بیوگرافی ساندرا بولاک؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های بازیگر خانم

بیوگرافی ساندرا بولاک؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های بازیگر خانم


منبع: روزانه

7

1402/5/23

08:32


ساندرا بولاک از بازیگران نامدار سینمای هالیوود است که چندین جایزه معتبر را درکارنامه دارد، این بازیگر طی سالها فعالیت در بیشتر فیلم‌های مهم هالیوودی به ایفای نقش پرداخته و از همین رو شخصیتی معروف و محبوب است؛ ازهمین رو ما امروز در روزانه قصد داریم به زندگی شخصی و هنری این بازیگر پرداخته و […]

بیوگرافی ساندرا بولاک؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های بازیگر خانم

بیوگرافی ساندرا بولاک؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های بازیگر خانم

ساندرا بولاک از بازیگران نامدار سینمای هالیوود است که چندین جایزه معتبر را درکارنامه دارد، این بازیگر طی سالها فعالیت در بیشتر فیلم‌های مهم هالیوودی به ایفای نقش پرداخته و از همین رو شخصیتی معروف و محبوب است؛ ازهمین رو ما امروز در روزانه قصد داریم به زندگی شخصی و هنری این بازیگر پرداخته و بهترین فیلم‌های او را به شما عزیزان معرفی کنیم. پس تا آخر همراه ما باشید.

بیوگرافی ساندرا بولاک

بیوگرافی ساندرا بولاک

بولاک در شهرستان آرلینگتون، ویرجینیا به دنیا آمد. او دختر «هلگا میر»، یک خواننده آلمانی اپرا و معلم آواز نیمه‌وقت، و «جان دبلیو بولاک»، یک پیمان‌کار پنتاگون و معلم آواز و مدیرعاملی از آلاباما، بود.

پدربزرگ مادری بولِک یک دانشمند باهوش از نورنبرگ آلمان بود.

 او به دفعات به همراه مادرش با تورهای اپرای او شرکت می‌کرد و بسیاری از سال‌های بچگی خود را در آلمان و سایر نقاط اروپا زندگی کرد. او زبان آلمانی را به روانی صحبت می‌کند و از طریق ملیت سابق مادرش دارای تابعیت آلمانی نیز هست.

باله و آواز

 بولاک در بچگی باله و هنرهای آوازی را مطالعه کرد و در تولیدهای اپرای مادرش نقش کوچکی را نیز ایفا می‌کرد.

دبیرستان و دوره جوانی

بولاک در دبیرستان واشینگتن-لی درس خواند؛ جایی که او یک چیرلیدر بود و در برنامه‌های تئاتر آن‌جا شرکت می‌کرد و با یک بازیکن فوتبال آشنا شد.

 او در سال 1982 فارغ‌التحصیل شد و در دانشگاه کارولینای شرقی در گرین‌ویل کارولینای شمالی ثبت‌نام کرد. در این زمان او به عنوان پیش‌خدمت در یک رستوران کار می‌کرد. او بعداً تحصیل را در سال پایانی را برای ادامه‌دادن حرفه بازیگری ترک کرد؛ درحالی که تنها سه واحد باقی‌مانده برای فارغ‌التحصیلی فاصله داشت.

 او به منظور ادامه تست‌های بازیگری به منهتن رفت و شغل‌های گوناگون عجیبی را نیز برگزید (متصدی بار، پیش‌خدمت مهمانی، کنترل‌کننده کت)

مطلب مشابه: بیوگرافی نائومی واتس؛ درباره زندگی شخصی بازیگر زن و لیست بهترین فیلم های او

اتمام دانشگاه

اتمام دانشگاه

ساندرا بولاک بعدها دانشگاه خود را نیز تمام کرد و از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، درجه کارشناسی را نیز دریافت کرد.

ورود به سینما

ورود به سینما

او پس از اجرای نقش‌های موفقی در دهه 1990 میلادی هم‌چون سرعت و وقتی خواب بودی به شهرت رسید. پس از آن او حرفه‌اش را به عنوان یک بازیگر هالیوودی نقش اول مشهور با فیلم‌هایی مانند دختر شایسته اخلاق و تصادف که تحسین منتقدان را دریافت کردند، آغاز کرد.

پُر درآمدترین بازیگر زن

در سال 2007 او با داشتن سرمایه 85 میلیون‌دلاری در رده چهارده ثروتمندترین اشخاص نامدار زن قرار گرفت. همچنین در سال 2010 ‘پردرآمدترین’ بازیگر زن هالیوود نام گرفت. بین ژوئن 2009 تا یک سال بعد حدود 58 میلیون دلار بابت فیلم‌های خواستگاری و نقطه کور دریافت کرده‌است.

مطلب مشابه: بیوگرافی جاش برولین؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

ساندرا بولاک برنده جایزه  اسکار می‌شود!

ساندرا بولاک برنده جایزه  اسکار می‌شود!

ساندار بولاک برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن و گوی طلایی به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن به خاطر بازی در فیلم نقطه کور در سال 2009 است. ساندرا بولاک با 10 میلیون دلار دستمزد بیشترین دستمزد را در بین بازیگرهای زن هالیوود را داراست.

زندگی شخصی

بولاک زمانی با تیت داناوان در رابطه عاشقانه بود. آنها سر فیلمبرداری فیلم Love Potion No. 9 آشنا شده بودند. رابطه آنها سه سال دوام آورد. او پیش از آن با افراد دیگری چون تروی آیکمن، متیو مک کانهی و رایان گاسلینگ قرار می‌‌گذاشت.

ازدواج

ازدواج

در تاریخ 16 جولای 2005 او با جسی جیمز ازدواج کرد. در مارس 2010 چندین زن ادعا کردند که جیمز در طول ازدواجش با ساندرا با آنها نیز ارتباط داشته است. جسی جیمز چند روز بعد این شایعات را رد کرد. اما یک ماه بعد ساندرا بولاک تقاضای طلاق کرد. آنها در نهایت در تاریخ 28 ژوئن 2010 به صورت رسمی از یکدیگر جدا شدند و زندگی جدید ساندرا بولاک شروع شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی شارلیز ترون؛ اطلاعات زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های بازیگر زن

سرپرستی دو کودک

سرپرستی دو کودک

در سال 2010 بولاک اعلام کرد که قصد دارد پسری را به فرزندخواندگی بگیرد. بولاک و جیمز قبل از طلاقشان مراحل قانونی آن را طی کرده بودند و در واقع از ژانویه 2010 این پسر با آنها زندگی می‌کرد، اما آنها خبرش را عمومی نکرده بودند. با این حال با توجه به طلاق این زوج، بولاک سرپرستی این پسربچه را بر عهده گرفت. وی در دسامبر 2015 نیز سرپرستی دختری سه ساله را بر عهده گرفت.

دانستی‌ها درباره سندرا بولاک

  • ساندرا بولاک یکی از افرادی هست که همیشه در فعالیت های خیرخواهانه شرکت می‌کند
  • بولاک در جریان حادثه یازده سپتامبر، یک میلیون دلار به صلیب سرخ کمک کرد
  • در سال 2004 نیز برای فاجعه تسونامی، یک میلیون دلار به صلیب سرخ اهدا کرد و همچنین یک میلیون دلار به پزشکان بدون مرز که بعد از زلزله هاییتی به این منطقه اعزام شده بودند کمک کرده است
  • یک جای زخم در سرش دارد که به خاطر افتادن در یک برکه و اصابت سرش به صخره است.
  • در زمان کودکی یکبار خواهرش با آرنج، بینی او را شکسته است!
  • شخصا شعر « بهشت داره در میزنه » را برای فیلم « چیزهایی که عشق صدایش می کنند » نوشت و اجرا کرد.
  • سندرا بولاک کسی بود که اسکار خارجی بهترین فیلم خارجی را به اصغر فرهادی اهدا کرد.
  • ساندرا بولاک برای کاهش وزنش از روش طب سنتی چینی استفاده می کند.
  • پدرش از سال 1996 مدیر برنامه هایش است.
  • ساندرا بولاک از 8 سالگی پیانو می نوازد.
  • از بازی در فیلم « عزیز میلیون دلاری » به کارگردانی کلینت ایستووود انصراف داده بود که نقش به هیلاری سوانک رسید و وی هم توانست اسکاری برای ایفای همین نقش بدست بیاورد.

مطلب مشابه: بیوگرافی بندیکت کامبربچ؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

بهترین فیلم های ساندرا بولا

ما در ادامه متن بهترین فیلم های ساندرا بولاک را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد پس تا آخر همراه ما باشید.

شهر گمشده

شهر گمشده

  • نام انگلیسی: The Lost City
  • کارگردان: آرون نی، آدام نی
  • بازیگران: ساندرا بولاک، چنینگ تیتوم، پتی هریسون، اسکار نونز، داوین جوی رندولف، دنیل ردکلیف
  • سال ساخت: 2022
  • ژانر: اکشن , کمدی , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.1

این فیلم ماجراجویانه از ساندرا بولاک اتمسفری کمدی و بسیار جذاب دارد که روزانه دیدنش را پیشنهاد می‌کند، در این فیلم بازیگرانی همچون برد پیت و  چنینگ تیتوم حضور دارند.

داستان این فیلم درباره یک نویسنده منزوی به نام لورتا سیج (با بازی ساندرا بولاک) است که در رمان‌های ماجراجویانه و پرطرفدار خود درباره مکان‌های عجیب و غریب و افسانه‌ای و در مورد قهرمانی به نام دش مک ماهون می‌نویسد که تصویر مدلی خوش قیافه به نام آلن (با بازی چنینگ تیتوم) در قالب این شخصیت بر روی جلد کتاب‌های لورتا چاپ می‌شود؛ حال لورتا همراه با آلن برای تبلیغ کتاب جدیدش به یک تور مسافرتی می‌رود اما در راه توسط میلیادری عجیب و غریب ربوده می‌شود. این فرد دیوانه امیدوار است لورتا بتواند او را به گنج گمشده شهری باستانی که در آخرین داستان خود نوشته، برساند…

جاذبه

جاذبه

  • نام انگلیسی: Gravity
  • کارگردان: آلفونسو کوارون
  • بازیگران: ساندرا بولاک، جرج کلونی، اد هریس
  • سال ساخت: 2013
  • ژانر: درام , علمی و تخیلی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.7

یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما که ساندرا بولاک در آن با جرج کلونی هم‌بازی بوده است؛ فیلم بسیار هیجانی و فوق‌العاده “جاذبه” به کارگردانی آلفونسو کوارون است.

داستان این فیلم درباره یک مهندس پزشکی ناسا به نام رایان استون (با بازی ساندرا بولاک) در نخستین سفر خود به بیرون از کره زمین، به همراه فضانورد باتجربه مت کوالسکی (با بازی جرج کلونی)، دو نفر از اعضای یک تیم ۵ نفره از فضانوردان آمریکایی هستند که مأموریت آن‌ها تعمیر تلسکوپ هابل می‌باشد. در حین یکی از راهپیمایی‌های فضایی، پیغام اضطراری مبنی بر انهدام یکی از ماهواره‌های جاسوسی روسیه و پراکنده شدن تکه‌های بدنه آن در فضا و برخورد آن‌ها با سایر ماهواره‌های موجود در جو زمین به آن‌ها مخابره می‌شود، هجوم ترکش‌ها منجر به انهدام فضاپیمای آمریکایی و کشته شدن سه فضانورد دیگر می‌شود. از این تیم تنها رایان استون و مت کوالسکی که زنده مانده‌اند..

مطلب مشابه: بیوگرافی تام کروز؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

خواستگاری

خواستگاری

  • نام انگلیسی: The Proposal
  • کارگردان: آن فلچر
  • بازیگران: ساندرا بولاک، رایان رینولدز، مالین اکرمان، مری استینبرجن، کریگ تی. نلسن، اسکار نونز
  • سال ساخت: 2009
  • ژانر: درام , عاشقانه , کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.7

ساندرا بولاک درکارنامه خود فیلم عاشقانه زیادی ندارد، با این حال یکی از بهترین فیلم‌های او در این سبک، فیلم بسیار جذاب و کمدی “خواستگاری” است که بولاک در آن با بازیگر محبوب کانادایی یعنی رایان رینولدز هم‌بازی بوده است؛ پس اگر به دنبال یک فیلم کمدی جذاب می‌گردید، این فیلم بهترین گزینه برای شماست.

داستان این فیلم درباره یک ناشر است که مدت اعتبار اقامت وی در آمریکا رو به اتمام است. او به منشی‌ای که از آن بسیار نفرت دارد پیشنهاد ازدواج می‌دهد تا بتواند در کشور بماند بنابراین همراه منشی خود به شهر کوچکی در آلاسکا که خانوادهٔ منشی در ان زندگی می‌کند می‌روند تا مراسم عروسی را برگزار کنند در طی این سفر اتفاقات جالبی برای آنها می افتد که باعث می شود آنها عاشق هم شوند و با هم ازدواج کنند.

سرعت 

سرعت

  • نام انگلیسی: Speed
  • کارگردان: یان ده بونت
  • بازیگران: کیانو ریوز، دنیس هاپر، ساندرا بولاک، جف دانیلز
  • سال ساخت: 1994
  • ژانر: اکشن , ماجراجویی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.2

ساندرا بولاک در این فیلم با کیانو ریوز، بازیگر محبوب آمریکایی هم‌بازی بوده است؛ ساندرا بولاک در یک مصاحبه گفت که در این فیلم تحت تاثیر شخصیت کیانو ریوز قرار گرفت و او به نوعی کراش جوانی بولاک محسوب می‌شود؛ در این فیلم هیجانی هر دو این بازیگران بازی بسیار خوبی را از خود نشان دادند و همین موضوع باعث شد تا مخاطبان استقبال ویژه‌ای از این فیلم داشته باشند.

داستان این فیلم درباره  یک اتوبوس مسافربری است که یک زن (ساندرا بولاک) راننده آن است؛ همه‌چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه یک شخص ناشناس با راننده این اتوبوس تماس می‌گیرد و به وی می‌گوید که او در این اتوبوس یک بمب جا گذاشته است و اگر اتوبوس سرعت خود را کم کند یا بایستد، این بمب منفجر خواهد. برای همین یک مامور پلیس (کیانو ریوز) به سختی وارد این اتوبوس می‌شود تا به مسافرین آن کمک کند…

مطلب مشابه: بیوگرافی کوین اسپیسی؛ درباره زندگی شخصی و ماجرای تجاوز و لیست بهترین فیلم های وی

مخمصه

مخمصه

  • نام انگلیسی: The Heat
  • کارگردان: پال فیگ
  • بازیگران: ساندرا بولاک، ملیسا مک‌کارتی، مایکل راپاپورت، دمیان بیچیر، تونی هیل، توماس ویلسون
  • سال ساخت: 2013
  • ژانر: اکشن , جنایی , کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.6

یکی دیگر از بهترین فیلم کمدی های ساندارا بولک که در آن با کمدین معروف آمریکایی یعنی ملیسا مک کارتی هم‌بازی بوده است، فیلم نسبتا خوبِ “مخمصه” محصول سال 2013 است.

داستان این فیلم درباره یک مامور ویژه به نام سارا آشبرن است که به تازگی مجبور شده همکار خانم بداخلاقی به نام شانون مولینس، که اهل بوستون است را در کنار خود تحمل کند و سازمان از این دو خواسته در کنار یکدیگر یک گروه خلافکار را شناسایی کرده و نابود کنند. اما قرارگیری این دو نفر در کنار یکدیگر به آن آسانی که فکر می‌کنید نیست …

جعبه پرنده ها

جعبه پرنده ها

  • نام انگلیسی: Bird Box
  • کارگردان: سوزانه بیر
  • بازیگران: ساندرا بولاک، تراوانته رودز، جان مالکوویچ، دانیل مک دونالد، جکی ویور، رزا سلزار
  • سال ساخت: 2018
  • ژانر: ترسناک , درام , علمی و تخیلی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.6

این فیلم احتمالا مهم‌ترین اثر ساندرا بولاک باشد که در سطح جهانی بسیار دیده شد؛ این فیلم پس از اکران توانست به فروش خوبی نیز دست یابد؛ این فیلم اثری آخرالزمانی و پُر از هیجان و تعلیق است که دیدنش به طرفداران این سبک پیشنهاد می‌شود.

داستان این فیلم در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد و داستان مادری جوان است که پس از حمله‌ی یک موجود بیگانه‌ی مرموز به زمین، در تلاش است تا دو فرزندش را از طریق رودخانه به پناهگاهی امن برساند. این مادر که به فرزندانش آموخته تا برای آگاهی از خطرات، به خوبی از گوش‌هایشان استفاده کنند، چشمان خود و آنها را با چشم بند می‌بندد…

مطلب مشابه: بیوگرافی جنیفر لوپز خواننده و بازیگر؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم ها

هشت یار اوشن

هشت یار اوشن

  • نام انگلیسی: Ocean’s Eight
  • کارگردان: گری راس
  • بازیگران: ساندرا بولاک، کیت بلانشت، ان هتوی، سارا پلسون، ریانا، هلنا بونهام کارتر
  • سال ساخت: 2018
  • ژانر: اکشن , جنایی , کمدی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.9

این فیلم اقتباسی از فیلم معروف “دوازده یار اوشن” است با این تفاوت که این در فیلم تمامی بازیگران و کارکتران اصلی زن هستند؛ ساندرا بولاک در این فیلم هیجانی به عنوان بازیگر اصلی فعالت می‌کند.

داستان این فیلم درباره یک سارق حرفه‌ای بنام دبی اوشن (با بازی: ساندرا بولاک ) را روایت می‌کند که تلاش میکند تا با جمع کردن یک گروه، سرقتی غیرممکن از مت گالا که یکی از بزرگترین کمپانی‌های مراسم مد و لباس است را رقم بزند …

بیست و هشت روز بعد

بیست و هشت روز بعد

  • نام انگلیسی: 28 Days
  • کارگردان: بتی توماس
  • بازیگران: ساندرا بولاک، ویگو مورتنسن، دومینیک وست، الیزابت پرکینز، داین لد
  • سال ساخت: 2002
  • ژانر: ترسناک , درام , علمی و تخیلی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.6

یکی از فیلم‌های خوب و در عین حال کمتر دیده شده ساندرا بولاک، فیلم ترسناک و هیجان‌انگیز “بیست و هشت روز بعد” به کارگردانی بتی توماس است؛ او در این فیلم با بازیگرانی همچون ویگو مورتنسن و دومینیک وست هم‌بازی بوده است.

داستان این فیلم درباره «گوئن کامينگز» (بولاک)، روزنامه‌نويس نيويورکي است که به نوش‌خواري علاقه خاصي دارد، در مراسم عروسي خواهرش (پرکينز)، مست مي‌کند و ابتدا کيک عروسي را سرنگون مي‌کند و بعد‌تر ليموزين بزرگ عروس و داماد را مي‌دزدد. دادگاه نيز حکم مي‌دهد که بايد بيست و هشت روز را در يک مرکز بازپروري معتادان بگذارند اما در آنجا تفاقات وحشتناکی برای وی رُخ می‌دهد…

مطلب مشابه: بیوگرافی جنیفر لارنس؛ در مورد زندگی شخصی و هنری و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

مهلت دو هفته ای

مهلت دو هفته ای

  • نام انگلیسی: Two Weeks Notice
  • کارگردان: مارک لارنس
  • بازیگران: ساندرا بولاک، هیو گرانت، دینا آیوی، رابرت کلاین، هتر برنس
  • سال ساخت: 2002
  • ژانر: عاشقانه , کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.1

یکی دیگر از فیلم‌های عاشقانهِ ساندرا بولاک، فیلم جذاب و کمدی ” مهلت دو هفته‌ای” به کارگردانی مارک لارنس است؛ او در این فیلم هیو گرانت بازیگر محبوب بریتانیایی هم‌بازی بوده است.

داستان این فیلم درباره یک وکیل است که تصمیم می‌گیرد که او بیش از حد مانند یک پرستار بچه از رئیس خود استفاده کرده است، بنابراین او را ترک می‌کند…

نابخشودنی

نابخشودنی

  • نام انگلیسی: The Unforgivable
  • کارگردان: نورا فینگشاید
  • بازیگران: ساندرا بولاک، وایولا دیویس، اشلینگ فرنچوسی، راب مورگان، وینسنت دن آفریو، جان برنثال
  • سال ساخت: 2021
  • ژانر: درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.2

به راستی این فیلم از ساندرا بولاک فوق‌العاده است؛ او بازی بسیار درخشان و سنگینی را از خود ارائه می‌دهد که به پیشبرد داستان کمک شایانی می‌کند؛ روزانه دیدن این فیلم بسیار خوب را به طرفداران خانم بولاک پیشنهاد می‌کند.

داستان این فیلم درباره زنی است که پس از گذراندن مدت حبسش به دلیل ارتکاب جنایتی نابخشودنی، سعی در بازسازی زندگی خود در جامعه دارد، اما او نمی‌تواند خودش را به خاطر کاری که اجام داده ببخشد و…

کلام آخر

ممنون که تا آخر  همراه سایت ادبی و هنری روزانه بودید؛ ما امروز درباره زندگی شخصی و هنری ساندرا بولاک نوشتیم و همچنین بهترین فیلم‌های او را به شما عزیزان معرفی کردیم تا به تماشای آن‌ها بنشینید، در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید. / نویسنده امیرسالار کریمی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو