معرفی فیلم گاهی عید گاهی دیوالی 2023 ؛ اثر جدید و ناموفق سلمان خان

معرفی فیلم گاهی عید گاهی دیوالی 2023 ؛ اثر جدید و ناموفق سلمان خان


منبع: پلازا

2

1402/5/24

23:44


معرفی فیلم گاهی عید گاهی دیوالی 2023 ؛ اثر جدید و ناموفق سلمان خان

فیلم Kisi Ka Bhai Kisi Ki Jaan  یکی از جدیدترین آثار سلمان خان (Salman Khan) که در سال 2023 منتشر شد. با ما همراه باشید تا بیشتر با فیلم گاهی عید گاهی دیوالی آشنا شویم.

فیلم کیسی کا بای کیسی کی جان که با نام‌های مختلفی چون برادر یکی عشق یکی و گاهی عید گاهی دیوالی نیز شناخته می‌شود، اثری هندی در ژانر اکشن کمدی و به کارگردانی و نویسندگی فرهاد سامجی (Farhad Samji) است. سلمان خان در فیلم سینمایی کیسی کا بای کیسی کی جان نقش اول را برعهده دارد. این اثر در واقع باز‌آفرینی رسمی فیلم تامی‌زبان Veeram است که در سال 2014 منتشر شده بود.

فیلمبرداری این عنوان از فیلم های هندی 2023 در ماه می 2022 آغاز شد و در دسامبر همین سال نیز به پایان رسید. تاریخ اکران فیلم برادر یکی عشق یکی 21 آوریل 2023 (1 اردیبهشت 1402) است. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم کیسی کا بای کیسی کی جان می‌پردازیم و هرآنچه نیاز است درباره این اثر بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهیم. برای آشنایی با سایر فیلم‌های سال 2023 نیز می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

فهرست مطالب:

تاریخ انتشار فیلم Kisi Ka Bhai Kisi Ki Jaan 2023

فیلم گاهی عید گاهی دیوالی

فیلم برادر یکی عشق یکی، در 21 آوریل 2023 (1 اردیبهشت 1402) و همزمان با عید فطر در سینماها اکران شد. ابتدا قرار بود که فرهاد سامجی فیلم Bachchhan Paandey محصول 2022 را بر اساس فیلم تامیل‌زبان Veeram بسازد اما او پس از مدتی فیلمنامه آن اثر را تغییر داد و آن را بر اساس یک فیلم دیگر ساخت. پس از مدتی، سامجی تغییرات کوچکی در داستان فیلم ویرام ایجاد کرد و آن را به سلمان خان ارائه داد. سلمان خان نیز که از داستان فیلم خوشش آمده بود، آن را تأیید کرد.

ابتدا کمپانی Nadiadwala Grandson Entertainment تمام امتیازات فیلم گاهی عید گاهی دیوالی با بازی سلمان خان را در اختیار داشت اما پس از مدتی این پروژه را رها کرد و بدین ترتیب کمپانی فیلم سلمان خان (Salman Khan Films) امتیاز ساخت این فیلم را به دست آورد. ابتدا قرار بود این اثر در ژانویه 2020 و با نام Kabhi Eid Kabhi Diwali منتشر شود اما مثل بسیاری از دیگر آثار هنری دنیا، تولید و انتشار آن به خاطر شیوع ویروس کووید 19 به تعویق افتاد. پس از مدتی نام این فیلم به Bhaijaan تغییر پیدا کرد اما سرانجام در آگوست 2022 بود که نام رسمی و نهایی فیلم، یعنی Kisi Ka Bhai Kisi Ki Jaan اعلام شد.

خلاصه داستان فیلم گاهی عید گاهی دیوالی

فیلم کیسی کا بای کیسی کی جان

در ادامه معرفی فیلم Kisi Ka Bhai Kisi Ki Jaan 2023 به داستان آن می‌رسیم. در این اثر با سه برادر همراه می‌شویم. بر اساس رسم و رسوم، دو برادر کوچک‌تر باید منتظر بمانند برادر ارشدشان ازدواج کند تا خودشان نیز بتوانند زندگی تشکیل بدهند. اما برادر بزرگشان همچنان مجرد است و هیچ کسی در زندگی‌اش نیست…

بازیگران فیلم برادر یکی عشق یکی

در فوریه 2020 بود که پوجا هگده (Pooja Hegde) به عنوان بازیگر نقش اصلی زن این فیلم انتخاب شد. در دسامبر 2021 نیز ونکاتش (Venkatesh) پس از بیش از 25 سال دوری از سینمای هند، بازگشت خود را با فیلم گاهی عید گاهی دیوالی اعلام کرد. بقیه بازیگران این اثر نیز در ماه‌های آتی به این فیلم پیوستند. در ادامه با هنرپیشه های فیلم گاهی عید گاهی دیوالی 2023 آشنا می‌شویم.

سلمان خان در نقش بایجان

دانلود فیلم هندی گاهی عید گاهی دیوالی

سلمان خان بازیگر، تهیه‌کننده و مجری تلویزیونی هندی متولد 27 دسامبر 1965 برابر با 6 دی 1344 است. او بیش از 35 سال است که در حوزه سینما فعالیت می‌کند و در طول این سال‌ها علاوه بر ایفای نقش در آثار مختلف و مشهور، جوایز و افتخارات متعددی را نیز از آن خود کرده است. او به عنوان یکی از پردرآمدترین سلبریتی‌های هندی نیز شناخته می شود.

برخی از آثار او عبارتند از فیلم اکشن Karan Arjun محصول 1995، فیلم اکشن تریلر Wanted محصول 2009، فیلم اکشن عاشقانه Bodyguard محصول 2011، فیلم اکشن کمدی Kick محصول 2014، فیلم کمدی درام Bajrangi Bhaijaan محصول 2015، فیلم اکشن تریلر جاسوسی Tiger Zinda Hai محصول 2017، فیلم درام Bharat محصول 2019 و فیلم اکشن Antim محصول 2021.

ونکاتش در نقش گونداماننی بالاکریشنا

معرفی فیلم کیسی کا بای کیسی کی جان

ونکاتش با نام کامل داگوباتی ونکاتش (Daggubati Venkatesh) هنرپیشه هندی متولد 13 دسامبر 1960 برابر با 22 آذر 1339 است. او بیشتر برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های تلوگو زبان شناخته می‌شود و فیلم‌های هندی انگشت‌شماری دارد. او بازیگری را از سال 1986 و با فیلم Kaliyuga Pandavulu آغاز کرد و طی 35 سال پس از آن نیز در فیلم‌های مختلف متعددی حضور پیدا کرد. ونکاتش امروزه به عنوان یکی از پیشکسوتان سینمای تلوگو شناخته می‌شود.

برخی از آثار ونکاتش، بازیگر فیلم Kisi Ka Bhai Kisi Ki Jaan 2023، عبارتند از فیلم موزیکال عاشقانه Prema محصول 1989، فیلم درام Chanti محصول 1992 و بازآفرینی هندی آن یعنی Anari محصول 1993، فیلم هندی فانتزی اکشن کمدی Taqdeerwala محصول 1995، فیلم درام عاشقانه Seenu محصول 1999، فیلم اکشن Gemeni محصول 2002، فیلم درام Sankranthi محصول 2005، فیلم کمدی Namo Venkatesa محصول 2010، فیلم طنز درام Gopala Gopala محصول 2015 و فیلم درام اکشن و تاریخی Narappa محصول 2021.

پوجا هگده در نقش گونداماننی باگیالکشمی

بازیگران فیلم Kisi Ka Bhai Kisi Ki Jaan

پوجا هگده بازیگر هندی متولد 13 اکتبر 1990 برابر با 21 مهر 1369 است. او در فیلم‌های هندی‌زبان، تامیل‌زبان و تلوگو به ایفای نقش می‌پردازد. او بازیگری را در سال 2012 و با یک فیلم تامیل زبان به نام Mugamoodi آغاز کرد. هگده سپس در سال 2014 در اولین فیلم تلوگوی خود نقش‌آفرینی کرد و طولی نکشید که به یکی از چهره‌های برجسته سینمای تلوگو تبدیل شد. او در سال‌های اخیر در چندین فیلم موفق ظاهر شده و جوایز وافتخارات متعددی کسب کرده است.

برخی از آثار پوجا هگده عبارتند از فیلم اکشن کمدی Duvvada Jagannadham محصول 2017، فیلم درام اکشن Maharshi و فیلم اکشن کمدی Gaddalakonda Ganesh هر دو محصول 2019، فیلم درام اکشن Vaikunthapurramuloo محصول 2020 و فیلم Most Eligible Bachelor محصول 2021. در سال 2022 پوجا در 4 فیلم به ایفای نقش پرداخت که هر چهارتایشان آثار ضعیفی از آب در آمدند و ضربه بزرگی به شهرت و محبوبیت پوجا وارد کردند. این چهار فیلم عبارتند از فیلم اکشن کمدی Beast، فیلم درام عاشقانه Radhe Shyam، فیلم کمدی تاریخی Cirkus و فیلم اکشن درام Acharya.

جاگاپاتی ببو در نقش کداتی نگشوار

معرفی فیلم Kisi Ka Bhai Kisi Ki Jaan 2023

جاگاپاتی ببو (Jagapathi Babu) بازیگر هندی متولد 12 فوریه 1962 برابر با 23 بهمن 1340 است. او بیشتر برای نقش‌آفرینی در سینمای تلوگو شناخته می‌شود. او حدود 33 سال است که در عرصه بازیگری فعالیت می‌کند و طی این مدت در بیش از 170 فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

برخی از آثار جاگاپاتی ببو، بازیگر فیلم Kisi Ka Bhai Kisi Ki Jaan 2023، عبارتند از فیلم تریلر سیاسی Gaayam محصول 1993، فیلم کمدی Chilakkottudu محصول 1997، فیلم اکشن Lakshyam محصول 2007، فیلم درام تاریخی Jai Bolo Telangana محصول 2011، فیلم اکشن تریلر Nannaku Prematho محصول 2016 و فیلم درام اکشن Aravinda Sametha Veera Raghava محصول 2018.

جاسی گیل در نقش موه

نقد فیلم گاهی عید گاهی دیوالی

جاسی گیل (Jassie Gill) بازیگر و خواننده هندی متولد 26 نوامبر 1988 برابر با 5 آذر 1367 است که در فیلم‌ها و آهنگ‌های پنجابی و هندی زبان فعالیت می‌کند. اولین نقش‌آفرینی او در سینمای پنجابی در سال 2014 و با فیلم Mr & Mrs 420 صورت گرفت. اولین حضورش در سینمای هند نیز به سال 2018 و فیلم Happy Phirr Bhag Jayegi برمی‌گردد.

برخی از دیگر آثار جاسی گیل عبارتند از فیلم عاشقانه کمدی Oh Yaara Ainvayi Ainvayi Lut Gaya محصول 2015، فیلم درام عاشقانه Sargi محصول 2017، فیلم درام ورزشی Panga محصول 2020 و فیلم کمدی Kya Meri Sonam Gupta Bewafa Hai? محصول 2021.

سایر بازیگران فیلم کیسی کا بای کیسی کی جان عبارتند از:

  • راگاو جویال (Raghav Juyal)
  • سیدهارت نیگام (Siddharth Nigam)
  • بومیکا چاولا (Bhumika Chawla)
  • باگیاشری (Bhagyashree)
  • آصف شیخ (Aasif Sheikh)
  • شهناز گیل (Shehnaaz Gill)
  • ابیمانیو سینگ (Abhimanyu Singh)
  • ویندر سینگ (Vijender Singh)
  • عبدو روزیک (Abdu Rozik)
  • مالویکا شارما (Malvika Sharma)
  • پلک تیواری (Palak Tiwari)
  • آمریتا پوری (Amrita Puri)
  • رام چاران (Ram Charan) حضور افتخاری
  • یو یو هانی سینگ (Yo Yo Honey Singh) حضور افتخاری

نقد و نمرات فیلم گاهی عید گاهی دیوالی

فیلم جدید سلمان خان گاهی عید گاهی دیوالی در آوریل 2023 اکران شد. این فیلم علیرغم بودجه بالا و تبلیغات زیادی که داشت، در گیشه‌ها نتوانست انتظارات را برآورده کند و فروش خوبی نداشت. امتیازات فیلم گاهی عید گاهی دیوالی سلمان خان نیز متوسط و ضعیف بودند. تنها 64 درصد از کاربران گوگل از این فیلم رضایت داشتند در حالیکه کاربران سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز 4.5 از 10 را به آن اختصاص دادند.

در نقد فیلم برادر یکی عشق یکی باید بگوییم که این اثر نقاط ضعف زیادی دارد. فیلمنامه، موسیقی و تدوین آن تعریف چندانی ندارند. داستان آن خیلی غیرواقعی است و ارتباط برقرار کردن با آن سخت است. از سوی دیگر بازی سلمان خان در این فیلم مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته. بسیاری بر این باورند که خلاقیت در سینمای هند کاهش یافته و تنها دلیل زنده ماندن این صنعت، ساخت اقتباس‌های جدید از فیلم‌های موفق قدیمی است. اما فیلم هندی برادر یکی عشق یکی 2023 در انجام این کار نیز شکست می‌خورد و به قدمی ناموفق در سینمای هند تبدیل می‌شود که خیلی زود نیز به فراموشی سپرده خواهد شد.

کلام آخر

بررسی فیلم هندی گاهی عید گاهی دیوالی

در این مطلب به بررسی فیلم هندی گاهی عید گاهی دیوالی پرداختیم و از داستان، بازیگران، تاریخ انتشار و نمراتش صحبت کردیم. این فیلم سینمایی هندی در آوریل 2023 در ژانر کمدی و اکشن منتشر می‌شود. این فیلم هندی درام اکشن از بودجه بالایی برخوردار بود و بازیگران شناخته‌شده‌ای را نیز به کار گرفته بود. با این حال نتوانست انتظارات را برآورده کند و راهی به بهترین فیلم هندی تاریخ سینما داشته باشد. نظر شما درباره این اثر چیست؟ به نظرتان عملکرد هنرپیشه‌های گاهی عید گاهی دیوالی چطور بود؟ فراموش نکنید نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو