طرز تهیه ته چین باقالی لذیذ و خوشمزه با بهترین دستور پخت

منبع: آرگا

1

1402/6/16

08:39


برای اینکه یک غذای اصیل ایرانی داشته باشید، می توانید در این بخش با طرز تهیه ته چین باقالی پلو خوشمزه و خوش عطر آشنا شوید.

برای داشتن یک ته چین خوشمزه به روش رستورانی می توانید در این بخش با طرز تهیه ته چین باقالی پلو آشنا شوید. این ته چین مزه خوبی داشته و رسپی ساده ای دارد.

انواعی از ته چین های خانگی را می توانید در ارگا آمورش ببینید. در لینک نیز طرز تهیه ته چین آلو و ته چین مرغ را مطالعه خواهید کرد. این غذاهای مجسلی را می توانید با رسپی ساده تهیه کنید.

ته چین باقالی خانگی

مواد اولیه:

  • برنج: ۳ و نیم پیمانه
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • ماهیچه: ۴ تکه
  • ماست: نصف لیوان
  • شوید: ۱/۲ پیمانه
  • روغن: یک سوم پیمانه
  • باقلا: ۱/۵ پیمانه
  • فلفل، زردچوبه، نمک: به میزان لازم
  • زعفران: به میزان لازم

طرز تهیه ته چین باقالی پلو:

برای داشتن این ته چین خوشمزه باید ابتدا برنج را از قبل خیس کنید. برای این غذا می توانید از مرغ یا گوشت چرخی استفاده کنید که ما در این بخش رسپی آن را با مرغ آموزش می دهیم. برای این غذا باید مرغ را به صورت مکعبی برش دهید.

حالا پیازهای نگینی شده را درون تابه ای با مقداری روغن تفت دهید. بعد از سبک شدن پیاز می توانید مرغ های نگینی شده را نیز اضافه کرده و زمان دهید تا تغییر رنگ دهد.

مواد اولیه ته چین باقالی

حالا باید فلفل سیاه و زردچوبه و مقداری نمک نیز اضافه کنید. مقداری نیز زعفران دم کشیده روی مرغ ها ریخته تا عطر و رنگ بهتر بگیرد. مقداری رب گوجه فرنگی اضافه کرده و خوب تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. کمی آب جوش روی آن ریخته ک زمان دهید تا مرغ ها کمی بخارپز شده و سس آن به غلظت کافی برسد.

حالا بابد یک مایه ماستی تهیه نمایید. زرده تخم مرغ، ماست، نمک، روغن، زعفران، گلاب را با یکدیگر ترکیب کرده و مقداری نیز برنج پخته شده در مرحله بعد به آن اضافه کنید و ترکیب نمایید. باقالی ها را درون قابلمه‌ای با مقداری آب روی حرارت گذاشته تا پخته شود و بعد مقداری نیز سبزی معطر خشک به دلخواه اضافه کنید.

قابلمه ای آب کرده و روی حرارت بگذارید. برنج‌‌را به همراه مقداری نمک‌درون قابلمه‌ای ریخته و زمان دهید تا نرم شده و بعد آبکش کنید. بعد از آبکش شدن برنج می توانید مقداری برنج را به مواد ماستی اضافه کرده و کف قابلمه با مقداری روغن بریزید.

طرز تهیه ته چین باقالی

نیمی‌ از برنج‌را ریخته و مواد تهیه شده ته چین و باقالی را به آن اضافه کنید. به مدت ۵۰ دقیقه زمان داده تا برج دم بکشد. بعد می توانید این برنج را درون دیس سرو کرده و نوش جان کنید. این پلو مزه ای عالی داشته و یک ترکیب فوق العاده نیز دارد. این‌ پلو را می توان یکی از غذاهای اصیل ایرانی دانست و نمونه ای از انواع ته چین است‌.

در این مرحله از طرز تهیه ته چین باقالی پلو روی ته چین را می توانید مقداری زعفران دم کرده نیز اضافه کرده و عطر و بوی برنج را بهتر کنید. شما می توانید از مقداری روغن برای روی پلو استفاده کرده تا کمی دانه دار و درشت تر شود. این پلوی خوشمزه را می توانید مقداری نیز شوید خشک شده و دیگر سبزی های معطر بزنید که عطر بهتری به آن می دهد. در صورتی که می خواهید این پلو را به صورت قالبی سرو کنید، می توانید آن را درون یک قالب ریخته و بعد درون ظرف سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو