مورد استفاده قرار داد تا کاملا جذب ریشه گردد. توجه داشته باشید این روغن را نباید در قسمت ساقه مو استفاده نمود.

 

نکته مهمی که می بایست از آن مطلع گردید، این است که بطری حاوی روغن، پیش از مصرف باید به خوبی تکان داده شود. این روغن دارای بطری ای با ظرفیت 50 سی سی است و برای مصرف یک ماهه در نظر گرفته شده است. ابتدا پوست سر را با مقدار مشخصی از این روغن آغشته نمایید.

 

سپس آن را به صورت ملایم و روی همه بخش های پوست سر به کمک نوک انگشتان بمالید. اکنون با استفاده از یک برس یا شانه، آن را به پوست سر ماساژ دهید. این کار را از حالت ملایم به محکم تغییر دهید. این اقدام باعث به جریان انداختن خون در زیر پوست سر شده و جذب حداکثری روغن را میسر می سازد.

 

نکات مهم در رابطه با مصرف این روغن:

* اگر در دوره بارداری یا شیردهی قرار دارید، مطابق با دستور داروساز یا پزشک، آن را مصرف نمایید.

 

* جهت شستشوی موی آغشته به روغن گیاهی بندیتو، از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنید.

 

* در هفته نخست مصرف، مجاز به مصرف هر روزه آن هستید. (2 ساعت پیش از حمام).

 

* هفته دوم، مصرف روغن به یک روز در میان تغییر می یابد. (2 ساعت قبل از حمام).

 

* در طول دوره مصرف، موها را رنگ نکنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو