قیمت طلا صعودی شد | قیمت طلا امروز ۷ مرداد ۱۴۰۲

4

1402/5/7

12:19


قیمت طلا صعودی شد | قیمت طلا امروز ۷ مرداد ۱۴۰۲

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 قیمت طلا پس از یک افت قابل توجه در روز پنجشنبه، در روز جمعه افزایش قیمت داشت که می‌توان آن را نتیجه کاهش نسبی ارزش دلار به دنبال افزایش احتمال توقف سیاست‌های پولی سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا دانست.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۹ درصد افزایش به ۱۹۵۹ دلار و ۴۹ سنت رسید.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهند رشد تورم سالیانه در این کشور در ماه ژوئن آهسته‌تر بوده است. شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در آمریکا در ماه گذشته میلادی ۰.۲ افزایش یافت.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص تورم طبق انتظار بانک مرکزی آمریکا بوده و ارزش دلار هم پایین‌تر آمده است. بنابراین از قیمت طلا حمایت می‌شود.

قیمت طلا حدود ۱.۴ درصد در روز پنجشنبه کاهش یافت و بدترین روز این فلز گرانبها را طی یک ماه گذشته رقم زد. یکی از دلایل افت قیمت طلا در روز پنجشنبه بالا رفتن شاخص دلار به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر رشد سریع‌تر از حد انتظار اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی بود.

اما ارزش دلار در روز گذشته ۰.۱۶ درصد نسبت به رقبای خود پایین آمد و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرد.

بانک‌های مرکزی آمریکا و اروپا نرخ بهره را در این هفته افزایش داده‌اند و راه برای ادامه سیاست‌های سختگیرانه پولی باز گذاشته‌اند.

قیمت نقره امروز با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۵۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۲ درصد افزایش ۹۳۸ دلار و ۶۴ سنت معامله می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو