آغاز مهلت فروش اقساطی محصولات دلبر کرمان موتور | کرمان خودرو های شاسی بلندش را 300 میلیون زیر قیمت به فروش گذاشت!

3

1402/5/26

11:52


آغاز مهلت فروش اقساطی محصولات دلبر کرمان موتور | کرمان خودرو های شاسی بلندش را 300 میلیون زیر قیمت به فروش گذاشت!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​شیوه فروش فوری خودرو رسما تغییر کرد و دیگر خودروسازان طرح فروش فوری خودرو یا فوق العاده را انجام نمی دهند.بسیاری از خودروسازان نسبت به فروش فوری خودرو با قرعه کشی با روش جدید اعتراض کرده اند و معتقدند بدون سیستم قرعه‌کشی خودرو  مردم به سهولت خودرو را ثبت نام کرده و تحویل می‌گرفتند.حال باید دید جایگزین طرح فروش فوری خودرو تا چه حد به بازار پر نوسان خودرو کمک می کند.در ادامه به آخرین خبر از فروش فوری خودرو می پردازیم.

پس از افزایش قیمت خودروهای مونتاژی توسط شورای‌  رقابت و از سوی دیگر کاهش مداوم و روزانه قیمت خودروهای مونتاژی در بازار آزاد، تعداد زیادی از متقاضیان دور دوم سامانه یکپارچه که عمدتاً برای کسب سود و نه مصرف شخصی در این سامانه نام‌نویسی کرده بودند از ثبت‌نام و خرید خودرو منصرف شدند.

پیش فروش خودرو

روند کاهشی بازار و افزایش قیمت درب کارخانه محصولات مونتاژی در مقطعی به حدی زیاد شد که حتی اگر کارخانه در روز ثبت‌نام هم محصول را به مشتری تحویل می‌داد باز هم برای مشتری به صرفه نبود. در چنین شرایطی کرمان موتور که یکی از بیشترین انصرافی‌های سامانه یکپارچه را به خود اختصاص داده بود، تصمیم گرفت تا محصولات خود را به شکل اقساطی به بازار عرضه کند تا از زیان دپوی خودروهای بدون مشتری خود را نجات دهد.

محصولات پرطرفدار، خارج از فهرست فروش اقساطی

با وجود تغییر کفه‌ عرضه و تقاضا در بازار خودرو هنوز هم خودروهای پرطرفدار متقاضیان پر و پا قرص خود را دارند. خودروهایی مثل پژو 207، پژو پارس، دنا پلاس و در نهایت کی‌ام‌سی T8 کرمان موتور هنوز هم مشتریان زیادی در بازار آزاد و درب کارخانه دارند. این استقبال مردم مانع از ورود این خودروها به فهرست خودروهایی با فروش اقساطی می‌شود.

 

برای مثال کرمان موتور در آخرین طرح فروش اقساطی خود که شنبه هفته گذشته آغاز شد، تمام محصولات خود را به جز کی‌ام‌سی T8 با سه روش پرداخت مشخص به بازار عرضه کرد. علت این فروش اقساطی فروش خودروهایی بود که در پارکینگ‌ها دپو شده بودند.

علت اینکه چرا T8 در لیست فروش اقساطی کرمان موتور قرار نداشت را باید در بین طرفدارن مسیر‌های آفرود جست‌وجو کرد. پس از ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی به بازار ایران به نوعی راه ورود پیکاپ‌های قدرتمند به بازار ایران بسته شد و خلا این کلاس خودرو در بازار کشور ملموس بود.

 

کرمان موتور اولین شرکت مونتاژکاری بود که یک پیکاپ از شرکت جک را برای تولید به روش SKD وارد بازار ایران کرد. این شرکت با این اقدام و انتخاب محصولی نسبتاً زیبا توانست آن دسته از طرفداران خودروهای آفرودی را که وسع خرید خودروهایی مثل تویوتا هایلوکس یا لندکروزر را نداشتند به خود جذب کند.

خلع بازار ایران در خودروهای کلاس پیکاپ به قدری زیاد است که مردم با وجود تمام ضعف‌های این خودرو سه سال است که جایگزین مناسبی را در این بازه قیمتی برای خرید پیدا نکرده‌اند.

آیا فروش اقساطی خودرو ادامه خواهد داشت؟

کرمان موتور

با توجه به اینکه پنج ماه است که رکود بر بازار خودرو حکم‌فرما شده است، می‌توان گفت که بازار خودرو حالت سرمایه‌ای خود را از دست داده است یا حداقل این حالت سرمایه‌ای کاهش پیدا کرده است. در چنین شرایطی بیشتر خریداران خودرو عمدتاً مصرف‌کنندگان واقعی این محصول هستند، چراکه می‌دانند با خرید خودرو سود چندانی عایدشان نمی‌شود و حتی ممکن است مقداری از ارزش پول خود را به دلیل استهلاک خودرو از دست بدهند.

زمانی که عرضه و تقاضا در هر بازاری به تعادل نزدیک شوند، آن‌گاه نبرد رقابت برای فروش محصول بین تمام شرکت‌ها آغاز می‌شود، بازار خودور نیز از این موضوع مستثنی نیست و می‌توان انتظار داشت که در صورت بقای بازار در این شرایط، شرکت‌های دیگر نیز به زودی به فروش اقساطی محصولات خود روی بیاورند./تجارت نیوز

جدیدترین خودرویی که در لیست محصولات در شرف تولید کرمان موتور قرار گرفته است وارد بازار شد

 

استفاده از نام J7 برای این خودرو در بازار ایران احتمالا به سابقه نسبتا خوبی که جک J5 در کشورمان به دست آورده و در میان خودروهای سدان چینی بازار ایران اعتماد کاربران را بیشتر کسب کرده است، باز می گردد.

جدیدترین خودرویی که در لیست محصولات در شرف تولید کرمان موتور قرار گرفته است جک J7 است. خودرویی که البته نام اصلی آن جک ژیرائیو A5 است. اما در بازارهای روسیه، قزاقستان و مکزیک با نام جک J7 عرضه شده است.

 
 

به گزارش خودروتک، استفاده از نام J7 برای این خودرو در بازار ایران احتمالا به سابقه نسبتا خوبی که جک J5 در کشورمان به دست آورده و در میان خودروهای سدان چینی بازار ایران اعتماد کاربران را بیشتر کسب کرده است، باز می گردد.

این خودرو با طراحی بدنه لیفت بک در کلاس سدان های جمع و جور سگمنت C قرار می گیرد. با این حال طراحی بدنه آن به گونه ای است که ظاهری تهاجمی به آن بخشیده است که می تواند برای طرفداران خودروهای چینی جذاب باشد.

 

خودرو جک J7 در سال 2020 به بازار عرضه شد و به طور مستقیم جانشین جک J5 در سبد محصولات شرکت جک به حساب می آید.

ظاهر جک J7 اگر چه توسط دانیله گاگلیونه طراح ایتالیایی طراحی شده است اما چندان هم شکل و شمایل اورجینالی به نظر نمی رسد. در نمای جلوی خودرو به راحتی می توان رگه های پررنگی از طراحی فورد فیوژن را مشاهده کرد.

 

خودرو جک J7 در تمام بازارها با یک موتور عرضه شده است و آن هم موتور محبوب خودروسازان چینی یعنی 1500 سی سی توربو است. این موتور می تواند 150 اسب بخار قدرت تولید کند. بیشینه گشتاور تولیدی این موتور هم 210 نیوتن متر است.

گیربکس جک J7 هم در دو مدل دستی و CVT است که احتمال قریب به یقین به دلیل محبوبیت خودروهای دنده اتوماتیک گیربکس CVT آن در ایران عرضه خواهد شد.

مشخصات جک J7 کرمان موتور

آقای پورکاظمی، معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور، در مراسم تحویل اولین سری جدید جک S5 نیوفیس که در تاریخ 27 آذرماه 1400 برگزار شده بود، برای نخستین‌بار تایید کرد که سدان جک J7 در سال 1401 توسط کرمان موتور، راهی بازار کشورمان می‌شود.

خودروسازی جک (JAC) درحال آماده‌شدن برای حضوری پررنگ‌تر در به بازار ایران است. کرمان موتور که برند جدید کی‌ام‌سی (KMC) را برای مونتاژ محصولات جک، راه‌اندازی کرده است، بعد از معرفی پیکاپ کی‌ام‌سی T8 و همچنین کراس‌اور کی‌ام‌سی K7 حالا به سراغ پرچمدار سدان‌های جک رفته است؛ خودرویی که در بازار چین بنام جک A5 شناخته می‌شود ولی در برخی بازارهای صادراتی، ازجمله روسیه و آمریکای جنوبی، با نام جک J7 بدست مشتریانش می‌رسد.

طبق تصاویر منتشر شده در رسانه‌های خودرویی، شرکت کرمان موتور در اواخر پاییز 99، نخستین دستگاه از جک J7 را برای انجام تست‌های فنی و مراحل بازاریابی، به ایران آورده است. خودرویی که یکبار دیگر نیز تصاویر جاسوسی آن در بهار 1400 در رسانه‌های کشورمان پخش شد.

هنوز استراتژی جک برای نامگذاری این محصول جدید در بازار ایران، مشخص نیست اما این احتمال وجود دارد که چینی‌ها بخواهند با نام J7 آنرا در ایران عرضه کنند چراکه مشتریان ایرانی، نام جک J5 را هنوز هم به یاد دارند.

جک J7 اندکی بعد از جک J3 و در سال 2008 معرفی شد و قرار بود گل سرسبد سدان‌های جک باشد اما موفق نبود و تنها برای چهار سال روی خط تولید جک، دوام آورد و سرانجام در سال 2012 نیز تولیدش در بازار چین متوقف شد. بعد از آن تاریخ، حدود شش الی هفت سال، هیچ خبری از جک J7 شنیده نشد تا اینکه جک در سال 2019، همه را غافلگیر کرد.

سومین نسل جک جی 7 برای ایران

از سال 2019، جک تصمیم گرفت تا «نسل سوم» خودروهای سواری‌اش را در قالب پروژه 3.0Era، به بازار بفرستد. هدف اصلی این پروژه، تحول طراحی محصولات جک براساس یک زبان طراحی مشترک بود.

برای مدیران جک، احتمالا «زبان طراحی مشترک» بسیار اهمیت داشته چراکه همین موضوع، یکی از اصلی‌ترین نقدهایی است که بر نسل دوم خودروهای جک، وارد می‌شد.

جک در نسل دوم محصولاتش، که با برند ریفاین یا Refine در بازار آسیا شناخته می‌شوند، از الگو و قاعده خاصی پیروی نمی‌کرد طوری که انگار طراحانش برای خلق هر محصول، از قانون «سعی و خطا» استفاده کرده‌ بودند! برای پی‌بردن به این موضوع، کافی است طراحی پیکاپ جک T6 را ببیند و آنرا با پیکاپ جک T8 مقایسه کنید؛ یا مثلا طراحی جک S5 را با جک S4 بسنجید؛ بله! هیچ نقطه مشترکی میان این خودروها نیست.

البته آنهایی که هوادار جک هستند احتمالا می‌خواهند بگویند: پس شباهت‌های زیاد جک S7 به جک S3 را چه کنیم؟! حق با آنهاست؛ طراحی این دو کراس‌اور، بسیار به هم نزدیک است اما فراموش نکنیم که جک در سال 2019، اولین فیس‌لیفت جک S3 را به بازار فرستاد، و هرچه شباهت میان این دو خودرو بود را دوباره از بین برد!

همه این‌ها را گفتیم تا به اینجا برسیم: جک در نسل سوم خودروهایش، خطاهای طراحی‌اش را دیگر تکرار نمی‌کند. این شرکت حتی برای آنکه تصور ذهنی مشتریانش را تغییر دهد، برای نامگذاری نسل سوم محصولاتش، از برند جدیدی به اسم جیایو (Jiayue) استفاده کرده و همه محصولات نسل سومش را تحت همین برند و با همین نام جدید، به بازار می‌فرستد. آنچه که تا به امروز مشخص شده، این است که سدان‌های جیایو با حرف A و کراس‌اورهای جیایو نیز با حرف X نام‌گذاری می‌شوند.

اولین خودرویی که جک، با برند جیایو به بازار چین معرفی کرده، سدانی سایز متوسط است که جیایو A5 یا Jiayue A5 نام دارد ولی ما به اختصار، آنرا جک A5 یا جک J7 می‌نامیم. واضح است که طراحی جک J7 شبیه هیچکدام از محصولات سابق جک نیست؛ اما ترکیب چراغ‌های باریکش به همراه جلوپنجره مقعری شکل آن، بسیار شبیه همان ترکیبی است که کیا در سال 2017 برای کادنزا نسل دوم (اتاق YG) استفاده کرد. اما علی‌رغم این نکته منفی، اما باید اعتراف کرد که چنین طراحی خاصی برای جک، هنوز هم جای تحسین و تشویق دارد.

سوپراستارهای ایتالیایی در خدمت جک

بد نیست این نکته را هم بدانید که طراحی جک J7 در مرکز توسعه و تحقیقات جک تورین (JAC Turin R&D) در ایتالیا و زیرنظر مدیر اجرایی این مرکز، یعنی آقای دنیل گاگلیونه (Daniele Gaglione) انجام شده است. آقای گاگلیونه که سرپرست گروه طراحی بیرونی محصولات جک و همچنین طراح ارشد این شرکت است، همان طراح سابق آلفارومئوست که با خلق آلفارومئو 8C، شهرت جهانی پیدا کرد و سپس بعنوان مدیر طراحی، به مازراتی و کرایسلر رفت اما نهایتا در سال 2010 به جک پیوست.

سرپرست طراحی داخلی جک نیز آقای جیان کارلو کانسیلیو (Giancarlo Concilio) است که قبلا با همین عنوان شغلی، برای فیات، لانچیا و مازراتی کار می‌کرد.

مهندس ارشد تیم فنی جک نیز آقای ماریزیو پلی (Maurizio Poli) است که قبلا بعنوان مدیر ارشد در استودیوی قدیمی و مشهور Georgia Luo and Stola کار می‌کرد.

مشخصات فنی جک J7

جک J7 در سال 2019 رونمایی شد اما در مدل 2020 به بازار چین رفت و در اولین ماه‌های عرضه‌اش، توانست پرفروش محصول جک باشد. جک J7 فقط با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه شده که حدود 150 اسب بخار قدرت به همراه 210 نیوتن متر گشتاور را در اختیار چرخ‌های جلو قرار می‌دهد.

مصرف ترکیبی آن نیز حدود 7.5 لیتر اعلام شده. مشتریان A5 می‌توانند این خودرو را با گیربکس 6 دنده دستی یا گیربکس CVT سفارش دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو