نکات کلیدی در انتخاب تشک و تخت برای سالمندان و بزرگسالان

منبع: فوت و فن

3

1402/5/1

18:34


همه ما اهمیت داشتن یک خواب خوب در شب را می دانیم. با این حال، با افزایش سن، روش‌های معمولی برای داشتن خواب کافی ممکن است کافی نباشد.

نکات کلیدی در انتخاب تشک و تخت برای سالمندان و بزرگسالان

همه ما اهمیت داشتن یک خواب خوب در شب را می دانیم. با این حال، با افزایش سن، روش‌های معمولی برای داشتن خواب کافی ممکن است کافی نباشد. با بالا رفتن سن، طبیعی است که چرخه خواب ما تغییر کند، نه گفتن به شیوع روزافزون شرایط سلامتی که داشتن یک خواب آرام در شب را چالش برانگیزتر می کند. در حالی که بیشتر صاحبان خانه بیشتر به طراحی اتاق خواب اصلی خود اهمیت می دهند و آنها را تکمیل کننده فضای داخلی مدرن خود می دانند، نمی توان انکار کرد که تشک و تخت خواب نیز با فضا ادغام شده اند. با تشک و جفت تخت مناسب، نیازهای سالمندان و بزرگسالانی که در خانه شما زندگی می کنند به طور موثر برآورده می شود. این راهنما که می‌تواند بین شب‌های ناخوشایند بی خوابی و کمردرد یا 8 ساعت خواب کامل ضروری تفاوت ایجاد کند و ملاحظات مهم خرید برای سالمندان را پوشش می‌دهد.

مهم ترین ویژگی های تشک مناسب برای سالمندان

هنگامی که صحبت از انتخاب تشک مناسب برای سالمندان و بزرگسالان و حتی افراد بیمار مسن می شود، چندین ویژگی وجود دارد که می تواند به راحتی و ایمنی آنها کمک کند. در اینجا چند ویژگی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

حمایت:

تشکی که حمایت کافی را فراهم می کند برای سالمندان ضروری است، به ویژه کسانی که از درد مزمن کمر یا مشکلات مفصلی رنج می برند. به دنبال تشکی باشید که با بدن فرم گرفته و ستون فقرات را پشتیبانی کند.

کاهش فشار:

بسیاری از افراد مسن در معرض خطر ابتلا به زخم های فشاری هستند که می تواند دردناک و درمان آن دشوار باشد. به دنبال تشکی با ویژگی های کاهش فشار مانند مموری فوم یا تشک لاتکس باشید.

ضخامت و ارتفاع:

ارتفاع تشک را در نظر بگیرید، زیرا ارتفاع کمتر ممکن است باعث سهولت در داخل و خارج شدن افراد مسن از تخت خواب شود.

سفتی:

سفتی تشک یک اولویت شخصی است، اما تشک متوسط سفت اغلب انتخاب خوبی برای افراد مسن است زیرا در عین راحتی، حمایت خوبی دارد.

تنظیم دما:

بسیاری از افراد مسن با تنظیم دمای بدن خود مشکل دارند، بنابراین تشک با ویژگی های خنک کننده مانند تشک فنر پاکتی و لاتکس می تواند به راحتی آنها هنگام خواب کمک کند.

ایزوله حرکتی:

اگر فرد مسن با شریک خود در یک تخت مشترک است، تشکی با ایزوله حرکتی خوب مانند تشک مموری فوم و لاتکس می تواند از ایجاد اختلال در حرکات همسرش در طول شب جلوگیری کند.

دوام:

تشک بادوام برای اطمینان از دوام و پشتیبانی مداوم در طول زمان مهم است.

به طور کلی، تشکی که حمایت، کاهش فشار و راحتی را فراهم می کند برای سالمندان و افراد بزرگسال ضروری است. همچنین مهم است که هر نیاز یا ترجیحات خاص فرد را در نظر بگیرید.

تشک پرمیوم با دوام و با کیفیت

چه نوع تشکی برای سالمندان و افراد مسن بهتر است؟

مانند تمام مبلمان، شکی نیست که مدیریت بودجه شما بسیار مهم است. اما وقتی صحبت از تشک به میان می آید، بحث های زیادی در مورد اینکه آیا تشک باکیفیت یک لوکس است یا یک ضرورت وجود دارد. اما با احتمال بیدار شدن با کمردرد و احساس خستگی، سرمایه گذاری روی تشک مناسبی که این خطرات را که معمولاً سالمندان با آن مواجه هستند کاهش می دهد، ضروری است. بنابراین، آیا روی آوردن مستقیم به تشک های طبی تنها راه حل برای سالمندان خانه شماست؟ در اینجا بهترین تشک هایی که باید در نظر بگیرید آمده است:

1. تشک مموری فوم

تشک های مموری فوم در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده اند. تشک های فوم با انجام یک کار خارق العاده در توزیع یکنواخت وزن، می توانند درد ناشی از افزایش فشار را به حداقل برسانند. علاوه بر این، پشتیبانی کافی از کل بدن را فراهم می کند، درد را تسکین می دهد و به افراد مسن اجازه می دهد خواب راحتی داشته باشند. این تشک که بدن را در آغوش می گیرد، ایزوله حرکتی عالی را نیز تضمین می کند، بنابراین زوج های بزرگسال به دلیل حرکات شریک زندگی خود، نگران انتقال آن به سطح نیستند.

2. تشک لاتکس

برای چیزی سفت تر از مموری فوم و ساخته شده از مواد طبیعی، تشک لاتکس را امتحان کنید. تشک های لاتکس با داشتن خواصی مشابه تشک های مموری فوم، کاهش فشار عالی روی بدن، راحتی، تراکم و خواص فیزیکی طبیعی که دارند، محبوب هستند. تشک های لاتکس به دلیل شکل ظاهری که دارند برای استفاده به عنوان تشک طبی مناسب هستند. برای تراز ستون فقرات و کاهش هر نقطه فشاری عالی است.

3. تشک فنر پاکتی

تشک های فنری جیبی یا پاکتی دارای هسته ای ساخته شده از سیم پیچ های فلزی هستند که توسط یک لایه بیرونی ساخته شده از فوم، لاتکس یا مواد دیگر پوشانده شده است. قدیمی ترین نوع تشک در صنعت، این گزینه سنتی بسیار انعطاف پذیر، محکم و حمایت کننده است. با داشتن تعداد زیادی پاسخ مثبت، این یک انتخاب ایده آل برای کسانی است که احساس محکم تر و تشک سفت تر را ترجیح می دهند.

4. تشک هیبریدی

تشک‌های هیبریدی در حال حاضر رایج‌تر هستند و شامل یک هسته پشتیبان فنر داخلی است که از فنر های پاکتی و یک جزء اضافی ساخته شده از مواد دیگری مانند فوم یا لاتکس ساخته شده است که راحتی . پشتیبانی را ارائه می‌کند. ترکیب مزایای تشک های فوم یا لاتکس با تشک های سنتی کویل بهترین های هر دو جهان (بین تشک های فنری و بدون فنر) را ارائه می دهد. این ترکیب کاملاً به بدن افراد مسن منطبق می شود و نقاط فشار را کاهش می دهد، در حالی که موادی مانند لاتکس جریان هوای عالی را فراهم می کنند.

تخت سالمندان با زیر تشکی قابل تنظیم

زیر تشکی های قابل تنظیم، بهترین تخت برای سالمندان چیست؟

هنگامی که از تشکی مطمئن شدید که گزینه مناسبی برای سالمندان و بزرگسالان خواهد بود، آخرین مرحله این است که به تخت خواب همراه نیز نگاه کنید. فریم‌های تخت ممکن است نگهدارنده ساده‌ای برای تشکی باشد که می‌خواهید بخرید، اما ویژگی‌های کاربردی‌تری دارند که می‌تواند به کاهش برخی از چالش‌های رایجی که سالمندان با آن‌ها مواجه هستند کمک کند.

مشکلات حرکتی در میان سالمندان رایج است و زیر تشکی طبی قابل تنظیم برای آنها مفید است. چه آنها با مشکلات مفصلی، ضعف عضلانی یا درد در نواحی مختلف بدن دست و پنجه نرم کنند، تخت های قابل تنظیم می تواند به افراد مسن کمک کند که در داخل و خارج شدن از تختخواب مشکل دارند. چنین تخت‌ها و تشک‌های طبی موتوری را می‌توان به‌صورت دستی تنظیم کرد تا به صورت زاویه‌ای متمایل شوند تا بتوانند بدون اعمال فشار و تلاش بیش از حد به بدن خود تکیه یا روی تخت بنشینند.

جمع بندی

در نهایت، ست های اتاق خواب باید به راحتی نگهداری شوند. حوادثی مانند ریختن آب و شب ادراری از مسائل رایج در میان جمعیت سالخورده است. اینجاست که مبلمان ساخته شده با جنس و کیفیت مناسب بسیار مهم است.

وقتی نوبت به انتخاب بهترین تشک و تخت برای سالمندان و بزرگسالان می رسد، همه چیز به خواسته ها و نیازهای آنها برمی گردد. درست مانند مواردی که باید هنگام انتخاب تخت و تشک مناسب برای کودکان خود در نظر بگیرید، همین امر در مورد سالمندان خانه شما نیز صدق می کند. حتی نحوه خوابیدن و وزن فرد مسن نیز می تواند در انتخاب تشک و تخت مناسب موثر باشد، به چند نکته زیر دقت نمایید:

  • هر چه وزن فرد مسن بیشتر باشد، بهتر است از تشک های سفت تر استفاده شود
  • اگر فرد مسن اغلب به پشت میخوابد، بهتر است از تشک های سفت تر استفاده شود
  • اگر فرد مسن اغلب به پهلو میخوابد، بهتر است از یک تشک نرم تر با یک بالش مناسب در بین زانو استفاده شود
  • و در آخر، استفاده از یک محافظ تشک مناسب و لحاف روتختی ضد حساسیت و با کیفیت می تواند به بهداشت و راحتی بیشتر تخت سالمندان کمک کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو