معرفی ۱۵ مکان توریستی کشور فرانسه، جاهای دیدنی فرانسه

معرفی ۱۵ مکان توریستی کشور فرانسه، جاهای دیدنی فرانسه


منبع: فوت و فن

3

1402/5/24

15:01


 فرانسه بزرگترین کشور اروپای غربی است و جزو اتحادیه اروپاست. فرانسه سومین کشور بزرگ در قاره اروپا است.و حدود 67.8 میلیون نفر جمعیت دارد. ما در این مقاله قصد داریم بهترین و جذاب ترین مکان های کشور فرانسه را به شما معرفی کنیم.

معرفی ۱۵ مکان توریستی کشور فرانسه، جاهای دیدنی فرانسه

فرانسه بزرگترین کشور اروپای غربی است و جزو اتحادیه اروپاست. فرانسه سومین کشور بزرگ در قاره اروپا است.و حدود 67.8 میلیون نفر جمعیت دارد. ما در این مقاله قصد داریم بهترین و جذاب ترین مکان های کشور فرانسه را به شما معرفی کنیم.

از بلوارهای پاریس گرفته تا استراحتگاه های شیک ساحلی کوت دازورِ فرانسه برخی از زیباترین مناظر جهان را ارائه می دهد. قلعه‌های افسانه‌ای، کلیساهای با شکوه، و روستاهای زیبا، رمانتیک‌ها را به وجد می‌آورند.

۱. برج ایفل

نماد پاریس، برج ایفل، به همان اندازه که یک نقطه عطف مشهور است، یک شاهکار نبوغ است. زیبایی برج ایفل باعث شده است که آن را بانوی آهنین لقب دهند. بازدیدکنندگان از هوای لطیف برج وچشم‌اندازهای خیره‌کننده در هر یک از سه سطح تحت تأثیر قرار می‌گیرند. گردشگران می‌توانند در رستوران لوژول ورن ستاره‌دار میشلین در طبقه دوم به صرف غذا بپردازند. ارتفاع هیجان انگیز 276 متری، سطح بالا چشم انداز وسیعی از شهر پاریس و فراتر از آن را ارائه می دهد.

با آموزش زبان فرانسه در یکی از آموزشگاه های زبان آنلاین، می توانید علاوه بر آشنایی با جغرافیای زیبای فرانسه، با فرهنگ و آداب و رسوم آن هم آشنا شوید. کافی است به سایت آموزشگاه زبان فرانسه گیشه guichet.ir سری بزنید.

۲. موزه لوور

موزه لوور

موزه لوور در کاخی باشکوه که زمانی اقامتگاه سلطنتی بود، در میان برترین مجموعه‌های اروپایی هنرهای زیبا قرار دارد. بسیاری از مشهورترین آثار تمدن غرب، از جمله مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی، جشن عروسی در کانا اثر ورونز، و مجسمه ونوس میلو متعلق به قرن اول قبل از میلاد در اینجا یافت می‌شوند.

موزه لوور حدود 35000 اثر هنری از جمله شاهکارهای بی‌شماری را به نمایش می‌گذارد.

۳. قلعه ورسای

قلعه ورسای

 کاخ ورسای نشان دهنده عظمت سلطنت فرانسه قبل از سقوط رژیم باستانی است. این کاخ در ابتدا کلبه شکار پدر لوئی چهاردهم بوده که او آن را به یک قصر سلطنتی مجلل تبدیل کرد. معمار محترم لویی لو وو، آن را به شیوه ای زیبا نئوکلاسیک بازسازی کرد. و در قرن هفدهم، ژول هاردوئن مانسار، فضای داخلی مجلل باروک، از جمله تالار آینه ها را خلق کرد، که دیدنی ترین فضای کاخ است.

یکی دیگر از راه های یادگیری زبان فرانسه برای آن دسته از کسانی که وقت آزاد زیادی ندارند، یادگیری زبان با پکیج زبان فرانسه است. می توانید به سایت گیشه guichet.ir مراجعه کنید و جزئیات بیشتر درباره ی این دوره ی تصویری آموزش فرانسه را مطالعه بفرمایید.

۴. کوت دازور

کوت دازور فرانسه

شیک ترین خط ساحلی فرانسه، کوت دازور از سن تروپه تا منتون در نزدیکی مرز ایتالیا امتداد دارد.

در طول تابستان، استراحتگاه های ساحلی مملو از عاشقان ساحل و خورشید پرستان است. شهر دنیس دارای چشم‌اندازهای پانوراما از دریا و موزه‌های هنری ستاره‌ای است. کن که به خاطر جشنواره فیلم های مشهور و هتل های افسانه ای اش معروف است.بخشی از کلان شهر دنیس به حساب می آید.

۵. مونت سن میشل

 مونت سن میشل به طرز چشمگیری از یک جزیره صخره ای در سواحل نرماندی برمی خیزد، این “هرم دریاها” یک منظره عرفانی است که در ارتفاع 80 متری خلیج قرار دارد و با دیوارهای دفاعی و سنگرهای با شکوه احاطه شده است.

مونت سن میشل کلیسایی را در دل خود جا داده است که بازدیدکنندگان از زیبایی آن، شگفت زده می‌شوند. این کلیسا یک مقصد مهم زیارتی مسیحیان بوده است که به “اورشلیم بهشتی” معروف است.

برای شروع یادگیری زبان فرانسه می توانید با کمترین هزینه، نسخه ی الکترونیکی کتاب آموزش زبان فرانسه را تهیه کرده و روند آموزش فرانسه را پیش بگیرید. به سایت آموزش زبان فرانسه گیشه guichet.ir مراجعه بفرمایید و لیست کتاب ها را ببینید.

۶. قصر دره لوآر

قلعه‌های افسانه‌ای برج‌دار، حومه‌های مسحورکننده، جنگل‌های انبوه و رودخانه‌هایی که به آرامی در جریان هستند کل منطقه دره لوآر را زیبا می کنند، به طوری که این منطقه سرسبز  به «باغ فرانسه» معروف است.

برخی از قلعه‌های لوآر قلعه‌های قرون وسطایی هستند که بر روی تپه‌ها ساخته شده‌اند و با باروهایی احاطه شده‌اند. با این حال، معروف‌ترین قلعه‌های لوآر، کاخ‌های مجلل رنسانس هستند که صرفاً برای سرگرمی  طراحی شده‌اند و به عنوان گسترش زندگی درباری در خارج از پاریس طراحی شده‌اند.

۷. کلیسای نوتردام د شارتر

شکوه کلیسای جامع شارتر بیش از هشت قرن است ، الهام بخش مؤمنان بوده است، و برخی می گویند که این پناهگاه عالی، اعتقاد به مشکوک ها را بازگردانده است.

۸. پروونس

مزارع اسطوخودوس در نزدیکی پروونس، باغ‌های زیتون، تپه‌های غرق آفتاب، با دهکده‌های کوچک در دره‌ها و مناظر پر جنب و جوش بسیاری از هنرمندان مشهور از جمله سزان، ماتیس، شاگال و پیکاسو را مسحور خود کرده است.

زیبایی‌های طبیعی روستایی، و فضای آرام پروونس،آب و هوای سرد، غذاهای لذیذ مدیترانه ای آن  که بر پایه روغن زیتون، سبزیجات و گیاهان معطر است ، بر جاذبه این منطقه افزوده است. شهر اصیل پروانسالی، اکس‌آن پروونس، به‌خاطر بازارهای رنگارنگ در فضای باز وخرابه های باستانی جذاب و جشنواره های سنتی شهر آرل و موزه های خارق العاده از جاذبه های شگفت انگیز این منطقه هستند.

۹. شامونی مون بلان

منظره شگفت انگیز مون بلان در کوه های آلپ فرانسه منظره ای فراموش نشدنی است. بلندترین قله کوه اروپا، مون بلان به ارتفاع 4810 متر می رسد. کوه سفید مون بلان به لطف ارتفاعش همیشه پوشیده از برف است.

در زیر قله باشکوه آن دهکده کوهستانی سنتی قرار دارد که در دره ای مرتفع کوهستانی قرار گرفته است. این شهر کوچک عجیب مملو از کلیساهای تاریخی، رستوران‌های سنتی آلپ است.

شامونی یک پایگاه عالی برای اسکی، پیاده روی، صخره نوردی، و ماجراجویی در فضای باز، یا فقط استراحت است. اقامتگاه‌های کوهستانی مجلل و کلبه‌های دنج با غذاهای مقوی و معمولی منطقه ساووی و همچنین غذاهای بین‌المللی ازمهمانان پذیرایی می‌کنند.

۱۰. دهکده های آلزاس

روستای رنگارنگ Riquewihr در منطقه آلزاس فرانسه و برخی از زیباترین دهکده‌های فرانسه در تپه‌های سرسبز آلزاس، جایی که کوه‌های Vosges با رودخانه راین آلمان هم مرز است، قرار گرفته‌اند. این دهکده‌های زیبای آلزاس دارای خانه‌های نیمه‌چوبی با رنگ‌های پاستلی هستند که در اطراف کلیساهای کوچک محلی قرار گرفته‌اند. بالکن‌های گل‌دار شاد و خیابان‌های سنگفرش عابر پیاده بر جذابیت آن افزوده است.

برخی از دهکده‌های گل‌کاری‌شده آلزاس به قدری زیبا هستند که به‌عنوان «روستاهای فلوریس» و «زیباترین روستاهای فرانسه» نام‌گذاری شده‌اند.

۱۱. کارکاسون

کارکاسون با برج‌هاو باروهای تاج‌دار، به‌نظر می‌رسد که از صحنه‌ای افسانه‌ای بیرون آمده است. این شهر قرون وسطایی مستحکم به خوبی حفظ شده (و بازسازی شده) است. مجموعه‌ای از کوچه‌های سنگفرش شده باریک و پرپیچ‌وخم و خانه‌های قدیمی عجیب شامل می شود. تقریباً هر خیابان، میدان و ساختمانی شخصیت تاریخی خود را حفظ کرده است.

این شهر کوچک در 14 ژوئیه بازدیدکنندگان زیادی را برای نمایش آتش بازی جذب می کند.

۱۲. بریتنی

بریتانی یک منطقه تاریخی زیبا در سواحل شمال شرقی فرانسه است. خط ساحلی ناهموار، دهکده‌های ماهیگیری عجیب، و بندرهای دریایی آب‌وهوایی از ویژگی‌های این منطقه است که غرق در سنت‌های باستانی است و به‌خاطر جشن‌های مذهبی لباس‌هایش مشهور است.

بندر اصلی برتون سنت مالو است که توسط دیوارهای باستانی احاطه شده است.

دیگر نقاط برجسته بریتانی سواحل شنی بکر، جزایر کوچک دورافتاده و قلعه های باستانی است بزرگترین جزایر برتون، برای گردشگرانی که در جستجوی محیطی آرام در کنار دریا هستند، در نظر گرفته می شود.

۱۳. بیاریتز

بیاریتز یک شهر ساحلی شیک در خلیج زیبای بیسکای در کشور باسک فرانسه است. این تفرجگاه ساحلی مشهور هوای شیک و اشرافی دارد. مقصد مورد علاقه امپراطور اوژنی، همسر ناپلئون سوم بود.

کاخ باشکوه این زوج امپراتوری به سبک امپراتوری دوم به هتل دو کاخ بیاریتز تبدیل شده است، هتلی مجلل که دارای رستورانی با غذا و مناظر شگفت انگیز از ساحل Grande Plage است. این ساحل شنی بزرگ، با گردشگاه وسیع کنار دریا، از زمان Belle Epoque، بازدیدکنندگان تعطیلات جامعه بالا را به خود جذب کرده است.

دیگر مناظر دیدنی بیاریتز مربوط به اقیانوس است: آکواریوم بیاریتز. فانوس دریایی؛ و شکل Rocher de la Vierge (باکره صخره)، که در امتداد خط ساحلی بر روی صخره ای عظیم قرار دارد که توسط امواج وحشی اقیانوس اطلس کوبیده شده است.

۱۴. روکامادور

روکامادور که بین بهشت و زمین بر روی یک صخره آهکی محض معلق است، پس از اورشلیم و روم، سومین مقصد مهم در جهان مسیحیت بود.

این دهکده دارای هفت مکان مقدس باستانی است، اما زائران به سمت Chapelle Notre-Dame (Chapelle Miraculeuse)،(نماز خانه بانوی ما ــ نماز خانه معجزه آسا ) که دارای مجسمه گرانبهای مریم باکره (باکره سیاه مورد احترام) است ، هجوم می‌آورند. این مجسمه گرانبها از چوب گردو تراشیده شده است که به طور طبیعی در طول قرن ها تیره شده و با معجزه همراه است.

۱۵. نقاشی های غار ماقبل تاریخ در لاسکو

بازدیدکنندگان می‌توانند در دنیای شگفت‌انگیز هنر ماقبل تاریخ در Lascaux، بهترین نمونه هنر پارینه سنگی در جهان، را جستجو کنند. این غار حاوی نقاشی های نفیس ماقبل تاریخ است، اما در سال 1963 برای جلوگیری از آسیب به روی عموم بسته شد. همه این آثار در فهرست یونسکو ثبت شده است.

در صورت داشتن هرگونه سؤال و نیاز به مشورت درباره زبان فرانسه و سفر به کشور فرانسه می توانید با مشاوران تخصصی سایت گیشه صحبت کنید. به آدرس guichet.ir مراجعه کنید و یا با شماره 02128424132 تماس بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو