پیش فروش ویژه تابستانه ایران خودرو از شهریور ماه | ایرانخودرو آتیش به مالش زد!!

3

1402/5/18

12:07


پیش فروش ویژه تابستانه ایران خودرو از شهریور ماه | ایرانخودرو آتیش به مالش زد!!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

شیوه فروش فوری خودرو رسما تغییر کرد و دیگر خودروسازان طرح فروش فوری خودرو یا فوق العاده را انجام نمی دهند.بسیاری از خودروسازان نسبت به فروش فوری خودرو با قرعه کشی با روش جدید اعتراض کرده اند و معتقدند بدون سیستم قرعه‌کشی خودرو  مردم به سهولت خودرو را ثبت نام کرده و تحویل می‌گرفتند.حال باید دید جایگزین طرح فروش فوری خودرو تا چه حد به بازار پر نوسان خودرو کمک می کند.در ادامه به آخرین خبر از فروش فوری خودرو می پردازیم

پیش فروش ایران خودرو

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس شورای اسلامی به برخی ابهامات درخصوص واردات خودرو و زمان تحویل خودروهای وارداتی پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید.

– اخیرا واردات خودرو با تعرفه صفر برای جانبازان بالای ۵۰ درصد به تصویب رسیده، این نگرانی به وجود آمده که این روند ادامه داشته باشد و سایر ارگان‌ها نیز چنین رویه‌ای را برای کارکنان خود پیش بگیرند، خودروی وارداتی سهمیه‌ای شده و به نهادهای مختلف واگذار شود و به دست مردم عادی نرسد، نظر شما در این رابطه چیست؟

رشیدی‌کوچی: این که خودرو به دست مردم عادی نخواهد رسید را قبول ندارم، تعرفه صفر برای جانبازان بالای ۵۰ درصد یعنی کسانی است که ۵۰ درصد توانایی فیزیکی‌شان را از دست داده‌اند یک امتیاز است و تعداد این افراد هم آنقدر زیاد نیست که بگوییم تمام واردات به این افراد تعلق خواهد گرفت. این بخشودگی صرفا برای جانبازان است و برای سایر نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی نیست. ضمن این که در قانون محدودیتی برای واردات درنظرگرفته نشده است که بگوییم تمام واردات به این عزیزان اختصاص می‌یابد.

– اخیرا با دستور رییس سازمان ملی استاندارد یک هزار و ۱۳۳ دستگاه خودروی وارداتی ترخیص شده است. این درحالی است که در سامانه یکپارچه ۳۳ هزار نفر شرایط دریافت خودروهای وارداتی را داشتند و اسفند سال قبل اقدام به بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان کردند. به نظرشما علت این تعلل و عرضه قطره‌چکانی چیست؟

شهریور و مهر ۱۴۰۲، زمان تحویل خودروهای وارداتی خواهد بود

رشیدی‌کوچی: قاعدتا تعداد خودروهایی که وارد شده خیلی بیشتر از این تعدادی است که ترخیص می‌شود. ترخیص هزار دستگاه صرفا یک فقره بوده، خودروهای بیشتری در حال آزادسازی است و جا دارد از رییس سازمان ملی استاندارد تشکر کنیم که ورود کردند و شرایط را تسهیل کردند و بهانه را از عده‌ای گرفتند. فکر می‌کنم حداکثر در اواخر شهریور و مهرماه تعداد قابل توجهی خودرو که ثبت سفارش شده یا وارد گمرکات شده و یا در حال بارگیری به سمت کشور است در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رشیدی کوچی: بعضی از افرادی که واردات انجام داده بودند خودروهایشان گیر تایید استاندارد بود، بلافاصله جلسه‌ای با رییس سازمان استاندارد برگزار کردیم و آنجا مشخص شد که سازمان استاندارد محدودیت‌ها را خیلی کاهش داده و مجوزها و دستورالعمل‌های خوبی صادر کرده است. در همان جلسه مقرر شد آقای اسلام‌پناه شخصا به این موضوع ورود کنند و این نکته نیز مطرح شد اگر کسانی که خودرو وارد کرده‌اند مشکلی دارند بتوانند مستقیم با سازمان استاندارد در ارتباط باشند و مشکل را حل کنند که همین اتفاق هم افتاد و شرکت‌هایی که شاید ۶ یا ۷ ماه است که ماشین‌هایشان آمده و در گمرک مانده بوده در کمتر از ۴۸ ساعت مشکلشان حل شد. این اتفاق به‌نظرم نکته مهمی است و خودروها در حال ترخیص هستند.

رشیدی‌کوچی: نه این که راضی باشیم، ولی بالاخره دارد روی غلطتک می‌افتد و به نظرمی‌رسد مشکلاتی که بیش از این که مشکل باشند، مشکل‌تراشی و بهانه‌تراشی هستند مرتفع شده است. این که بعد از ۶ ماه واردات خودروهای نو در حال انجام است و یک به یک وارد می‌شود را به فال نیک می‌گیریم. حتما این روند بر بازار تاثیر خواهد گذاشت، دولت باید عزمش را برای واردات خودروهای نو و کارکرده جزم کند، فکرمی‌کنم اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو