نشانه ها و روش های درمان سندرم پای بیقرار

نشانه ها و روش های درمان سندرم پای بیقرار


منبع: آرگا

7

1402/5/23

19:08


برای درمان سندرم پای بیقرار نیاز است تا یک سری از اطلاعاتی در مورد این بیماری داشته باشید تا بتوانید به راحتی آن را تشخیص داده و برای درمان اقدام کنید. در ادامه این مطلب اطلاعات بسیار خوب و مفیدی در این زمینه در اختیار شما قرار می دهیم.

درمان سندرم پای بیقرار دارای روش های خاصی می باشد و شما می توانید با به کار گیری این روش ها به راحتی از پس این مشکل بر آمده و مشکلاتی که این بیماری برایتان ایجاد می کند را به راحتی کنار بزنید. برای دریافت آگاهی بیش تر ادامه مطلب را مشاهده کنید.

درمان سندروم پای بی قرار

آشنایی با درمان سندرم پای بیقرار

این بیماری یکی از اختلال های حرکتی در خواب می بادش و در آن فرد پای خود را بدون این که بخواهد تکان می دهد و این تکان ها ممکن است برای او و یا فردی که در کنار او می خوابد آزار دهند باشد از این رو نیاز است تا این بیماری تشخیص داده شده و برای درمانش اقدام شود.

علت های ایجاد شدن این بیماری عبارت است از :

  • کمبود شدید آهن در بدن
  • مرحله آخر بیماری کلیه
  • بارداری
  • استفاده از دارو های خاص
  • استفاده از دارو های ضد افسردگی
  • کمبود خواب
  • نوروپاتی
  • استفاده بیش از حد از الکل و نیکوتین و کافئین
  • داشتن سایر اختلال های خواب مانند آپنه در خواب

نشانه ها و علائم بیماری

سندروم پای بی قرار یکی از مشکلات خواب می باشد از این رو در ادامه شما را با علائم آن آشنا خواهیم کرد. نشانه های این بیماری عبارت است از :

  • حرکت آزار دهنده پا
  • ایجاد در در بخش های مختلفی از پا همانند زانو و مچ
  • نیاز به حرکت دادن پا
  • سوزن سوزن شدن پا
  • بیقراری در پا
  • گرفتگی پا
  • کشش پا
  • احساس خزیدن چیزی روی پوست پا
  • ناراحتی های شدید در پا

درمان سندرم پای بیقرار

روش های درمانی

باید بدانید که نشانه های این بیماری معمولا با راه رفتن، مالش دادن و کشش و فشار وارد کردن به پا و همچنین استفاده از کمپرس گرم و یا سرد بهبود پیدا می کند با این حال اگر این بیماری را دارید بهتر است با درمانش نیز آشنا شوید. در ادامه تمامی درمان هایی که برای سندروم پای بی قرار وجود دارد را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

باید بدانید که انتخاب کردن یک روش درمان به عوامل بسیار زیادی نیز بستگی دارد و سن، شدت بیماری و بیماری های همراه نیز عوامل بسیار تاثیر گذار در این زمینه می باشند و هر فردی نمی تواند از هر مدل درمانی گه دوست دارد استفاده نماید زیرا امکان دارد این بیماری و روش های درمانی اش برای این افراد خطر ساز باشند.

استفاده از آهن

یکی از علل ایجاد این بیماری کمبود آهن می باشد ولی استفاده از آهن برای درمان سندروم پای بی قرار تنها زمانی درست است که میزان
آهن بدن فرد بررسی شده و در نهایت اگر فرد دارای این کمبود شده بود می تواند از مکمل های آهن استفاده کند. در صورتی که کمبود آهن شدید باشد پزشک پیشنهاد می دهد تا رد از آهن دهای تزریقی استفاده نماید تا سریع تر درمان شود.

همچنین باید بدانید که این مورد درمان کندی می باشد و به سرعت تاثیر خود را اعمال نخواهد کرد و اگر از آهن های خوراکی استفاده کنید ممکن است تا ماه ها درگیر این بیماری بمانید. این مورد در بیماران مبتلا به فقر آهن دیر تر پاسخ خواهد داد از این رو توصیه می شود تا در این زمان زیر نظر متخصص بمانید.

سندروم بی قراری پا

درمان غیر دارویی

استفاده از درمان غیر دارویی و تغییر دادن در سبک زندگی تان می تواند تا حدودی از بروز مشکلاتتی در این زمینه بکاهد از این رو اگر می خواهید زندگی بهتری را با وجود این سندروم داشته باشید بهتر است فکری به حال سبک زندگی تان داشته باشید.  برای کاهش نشانه های این بیماری شما باید به صورت منظم فعالیت داشته باشید و ورزش هایی مانند دویدن، شنا کردن و یا دوچرخه سواری را انجام دهید. استفاده از روش های گفته شده می تواند تا حدودی میزان این بیماری را کاهش داده و نشانه ها کم تر برای شما عزیزان ظاهر می شوند.

در برخی از شرایط امکان دارد استفاده از دارو های ضد افسردگی برایتان این مشکل را ایجاد کرده باشد از این رو باید این مورد بررسی شده و در صورت لزوم شما می توانید با متخصص خود مشورت کرده و این بیماری را با دارو های دیگر درمان کنید و دارو های ضد افسردگی خود را تغییر دهید تا این مشکل دیگر برایتان ایجاد نشود.

استفاده از منیزیم

منیزیم یکی از مکمل های بسیار خوب می باشد و مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است نشان داده اند که استفاده از این مکمل می تواند برای بدن بسیار خوب بوده و همچنین در درمان سندروم پای بی قرار خوب عمل خواهد کرد. استفاده از منیزیم به عضلات بدن شما ان امکان را می دهد تا راحت تر باشند و این راحتی مانع از ایجاد تکان های پای شما می شود.

منیزیم می تواند با مسدود کردن کلسیم به تنظیم اعصاب کمک خواهد کرد. زمانی که کلسیم مسدود نشود اعصاب بدنی بیش از حد فعال خواهند شد و منجر به ایجاد انقباض های شدید و ناخواسته عضلانی می شود و همچنین باید بدانید که استفاده از این مکمل می تواند منجر به کاهش مشکلات خواب در افراد دارای این بیماری شود.

پای بی قرار در خواب

استفاده از سایر ویتامین ها و مواد معدنی

به صورت کلی ممکن است این بیماری برای شما نیز ایجاد شود از این رو باید سعی کنید مواد معدنی و ویتامین ها را به اندازه لازم به بدن خود برسانید. مهم ترین ویتامین هایی که بدن نیاز دارد تا دچار این بیماری نشود شامل فولات و ویتامین b 12 می باشد. در واقع فولات منجر به ایجاد گردش خون بهتر در بدن می شود و می تواند نشانه های این بیماری را تا حدودی بهبود بخشد همچنین ویتامین b 12 می تواند به صورت مستقیم بر این سندروم تاثیر گذاشته و آن را بهبود بخشد. بهتر است سعی کنید قبل از استفاده از یک سری از ویتامین های خاص حتما با متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

اگر از درمان سندرم پای بیقرار رضایت داشتید و توانستید از این مطلب در جهت بهبود مشکلات خود استفاده کنید در ادامه توصیه می کنیم مطالب دیگری را مانند درمان سندروم خستگی مزمن و درمان سندوم روانی دیوژن مشاهده کنید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو