طرز تهیه رولت گوشت و بادمجان با طعم عالی

منبع: آرگا

2

1402/5/21

08:07


رولت گوشت و بادمجان یکی از رولت های بسیار محبوب و شیک است که با راحت ترین روش تهیه می شود. برای تهیه رولت گوشت و بادمجان نیاز به مواد اولیه چندان زیادی ندارید و به راحتی تهیه می کنید.

رولت یک غذای بسیار خوشمزه، لذیذ، شیک و مجلسی است که در بین مردم محبوب است. رولت انواع مختلفی دارد که یکی از این ها رولت گوشت و بادمجان است. این غذای مجلسی در حین شیک بودن بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد. برای تهیه رولت گوشت و بادمجان نیاز نیست کار های سختی انجام دهید و این رولت به راحتی و خوشمزگی تهیه می شود. طرز تهیه رولت گوشت و بادمجان در این مطلب قرار دارد.

همانطور که گفته ایم رولت انواع مختلف و خوشمزه ای مانند رولت بادمجان و رولت خوراک دارد که طرز تهیه این دو رولت محبوب هم در سایت آرگا قرار دارد که با کلیک بر روی این ها می توان طرز تهیه را مشاهده کرد. رولت بسیار مناسب برای انواع مهمانی های دورهمی و … می باشد.

رولت گوشت و بادمجان خوشمزه

مواد لازم

  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
  • بادمجان متوسط ۵ عدد
  • جعفری خرد شده ۳ قاشق غذاخوری
  • پنیر موزارلا،پیترا یا چدار به مقدار لازم
  • فلفل قرمز و سیاه به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم

رولت گوشت و بادمجان با طعمی عالی

طرز تهیه رولت گوشت و بادمجان لذیذ

ابتدا برای تهیه رولت گوشت و بادمجان باید به سراغ بادمجان ها بروید، برای این منظور بادمجان ها را بشویید و جوری پوست بکنید که کلاهک آن ها جدا نشود. سپس بادمجان ها را به مدت ۵۰ الی ۶۰ دقیقه درون آب نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان گرفته شود.

در ادامه بادمجان را از آب نمک خارج کنید و بر روی دستمال قرار دهید تا خشک شود. درون یک تابه مناسب مقداری روغن بریزید و بر روی حرارت بگذارید. زمانی که روغن داغ شد، بادمجان ها را در روغن سرخ کنید. پس از سرخ شدن، بادمجان ها را از تابه در بی آورید.

در این مرحله بادمجان را مقداری از طول باز کنید و در بادمجان پنیر و جعفری بریزید. سپس بادمجان را ببندید. پیاز را بشویید و پوست کنید. و بعد پیاز را رنده کنید و آب پیاز را بگیرید. شپش درون کاسه ای گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز، نمک و فلفل ورز دهید.

پس از ورز دادن مواد گوشتی، سلفون را بر روی سطح کار پهن کنید. مقداری از مواد گوشتی به اندازه ۱ نارنگی بردارید. گوشت چرخ کرده ای را که به اندازه نارنگی برداشتید تا حدی پهن کنید که روی و دور تا دور بادمجان را کامل بگیرد. یک بادمجان را روی گوشت قرار دهید.

با استفاده از سلفون به خوبی بادمجان را بر روی گوشت رول کنید که در حین سرخ کردن وا نرود. در ادامه یک تابه را با مقدار کمی روغن بر روی حرارت قرار دهید و رول ها را درون تابه سرخ کنید. پس از چند دقیقه که رولت ها به خوبی سرخ شدند در ظرف مناسب سرو کنید.

طرز تهیه رولت گوشت و بادمجان لذیذ

می توان رولت ها را در سس کچاپ به مدت چند دقیقه قرار داد تا دارای مزه بهتری شوند که بستگی به سلیقه شما دارد. برای مشاهده و تهیه انواع رولت های مجلسی و لذیذ بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو