یارانه نقدی ویژه مرداد ماه به حساب سرپرستان واریز شد | یارانه این افراد 600 هزار تومنی واریز شده

3

1402/5/18

11:33


یارانه نقدی ویژه مرداد ماه به حساب سرپرستان واریز شد | یارانه این افراد 600 هزار تومنی واریز شده

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق پیش بینی ها قرار است رقم یارانه جدید در سال آینده افزایش داشته باشد.یارانه جدید قرار است هم به صورت نقدی هم به صورت کالابرگ توزیع شود.افزایش یارانه جدید در سال آینده 10 درصد است.یارانه جدید به11 کالا اختصاص داده خواهد شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه نقدی

رئیس گروه حمایت‌های مستقیم و اقدامات جبران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای ارایه خدمات هدفمند به اقشار مختلف سالمندان و نیز نیازهای متنوعی که دارند نیازمند پنجره واحد ارایه خدمت به این گروه سنی و جمعیتی هستیم.

 راضیه آراسته افزود: جنس نیاز سالمندان در هر محله، منطقه و پهنه تهران با یکدیگر متفاوت است و براساس داده‌هایی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار دارد می‌توان این نیازها را به مجموعه‌های حمایتی مانند شهرداری و بهزیستی منتقل کرد تا این نهادها بر اساس اطلاعات دریافتی نسبت به ارایه خدماتی که می‌توانند، اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اینک و براساس معیارهای این وزارتخانه بالغ بر ۱۰ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۶۹۱ سالمند بالای ۶۵ سال در کشور زندگی می‌کنند، گفت: براساس داده‌های جمع آوری شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۸۱ هزار و ۶۶۸ خانوار دارای سرپرست ۶۵ سال به بالا در کشور وجود دارند که تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نیستند و تنها درآمدشان یارانه است. موضوعی که حمایت از این گروه از سالمندان را دارای اهمیت دو چندانی کرده است.

رئیس گروه حمایت‌های مستقیم و اقدامات جبران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمادگی این وزارتخانه برای اتصال به سامانه‌های شهرداری برای ارایه اطلاعات خانوارها مطابق با قوانین و مقررات و حفظ محرمانگی آمار خبر داد و افزود: بزودی سامانه‌های این وزارتخانه به مراجع مربوطه متصل خواهد شد و می‌توان از اطلاعات ارایه شده برای هدفمند کردن خدمات قابل ارایه به گروه‌های محروم و کم برخوردار جامعه و نیز اقشار با گروه سنی مشخص از جمله سالمندان استفاده کرد.

یارانه نقدی

دو برابر شدن یارانه نقدی خانواده ها از مرداد ماه

علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مرحله جدید طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، خانوارها می‌توانند از افزایش اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی یارانه خود استفاده کنند.

علیرضا عسگریان در خصوص اعلام جزئیات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی برای خانوارهای سه دهک اول و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بیان کرد: از مجموع ۴۰۰ هزار تومان یارانه سه دهک اول درآمدی مشمول طرح، ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ به صورت نقدی است و ۲۰۰ هزار تومان را می‌توانند از سبد کالا خرید کنند.

وی گفت: در این صورت، اعتبار سبد آن‌ها ۱۲۰ هزار تومان دیگر شارژ و مجموع یارانه دریافتی این افراد ۵۲۰ هزار تومان می‌شود. این، سه دهک اول درآمدی (۲۹ میلیون نفر) را شامل می‌شود.

عسگریان گفت: ۱۱ قلم کالای اساسی در این طرح با مبنای قیمت‌گذاری سال ۱۴۰۱ در ۹۰ هزار فروشگاه سراسر کشور عرضه می‌شود.

معاون وزیر رفاه با اشاره به برنامه‌های دولت برای پوشش دهک‌های بعدی تأکید کرد: دولت مردمی سیزدهم برای کمک به تأمین سبد غذایی خانوارهای نیازمند این مهم را دنبال می‌کند.

وی گفت: جبران فاصله تورّمی نیز علاوه بر این مبلغ افزایشی در دستورکار دولت است.

عسگریان اظهار داشت: خانوارهای دهک اول تا سوم می‌توانند با مراجعه به برنامه کاربردی “شما” و وارد کردن کد #۱۴۶۳*۵۰۰* ، ضمن اطلاع از میزان اعتبار، لیست نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها را مشاهده نمایند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو