طرز تهیه کباب لبنانی لذیذ و خوشمزه با روش اصلی

منبع: آرگا

5

1402/5/5

09:39


کباب لبنانی یکی از پرطرفدار ترین و خوشمزه ترین کباب هایی است که به راحتی در خانه تهیه می شود. برای مشاهده دستور تهیه این کباب لذیذ به ساده ترین و خوشمزه ترین روی این مطلب را دنبال کنید

کباب یکی از غذاهای محبوب و معروف ایرانی است که با استفاده از گوشت و یا گوشت چرخ کرده بر روی آتش تهیه می شود. کباب انواع مختلفی دارد که همه کباب ها یک مواد اولیه مشابه که گوشت و یا گوشت چرخ کرده است دارند. این کباب لذیذ شباهت زیادی به کباب کوبیده دارد که هم می توان به همراه نان و هم به همراه برنج این کباب لذیذ را سرو کرد. طرز تهیه کباب لبنانی در این مطلب قرار گرفته شده است.

در سایت آرگا می توانید با طرز تهیه کباب هایی مانند کباب زرشکی و کباب تابه ای آشنا شوید. کباب لبنانی یک کباب بسیار لذیذ با عطری عالی است که بدون تهیه برنج هم می توان به همراه نان این کباب را سرو کرد. اگر نیاز به کباب بیشتری داشتید می توانید مواد اولیه را یک و یا دو برابر کنید.

کباب لبنانی لذیذ

مواد لازم

  • پیاز ۳ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پودر زیره ۱ قاشق چای خوری
  • تخم گشنیز ۱ قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری
  • نمک ۱ قاشق چای خوری
  • فلفل قرمز ۱/۲ قاشق چایخوری
  • جعفری خرد شده ریز ۵ قاشق غذاخوری

کباب لبنانی خوشمزه

طرز تهیه کباب لبنانی لذیذ

ابتدا برای تهیه کباب لبنانی باید جعفری ها را به خوبی بشویید و با استفاده از یک چاقو تیز ساطوری خرد کنید. سپس پیاز را رنده ریز کنید و آب پیاز را بگیرید، در ادامه آب جعفری را هم بگیرید و به همراه پیازی که آب آن گرفته شده درون کاسه ای مناسب بریزید.

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه تمامی ادویه ها به درون ظرف حاوی جعفری و پیاز بی افزایید و با دست ورز دهید. برای اینکه دارای کباب با بافتی عالی شوید مواد گوشتی را با مشت حدود ۸۰ دفعه بکوبید و بعد درب کاسه را ببندید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

بعد از گذشت ۱ ساعت مواد را از یخچال در بی آورید و مقداری اندازه یک نارنگی از مواد گوشتی بردارید و با دست به شکل بیضی در بی آورید. در صورت مایل بودن می توانید از سیخ چوبی و یا فلزی استفاده نمایید. تابه گریل را به همراه مقداری روغن بر روی حرارت بگذارید.

سپس وقتی روغن داغ شد کباب ها را در تابه بچینید و هر چند دقیقه پشت و رو کنید تا کباب ها به خوبی بپزند. در نهایت می توانید چند گوجه را هم از وسط ریز کرده و سرخ کنید. کباب های سرخ شده را در ظرفی مناسب بچینید و همراه گوجه سرو کنید.

طرز تهیه کباب لبنانی لذیذ

این کباب خوشمزه را می توانید به همراه نان و یا برنج سرو کنید که کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. برای مشاهده و تهیه انواع کباب های خوشمزه و لذیذ بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو