بهترین انیمه‌های سریالی دهه ۲۰۰۰ که همچنان جذاب هستند

بهترین انیمه‌های سریالی دهه ۲۰۰۰ که همچنان جذاب هستند


منبع: فوت و فن

8

1402/5/2

18:26


دهه 2000 میلادی دوره رشدی برای انیمه‌ها بود و این مدیوم در ایالات متحده و دیگر کشورهای خارج از ژاپن توانست رشد قابل‌توجهی را داشته باشد.

بهترین انیمه‌های سریالی دهه ۲۰۰۰ که همچنان جذاب هستند

دهه 2000 میلادی دوره رشدی برای انیمه‌ها بود و این مدیوم در ایالات متحده و دیگر کشورهای خارج از ژاپن توانست رشد قابل‌توجهی را داشته باشد. در طی دهه ۲۰۰۰ آثار بسیار درخشان و خوبی پخش شدند و این در حالی است که این آثار پس از گذشت این همه سال همچنان جزو انیمه‌های محبوب به شمار می‌روند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین انیمه‌های سریالی دهه ۲۰۰۰ بپردازیم که همچنان جذاب هستند.

۱۰. انیمه سریالی هیولا

Monster (2004-2005)

Monster (2004-2005)

انیمه سریالی هیولا (Monster) اثری روان‌شناختی و مهیج به شمار می‌رود که داستان دکتر تنما را بازگو می‌کند، کسی که خودش را در وضعیت دشواری پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد تا کودکی را به جای یک سیاستمدار نجات بدهد و همین نیز باعث می‌شود تا شغلش را از دست بدهد. در ادامه این کودک به یک قاتل سریالی دیوانه تبدیل می‌شود و اکنون وسواسی نسبت به دکتر تنما پیدا کرده و کسانی که در اطراف وی هستند را می‌کشد. این انیمه سریالی بسیار تاریک و فوق‌العاده پر تنش است.

۹. انیمه سریالی گورن لاگان

Gurren Lagann (2007)

Gurren Lagann (2007)

انیمه گورن لاگان (Gurren Lagann) اثری درباره دو پسر به نام‌های کامینا و سایمون است که در زیرزمین زندگی می‌کنند اما رؤیای حضور در سطح زمین را در سر دارند. با این حال، آن‌ها راه خود را به سطح زمین باز می‌کنند و در آنجا متوجه می‌شوند که انسان‌های دیگری وجود دارند که در حال مبارزه با هیولاها هستند. این انیمه سریالی به‌خاطر پیچ و تاب وحشیانه‌اش شهرت دارد که درون مایه و احساس این سریال را برای مدتی به طور کامل تغییر می‌دهد.

۸. انیمه سریالی کد گیاس

Code Geass (2006-2007)

Code Geass (2006-2007)

انیمه کد گیاس (Code Geass) داستان لیلوچ بریتانیا را دنبال می‌کند، شاهزاده‌ای که به منطقه ۱۱ تبعید شده، منطقه‌ای که قبلاً به‌عنوان ژاپن شناخته می‌شد. لیلوچ با دختری مرموز به نام سی سی معامله می‌کند و شخصیت یک فرد پارتیزان به نام زیرو را برای خودش برمی‌دارد. لیلوچ از این توانایی تازه کشف شده خودش استفاده می‌کند تا مردم را وادار کند تا از دستورش برای اجرای برنامه‌های پیچیده‌اش پیروی کنند.

۷. انیمه سریالی عامل پارانویا

Paranoia Agent (2004)

Paranoia Agent (2004)

انیمه عامل پارانویا (Paranoia Agent) سریالی است که کارگردان افسانه‌ای ساتوشی کون آن را ساخته است و داستان شهری را روایت می‌کند که توسط پسری با چوب بیسبال و کفش اسکیتی معروف به لیل اسلاگر مورد حملات عجیب و غریب قرار می‌گیرد. این سریال شخصیت‌های مختلفی را در طول خودش دنبال می‌کند که در نهایت با حملات لیل اسلاگر مواجه می‌شوند.

۶. انیمه سریالی باکانو

Baccano! (2007)

Baccano! (2007)

انیمه باکانو (Baccano) یک سریال فوق‌العاده شیک است که اتفاقات آن در دوران ممنوعیت الکل در آمریکا در سه دوره زمانی ۱۹۳۰، ۱۹۳۱ و ۱۹۳۲ جریان دارد. داستان بدون نظم روایت می‌شود که ممکن است دنبال کردن آن را سخت باشد اما همه چیز در نهایت به زیبایی در کنار هم قرار می‌گیرند. بوکانا به‌خاطر سبک و شخصیت‌های سرگرم‌کننده‌اش و همچنین داشتن یکی از بهترین تم‌های افتتاحیه در دنیای انیمه شهرت دارد.

۵. انیمه سریالی هاروهی سوزومیا

The Melancholy of Haruhi Suzumiya (2006)

The Melancholy of Haruhi Suzumiya (2006)

انیمه مالیخولیای هاروهی سوزومیا (The Melancholy of Haruhi Suzumiya) زمانی که برای اولین بار منتشر شد نیز یک پدیده بسیار جذاب و تماشایی محسوب می‌شد و به‌سرعت در خارج از ژاپن به محبوبیت رسید. این سریال حول محور دختری با قدرت‌های تغییردهنده واقعیت به نام هاروهی است که ظاهراً از آن خبری ندارد و این در حالی است که انواع موجودات بیگانه، جادویی و امثال آن سعی دارند تا کاری کنند این دختر از این قدرت خودش باخبر نشود.

۴. انیمه سریالی سامورایی چامپلو

Samurai Champloo (2004)

Samurai Champloo (2004)

انیمه سریالی سامورایی چامپلو (Samurai Champloo) دنباله‌ای برای انیمه سریالی کابوی بیباپ (Cowboy Bebop) ساخته شینیچیرو واتانابه است که فرهنگ مدرن هیپ هاپ را با عصر سامورایی در ژاپن ترکیب کرده و اثری به ارمغان آورده که همانندش اصلاً وجود نداشته است. این اثر داستان دختر جوانی به نام فو را دنبال می‌کند که در جستجوی سامورایی‌ای است که بوی گل آفتاب‌گردان می‌دهد و در ادامه دو شمشیرزن را فریب می‌دهد تا محافظانش باشند.

۳. انیمه سریالی دفتر مرگ

Death Note (2006)

Death Note (2006)

انیمه دفتر مرگ (Death Note) محصول سال ۲۰۰۶ میلادی اثری روان‌شناختی و مهیج به شمار می‌رود که در آن، شخصیت اصلی داستان به نام لایت یاگامی یک دفترچه را پیدا می‌کند، دفتری که می‌توان با نوشتن نام هر فردی در آن، او را به قتل رساند. لایت یاگامی در ادامه تصمیم می‌گیرد تا از این دفتر استفاده کند تا جهان را تغییر بدهد و همین نیز باعث می‌شود تا توجه بهترین کارآگاه جهان یعنی ال توس به او جلب شود.

۲. انیمه سریالی شبح درون پوسته: مجتمع مستقل

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex (2002)

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex (2002)

انیمه شبح درون پوسته: مجتمع مستقل (Ghost in the Shell: Stand Alone Complex) محصول سال ۲۰۰۲ میلادی است که توانسته همانند فیلم آن جذاب و تماشایی باشد. این اثر داستان موتوکو کوساناگی و تیمش را دنبال می‌کند که متشکل از انسان‌ها و سایبورگ‌ها هستند و باید مشکلات امنیتی مختلف را حل کنند. این سریال شاید پرتراکم باشد و دنبال کردن آن سخت به نظر برسد اما همچنان اثری جذاب و تماشایی محسوب می‌شود.

۱. انیمه سریالی کیمیاگر تمام فلزی: برادری

Fullmetal Alchemist: Brotherhood (2009)

Fullmetal Alchemist: Brotherhood (2009)

انیمه کیمیاگر تمام فلزی (Fullmetal Alchemist: Brotherhood) محصول سال ۲۰۰۹ میلادی بر اساس مانگایی به همین نام اقتباس شده و دومین اقتباس آن به شمار می‌رود و در جمع یکی از بهترین انیمه‌های ساخته شده قرار می‌گیرد. این انیمه داستان دو برادر به نام‌های ادوارد و آلفونسه را دنبال می‌کند که در تلاش برای احیای مادر فوت شده‌شان بخش‌های زیادی از بدن‌هایشان را از دست می‌دهد و حالا سعی دارند تا این صدمات وارد شده را جبران کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو