استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان شد

منبع: تکراتو

2

1402/5/17

09:30


استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای دانش‌آموزان و دانشجویان در کلانشهر تهران کاملاً رایگان شد. ظاهراً این تصمیم توسط ستاد استقبال از مهر گرفته شده است.

استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان شد

استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای دانش‌آموزان و دانشجویان در کلانشهر تهران کاملاً رایگان شد. ظاهراً این تصمیم توسط ستاد استقبال از مهر گرفته شده است.

مهدی گلشنی مدیر کل حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، رسماً اعلام کرد که طرحی توسط ستاد استقبال از مهر در شهر تهران به زودی آغاز خواهد شد که برمبنای آن قرار است استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای دانش‌آموزان و دانشجویان کاملاً رایگان شود.

ظاهراً یکی از اهداف این طرح، شناورسازی ساعت کاری ادارات و مدارس در جهت کاهش حجم ترافیک است. گفتنی‌ست که بر این اساس تمامی دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند از اوایل مهرماه به صورت رایگان از اتوبوس و مترو استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: خشک شدن کامل دریاچه ارومیه اجتناب‌ناپذیر است [+واکنش نماینده ارومیه]

استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای دانش‌آموزان رایگان شد

به گزارش نکراتو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی گلشنی مدیر کل حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت:

ستاد استقبال از مهر تشکیل شده تا در حوزه‌های مختلف شهری آمادگی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها داشته باشیم. کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد استقبال از مهر فعال است که پیشنهاد شناورسازی ساعت کاری ادارات و مدارس را برای کاهش بار ترافیکی داده‌ایم.

مدیر کل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران گفت: «شناورسازی ساعت کاری بر کاهش فشار بر حمل و نقل عمومی هم تأثیرگذار بوده است و شاهد ۱۰ درصد حجم مسافر در ساعات پیک مصرف بودیم.»

استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای دانش‌آموزان رایگان شد

وی ادامه داد:

دغدغه آموزش و پرورش مادران شاغلی هستند که باید فرزندان خود را به مدرسه ببرند. اما این شناورسازی به مادران این امکان را می‌دهد تا هم فرزندان را سر وقت برسانند و هم خودشان به‌موقع به سر کار بروند.

گلشنی افزود: «چون برخی از دستگاه‌ها ممکن است شناورسازی را اعمال نکنند جای نگرانی برای بروز برخی مشکلات برای والدین دارای فرزند مدرسه‌ای وجود دارد.»

وی افزود:

بازار‌های میوه و تره‌بار همیشه ساعت ۸ شروع به‌کار می‌کنند که در حال رایزنی هستیم که از ۸ و نیم شروع شود. در مراکز دانشگاهی درصدد هستیم ۱۰ روز تدریس اولیه مجازی شود و به‌طور کلی درصدد هستیم که ساعت شروع آنها هم از ۸ به ۸ و نیم تغییر پیدا کند البته این موضوع با موافقت وزارت علوم انجام خواهد شد.

گلشنی در ادامه اشاره کرد: «در بحث ناوگان اتوبوس‌رانی ۴۳۰ دستگاه در حال اورهال است که تا پایان شهریور به مدار اضافه می‌شود و در حال جذب ۱۰۰ نفر راننده هم هستیم. ۲ هزار دستگاه قرارداد برای خرید اتوبوس‌های جدید داریم که از شهریور و مهر کم‌کم به سیستم اضافه می‌شود و تا یک و نیم سال بعد تمام این اتوبوس‌ها به چرخه اضافه می‌شوند. تا پایان شهریور ۱۲ دستگاه ران قطار اورهال شده تا به سیستم اضافه می‌کنیم که کار ۶ دستگاه انجام شده است. ۱۵۰ دستگاه ون به ناوگان تاکسیرانی تا پایان شهریور اضافه می‌کنیم.»

وی در پایان گفت:

استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان را در مهرماه از مترو و اتوبوس می‌توانند رایگان استفاده کنند.

شناورسازی ساعت کاری ادارات باعث کاهش ۱۵ درصد ترافیک شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص طرح رایگان شدن استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای دانش‌آموزان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو