جرم‌انگاری انتشار تصاویر پلیس در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

منبع: تکراتو

3

1402/5/3

20:30


جرم‌انگاری انتشار تصاویر پلیس در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت. ظاهراً این قانون به‌زودی اجرایی خواهد شد و خاطیان روانه دادگاه می‌شوند.

جرم‌انگاری انتشار تصاویر پلیس در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

جرم‌انگاری انتشار تصاویر پلیس در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت. ظاهراً این قانون به‌زودی اجرایی خواهد شد و خاطیان روانه دادگاه می‌شوند.

چندی پیش ویدئویی از در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها دست به دست شد که نشان می‌داد یک افسر پلیس در حال انجام وظیفه بود و خانمی از وی فیلم‌برداری می‌کرد و ویدئوی وی در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد. حال همین مسئله باعث شده تا قانونی تحت عنوان جرم‌انگاری انتشار تصاویر پلیس در دستور کار مجلس قرار گیرد. همچنین در این خصوص نیز یک نماینده مجلس صحبت‌هایی طرح کرده است که جزئیات آن را در ادامه نوشته می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: جرم انگاری ابراز عقیده در فضای مجازی ؛ چرا اظهار نظر افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی خطرناک قلمداد می‌شود؟

جرم‌انگاری انتشار تصاویر پلیس به صحن علنی مجلس می‌رود

به گزارش تکراتو و به نقل از فارس؛ یکشنبه هفته جاری، سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا گفت:

پلیس در پی مطالبات مردمی و خواست گروه‌ها و نهادهای مختلف اجتماعی، در چارچوب قانون و به منظورگسترش امنیت عمومی و تحکیم بنیان خانواده، با استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده در سراسر کشور ضمن انجام مأموریت‌های متعدد پلیسی ناگزیر با آن دسته از کسانی که متأسفانه بدون توجه به تبعات و عواقب پوششِ خارج از عرف همچنان بر هنجارشکنی خود اصرار دارند ضمن انذار و تذکر در صورت عدم تمکین از دستورات پلیس برخورد قانونی و آنان را به دستگاه قضائی معرفی خواهد کرد.

با استقرار گشت‌های پلیس در سراسر کشور و مطالبه مردم برای مقابله با بی‌حجابی افراد هنجار شکن روزهای گذشته ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید که مامور پلیس در حال انجام وظیفه قانونی خود بوده است و خانم هنجار شکنی با موبایل از مامور نیروی انتظامی فیلم می‌گیرد و در حین حال به پلیس فحاشی و توهین می‌کند.

در همین رابطه، علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ضمن حمایت از اقدام اخیر فراجا در به راه انداختن گشت‌هایی برای مقابله با بی‌حجابی گفت: «به دلیل اینکه با چنین افراد هنجار شکنی برخورد مناسبی صورت نگرفته است این افراد هتاک و جری شده‌اند و به خود اجازه می‌دهند در سطح جامعه بی‌قانونی را رواج دهند و زمانی که پلیس به آنان تذکر می‌دهد و اعمال قانون می‌کند به مامور نیروی انتظامی با فیلم گرفتن و فحاشی کردن توهین میکنند.»

وی افزود: «افرادی که چنین اقدامی را انجام می‌دهند به دنبال هرج و مرج در کشور هستند. برخی از این افراد سازماندهی شده‌اند و از دشمنان مزد می‌گیرند تا بی‌قانونی کنند. به هر حال قوه قضائیه با کسانی که نظم اجتماع را بهم می‌زنند و در مقابل قانون می‌ایستند و به نیروی انتظامی توهین می‌کنند باید به شدت برخورد کند.»

مطالبات حمایتی از پلیس در جهت تقویت قوانین برای برخورد با هنجار شکنان طی روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشته که خبرنگاران فارس در راستای این مطالبات در روزهای آینده از نمایندگان مجلس، قوه قضائیه و دولت پیگیری های لازم را انجام خواهند داد.

جرم‌انگاری فیلم‌برداری از پلیس را پیگیری می‌کنیم

حجت‌الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به این مطالبه گفت: «دشمن همانطور که اشاعه فساد، فحشا و بی‌بند وباری در جامعه را مدیریت می‌کند، به دنبال آن است تا با فیلم گرفتن از پلیس به هنگام مقابله با متخلفین در بحث بدحجابی و کشف حجاب پلیس را در انجام وظیفه قانونی‌اش تحت فشار قرار دهد.»

جرم‌انگاری انتشار تصاویر پلیس به صحن علنی مجلس می‌رود

جرم‌انگاری انتشار تصاویر پلیس به صحن علنی مجلس می‌رود

وی افزود:

هیچ خشونتی در رفتار پلیس با مرتکبین به کشف حجاب و اشاعه فحشا در جامعه نیست بلکه پلیس وظایف قانونی‌اش را اجرا می‌کند.

وی گفت: «البته دربحث عفاف و حجاب پلیس تنها دستگاه مسؤول در این حوزه نیست و دستگاه‌های دیگر نیز باید به وظایف قانونی خود عمل کنند و نباید ما پلیس را در این زمینه تنها بگذاریم.»

ناصری‌نژاد خاطرنشان کرد:

دشمن همانطور که بحث قرآن‌سوزی را برنامه‌ریزی و مدیریت می‌کند و فساد و فحشا را در جامعه با اقدامات سازمان‌دهی شده‌اش گسترش می‌دهد، تصویربرداری از برخورد پلیس با متخلفین نیز می‌پردازد تا با انتشار تصاویر این برخوردها را اینگونه القا کند که پلیس ما یک پلیس خشن است.

وی افزود: «قرآن‌سوزی، اشاعه فحشا و فیلم گرفتن از پلیس به هنگام انجام وظیفه قانونی همگی بخش‌های مختلف یک پازل هستند که مدیریت همه بخش‌های آن با دشمن است و ما باید یک نگاه جامع به این پازل داشته باشیم.»

وی اظهار داشت:

همانطور که کشف حجاب و اشاعه فحشا جرم است و در قانون برای آن جرم‌انگاری صورت گرفته، فیلم گرفتن از پلیس به هنگام انجام وظیفه قانونی جرم است و باید در قانون جرم‌انگاری برای آن صورت بگیرد و برای مرتکبین برخورد لازم را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جرم‌انگاری انتشار تصاویر پلیس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو