چرا باید هنگام سفر مدیتیشن کرد؟

منبع: فوت و فن

4

1402/5/3

19:25


مدیتیشن ممکن است کلید داشتن حداکثر رضایت به هنگام سفر باشد. محبوبیت مدیتیشن روز به روز در حال افزایش است و مجموعه وسیعی از مزایای سلامت جسمی و روانی را به همراه دارد.

چرا باید هنگام سفر مدیتیشن کرد؟

مدیتیشن ممکن است کلید داشتن حداکثر رضایت به هنگام سفر باشد. محبوبیت مدیتیشن روز به روز در حال افزایش است و مجموعه وسیعی از مزایای سلامت جسمی و روانی را به همراه دارد. در حین سفر نیز مدیتیشن می‌تواند بسیار مفید باشد چراکه انجام این تمرین زمان زیادی نمی‌برد و مزایای سلامتی حاصل از آن نیز ارزش وقت گذاشتن را دارد.

همیشه پیدا کردن پنج دقیقه وقت اضافی در روز برای انجام مدیتیشن، کار آسانی است و نیازی نیست پاها را روی هم بگذارید و فقط شعار بدهید؛ اگر به انجام مدیتیشن علاقه دارید، پس زمان مورد نیاز برای آن را پیدا می‌کنید. تنها کاری که باید انجام بدهید، این است که راحت باشید و سپس تمرکز کرده و تنفس خود را کنترل کنید و اگر ذهن شما سرگردان است، آرامش را به آن القا کنید تا شما نیز حالت آرامش‌بخشی پیدا کنید.

مدیتیشن زمان زیادی نمی‌برد و با این وجود، باعث می‌شود تا کیفیت تعطیلات شما بسیار زیاد شود. در ادامه به دلایل و مواردی می‌پردازیم که چرا باید در حین سفر مدیتیشن انجام داد؟

آگاهی ذهن را افزایش می‌دهد

سفر باعث می‌شود تا شما دائم در حال حرکت باشید و همین نیز باعث می‌شود تا شما ارتباط خود با جایی که هستید و همچنین اطرافتان را از دست بدهید. برخی از افراد ممکن است در تعطیلات آن‌قدر غرق دیدن جاذبه‌های گردشگری یا برنامه‌ریزی برای وعده غذایی بعدی خودشان باشند که فرصت لذت بردن از زیبایی‌های اطرافشان را از دست بدهند.

مجموعه‌ای از منابع و علاقه‌مندان می‌گویند که مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند تا در سفر از سرعت خود بکاهید و از کارهای کوچک لذت ببرید. مدیتیشن بیشتر درباره حضور در محیطی فعال است و در نتیجه، می‌تواند تعطیلات را برای شما بسیار لذت‌بخش‌تر کند.

در موقعیت‌های استرسزا شما را آرام می‌کند

سفر کردن بدون شک بسیار مهیج است و می‌تواند تجربیات تازه، دوستی‌های جدید و درک‌های تازه را برای شما به ارمغان بیاورد. اگرچه ورود به این محیط‌های تازه می‌تواند باعث ایجاد موقعیت‌های استرس‌زا شود. همان‌طور که بسیاری از کسانی که زیاد به سفر می‌روند می‌دانند، شرایط غیر قابل پیش‎‌بینی همیشه ممکن است رخ بدهد. تأخیر در پرواز، حوادث ناگوار یا عوارض هتل تنها نمونه‌هایی از موقعیت‌هایی هستند که می‌توانند احساس خستگی و گیجی را در افراد ایجاد کنند.

مطالعات اخیر نشان داده‌اند که مدیتیشن ذهنی می‌تواند اثرات استرس و اضطراب را به میزان قابل توجهی کاهش بدهد. مدیتیشن این توانایی را دارد که ذهنیت شما را برای مقابله با شرایط پرتنش بهبود ببخشد.

لذت بردن از محیط زیبا و آرام به هنگام مدیتیشن

جهان مملو از مجموعه عظیمی از جاذبه‌های خیره‌کننده و پنهان است که برخی از آن‌ها حال و هوای لذت‌بخش و آرامی دارند. این مکان‌ها فرصت منحصربه‌فردی را در اختیار افراد قرار می‌دهند تا بتوانند در این محیط‌های دلنشین به مدیتیشن بپردازند، فرصتی که هر کسی از آن برخوردار نیست. در اینجا نه‌تنها می‌توان به درک عمیقی از محیط دست پیدا کرد بلکه از مقصد جدید خود نیز آگاه خواهید شد.

مدیتیشن خواب را بهتر می‌کند

برای تعطیلاتی که پر از ماجراجویی هستند، خواب منظم و با کیفیت برای جلوگیری از احساس خستگی بسیار مهم است. علاوه بر این، جت‎‌لگ نیز می‌تواند عامل دیگری باشد که شما را از رسیدن به این خواب خوب باز بدارد. با استفاده از مدیتیشن، شما می‌توانید بر جت‌لگ غلبه کنید و به خوابی بهتر برسید.

برخی از مطالعات نشان دادند که مراقبه ذهنی می‌تواند کیفیت خواب را بهبود ببخشد؛ بنابراین، اتخاذ این تاکتیک در سفر ممکن است با خستگی مبارزه کند، انرژی را افزایش بدهد، آگاهی را بیشتر کند و زمان بیشتری در اختیار شما بدهد تا بتوانید به گشت‌وگذار در مقاصد جدید و مهیج بپردازید.

سخن پایانی

هر کسی که می‌خواهد کنترل ذهنی بهتری داشته باشد، می‌تواند مدیتیشن را انجام بدهد. سفر اگرچه لذت‌بخش و دلنشین است اما می‌تواند موقعیت‌های استرس‌زایی نیز به همراه داشته باشد. صف‌های طولانی، تأخیر در پرواز، لغو پیش‌بینی نشده اقامتگاه، همگی این موارد می‌توانند تعطیلات شما را به هم بزنند.

از طریق مدیتیشن، ذهن شما با مهارت‌هایی تجهیز می‌شود که به طور مؤثر این موقعیت‌های پرتنش را مدیریت می‌کند و در نهایت باعث می‌شود تا بتوانید بیشترین بهره را از تعطیلات ببرید. این کار زمان زیادی نمی‌برد و فقط به پشتکار نیاز دارد. هر روز به‌صورت منظم مدیتیشن کنید تا در طول سفر آرامش داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو