طرز تهیه یه نوع شیرینی آسان و خوشمزه | تو 10 دقیقه یه شیرینی آردی شیک درست کن!

2

1402/5/16

13:41


طرز تهیه یه نوع شیرینی آسان و خوشمزه | تو 10 دقیقه یه شیرینی آردی شیک درست کن!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

شیرینی آردی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم است که بافت بسیار تردی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی آردی در ادامه با سایت پیشنهاد ویژه همراه باشید.

آشپزی

شیرینی محلی شمالی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه استان های مازندران و گیلان است که…
مواد لازم شیرینی آردی
آرد قنادی ۳ لیوان
روغن جامد ۱ لیوان
پودر قند ۲ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
وانیل یا اسانس هل ¼ قاشق چایخوری
آب جوش ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق غذاخوری
طرز تهیه شیرینی آردی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی آردی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا روغن جامد را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون آن الک می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط روغن جامد را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط روغن سفید و خامه ای شود. در ادامه وانیل را به همراه بکینگ پودر به کاسه اضافه کرده و آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را کم کم و به تدریج به کاسه اضافه کرده و با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه خمیر را با نوک انگشت به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم.
مرحله چهارم
در این مرحله از خمیر شیرینی به اندازه یک گردو بزرگ جدا کرده و در دست گرد می کنیم. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرهای گرد شده را با کمی فاصله از هم درون آن می چینیم.
مرحله پنجم
در ادامه شکر را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم تا شکر کاملا حل شود، سپس با برس یا نوک انگشت مقداری از آنرا روی خمیر می مالیم و مقداری تخم خرفه می پاشیم.
مرحله ششم
حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۳ ذقیقه با حرارن پایین بپزند، سپس حرارت پایین را خاموش کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با حرارت بالا بپزند تا روی آنها ترک بخورند.
 
مرحله هفتم
پس از گذشت این زمان، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو