طرز تهیه تاوا کباب خوشمزه و متفاوت

منبع: آکا

5

1402/3/16

20:34


تاوا کبابی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر تبریز می باشد، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تاوا کبابی

طرز تهیه تاوا کبابی تبریزی تاوا کبابی در فر با گوشت چرخ کرده در ماهیتابه ترکیه xvc jidi jh h  fhfd

آکاایران: تاوا کبابی یکی از کباب های خوشمزه تبریزی می باشد که در ترکیه نیز تهیه می شود شاید شما فکر کنید این غذا فرقی با کباب تابه ای نداشته باشید و فقط به دلیل تلفظ تابه که در زبان ترکی به آن تاوا می گویند می باشد ولی باید گفت طعم و مزه تاوا کباب را وقتی به تبریز می روید و در بازار و یا رستوران های سنتی آنها می روید می توانید تفاوتش را با کباب تابه ای متوجه شوید. این تاوا کباب قبلا در تنور پخته می شده و در یک ظرف پهن می شده است. تاوا کباب با دورچین های مختلف از سبزیحات تهیه می شود و با کته زعفرانی بیشتر سرو می شود و می تواند برای رهایی از دستورهای پخت یکنواخت گزینه خوبی باشد.

مواد لازم برای تاوا کباب برای 5 نفر :

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۲ عدد
فلفل سبز ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه تاوا کبابی تاوا کبابی با سیب زمینی تاوا کبابی ترکیه طرز پخت تاوا کبابی تبریز

مرحله اول

برای تهیه تاوا کبابی خوشمزه در ابتدای کار پیاز را با رنده درشت رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را با دست به خوبی ترکیب می کنیم تا بافت شان یکدست شود، سپس زعفران دم کرده را اضافه کرده و به خورد مایه کباب می دهیم. در صورت تمایل می توانیم ۱ قاشق چایخوری سماق قرمز نیز به مایه کباب بیافزاییم.

مرحله سوم

پس از اینکه مایه کباب حالتی چسبناک و کاملا منسجم پیدا کرد، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب با حجم مایه کباب انتخاب می کنیم و با روغن آنرا به خوبی چرب می کنیم. در ادامه مایه کباب را در کف تابه به صورت یکدست پخش می کنیم، سپس تابه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا یک سمت کباب بپزد.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب مایه کباب کشیده شد، حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم یک سمت کباب به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به طور کامل سرخ شود. در ادامه کباب را بر می گردانیم و از کناره های تابه کمی روغن یا کره اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم و به همراه فلفل ها روی کباب می چینیم. در همین حین رب گوجه فرنگی را درون نصف فنجان آب جوش می ریزیم و به طور کامل حل می کنیم، سپس به تابه می افزاییم.

مرحله هفتم

حالا صبر می کنیم تا آب درون تابه کشیده شود و سس به طور کامل به خورد کباب برود. در نهایت کباب را به همراه گوجه فرنگی و فلفل درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به سلیقه خود به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو