همسر غیر قابل اعتماد چه ویژگی هایی دارد؟

همسر غیر قابل اعتماد چه ویژگی هایی دارد؟


منبع: آرگا

5

1402/5/20

23:39


نپذیرفتن اشتباه و عذرخواهی نکردن از سوی همسر به این معنا است که او به دنبال جلب اعتماد شما نیست. زوج هایی که در مسائل مختلف با یکدیگر صادق نیستند، نمی توانند اعتماد یکدیگر را به دست آورند. داشتن رابطه موفق و پایدار نیازمند در نظر گرفتن جوانب مختلفی است که مهم ترین آن اعتماد است.

اعتماد پایه و اساس یک رابطه زناشویی خوب است. بسیاری از مردم به خاطر تجارب منفی اعتمادشان را نسبت به افراد از دست می دهند. به خصوص زمانی که از سمت یکی از نزدیکان خود خیانتی می بینند، کاملا اعتمادشان را از دست می دهند. ارتباط با افراد غیر قابل اعتماد بسیار عذاب آور و دردناک است و می تواند منجر به کاهش اعتماد به نفس شود. به همین خاطر خوب است پیش از شروع رابطه زناشویی توجه کنید که چه کسی قابل اعتماد است و به چه کسی نمی شود اعتماد کرد. این کار شما را از غم و ناامیدی رها می کند. در ادامه مطلب به نشانه های همسر غیر قابل اشاره خواهیم کرد.

نشانه های همسر غیر قابل اعتماد

همسر غیر قابل اعتماد نشانه هایی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

نحوه تعامل با همسر غیر قابل اعتماد

۱. بسیاری از مسائل را از شما پنهان می کند

اگر فردی همسر خود را دوست داشته باشد، هیچ گاه به او دروغ نمی گوید و پنهان کاری نمی کند. در مقابل سعی می کند شما را از برنامه های آینده خود مطلع سازد و از او در خصوص مواردی که برایش اهمیت دارد، می پرسد. اگر همسر شما نیز غیر قابل اعتماد است و هیچ گاه پاسخ واضح و روشنی به شما نمی دهد، بهتر است به او بگویید که رفتار او را تحمل نمی کنید. اگر همسرتان خیلی از مسائل را از شما پنهان می کند، این ها نشان دهنده این است که نمی توانید به او اعتماد کنید.

۲. برنامه های آینده خود را با شما در میان نمی گذارد

اگر همسر شما در مورد برنامه های آینده خود با شما صحبت نمی کند، این علامت نشانه وجود یک خطر جدی در رابطه شما است. یک همسر عاشق پیشه در خصوص آینده خود با شریک زندگی اش صحبت می کند. به همین خاطر اگر همسر شما چنین ویژگی ای ندارد، از او بخواهید که رفتارش را تغییر دهد. اگر شما را در اولویت برنامه های خود قرار نمی دهد و در بسیاری موارد مرموز است، باید از او سؤال کنید که دلیل این رفتارها چیست. اگر همسرتان از پاسخ مستقیم به این سؤال طفره رفت، حتما به دنبال مخفی کردن موضوع مهمی از شما است.

۳. اشتباهات خود را قبول نمی کند

زمانی که همسرتان اشتباهات جزئی و قصوری که از سمت او صورت گرفته را نمی پذیرد، به این معناست که در مورد مسائل بزرگتر هم همین کار را می کند و شهامت پذیرفتن اشتباهات بزرگ خود را نیز نخواهد داشت. این فرد برای اشتباهی که مرتکب شده عذرخواهی نمی کند. نپذیرفتن اشتباه و عذرخواهی نکردن از طرف همسر به این معنی است که او به دنبال جلب اعتماد شما نیست.

۴. درباره مسائل مالی صادق نیست

اغلب زوج هایی که در خصوص مسائل مالی با یکدیگر صادق نیستند و این موضوعات را از هم مخفی می کنند، نمی توانند اعتماد یکدیگر را به دست آورند. اگر یکی از زوجین درباره این مسائل پنهان کاری می کند آنچه که باید از طرف مقابلش انتظار داشته باشد، واکنشی به همین بدی است.

از بین رفتن اعتماد به همسر چگونه به وجود می آید؟

۵. بیرون می رود و هرگز اطلاع نمی دهد

هیچ اشکالی ندارد که همسرتان ساعاتی را با دوستان خود در بیرون می گذارند، اما اگر از گفتن این که کجا و با چه کسی بیرون می رود اجتناب کند بهتر است نگران باشید. زیرا شما سزاوار رفتاری نیستید که همسرتان چند روز شما را ترک کند و هر زمان که بخواهد به خانه بازگردد. بنابراین باید به او تذکر دهید؛ زیرا این رفتار در طولانی مدت باعث ایجاد استرس خواهد شد.

۶. قبلا اعتماد شما را از دست داده است

اگر همسرتان قبلا اعتماد شما را از دست داده باشد، هرگز نمی توانید به او اعتماد دوباره داشته باشید. هم چنین اگر در صورت بروز تأسف هنوز کارهایی را انجام می دهد که به شما آسیب می رساند، باید خیلی جدی با او صحبت کنید.

۷. از بحث و صحبت جدی فراری است

وقتی شریک زندگی تان از شما فاصله گرفته و به بحث و صحبت در مورد مسائل جدی زندگی علاقه ای ندارد و دور از دسترس شده، به این معنی است که ذهنش انباشته از چیزهایی است که نمی خواهد با شما در میان بگذارد و یا مشکلی مهم تر را از شما پنهان می کند، به همین خاطر نمی خواهد شما از آن مسائل مطلع باشید.

۸. بیش از حد در شبکه های اجتماعی است

اگر همسرتان همه وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذارند و بودن در این شبکه ها را به وقت گذراندن با شما ترجیح می دهد، این یک نشانه مهم از غیر قابل اعتماد بودن او است.

۹. کارهای مشکوک انجام می دهد

تماس های دیروقت، خروج از خانه در ساعت های عجیب و نزدیک نگه داشتن تلفن همراه از نشانه هایی هستند که باید بیشتر به همسرتان توجه کنید و مراقب او باشید. هر فردی از داشتن چنین همسری بسیار ناراحت است. به همین خاطر اگر از این وضعیت احساس بدی دارید باید خیلی جدی با او صحبت کنید. از او بپرسید اگر شما هم همین کار را با او انجام دهید چه احساسی خواهد داشت. به او بگویید کاری که در قبال شما انجام می دهد، اصلا منصفانه و عادلانه نیست و تحمل چنین رفتارهایی را ندارید.

راه های جلب اعتماد همسر

۱۰. از دیدن افراد یا مکان های خاص اجتناب می کند

اگر همسرتان از رفتن به مکان های خاص و یا ملاقات با افراد خاص اجتناب می کند، ممکن است چیزی را از شما پنهان کند و نمی خواهد در مکان و یا در جمعی در کنار شما دیده شود. البته این احتمال وجود دارد که او صادقانه از برخی مکان ها و یا مردم خوشش نیاید.

۱۱. پاسخی غیر منطقی و غیر موجه می دهد

اغلب افراد زمانی که مرتکب اشتباهی می شوند و احساس گناه می کنند، حالت تدافعی به خود می گیرند و با خشم و غضب برخورد می کنند. بنابراین اگر همسرتان در مقابل یک سؤال خیلی ساده، تدافعی برخورد کند، می تواند نشانه این باشد که او اشتباهی مرتکب شده و عذاب وجدان دارد.

۱۲. برنامه هایتان را تغییر می دهد

اگر همسر شما برنامه هایتان را تغییر می دهد؛ یعنی او در مورد آنچه که می خواسته انجام دهد، تردید داشته و برای همین برنامه را کنسل یا لغو می کند و یا ممکن است شما اولویت اول زندگی او نبوده و او برنامه ای با شخص دیگری دارد و مجبور به لغو برنامه شما شده است.

۱۳. رمز گوشی تان را می خواهد

اگر همسرتان مدام به دنبال رمز گوشی شماست تا ببیند در گوشی شما چه اتفاقی می افتد ولی خودش این کار را دوست ندارد و اجازه چنین کاری نمی دهد، حتما دلیل این کار را از او بپرسید.

۱۴. هیچ کدام از دوستانش را نمی شناسید

او از نشان دادن شما به دوستان خود واهمه دارد و هربار که قصد دارد شما را به دوستان و آشنایان نشان دهد، بهانه ای می آورد. در همه حال از انجام این کار سرباز می زند تا به این ترتیب زمینه آشنایی تان را فراهم نکند.

چگونه بی اعتمادی همسر را برگردانیم؟

امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت استفاده را برده باشید. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات رفتار با همسر بی اعتماد و اعتماد به نفس پایین را نیز مطالعه فرمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو