بررسی گوشی موتورولا اج ۲۰۲۳ ؛ ترکیب زیبایی و قدرت

بررسی گوشی موتورولا اج ۲۰۲۳ ؛ ترکیب زیبایی و قدرت


منبع: پلازا

1

1402/8/23

08:59


بررسی گوشی موتورولا اج ۲۰۲۳ ؛ ترکیب زیبایی و قدرت

اگر به یک گوشی هوشمند جدید نیاز دارید، یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید پیدا کنید گوشی موتورولا اج ۲۰۲۳ است. گوشی Mototola Edge 2023 دارای طراحی عالی، دوربین‌های عالی، نرم‌افزار فوق‌العاده و عمر باتری شگفت‌ انگیز است و استفاده از آن تقریباً در هر زمینه ای لذت بخش است.

در 10 اکتبر، تنها چند روز پس از اینکه گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو را معرفی کرد، موتورولا هم گوشی اندرویدی جدید خود را معرفی کرد. این گوشی نوید طراحی خوب، دوربین، نرم افزار و عمر باتری را می‌دهد. همچنین قیمت آن 100 دلار کمتر از پیکسل 8 است.

فهرست مطالب:

مشخصات گوشی Edge 2023 موتورولا

ویژگی‌ها گوشی موتورولا اج ۲۰۲۳
نمایشگر 6.6 اینچی P-OLED با رفرش‌ریت 144 هرتز و رزولوشن 1080p
پردازنده دایمنسیتی 7030
سیستم عامل اندروید 13
حافظه/رم 8 گیگابایت رم | حافظه 256 گیگابایت
دوربین‌‌ها 13 + 50 مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال
دوربین سلفی 32
باتری 4400 میلی‌آمپر با شارژ 68 وات
قیمت 599 دلار

گوشی موتورولا اج ۲۰۲۳

در ادامه این مطلب با معرفی گوشی موتورولا اج ۲۰۲۳ با پلازا همراه باشید.

طراحی گوشی موتورولا اج ۲۰۲۳

موتورولا پلی کربنات را حذف و با روکش چرم گیاهی ممتاز و قاب آلومینیومی سندبلاست جایگزین کرده است. طراحی گوشی Mototola Edge 2023 تنها 168 گرم وزن دارد و ابعاد آن 158.52 x 71.99 x 7.64 میلی متر است. این دستگاه به راحتی در دست قرار می‌گیرد و دارای گواهی IP68 برای محافظت در برابر گرد و غبار و آب است. این گوشی فقط در یک رنگ مشکی موجود است.

قسمت جلویی دارای حاشیه‌های نازکی در امتداد بالا و پایین نمایشگر است، در حالی که کناره‌ها کمی خمیده هستند. شما می‌توانید دکمه‌های پاور و صدا را در سمت راست دستگاه پیدا کنید. خشاب سیم کارت در پایین Edge و در کنار درگاه USB-C قرار دارد.

گوشی Mototola Edge 2023

مانند بسیاری از تلفن‌های مدرن، پشت دستگاه نسبتا ساده است. یک دوربین دوگانه در بالا سمت چپ و یک لوگوی کوچک موتورولا در مرکز دستگاه وجود دارد. چرم گیاهی فوق العاده به نظر می‌رسد و با پوشش شیشه ای که امروزه از اکثر سازندگان می‌بینید، تفاوت دارد.

قاب آلومینیومی مات این گوشی بسیار شیک است. همچنین منحنی‌ها ظرافتی را به تصاویر گوشی موتورولا اج ۲۰۲۳ اضافه کرده اند که با این قیمت غیرمنتظره است.

نمایشگر گوشی موتورولا اج ۲۰۲۳

مشخصات گوشی Edge 2023 موتورولا با صفحه نمایش 6.6 اینچی و رزولوشن 1080p عرضه می‌شود. از مزایای گوشی Motorola Edge 2023 می‌توان به نرخ رفرش قابل تنظیم تا 144 هرتز و حداکثر روشنایی 1200 نیت اشاره کرد. صفحه نمایش دارای گواهی HDR10+ و نسبت تصویر 20:9 است. نرخ رفرش به صورت پویا تنظیم می‌شود و انیمیشن‌های واضح و روان را ارائه می‌دهد.

به لطف Edge که دارای بلندگوهای استریو دوگانه است، تماشای محتوا حتی بهتر شده است. بلندگوها شفاف هستند و صدای بلندی را ارائه می‌دهند و به شما امکان می‌دهند که صدا را در محیط‌های شلوغ بشنوید.

همچنین Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.3 و پورت USB 2.0 Type-C را دریافت می‌کنید. Edge 2023 دارای حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش است که سریع و دقیق است.

سخت افزار گوشی موتورولا اج ۲۰۲۳

پرازنده ی گوشی موتورولا اج 2023، چیپست مدیاتک دایمنسیتی 7030 است که برای تامین انرژی Edge امسال همراه با 8 گیگابایت رم LPDDR4X عرضه شد. شما 256 گیگابایت حافظه UFS 2.2 دریافت می‌کنید. حافظه داخلی و رم گوشی موتورولا اج ۲۰۲۳ به سرعت UFS 3.1 یا 4.0 نیست. اگر منصف باشیم، ممکن است حتی متوجه تفاوت آن نشوید، اما وقتی دستگاه‌هایی مانند پیکسل 7a ارزان‌تر هستند و با حافظه UFS 3.1 عرضه می‌شوند، انتظار می‌رود موتورولا آن را داشته باشد و این از معایب گوشی موتورولا اج 2023 محسوب می‌شود.

مزایای گوشی Mototola Edge 2023

دایمنسیتی 7030 یک چیپست جدید امسال است و راه خود را هنوز در بسیاری از دستگاه‌ها باز نکرده است. در استفاده روزانه، دایمنسیتی 7030 قدرت زیادی دارد و به راحتی می‌تواند کارهای روزمره شما را انجام دهد. این چیپست کاملاً قادر به اجرای جدیدترین بازی‌ها است. بازی‌هایی مانند «Asphalt 9»، «Call of Duty Mobile» و «GRID Autosport» همگی بسیار خوب اجرا شدند. بازی‌ها با پردازنده گرافیکی گوشی Mototola Edge 2023 نه تنها به خوبی اجرا می‌شوند، بلکه تنظیمات گرافیکی بالایی را پیش‌فرض دارند و تجربه گیمینگ را در سطح بالایی قرار می‌دهند.

موتورولا اج در بنچمارک گیک‌بنچ 6، امتیاز تک هسته ای 1057 و امتیاز چند هسته ای 2530 را دریافت کرد. این امتیاز تک هسته ای دایمنسیتی 7030 را با اگزینوس 1380 مورد استفاده در سامسونگ گلکسی A54 برابری می کند. برخلاف اگزینوس 1380، دایمنسیتی 7030 هرگز داغ نمی‌شود.

با تنظیم کیفیت گرافیک روی High و 60 فریم در ثانیه (fps) فعال، Marvel Snap عالی به نظر می‌رسد و اجرا می‌شود. تلفن موتورولا همچنین در اجرای Call of Duty: Mobile با تنظیمات گرافیکی بالا و حداکثر نرخ فریم عملکرد خوبی دارد.

نرم افزار و باتری

بررسی گوشی موتورولا اج ۲۰۲۳

موتورولا ویژگی های گوشی Mototola Edge 2023 را با نسخه‌ای خام از اندروید 13 عرضه می‌کند. اگر تا به حال از گوشی‌های پیکسل استفاده کرده‌اید، می‌توانید انتظار طرح و احساس مشابهی داشته باشید. موتورولا در مورد به روز رسانی گوشی بهترین سابقه را ندارد. اما اگر به آن‌ها اعتماد دارید، می‌توانید منتظر سه به‌روزرسانی سیستم‌عامل و چهار سال آپدیت امنیتی باشید. با این حال، موتورولا ممکن است کاملاً به این وعده عمل نکند.

متأسفانه موتورولا تصمیم گرفت تا برنامه‌های زیادی را روی این دستگاه قرار دهد که به راحتی می‌توان آن‌ها را غیر ضروری دانست. خوشبختانه اکثر این برنامه‌ها را می‌توان به راحتی از سیستم حذف نصب کرد.

Edge 2023 دارای باتری 4400 میلی آمپر ساعتی است که به راحتی یک روز کامل را دوام می آورد. در تست بررسی گوشی موتورولا اج ۲۰۲۳، پس از نزدیک به هفت ساعت استفاده از صفحه، باتری همچنان 38 درصد از شارژ آن باقی مانده بود. این شامل یک ساعت و نیم بازی، یک ساعت یوتیوب و مرور وب بود. Edge قادر به شارژ 68 واتی از طریق سیم، 15 وات بی سیم و تا 5 وات شارژ معکوس است. با استفاده از شارژر موتورولا 68W TurboPower که به صورت جداگانه فروخته می‌شود، می‌توانید انتظار داشته باشید که باتری کاملا در حدود 20 دقیقه شارژ شود.

دوربین گوشی Edge 2023 موتورولا

موتورولا اج با پیکربندی لنز دوگانه عرضه می‌شود. لنز اصلی یک لنز چهار پیکسلی 50 مگاپیکسلی f/1.4 با لرزشگیر اپتیکال است. با نور کافی، این لنز قابلیت گرفتن تصاویر عالی را دارد. لنز دوم یک لنز 13 مگاپیکسلی فوق‌عریض f/2.2 است. یک دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی f/2.4 نیز وجود دارد.

معرفی گوشی موتورولا اج ۲۰۲۳

موتورولا با Edge (2023) خیلی کارها را درست انجام می‌دهد، اما مانند هر گوشی دیگری، کامل نیست. در واقع، چند مشکل بزرگ در موتورولا اج وجود دارد. اولین مورد مربوط به دوربین گوشی است. Motorola Edge (2023) دارای دو دوربین در پشت است که شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی است. یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز وجود دارد.

در شرایط نوری خوب و بدون لرزش، عکس‌های موتورولا اج (2023) می‌توانند خوب به نظر برسند. آن‌ها معمولاً کمرنگ یا بدون جزئیات چشمگیر به نظر می‌رسند، اما مطمئناً برای پست کردن در رسانه های اجتماعی یا اشتراک گذاری با دوستان قابل استفاده هستند.

مشکل اصلی دوربین سرعت پایین آن است. برنامه دوربین می‌تواند کند باز شود، دکمه شاتر مکث قابل توجهی بین فشار دادن آن و زمانی که عکس شما گرفته می‌شود، دارد و این اغلب باعث تار شدن یا از دست رفتن عکس می‌شود. ما مطمئن نیستیم که آیا پردازنده مدیاتک مقصر است یا اینکه این بهینه سازی ضعیف از جانب موتورولا است. علت هرچه که باشد، تنها چیزی که می‌دانیم این است که گرفتن عکس با موتورولا اج (2023) گاهی اوقات بسیار خسته‌کننده است.

جمع بندی

موتورولا اج دستگاهی کاملا پرقدرت، با نمایشگر عالی، عمر باتری طولانی و سیستم دوربین قابل قبولی است. این دستگاه در انجام کارهای روزمره مانند مرور وب و چند بازی مشکلی نخواهد داشت. همچنین باتری بیش از حد انتظار شارژ خود را نگه می‌دارد و پشت دستگاه هم خنک باقی می‌ماند.

تنها چیزی که ما را ناامید می‌کند، سابقه موتورولا با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری است. اگر عاشق موتورولا هستید و یک گوشی می‌خواهید که در دستتان احساس خوبی داشته باشد و نگران به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری نباشید، موتورولا اج 2023 دستگاه فوق‌العاده‌ای است. قیمت گوشی Mototola Edge 2023 تقریباً 599.99 دلار است. نظرات خود را درباره این گوشی با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو