سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 (Galaxy Z Flip5) رسما معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 (Galaxy Z Flip5) رسما معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]


منبع: تکراتو

3

1402/5/4

18:03


سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 با نماشگر خارجی بزرگ، تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو کوالکام و باتری 3700 میلی آمپر ساعتی به صورت رسمی معرفی شد.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 (Galaxy Z Flip5) رسما معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 با نماشگر خارجی بزرگ، تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو کوالکام و باتری 3700 میلی آمپر ساعتی به صورت رسمی معرفی شد.

سامسونگ گلکسی زد Flip5 با لولا و نمایشگر Flex به صورت رسمی رونمایی شد. در این گوشی سعی شده بزرگ‌ترین مشکلات Z Flip4 یعنی شکاف بزرگی که هنگام بسته شدن باقی می‌ماند و صفحه نمایش کوچک برطرف شود.

لولای به کار رفته در این گوشی باعث نازک‌تر شدن آن شده و ضخیم‌ترین قسمت این دستگاه 15.1 میلی‌متر است که 2 میلی‌متر کمتر از Z Flip4 می‌شود. به طور کلی این گوشی پس از باز شدن 6.9 میلی متر ضخامت، 165.1 میلی‌متر ارتفاع و 71.9 میلی متر عرض دارد. برای آگاهی از کلیه مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت زد فلیپ 5 در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: سامسونگ گلکسی زد فولد 5 (Galaxy Z Fold 5) رسما معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

قیمت و مشخصات فنی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5

زد فلیپ 5 با وزن 187 گرم از آلومینیوم آرمور ساخته شده و نمایشگر و پنل پشتی آن با شیشه گوریلا گلس Victus 2 پوشانده شده است. بدنه این گوشی از استاندارد IPX8 برخوردار است که باعث می‌شود این دستگاه بدون هیچ مشکلی تا عمق 1 متری در زیر آب به مدت نیم ساعت باقی بماند. طراحی جدید لولا نیز دارای ساختار ریلی دوگانه است که به از بین بردن ضربه‌های خارجی کمک می‌کند.

نمایشگر Flex جدید که 3.78 برابر بزرگ‌تر از زد فلیپ 4 است به کاربر این امکان را می‌دهد تا به ویجت‌های مختلف مانند آب و هوا، موسیقی، تغییر تنظیمات (وایفای و بلوتوث) و حتی پاسخ‌دهی به پیام‌های دریافتی دسترسی داشته باشد. علاوه بر این از طریق این نمایشگر خارجی می‌توانید به راحتی کیف پول سامسونگ را بیرون کشیده و از تمامی خدمات پرداخت بهره‌مند شوید.

از این نمایشگر می‌توانید به عنوان منظره یاب استفاده کنید و با دوربین‌های عقب سلفی بگیرید. پیش‌نمایش دوگانه نیز به شما اجازه می‌دهد در حالی که ظاهر خود را روی صفحه نمایش چک می‌کنید عکس بگیرید. از تثبیت‌کننده Super Steady می‌توان برای ویدیوهای دستی استفاده کرد اما اگر از زد فلیپ 5 به عنوان سه‌پایه استفاده می‌کنید، قاب‌بندی خودکار هنگام حرکت به شما برای ثبت ویدیوی با کیفیت کمک می‌کند.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5

این صفحه نمایش خارجی قطری برابر 3.4 اینچ دارد و از وضوح 720 در 748 پیکسل، تراکم پیکسلی 306 پیکسل در اینچ و نرخ نوسازی 60 هرتز برخوردار است. این در حالی است که نمایشگر اصلی زد فلیپ 5 یک پنل 6.7 اینچی با نرخ نوسازی تطبیقی (1-120 هرتز)، وضوح فول‌اچ‌دی پلاس و نسبت تصویر 22:9 است.

این گوشی در بخش سخت افزار به چیپست اسنپدراگون 8 نسل دو (چیپست موجود در سری S23) به همراه 8 گیگابایت رم مجهز شده و شما می‌توانید بین 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی یک گزینه را انتخاب کنید.

تنظیمات دوربین نسبت به سال گذشته تغییرات چندانی نکرده است. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی دارای سنسور 1/1.76 اینچی با پیکسل‌های عظیم 1.8 میکرومتری است که از فوکس خودکار Dual Pixel، دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر OIS پشتیبانی می‌کند. در کنار دوربین اصلی یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی (1.12 میکرومتر پیکسل) با میدان دید 123 درجه و دیافراگم f/2.2 نیز وجود دارد.

با وجود اینکه دوربین‌های پشتی به لطف نمایشگر خارجی بزرگ برای تصاویر سلفی نیز قابل استفاده هستند، یک دوربین سلفی اختصاصی 10 مگاپیکسلی نیز در داخل وجود دارد که از میدان دید 85 درجه، دیافراگم f/2.2 و اندازه پیکسل 1.22 میکرومتر برخوردار است.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5

در بخش باتری و شارژدهی تغییر عمده‌ای ایجاد نشده است و همچنان از یک باتری با ظرفیت 3700 میلی آمپر ساعت استفاده شده که از شارژ سیمی 25 واتی (قابلیت 50 درصد شارژ در حدود نیم ساعت) و شارژ بی سیم 15 واتی پشتیبانی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت جانبی و یک درگاه برای نانو سیم کارت اشاره کرد که با eSIM ترکیب می‌شود و کاربران می‌توانند از دو خط تلفن استفاده کنند.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5

پیش سفارش سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 از امروز شروع می‌شود و فروش آزاد نیز از تاریخ 11 آگوست آغاز خواهد شد. درباره قیمت این گوشی یک خبر خوب و یک خبر بد وجود دارد. خبر بد این است که سامسونگ از ارزان‌ترین مدل (128 گیگابایت) در این گوشی صرف نظر کرده اما خبر خوب این است که دو مدل دیگر از شایعات منتشر شده ارزان‌تر هستند.

در بریتانیا نسخه 256 گیگابایتی با قیمت 1050 پوند و نسخه 512 گیگابایتی با قیمت 1150 پوند به فروش می‌رسد. اگر به یاد داشته باشید سال گذشته هر کدام از این مدل‌ها به ترتیب 1060 پوند و 1200 پوند قیمت داشتند، بنابراین افزایش قیمت چندانی نداشته‌ایم.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 در چهار رنگ‌ چشم‌نواز سبز، ​​بنفش، کرمی و مشکی تولید شده است. طبق معمول چند رنگ وجود دارد که فقط از طریق وب سایت رسمی Samsung.com در دسترس هستند و شامل خاکستری، آبی، سبز و زرد می‌شوند. همچنین شما می‌توانید همراه با گوشی یک قاب شفاف، یک قاب چرمی، یک قاب Flipsuite و یا یک قاب سیلیکونی دریافت کنید.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5

جالب است بدانید که در ساخت این نسل از تاشوهای Z از مواد بازیافتی بیشتری از جمله شیشه بازیافتی، آلومینیوم و پلاستیک‌های بازیافتی استفاده شده است. جعبه گوشی هم به صورت صد درصد از کاغذ بازیافتی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو