آموزش کانتور صورت گرد آسان اما حرفه ای

منبع: آرگا

2

1402/5/22

23:16


صورت گرد یکی از فرم های صورت است که از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد، اما با انجام کانتور کردن می تواند کشیده تر و زیباتر نشان داده شود. در این مطلب کانتور صورت گرد را آموزش می دهیم.

آرایش یکی از علاقه مندی های خانم ها محسوب می شود که برای داشتن یک آرایش خوب و مناسب باید علاوه بر شناخت فرم و ویژگی های صورت خود، با تکنیک ها و مهارت های آرایشی آشنایی داشته باشید. به عنوان مثال ما انواع صورت گرد، بیضی، مربع، لوزی، قلبی داریم که آرایش های متفاوتی را نیاز دارند، آرایش صورت گرد با آرایش صورت بیضی و آرایش صورت قلبی قطعا دارای تفاوت هایی است. یکی از تکینک های مهم در آرایش، کانسیلر و کانتور است که چندین درجه بر زیبایی و جذابیت چهره می افزاید. در این مطلب قصد داریم شما را با کانتور صورت گرد آشنا کنیم.

کانتورینگ چیست؟

به تکنیک های سایه زدن و هایلایت نقاط گوناگون صورت، کانتورینگ گفته می شود که در صورت صحیح انجام شدن شکل دلخواه و زیبایی در چهره فرد به وجود می آید، به بیانی دیگر کانتورینگ یکی از شیوه های مهم و موثر جهت متعادل سازی صورت محسوب می شود. در این عمل از سایه های تیره و روشن بهره گرفته می شود تا فرم صورت را متعادل ساخت. به این صورت که برخی قسمت ها کمی روشن تر از پوست و قسمت هایی کمی تیره تر از پوست طبیعی فرد شده و در نتیجه صورت کشیده تر و شاداب تر دیده می شود. نکته اینکه برعکس کانسیلر و کرم پودر که می خواهید با پوست شما هماهنگی داشته باشد، کانتورینگ متفاوت بودن رنگ را می طلبد.

مراحل کانتورینگ صورت گرد

مراحل انجام کانتور صورت گرد حرفه ای و ساده

البته که کانتورینگ یک تکنیک حرفه ای و نیازمند به تخصص و مهارت است که برای انجام آن بهتر است حتما به نزد متخصص آن یعنی سالن های زیبایی بروید، اما ما در این مطلب مراحل کانتور صورت گرد را آموزش می دهیم تا با مطالعه و یادگیری این مراحل بتوانید به بهترین شکل ممکن یک آرایش مناسب و به یاد ماندنی داشته باشید. برای کانتورینگ به پرایمر، کانسیلر، پالت کانتورینگ، پودر ببک، هایلایتر، براش کانتورینگ و هایلایت، اسفنج های آرایشی نیاز است.

زیرسازی

ابتدا باید زیرسازی انجام دهید، برای این منظور می توانید از پرایمرهای مختلف بهره ببرید، به این صورت که مرطوب کننده زده و سپس پرایمر دلخواهتان را تهیه نمایید، پرایمرهای رنگی جهت برطرف سازی مشکلات و عیوب پوستی لکه های تیره و جوش قرمز و همچنین یک رنگ کردن پوستتان گزینه مناسبی محسوب می شود. در صورت تمایل برای نتیجه گیری بهتر پرایمرهای دارای ویژگی مرطوب کنندگی را جایگزین کرم مرطوب کننده نمایید. در واقع پرایمر منفذه های باز پوست شما را کوچکتر کرده و پوستتان را صاف و زیبا می نماید.

هایلایت

سپس نوبت به هایلایتر می رسد، برای این منظور می توانید از کانسیلر بعنوان رنگ روشن و یا از رنگهای روشن پالت بهره ببرید. برای هایلایت نقاط داخلی صورت را روشن نموده و قسمت های خارحی و کناره های آن را تیره کنید. براشی کوچک و گرد را برداشته و درون رنگ پالت روشن زده و در وسط پیشانی، نزدیک ابروهایی خود ضربدری رسم نمایید. دوباره براش را درون رنگ روشن زده و بر روی تیغه وسط بینی خطی صاف رسم کنید. ضربدری نیز بر روی چانه، قسمت برجستگی آن رسم کنید. همچنین ۲ تا مثلث بلند و کشیده در زیر هر یک از چشم ها رسم نمایید و در آخر ۲ تا خط صاف در قسمت بالایی گونه ها بر روی استخوان پلک رسم نمایید. در این قسمت هایلایت چهره تان تمام گردید.

کانتور

حالا بعد از انجام هایلایت، باید کانتور را انجام بدهید، در واقع این بخش برای صورت گرد از اهمیت بالایی برخوردار است ات بتواند چهره تان را کشیده تر نشان دهد. جهت آغاز می توانید از کانتورهای پودری و کرمی و یا مداد بهره ببرید که نوع پالتی و کرمی آن بهتر است. براشی متراکم و زاویه دار را درون کانتور زده و پس از آغشته شدن از قسمت بالایی گوش به طرف درون چهره رسم نمایید. نباید زیاد به طرف پایین تمایل داشته و به بینی نزدیک شود. خط کانتور را باید پایین استخوان گونه و در نهایت قدری به طرف پایین متمایل نمایید. برای پیشانی نیز دقیقا بر روی شقیقه ها ۲ کمان رسم نمایید، توجه داشته باشید تنها باید شقیقه ها را کانتور نموده و به طرف وسط پیشانی کشیده نشوید.

در قسمت بینی نیز بر روی دو تیغه بینی ۲ خط صاف رسم نمایید، دقت کنید نباید این خطوط خیلی از هم دور و یا نزدیک باشند، همچنین نباید خیلی پررنگ و پهن باشند. در صورت کوتاه بودن بینی خط ها را تا نزدیکی ابروهای خویش بالا رسم نمایید تا بینی شما بلند به نظر برسد. برای سربالا دیده شدن بینی خود نیز، قسمت زیر بینی را کانتور کنید.

و اما کانتورینگ چانه به این شکل است که خطی صاف زیر چانه رسم نمایید و ۲ خط کوچک بر روی دو سمت چانه بکشید. این خطوط را درست زیر چانه و دو سمت ضربدر هایلایت خود قرار دهید. به منظور زاویه سازی فک و جمع تر نشان دادن چانه خطی مورب در قسمت زیر گوش و خطی صاف بر روی استخوان فک رسم کنید.

نکته :باید رنگ کانتور ۱ – ۲ درجه از پوست شما تیره تر باشد، رنگهای بسیار متالیک و بسیار گرم و یا رنگهای دارای تن نارنجی باعث آفتاب سوخته دیده شدن پوست می گردد.

آموزش کانتور صورت گرد در چند مرحله

فید کردن

در این مرحله نوبت به ترکیب رنگهای تیره و روشن و بلند کردن آن می رسد. در واقع باید تمامی خطوط محو شده و هیچ خط واضحی دیده نشود. برای این منظور اسفنجی آرایشی را مرطوب نموده و ابتدا نقاط هایلایت را پخش نمایید، در پیشانی هایلایت ها را به طرف شقیقه، در چانه هایلایت ها را به طرف خطوط تیره حاشیه و در زیر چشم و وسط بینی نیز به طرف پایین هایلایت ها را پخش نمایید.

بعد با اسفنجی بزرگ تر و یا براش زاویه دار استفاده شده، نقاط کانتور شده را بلند نمایید، خط پایین استخوان گونه را به طرف پایین و خطوط کنار شقیقه را به طرف بالا بلند نمایید. خطوط کانتور رسم شده بر روی فک را نیز به طرف گردن، خطوط کنار چانه را نیز به طرف پایین و درون، خطوط رسم شده بر روی دو طرف بینی را نیز صاف و به طرف بیرون بینی بِلِند نمایید تا رنگها خوب در هم ترکیب شده و محو گردند.

فیکس

در پایان باید آرایش را فیکس کنید، این کار را می توانید با استفاده از اسپری فیکساتور و یا پودر ببک انجام دهید. در صورت در دسترس نبودن هیچ یک از این وسایل از پنکیکی نه خیلی روشن برای این منظور بهره ببرید. با براشی بزرگ کمی از پودر بِبک را در نقاط گوناگون صورت زده و به طور ضربه ای بر روی پوست بزنید تا تمامی زیر چشم و نقاط دیگر خوب با آن پوشش داده شوند. همچنین می توانید پد آرایشی نیز بهره ببرید.

جهت زیباتر شدن چهره تان از هایلایتر بر روی نوک بینی و قسمت بالایی استخوان گونه بهره ببرید. هایلایتر برقی ملایم بر روی چهره شما به وجود می آورد و صورتتان را شاداب و طبیعی تر می کند.

کانتور چیست ؟ آموزش آن برای صورتهای گرد

سخن پایانی

کانتورینگ بینی موجب می شود بینی شما کوچک و قلمی گردد، همچنین با کانتورینگ می توانید خط های چروک چهره و پیشانی را پوشش بدهید. صورت شما را زاویه دار و بیضی کند. کانتورینگ علاوه بر استخوانی و لاغرتر دیده شدن چهره، عمق منحصر به فردی به چشمان می بخشد. همچنین برای آشنایی با آرایش صورت گرد و آرایش صورت تپل به لینک ها مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو