با شینیون مو؛ نقل محافل شوید!!!!

2

1402/5/14

15:32


با شینیون مو؛ نقل محافل شوید!!!!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 

شینیون (Chignon) یک واژه فرانسوی به معنی موی پرپشت یا گیسو است و شامل مدل های مختلفی چون شینیون مو باز، بسته، اروپایی، شینیون عروس و … است. در این مدل مو، مو ها به صورت حالت دار به کمک انواع حالت دهنده، گیره مو و لوازم حرارتی و … به پشت سر بسته می شوند.

در این مقاله بناست در خصوص انواع روش های شینیون مو با توجه به جنس مو و مدل آن صحبت کنیم و در ادامه بهترین لوازم شینیون مو برای خرید را به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

انواع شینیون مو

شینیون کردن مو را می توان در اکثر آرایشگاه ها و فضاهای آرایشی و حتی منزل انجام داد و دشواری بسیاری زیادی از این بابت در مدل های ساده خود ندارد. ویژگی متمایز کننده این مدل مو از سایر مدل های موجود، در مناسب بودن آن برای تمام جنس مو هاست، یعنی شینیون مو علاوه بر مناسب بودن برای موهای لخت و حالت دار برای موهای مجعد و فر هم بسیار مناسب و کاربردی باشد.

انواع شینیون مو به طور کلی به شینیون مو برای موهای بلند، شینیون مو کوتاه و موهایی با جنس مجعد و فر است.

کاربرد شینیون مو

شینیون مو برای تمامی مجالس عمومی و خصوصی مانند عروسی، نامزدی، پاتختی، تولد و … بسیار مناسب است و افراد مختلفی چون دختران، خانم ها بویژه عروس ها می توانند از آن استفاده کنند.

مدل های شینیون کردن مو

برای مدل دهی به مو ها به سبک شینیون، می توانید از مدل های متنوعی که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا می شویم، استفاده کنیم.

مدل های شینیون مو باز، بسته، ساده، پروتز، خطی، دم اسبی، بافت، اروپایی، حرارتی، کلاسیک و کلی مدل دیگر که می توانند به کمک این روش بیایند و مدل مویی زیبا برای شما بوجود بیاورند.

مدل شینیون ساده

به کمک این روش موها را به صورت خانگی و ابزار حرارتی حالت دهید و به کمک کلیپس یا گیره به سر متصل کنید یا به صورت دم اسبی یا گوجه ای در بالای سر جمع کنید.

مدل شینیون مو باز

در این مدل با استفاده از گیره و انواع حالت دهنده ها، بخشی از موها به صورت مدل دار بر روی مو بسته می شوند ( می توان در این روش بخش موهای گیر شده را مواج یا فر دار کرد) و سایر موها به صورت آزادانه به پشت سر بیفتد. این مدل مناسب برای افراد با موهای بلند است که می توانند این مدل شینیون را در مجالس مختلف و حتی به صورت خانگی حالت و مدل دهند.

مدل شینیون بسته مو

در این مدل مو موهای پشت به صورت کامل بسته می شوند و و به کمک پروتز های مویی به سر گیره می شوند.

شینیون مو مدل خطی

در این مدل مو با انتخاب یک قسمت از مو که از پیشانی تا پس سر است، حالت دهی شروع می شود و آن را از باقی نقاط بالاتر میبندیم و در انتها به کمک گیر و اسپری مو آن را ثابت می کنیم. این حرکت با فاصله معین بر روی سایر نقاط بر اساس شکل ظاهری انجام می شود.

شینیون مو به سبک اروپایی

یکی از روش های پرطرفدار شینیون کردن مو که بیشتر برای عروس خانم ها استفاده می شود. شینیون به سبک اروپایی است. در این مدل مو ها به شکل ملکه های انگلیسی بسته می شود و سپس با حالت دهنده ها مو و تثبیت کننده ها به طور کامل نگهداری می شود.

به سبک حرارتی

شینیون حرارتی را می توان یک تکنیک توسط آرایشگر ها برشمرد، این مدل مو براساس ابزار های حرارتی مانند سشوار، اتو مو و برس براشینگ ایجاد می شود و در آن استفاده از وسایل نگهداری مو مانند گیره و سنجاق به حداقل خود می رسد. از این روش بیشتر برای کاغذی کردن مو استفاده می شود.

آموزش شینیون مو

روش های متعددی برای شینیون کردن مو براساس مدل های انتخابی توسط افراد قابل اجراست. برخی مدل ساده را می پسندند که می توان این مدل را در خانه حالت دهی کرد و برخی مدل های اروپایی و پروتز را که نیازمند کمک گیری از فردی متخصص است. شما عزیزان می توانید با مشاهده ویدیو آموزش شینیون مو این مدل را بر روی موهای خود پیاده سازی کنید.

بهترین لوازم شینیون مو برای خرید

 

ابزار های شینیون مو

همانطور که از ابتدای مقاله در حال خواندن آن هستیم لوازم متعددی برای شینیون مو وجود دارد که به چهار دسته بندی اصلی تقسیم بندی می شود.

  • ابزار ساده شینیون مو
  • لوازم حرفه ای
  • انواع حالت دهنده و تثبیت کننده
  • ابزار حرارتی

ابزار های ساده شینیون مو

ابزار های ساده شینیون مو شامل انواع کلیپس و گیره مو که به صورت روزمره جهت نگهداری مو از آنها استفاده می شود، در این زمینه برندهای مختلفی اقدام به تولید محصول می کنند اما برندهای محبوبی چون اکسسورایز (Accessorize)، پیسز (Pieces) ، ورامدا (Vero Moda) و پارفوا (Parfois) وجود دارند.

از دیگر ابزار های ساده مو که می توان به صورت روزانه از آن استفاده کرد انواع ژل مو است، ژل مو را می توانید در خانه به عنوان تثبیت کننده قبل از سشوار مو استفاده کنید و موهای خود را حالت دهی و درخشندگی خاصی به آن ها ببخشید از برند های محبوب این حوزه می توان به لورآل، کاسپین، اوسیس، بی وان و … اشاره کرد.

لوازم دیگر ساده شینیون مو در منزل می توان به انواع برس و شانه، تور های شینیون، سشوار و … اشاره کرد.

لوازم حرفه ای شینیون مو

لوازم شینیون مو حرفه ای شامل انواع رنگ مو، اکستنشن مو و مو مصنوعی، تور نامرئی، چوب نگهدارنده شینیون و انواع اسپری های وزگیر شینیون مو است.

قطعا رنگ مو همانطور که از نامش پیداست می تواند موهای شما را به صورت ویژه تغییر رنگ دهد و براساس نیاز و نظر شما رنگ دلخواه به آن ببخشد از برند های محبوب رنگ مو می توان به مارال، لورآل، ولا، یومی، گارنیر،Garnier Nutrisse، Clairol و …

انواع وزگیر مو شینیون، این ابزار بعد از شینیون مو می توانند به طور کامل وز های موجود بر روی مو را رفع کند و به شما مویی یک دست و ویژه را اهدا کند. از برندهای تولید کننده وزگیر شینیون مو می توان به برند محبوب TIGI اشاره کرد.

توجه به کیفیت، سال ساخت، برند محصول و کاربری آن در این حوزه بسیار مهم است و می تواند بسیار زیاد در حالت پذیری و زیبایی موهای شما کمک کننده باشد.

انواع حالت دهنده و تثبیت کننده مو

یکی از ارکان اصلی نگهداری و تثبیت انواع شینیون مو، ابزارهای حالت دهنده مانند اسپری مو، واکس مو، چسب مو و کرم مو است. این ابزار ها به جهت حالت دهی و در نهایت نگهداری مو می توانند بسیار کمک کنند و مانع از، از دست دادن فرم و حالت موها شوند.

از برندهای معتبر این حوزه می توان به نیوآ (Nivea)، فولیکا(Fulica)، سینره (Cinere)، فارماسی (Farmasi)، بیول (Biol)، جیورجی (Giorgi)، گتسبی (Gatsby)، کریستال (Crystal)، عطرآگین و آتوسا و اوسیس اشاره کرد.

ابزار های حالت دهی و تثبیت کننده باید دارای ویژگی هایی که در ادامه به آن اشاره می کنیم باید باشد:

  • بسیار سبک و بدون ایجاد سنگینی
  • بدون ایجاد چسبندگی در موها
  • عدم آسیب به ساختار مو
  • دارای خاصیت محافظت مو در برابر اشعه فرابنفش UV

انواع ابزار حرارتی مو

از انواع ابزار های حرارتی مو می توان به اتو مو، فرکننده مو، بیگودی، سشوار و برس براشینگ اشاره کرد. این محصول همانطور که از نامشان مشخص است، موجب خشک کردن موها می شوند و ابزار های چون فرکننده و بیگودی می توانند به طور کامل حالت مو ها را تغییر دهند و از صاف به فر یا از فر به صاف و لخت تبدیل کنند. از برندهای محبوب این حوزه می توان به پرومکس, فیلیپس, بابیلیس, رمینگتون, جیمی و …اشاره کرد.

این محصولات به هنگام خرید و استفاده باید دارای ویژگیهای زیر باشد.

  • در درجه اول نوع و نیاز موهای خود را بشناسید. به عنوان مثال اگر موهایی پرپشت دارید، با کمک سشوار آیونیک، از بیشتر شدن حجم آن جلوگیری کنید. همچنین با کمک سشوارهای تیتانیومی نیز می‌توانید موهای پرحجم خود را سریع‌تر خشک کنید.
  • قابلیت‌های لازم سشوار را چک کنید. این ویژگی‌ها عبارتند از: باد سرد، دیسپانسر، سری متمرکز کننده هوا،
  • از وزن و اندازه سشوار غافل نشوید. سشوارهای سنگین باعث خستگی دست شما در هنگام کار با آنها می‌شوند.
  • تنظیمات حرارتی، قدرت و سرعت آن را نیز چک کنید.
  • میزان مصرف برق دستگاه را بسنجید.

قیمت انواع لوازم شینیون مو

قیمت انواع لوازم شینیون مو براساس نوع محصول و حجم آن تعیین می شود، همچنین در این زمینه ما محصولاتی با حجم کوچک و غیر برقی و الکترونیکی را داریم و در مقابل ابزار هایی مانند سشوار و اتو مو و … که براساس توان و مواردی دیگر ارزیابی می شوند، وجود دارد. به همین خاطر نمی توان قیمت در این حوزه بسیار متغیر است.

شما عزیزان می توانید با کارشناس ما در ارتباط باشید و از استعلام قیمت و نحوه خرید انواع لوازم شینیون مو مطلع شوید.

راه های ارتباطی برای خرید لوازم شینیون مو

  • بهترین فروشگاه اینترنتی خرید انواع لوازم شینیون مو: Gisbano.com
  • نمونه انواع شینیون مو: Instagram.com/Gisbano

جمع بندی

در مقاله در خصوص انواع شینیون مو و لوازم ضروری آن صحبت کردیم و به طور کامل هر کدام را به همراه ویدیو آموزشی به شما عزیزان آموزش دادیم. در انتها اگر سوالی مبنای مقاله داشتید حتما از کارشناسان ما آن را بپرسید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو