طرز تهیه ته چین لوبیا سبز خوشمزه و لذیذ با دستور آسان

منبع: آرگا

1

1402/9/6

08:11


اگر از علاقه مندان به غذاهای خانگی خوشمزه هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه ته چین لوبیا سبز خانگی آشنا شوید. این ته چین بسیار خوشمزه است.

طرز تهیه ته چین لوبیا سبز که رسپی ویژه ای داشته در این بخش قرار داده شده است. این ته چین عالی بوده و برای مهمانی ها نیز ایده جذابی است.

تهیه انواعی از ته چین های خانگی در آرگا کار ساده و لذت بخشی بوده که در این بخش با رسپی های آن آشنا می شوید. طرز تهیه ته چین باقالی و ته چین آلو با شیوه های خاص در لینک قرار داده شده است.

طرز تهیه ته چین لوبیا سبز

مواد اولیه:

  • برنج: ۲ پیمانه
  • لوبیا سبز: ۲۵۰ گرم
  • گوشت چرخی: ۲۰۰ گرم
  • زرده تخم مرغ: ۲ عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • ماست: ۱/۲ پیمانه
  • گوجه فرنگی: ۲ عدد
  • گلاب: ۱ قاشق غذاخوری
  • رب: ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل، نمک، زردچوبه، دارچین، زیره: به میزان لازم

طرز تهیه ته چین لوبیا سبز:

ابتدا باید برنج را خیس کرده و کمی به ان نمک بزنید. لوبیا سبز را شسته و خرد کنید. در این بخش می توانید لوبیا را نیم پز یا بخارپز کنید. در مرحله بعدی نیز باید درون تابه ای مقداری روغن ریخته و پیازها را درون آن نگینی کنید. بعد از تفت خوردن پیازها باید گوشت چرخی را اضافه کرده و تفت دهید.

رسپی ته چین لوبیا سبز

مقداری ادویه فلفل سیاه، نمک، زردچوبه، پودر سیر ریخته و مواد را تفت اداه تا بوی عطر ادویه بلند شود. در این بخش مقداری رب گوجه فرنگی ریخته و خوب تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. در این بخش نیز باید لوبیا سبزهای نیم پز را اضافه کرد و خوب هم بزنید تا مواد ترکیب شوند.

گوجه فرنگی های خرد شده را اضافه کرده و زمان دهید تا آب آن کشیده شود. حالا باید برنج را درون قابلمه ای ریخته و با مقداری آب روی حرارت بگذارید. برنج را بعد از نرم شدن باید آبکش کرده و در ادامه نیز مقداری از برنج را با ماست، گلاب و زعفران دم شده ترکیب نماییدو مقداری نیز روغن اضافه نمایید.

کف قابلمه را کمی روغن ریخته و در مرحله بعد باید مقداری از مواد ماستی را کف تابه بریزید. برنج سفید را روی مواد ریخته و از مواد تهیه شده لوبیا پلو روی آن بریزید. مواد را با قاشق به آرامی هم زده تا خوب یکدست شود.

مواد ته چین لوبیا سبز

در این مرحله از طرز تهیه ته چین لوبیا سبز باید قابلمه را روی حرارت بگذارید و به مدت ۴۰ دقیقه زمان دهید تا برنج دم بکشد. برنج را در قابلمه نچسب دم کرده تا به خوبی بگردد. حالا باید برنج را درون دیس سرو کنید. این برنج طعم عالی دارد.

شما می توانید این نوع ته چین فوق العاده را با یک رسپی عالی داشته باشید. شما می توانید، انواعی دیگر از ته چین های خانگی خوشمزه را با رسپی های ویژه داشته باشید. این پلوی خوشمزه خانگی دارای دستوری ساده بوده و شما می توانید با نحوه تهیه انواعی دگر از پلوهای ته چینی و پلوهای مخلوط در آرگا آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو