چگونه گلس گوشی را بچسبانیم؟ آموزش نصب گلس گوشی

منبع: فوت و فن

3

1402/5/24

10:13


نصب گلس گوشی روی صفحه نمایش در حفاظت فیزیکی از دستگاه شما نقش حیاتی ایفا می کند.

چگونه گلس گوشی را بچسبانیم؟ آموزش نصب گلس گوشی

نصب گلس گوشی روی صفحه نمایش در حفاظت فیزیکی از دستگاه شما نقش حیاتی ایفا می کند. این لایه گلس به عنوان یک پوشش محافظ عمل کرده و از صفحه نمایش در برابر ضربه، خط و خش و آسیب های دیگر محافظت می نماید. بنابراین، کیفیت و دوام گلس مورد استفاده در گوشی های هوشمند برای تضمین طول عمر دستگاه بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که گلس های بی کیفت ممکن است به صفحه نمایش گوشی همراه صدمه بزند، توصیه می کنیم حتما از گزینه های باکیفیت با طول عمر بالا استفاده کنید. در این مقاله، قصد داریم نحوه نصب گلس گوشی و مراحل آن را به صورت کامل آموزش دهیم. بنابراین، اگر قصد دارید به صورت شخصی گلس گوشی خود را تعویض کنید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

انواع گلس گوش موبایل

محافظ ها از جنس های مختلفی تشکیل شده اند که به طور کلی می توان آنها را به سه دسته سرامیکی، نانو و پرایوسی تقسیم کرد.

  • گلس سرامیکی:

گلس سرامیکی، یک لایه نازک از مواد اولیه PC + TPU است و به عنوان پوشش محافظ بر روی گوشی، تبلت و  ساعت هوشمند نصب می شود. ویژگی برجسته این نوع گلس کاهش میزان شکستن یا ترک خوردن به میزان قابل توجهی است.

  • گلس نانو:

گلس نانو ترکیبی از شیشه (سیلیکون دی اکسید) و حلال است که به حالت مایع تبدیل می شود و بر روی صفحه نمایش دستگاه ها قرار می گیرد. پس از خشک شدن، لایه ای مقاوم و نازک ایجاد می کند که نسبت به ضربه مقاوم است. نوع دیگر گلس نانو جامد است و از تکنولوژی نانو پلیمر استفاده می کند. ویژگی های اصلی این گلس نازک بودن، مقاومت در برابر ضربات، نصب آسان و خاصیت ضد باکتریال است.

  • گلس پراویسی:

گلس های پرایوسی همان طور که از نامشان پیداست، برای حفظ حریم خصوصی بسیار ایده آل هستند. گلس پرایوسی با افزودن یک لایه ضد جاسوسی (Anti-Spy)، محتوای صفحه را به جز شما از نظر دیداری پنهان می کند، زیرا این نوع گلس زاویه دید را محدود می کند.

نحوه چسباندن گلس گوشی

احتمالا شما هم مانند بسیاری از افراد فکر می کنید که چسباندن گلس گوشی نیاز به مهارت خاصی دارد. اما باید بدانید که هر فردی با کمی آموزش می تواند گلس گوشی خود را شخصا نصب کند. در ادامه نحوه تعویض گلس گوشی موبایل و جایگزین کردن آن با یک گلس جدید را آموزش خواهیم داد. البته قبل از آن باید بدانیم چطور گلس قبلی را از LCD گوشی موبایل خود جدا کنیم.

با روش هایی که در قسمت قبل اشاره کردیم، می توانید گلس قدیمی و فرسوده خود را از صفحه نمایش جدا کنید. اکنون نوبت نصب گلس گوشی رسیده است. پس از اینکه گلس مناسب را برای گوشی موبایل خود انتخاب کردید، از طریق مراحل زیر آن را نصب کنید:

قبل از نصب گلش گوشی نکات زیر را رعایت کنید:

  • مراحل نصب را در محلی تمیز و به دور از گرد و خاک انجام دهید.
  • نور کافی در فضا وجود داشته باشد تا بتوانید به راحتی و بدون ایجاد حباب در زیر گلس عمل نصب را انجام دهید.
  • برای نصب گلس به یک پارچه نانو یا میکروفایبر که برای تمیز کردن عینک نیز استفاده می شود نیاز خواهید داشت.
  • حتماً از یک پارچه نانو یا دستمال عینک بسیار تمیز به همراه مایع تمیز کننده مناسب استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان محلول پاک کننده را به صورت مستقیم بر روی نمایشگر اسپری نکنید این کار به پوشش های ظریف قرار گرفته بر روی نمایشگر آسیب می زند.
  • به هیچ عنوان از الکل صنعتی برای پاک کردن نمایشگر استفاده نکنید. زیرا الکل صنعتی نمایشگر را مات و کدر می کند و ممکن است به مرور چسب های موجود در حاشیه نمایشگر را از بین ببرد.

مراحل چسباندن گلس گوشی

  • در ابتدا پوشش پلاستیکی محافظ که بر روی سطح چسبناک گلس قرار گرفته را جدا نمایید.
  • دقت کنید که انگشتان شما به سطح چسبنده گلس برخورد نکند؛ زیرا اثر انگشت و چربی بر روی آن می نشیند.
  • گلس محافظ را هم تراز با حاشیه های نمایشگر قرار دهید و با یک حرکت آنی سریع گلس را بر روی نمایشگر بگذارید. سرعت عمل شما حین انجام این کار از ورود گرد و غبار و پرز و خاک در زیر گلس جلوگیری می کند.
  • سعی کنید با ضربه های آرام از حاشیه بالای گوشی تا پایین گلس را به صورت یکنواخت بر روی نمایشگر بچسبانید.
  • اگر در زیر نمایشگر نقاط حبابی شکل مشاهده کردید، با فشار دادن پارچه بر روی همان قسمت، و یا استفاده از کارت اعتباری می توانید حباب ها را از بین ببرید.

نحوه جدا کردن گلس گوشی قدیمی از نمایشگر

پس از جدا کردن قاب گوشی با استفاده از ناخن، کارت اعتباری یا چسب، گوشه ای از گلس را به سمت بالا بکشید. در برخی موارد چسب گلس سفت بوده و به راحتی کنده نمی شود. برای آسان تر شدن فرایند جدا کردن گلس، می توانیم با استفاده از سشوار با درجه حرارت کم گلس گوشی را به مدت ۱۵ الی ۳۰ ثانیه گرم کنیم. با انجام این کار چسب گلس شل شده و به راحتی می توان از صفحه نمایش جدا می شود.

·      جدا کردن گلس گوشی با استفاده از ناخن

اگر گلس شما قدیمی و کهنه باشد احتمالاً از قبل گوشه های آن بالا آمده و می توانید به راحتی ناخن خود را زیر آن قرار دهید. این کار را به آرامی انجام دهید تا گلس مرحله به مرحله و به طور کامل از صفحه گوشی موبایل جدا شود. معمولا هنگام نصب گلس بر روی گوشی، گلس را از قسمت بالا می چسبانیم، به همین دلیل برای جدا کردن آن نیز باید به صورت برعکس عمل کنیم. یعنی از قسمت پایین شروع کرده و به سمت بالا گلس را به آرامی بلند کنید.

·      جدا کردن گلس با استفاده از کارت اعتباری

اگر ناخن هایتان کوتاه است، می توانید از وسایل تیزی مانند کارت اعتباری یا خلال دندان استفاده کنید. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از خلال دندان نوک آن را به سمت بیرون نمایشگر بگیرید تا به صفحه نمایش آسیبی وارد نشود. با استفاده از کارت اعتباری یکی از گوشه های گلس که از قبل شل شده را به سمت بالا کشیده و به آرامی این حرکت را ادامه دهید. انجام فرایند این کار به صورت آهسته از شکسته شدن و ترک خوردن گلس جلوگیری می کند.

·      جدا کردن گلس گوشی از طریق نوار چسب

یکی از روش های دیگر برای جدا کردن گلس گوشی، استفاده از نوار چسب است. شما می توانید تکه ای از یک نوار را جدا کرده و به دور انگشتان خود بپیچید؛ به صورتی که قسمت چسبنده آن رو به سمت بیرون باشد. سپس انگشت خود را در قسمتی از شکستگی یا گوشه برآمده گلس فشار داده و سپس انگشت خود را به آرامی بالا بکشید. با این کار گلس به چسب دور انگشت شما چسبیده و به راحتی از صفحه نمایش گوشی جدا می شود.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با نحوه چسباندن گلس گوشی آشنا سازیم. همان طور که اشاره کردیم، این کار را به راحتی و بدون صرف هزینه در خانه می توان انجام داد. بازهم توصیه می کنیم برای جلوگیری از آسیب به صفحه نمایش گوشی خود، گلسی مقاوم و استاندارد را انتخاب نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو