بررسی گوشی آنر Honor 90 + مشخصات

بررسی گوشی آنر Honor 90 + مشخصات


منبع: پلازا

1

1402/10/13

08:23


بررسی گوشی آنر Honor 90 + مشخصات

در این مقاله از پلازا، قصد داریم به یک بررسی دقیق از گوشی آنر 90 بپردازیم. از مشخصات فنی گرفته تا ویژگی‌های برجسته، از نقاط قوت و ضعف گوشی تا مقایسه‌ای با مدل‌های رقیب، همه‌ی این اطلاعات را در اینجا خواهید یافت.

در دنیای پرفراز و نشیب فناوری، هر روز شاهد پیدایش گوشی‌های هوشمند جدیدی هستیم که با ویژگی‌ها و توانایی‌های جدیدشان، به ما ارتباط بیشتری می‌دهند. همراه این مسیر، برندهای مختلف به رقابت برای ارائه‌ی دستگاه‌هایی هوشمند و کارآمد هستند که نه تنها ابزاری برای ارتباط، بلکه یک همراه وفادار برای هر کاربر به شمار بیایند.

در این میان گوشی Honor 90 به عنوان یکی از جدیدترین اعضای خانواده‌ی گوشی‌های آنر با ویژگی‌ها و امکانات تازه، برای کاربران به چشم می‌خورد. با ما همراه باشید تا در این سفر به دنیای فناوری و مشخصات گوشی آنر 90، هر آنچه را که نیاز دارید بدانید را به اشتراک بگذاریم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی Honor 90

گوشی آنر 90، به عنوان جدیدترین عضو از مجموعه‌ی سری‌های شماره‌دار شرکت، نمایانگر یک پیشنهاد نهایی نیست. به نظر می‌رسد که در حال حاضر، نقش تبلیغاتی اصلی در این شرکت به دستگاه‌های مجموعه‌ی Magic اختصاص یافته است. آنر 90 جایگاهی در میانرده یه خود اختصاص داده، با ویژگی‌ها و ظواهر جذاب و طراحی مدرن و شیک.

ویژگی‌هاگوشی آنر ۹۰
نمایشگر6.7 اینچی امولد با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1200p
پردازندهاسنپدراگون 7 نسل 1 Accelerated Edition
سیستم عاملاندروید 13 با رابط کاربری MagicOS 7.1
حافظه/رم8/12/16 گیگابایت رم | حافظه 256/512 گیگابایت
دوربین‌‌ها2 + 12 + 200 مگاپیکسل
دوربین سلفی50 مگاپیکسل
باتری5000 میلی‌آمپر با شارژ 66 وات
قیمتحدود 18 میلیون تومان

بررسی کلی گوشی آنر 90

آنر از لحاظ ظاهری هیچ اقدامی برای تقلیل کیفیت نکرده است. گوشی آنر 90، بسیار شیک و نازک، ساختار محکم و متعادلی دارد و با بدنه‌ای گرد و برنده، احساس خوبی را در دست استفاده‌ کننده به ارمغان می‌آورد. طراحی آن نیز بسیار زیبا و حتی لوکس به نظر می‌رسد.

گوشی آنر 90 به رنگ‌های جذاب متعدد و جالب موجود است. نقره‌ای، الماسی، مشکی و سبز زمردی از جمله رنگ‌هایی است که این گوشی با آن‌ها به بازار عرضه می‌شود. این گوشی در اواخر مهر سال 1402 وارد بازار ایران شد.

با اینکه در اصل گوشی آنر 90 متعلق به رده‌ی میانه‌رده‌هاست، اما دارای ویژگی‌های بسیار پیشرفته‌ای است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، صفحه‌نمایش منحنی 6.7 اینچی است. این پنل 10 بیتی با پشتیبانی از HDR10+ و روشنایی حداکثری 1600 نیت و وضوح 1.5K و نرخ تازه‌سازی 120Hz به بازار می‌آید.

طراحی گوشی

گوشی آنر 90 /طراحی گوشی / سیاه شب

گوشی آنر 90 با یک صفحه نمایش امولد به اندازه 6.7 اینچ از ابعاد نسبتاً بزرگ برخوردار است، که امروزه به نظر می‌رسد این اندازه در بین کاربران بسیار محبوب است. این اندازه مشابه اندازه صفحه نمایش Oppo Reno 8 Pro 5G و کمی کوچکتر از مدل‌های پرچم‌دار مانند سامسونگ گلکسی S23 اولترا با صفحه نمایش 6.8 اینچی و بزرگ‌تر از گزینه‌های دیگر میان‌رده مانند گوگل پیکسل 7a با صفحه نمایش 6.1 اینچی و سامسونگ گلکسی A54 با صفحه نمایش 6.4 اینچی است.

اندازه صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند مسأله‌ای بر اساس ترجیحات شخصی است. اندازه بزرگ مانند این می‌تواند باعث سختی نگهداری با یک دست شود، اما محتوای ویدیوها، عکس‌ها و سرگرمی‌های دیگر شما را بسیار خوب به نمایش در می‌آورد. در مورد صفحه نمایش گوشی آنر 90 با وضوح بالای 2664 × 1200 و نرخ تازه‌سازی 120Hz باید گفت که یک صفحه نمایش عالی است.

طراحی دوربین

گوشی آنر 90 / طراحی دوربین

واحدهای دوربین خود در دو واحد گرد و کوچک و منحصر به فرد در پشت گوشی قرار دارند. یکی شامل دوربین‌های اصلی و اولترا واید است، در حالی که دیگری شامل دوربین عمق و چراغ فلش می‌شود. این نگاه متفاوت برای گوشی‌های هوشمند رایج نیست و به شدت جلب‌کننده است.

از آنجایی که این یک گوشی میان‌رده است، وعده‌های ویژه‌ای در خصوص مقاومت و استحکام وجود ندارد، بنابراین احتمالاً ارزش سرمایه‌گذاری در یک قاب جهت حفاظت از آن در مقابل سقوط‌ها و خراش‌های اتفاقی بسیار به چشم می‌آید.

ویژگی‌های سخت افزاری آنر 90

داخل گوشی آنر 90، شما نسخه Accelerated Edition پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 1 را پیدا می‌کنید. این پردازنده در حال حاضر روی چندین گوشی میان‌رده قرار دارد و برای استفاده روزانه مناسب عمل می‌کند و از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. همچنین، این پردازنده مصرف انرژی نسبتاً کمی دارد، به این معنا که باطری 5000 میلی‌آمپر می‌تواند استفاده شما از گوشی‌ را بیشتر از یک روز پوشش دهد.

سه نسخه مختلف از گوشی آنر 90 از نظر حافظه‌ و رم موجود است. نسخه‌ای با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی یکی از آن‌هاست، همچنین مدل‌های 16/256 گیگابایت و 16/512 گیگابایت نیز وجود دارند. هر چه رم بیشتر باشد، برنامه‌های بیشتری می‌توانند به طور همزمان اجرا شوند.

دوربین گوشی آنر 90

گوشی آنر 90 / دوربین گوشی

دوربین‌های گوشی آنر 90، در مقایسه با دوربین قدرتمند با حسگر تصویر جدید 54 مگاپیکسلی 1/1.49 اینچی که در آنر 70 دیده بودیم، متفاوت است. به جای این حسگر، یک حسگر 200 مگاپیکسلی 1/1.4 اینچی وارد می‌شود. این حسگر بزرگتر است و همچنین دارای چگالی پیکسلی بیشتری است و با استفاده از ترفندهای معمول بین پیکسل‌ها، گوشی آنر 90 قادر به گرفتن عکس‌های روشن، جزئیات دقیق و پرجنب و جوش است.

رنگ‌ها به نسبت زیادی جذاب هستند اما در کل، همه چیز به طور قابل قبولی طبیعی به نظر می‌رسد و بسیار مناسب برای اشتراک‌گذاری در اینستاگرام است. این دوربین همچنین با یک حسگر عمق 2 مگاپیکسلی همراه است که برای عکس‌های پرتره استفاده می‌شود، اما افکت بوکه آن بیش از حد طبیعی به نظر نمی‌آید.

حالت شب

عکس‌های حالت شب نیز به طور قابل قبولی روشن و واضح هستند بدون اینکه ظاهر مصنوعی داشته باشند. اگرچه نشانه‌های خاصی از خاکستری بودن در آسمان‌های تاریک مشخص است. در این نقطه، عدم وجود لرزش‌گیر اپتیکال در دوربین آنر 90 واقعاً مشکل‌ساز است. چنین ویژگی حتی در گوشی پیکسل 7a و نه گلکسی A54 وجود دارد.

دوربین اصلی گوشی آنر 90 در شرایط نوری متوسط هم کمی تار و غیر واضح است، مانند زمانی که در داخل با نور مصنوعی از افراد عکس می‌گیرید، که ممکن است احساس بد کمی در عکس داشته باشد و به حس حرکت کردن بدهد.

گوشی آنر 90 / دلایل برای خرید گوشی آنر 90 5G:

در کاغذ، تغییر دوربین فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی آنر 70 به 12 مگاپیکسل آنر 90، یک موضوع ناراخت کننده است، اما می‌توان گفت کیفیت این عکس‌های گرفته شده مناسب است. تفاوت بزرگی در تصویر کلی وجود ندارد و جزئیات و کنتراست هر دو قابل قبول هستند، اگرچه به معیارهای حسگر اصلی نمی‌رسد.

دوربین جلویی 50 مگاپیکسلی هم عملکرد قوی دارد، جزئیات، تضاد و عمق رنگ مناسبی را ارائه می‌دهد و رنگ پوست‌ها به خوبی نمایش داده‌شده‌ است. آنر همچنین دو زاویه عکس‌برداری را ارائه کرده است؛ یک زاویه عادی 1x و یک گزینه زوم‌شده 0.8x. در جلو تنها یک دوربین سلفی وجود دارد.

برنامه دوربین اصلی گوشی آنر 90

امکانات دوربین اصلی گوشی آنر 90 به شکل بسیار کاملی طراحی شده است که ممکن است کاربر فکر کند با توجه به اینکه این گوشی میان‌رده است، برنامه دوربین آن محدودیت‌هایی داشته باشد؛ با این حال، مانند دیگر دستگاه‌های اندرویدی، برنامه عکس‌برداری استاندارد گوشی آنر 90 دارای امکانات بسیار خوبی است که انتخاب‌های زیادی در حالت‌های عکاسی و غیره ارائه می‌دهد.

حالت پیش‌فرض عکس (Photo) برای اکثر کاربران احتمالاً حالتی است که برای اکثر عکس‌های خود استفاده خواهند کرد. دیگر گزینه‌های این برنامه شامل فعال‌سازی هوش مصنوعی عکاسی (AI Photography)، فعال‌سازی فلش، استفاده از فیلترهای دیجیتال مختلف و فعال‌سازی عکس‌های متحرک (Moving Photos) است. گروهی گسترده‌تر از تنظیمات را می‌توان با لمس آیکون دندانه‌دار پیدا کرد که شما را قادر می‌سازد تا تغییراتی مانند نسبت تصویر را انجام دهید.

گوشی آنر 90

در حالت Pro mode، شما می‌توانید کنترلی بر روی پارامترهای عکاسی خود مانند سرعت شاتر، ISO، توازن سفیدی و غیره داشته باشید. همچنین اینجاست که می‌توانید قابلیت عکاسی به صورت فرمت RAW را پیدا کنید. حالت High Res به نسبت خودش واضح است، اما به شما امکان می‌دهد از تمامی 200 مگاپیکسل سنسور استفاده کنید، به جای تصاویر 12 مگاپیکسلی که به طور پیش‌فرض تولید می‌شوند. توصیه می‌شود که از حالت High Res در نور مناسب برای بهترین نتایج استفاده کنید.

فیلم برداری

همچنین حالت ویدیو و حالت “ویدیو چندگانه” (Multi Video) که امکان ضبط از هر دو دوربین پشت و جلویی همزمان را فراهم می‌کند، وجود دارد. با لمس “بیشتر”، شما همچنین مجموعه‌ای از گزینه‌های عکاسی اضافی از جمله عکس HDR، Slow-Mo، پانوراما و غیره را خواهید یافت. دو حالت که ممکن است به آن‌ها علاقه‌مند باشید، حالت حرفه‌ای (Pro mode) و حالت با کیفیت بالا (High-Res mode) است.

حالت ویدیو به طور کلی ساده است، با قابلیت ضبط ویدیوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه. همچنین می‌توانید هوش مصنوعی را فعال کرده و گوشی را به صورت خودکار بهترین حالت ویدیو را انتخاب کند، با حالت‌های ویدیویی مانند ویدیو پرتره، ویدیوی HDR، ویدیو چندگانه و Solo-cut که برای گوشی قابل انتخاب است.

ویژگی‌های نرم افزاری

گوشی آنر 90 / ویژگی‌های نرم افزاری

در بخش نرم‌افزار و عملکرد، گوشی آنر 90 با سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری MagicOS 7.1 از هواوی عرضه شده است. این رابط کاربری در این گوشی تجربه مشابهی با آنر مجیک 5 پرو ارائه می‌دهد. اما بر خلاف گوشی پرچمدارشان، آنر تنها دو بروزرسانی اصلی اندروید و سه سال پشتیبانی از به روزرسانی‌های امنیتی را برای گوشی آنر 90 در نظر دارد.

این مسأله به طور قابل توجهی پایین‌تر از پشتیبانی طولانی مدت سامسونگ و گوگل در این رده قیمت است. به‌خصوص از آنجایی که اخیرا اندروید 14 نیز منتشر شده و برای بسیاری از گوشی‌های سامسونگ در دسترس قرار گرفته است.

به طور کلی، نرم‌افزار کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. در استفاده روزانه، همه چیز به طور صحیح اجرا می‌شود؛ و درصد نسبتاً زیادی از کاربران، حتی اگر فقط با گوشی‌های Google یا Samsung آشنا باشند، به راحتی می‌توانند با آن کار کنند. همچنین، آنر چندین قابلیت جالب را به گوشی آنر 90 اضافه کرده است، مانند Honor Connect که به شما امکان می‌دهد مووس را به آزادی در کامپیوتر، تبلت هواوی و گوشی آنر انتقال دهید.

نقاط ضعف

هنگامی که به عمق مسائل می‌پردازید، برخی از مشکلات بدون توجیه قابل توجهی وجود دارند. به طور مثال، با اینکه گوگل آن را با اندروید 13 معرفی کرده است، آنر به طور کامل زبان‌های مخصوص به هر برنامه را غیرفعال کرده است. به این معنا که شما نمی‌توانید زبان‌های مختلف را برای هر برنامه به شکل مورد علاقه خود تنظیم کنید. موضوع دیگر، نوتفیکیشن‌های قابل اعتماد برای برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، است. زمانی که به یادآورهای Google Tasks و یا دروس Duolingo نیاز دارید، ممکن است اطلاعیه مدت‌ها بعد از زمان مورد انتظار یا در برخی موارد عملاً دریافت نشود.

گوشی آنر 90 / دلایل برای عدم خرید گوشی آنر 90 5G:

شما می‌توانید این مشکل را با رفتن به تنظیمات و اجازه دادن به برنامه‌هایی مانند Tasks برای شروع و اجرا در پس‌زمینه حل کنید، اما باید گفت که در سال 2023، گوشی‌های اندرویدی باید  درباره برنامه‌های پس‌زمینه هوشمندانه‌تر عمل کنند.

دلایل برای خرید گوشی آنر 90 5G

  • صفحه نمایش به راحتی نقطه قوت گوشی آنر 90 5G است که با ارائه روشنایی عالی و تصاویر زیبا، همزمان محافظ چشم‌های شما نیز می‌باشد.
  • این گوشی طراحی زیبایی دارد و از دور دیدنی است که ارزش نمایش دادن را دارد.
  • عمر باتری گوشی آنر 90، هرچند بهترین در دسته خود نیست، اما قابل اعتماد است و پشتیبانی از شارژ 66 واتی نیز دارد.

دلایل برای عدم خرید گوشی آنر 90 5G

  • دوربین‌های گوشی آنر 90 به دلیل پردازش رنگ نامناسب و عدم وجود OIS، ناپایدار هستند. گوشی‌های مانند OnePlus Nord 3 دوربین‌های بهتری را در این رده ارائه می‌دهند.
  • در این رده قیمت، گوشی آنر 90 5G بهترین چیپست را ندارد، بنابراین انتظار عملکرد بدون لگ در بازی و بارهای کاری گسترده  نداشته باشید.
  • با گوشی آنر 90 5G، این برند تنها دو سال پشتیبانی نرم‌افزاری را در نظر دارد، که کمی ناامیدکننده است.

سخن پایانی

توجه به هر دو جنبه مثبت و منفی گوشی آنر 90 5G نشان می‌دهد که این دستگاه با ویژگی‌ها و محدودیت‌های خود می‌آید. صفحه نمایش با روشنایی برجسته و تصاویر باکیفیت، به عنوان یک نقطه قوت مهم برای تجربه کاربری این گوشی محسوب می‌شود. طراحی زیبا و ظاهری خوش‌تراش نیز از دور چشم‌پسند است.

این گوشی می‌تواند برای استفاده‌های روزانه بسیار مناسب باشد اما بهتر است قبل از خرید، دیگر برند‌های میانرده مانند Pixel 7a که در خود سایت پلازا نیز مقالاتی در باره آن‌ها آمده‌است ببرسی کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو