طرز تهیه ته چین آلو اسفناج خوشمزه با دستور پخت سنتی

منبع: آرگا

3

1402/5/2

09:36


ته چین یکی از غذاهای بسیار محبوب و سنتی ایرانی است که با استفاده از مرغ و یا گوشت تهیه می شود که البته می توان بدون گوشت و مرغ تهیه کرد که یک ته چین گیاهی می شود.

ته چین یکی از غذاهای ایرانی است که از ترکیب گوشت یا مرغ و برنج و زعفران تهیه می گردد. ته چین یکی از غذاهای سنتی بسیار محبوب هم به شمار می آید. ته چین آلو و اسفناج مقداری با دیر ته چین ها متفاوت است و با استفاده از آلو، اسفناج و دیگر مواد اولیه خوشمزه تهیه می گردد. طرز تهیه ته چین آلو اسفناج با طعمی لذیذ در این مطلب قرار گرفته شده است .

دو نوع ته چین بسیار محبوب وجود دارد که ته چین مرغ ترش و ته چین گوشت چرخ کرده است. زمانی که ته چین را از قابلمه به صورت برعکس خارج کردید می توان قسمت روی ته چین را با استفاده از زرشک و اسفناج تزئین کنید. از این ته چین می توانید برای مهمانی های خود استفاده نمایید.

ته چین آلو و اسفناج لدید

مواد لازم

  • ران یا سینه مرغ ۵ تکه
  • آلو ۱ پیمانه
  • برنج ۳ پیمانه
  • اسفناج ۱ کیلوگرم
  • زرده تخم مرغ ۲ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • ماست چکیده ۶ قاشق غذا خوری
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • برگ بو و زرد چوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه ته چین آلو اسفناج سنتی

ابتدا برای تهیه ته چین آلو اسفناج باید برنج را خیس کنید. برای این کار برنج را چندین بار به خوبی بشویید و با مقداری نمک نم کنید. هسته آلو ها را جدا کنید و برای اینکه آلو ها نرم و ملایم شوند، آلو ها را درون کاسه ای با مقداری آب ولرم قرار دهید. تابه ای مناسب با مقداری روغن بر روی حرارت قرار دهید.

در ادامه زمانی که روغن داغ شد مرغ را به همراه نمک، فلفل و زردچوبه تفت دهید. پس از مقداری تفت دادن مرغ، زعفران دم کرده را به تابه اضافه کنید. سپس یک عدد پیاز را خلالی خرد کنید و به همراه یک لیوان آب و برگ بو به تابه بی افزایید و درب آن را بگذارید تا به مدت ۱ ساعت با حرارت ملایم پخته شود.

زمانی که مرغ پخته شد آن را از تابه خارج کنید و مرغ را ریش ریش کنید. حال باید به سراغ اسفناج بروید. برای این منظور یک عدد پیاز باقی مانده نگینی شده را به همراه مقداری روغن درون یک تابه تفت دهید. پس از ۱ الی ۲ دقیقه تفت دادن سیر ها را پوست و خرد کرده و به تابه اضافه نمایید.

اسفناج ها را از قبل پاک و خرد کنید سپس به تابه اضافه کنید و تفت بدهید تا آب اسفناج از بین برود و بعد از کشیده شدن آب اسفناج، عتاب را از روی حرارت بردارید. یک کاسه مناسب بردارید و  ماست، دو عدد زرده تخم مرغ و زعفران به مقدار زیاد را درون آن کاسه به صورت یک دست مخلوط کنید.

مقداری آب در یک قابلمه مناسب بریزید و بر روی حرارت قرار دهید. وقتی که آب جوش آمد برنج را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه مقداری زود تر برنج را زنده تر از همیشه آبکش کنید. مقداری از برنج را داخل مخلوط ماست بریزید و هم بزنید. کف قابلمه مقداری روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود.

 

مواد ته چین را ته قابلمه بریزید و با استفاده از قاشق آن را به خوبی صاف کنید. سپس اسفناج، آلو و مرغ را بر روی ته چین بریزید و به خوبی فشرده کنید. برنج باقی مانده را در قابلمه بریزید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه کره ذوب شده را بر روی برنج بریزید و صبر کنید برنج به مدت ۴۵ دقیقه بپزد.

طرز تهیه ته چین آلو اسفناج لذیذ

برنج را در ظرف مورد نظر خود برگردانید و سرو کنید. برای مشاهده و تهیه انواع ته چین های لذیذ و خوشمزه بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو