پاسخ به 3 سوال مهم در رابطه با پروتز سینه

منبع: فوت و فن

2

1402/5/15

11:14


جراحی بزرگ کردن سینه یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی در میان بانوان شناخته می شود. اما به دلیل استفاده از ایمپلنت در این جراحی سوالات و نگرانی های زیادی در بین خانم ها وجود دارد

پاسخ به 3 سوال مهم در رابطه با پروتز سینه

جراحی بزرگ کردن سینه یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی در میان بانوان شناخته می شود. اما به دلیل استفاده از ایمپلنت در این جراحی سوالات و نگرانی های زیادی در بین خانم ها وجود دارد؛ از این رو در این مقاله قصد داریم به 3 سوال مهم در رابطه با عمل پروتز پستان پاسخ دهیم و بدانیم شایعاتی که در این خصوص مطرح می شوند، حقیقت دارند یا خیر؟ بنابراین اگر شما نیز قصد انجام این جراحی را دارید و یا به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در این خصوص هستید ، مطالعه مقاله پیش رو را از دست ندهید.

ارتباط پروتز سینه و سرطان

یکی از مهم ترین سوالات در رابطه با جراحی پروتز سینه و احتمال افزایش خطر سرطان پستان است. در واقع این افراد تصور می کنند چون یک جسم خارجی در قسمت بافت پستان آن ها جایگذاری می شود، این موضوع می تواند به مرور خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد، در حالی که این موضوع صحت علمی ندارد. ایمپلنت های سینه از بهترین متریال ها ساخته می شوند که کاملا با بدن انسان سازگاری دارند؛ از این رو هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نمی کنند. از طرفی خوب است بدانید که امروزه از پروتزها بعد از جراحی تخلیه بافت سینه با هدف درمان سرطان پستان، به عنوان بازسازی بافت پستان انجام می شود که این موضوع در اعتماد به نفس و حفظ روحیه بانوان تاثیر بسزایی دارد؛ در صورتی که اگر پروتز خطرناک بود، به هیچ عنوان در یک بیمار مستعد سرطان از آن استفاده نمی شد.

آیا پروتز سینه موجب اختلال در شیردهی می شود؟

بسیاری از خانم های جوان که قصد انجام این فرآیند زیبایی را دارند ممکن است این نگرانی برای آن ها ایجاد شود که با وجود پروتز سینه، احتمال بارداری و شیردهی در آینده وجود دارد؟ همچنین ممکن است ین نگرانی وجود داشته باشد که با انجام این جراحی حس سینه ها از بین برود ؛ در حالی که باید بدانید به صورت کلی پروتز اختلالی در شیردهی ایجاد نمی کند و اگر شما قصد بارداری در آینده را دارید، لازم است این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا با توجه به شرایط شما پزشک تصمیم بگیرد پروتز را در قسمت زیر عضله یا روی عضله جایگذاری نماید تا مشکلی در شیردهی ایجاد نشود. در خصوص از بین رفتن حس سینه ها نیز باید بدانید که تا مدتی که در دوران نقاهت هستید و هنوز آثار تورم وجود دارد ، ممکن است حس شما در این ناحیه کم شود اما به مرور و با سپری شدن دوره نقاهت حس به سینه های شما باز خواهد گشت.

 آیا پروتز سینه نیاز به تعویض دارد؟

موضوع تعویض پروتز از دیگر سوالات متداول در این زمینه است. که در پاسخ به این پرسش باید گفت ایمپلنت های سینه از مقاومت و ماندگاری خوبی برخوردار هستند؛ از این رو اگر به خوبی از آن ها مراقبت شود، نیازی به تعویض کردن پروتز خود نخواهید داشت. اما در شرایطی که به دلیل وارد شدن ضربه شدید پروتز شما دچار آسیب و پارگی شود ، لازم است برای تعویض آن به جراح سینه خود مراجعه نمایید. به صورت کلی شرایط زیر در تعویض نمودن ایمپلنت پستان نقش دارند:

  • احساس درد شدید در ناحیه پستان ها
  • تغییر فرم ، پارگی یا فرسودگی پروتز سینه
  • ایجاد کپسول فشارنده یا انقباض کپسول پروتز و همچنین تغییر بافت سینه
  • نسوج غیر طبیعی در ناحیه پستان ها و احساس برجستگی همراه با کاهش وزن شدید

در چنین شرایطی لازم است برای تعویض کردن پروتز تحت بیهوشی قرار بگیرید تا با عمل جراحی و ایجاد برش در ناحیه مورد نظر پروتز قدیمی بیرون کشیده شود و سپس پروتز جدید جایگزین شود. بعد از این عمل نیز برای مدتی نیاز به گذراندن دوره نقاهت دارید. در صورت نیاز می توانید همزمان با این جراحی عمل هایی مثل لیفت پستان نیز انجام دهید تا به نتیجه ایده آل تری دست پیدا کنید.

کلام آخر

امروزه عمل های زیبایی در میان بانوان بسیار رایج شده است. اما نکته مهم آن است که با تحقیق و اطلاعات کافی و شناخت عوارض هر عمل جراحی خود را برای آن آماده کنید. توصیه ما به شما این است که از منابع موثق و مستندات پزشکی اطلاعات خود را تکمیل نمایید و به شایعاتی که در این خصوص می شنوید ، توجه نداشته باشید. نکته بسیار مهم دیگر برای جلوگیری از بروز هر نوع عارضه و دستیابی به نتیجه مطلوب ، مراجعه به یک جراح متبحر و متخصص در این زمینه است ؛ بنابراین در رابطه با انتخاب پزشک خود نیز دقت کافی داشته باشید و در مورد سابقه و تجربه کاری ، میزان رضایت سایر بیماران و همچنین مدرک تخصصی پزشک مورد نظر خود به خوبی تحقیق نمایید و سپس برای انجام جراحی مورد نظر خود اقدام نمایید.

منبع : www.doctor-hadizadeh.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو