بیوگرافی دیبا زاهدی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

بیوگرافی دیبا زاهدی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی


منبع: پلازا

4

1402/5/28

11:26


بیوگرافی دیبا زاهدی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

دیبا زاهدی از بازیگران جوان و خوش قریحه حوزه سینما و تلویزیون است که فعالیتش را از سال 1392 با فیلم پنج ستاره کاری از مهشید افشار زاده آغاز نمود. در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم به بیوگرافی دیبا زاهدی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی این بازیگر جوان بپردازیم.

دیبا زاهدی تا کنون، در آثار زیادی در حوزه تلویزیون و سینما به ایفای نقش پرداخته است. از مهم‌ترین آثار سینمایی که در شهرت وی نقش بسزایی داشت می‌توان به فیلم سایه کاری از مسعود نوابی اشاره کرد. در این فیلم علاوه بر دیبا بازیگرانی چون رضا کیانیان، پدرام شریفی، فاطمه گودرزی، شبنم مقدمی و ثریا قاسمی حضور داشتند. این بازیگر اخیراً در سریال همبازی به کارگردانی سروش محمدزاده با نقش لیلا احتشام در قاب تلویزیون ظاهر شد. در این مقاله از وب‌سایت پلازا با بیوگرافی دیبا زاهدی همراه شما مخاطبان محترم هستیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی دیبا زاهدی

  • نام و نام خانوادگی: دیبا زاهدی
  • تاریخ تولد: 7 آذر 1368
  • محل تولد: تهران
  • سال‌های فعالیت: 1392 تا کنون
  • تحصیلات: کارشناسی رشته معماری از دانشگاه آزاد
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • پیج اینستاگرام دیبا زاهدی: @dibazahedi

زندگی خصوصی دیبا زاهدی

در این بخش از مقاله بیوگرافی دیبا زاهدی با زندگی شخصی او همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم.

زندگی خصوصی دیبا زاهدی

دیبا زاهدی در هفتمین روز از ماه آذر سال 1368 در فصل زیبای پاییز در تهران به دنیا آمد. او از دوران کودکی به حرفه بازیگری علاقه‌مند شد و از سن 8 سالگی در تئاترهای مدرسه شرکت می‌نمود، ولی به خاطر مخالفت‌های خانواده‌اش موفق به تحصیل در این رشته نشد و معماری را انتخاب کرد. دیبا سرانجام در رشته کارشناسی معماری از دانشگاه آزاد تهران فارغ تحصیل شد. لازم به ذکر است که دیبا زاهدی مجرد است و تا کنون ازدواج نکرده است.

زندگی شغلی دیبا زاهدی

دیبا زاهدی بازیگری را در کلاس‌های آزاد آکادمی مرحوم استاد حمید سمندریان فرا گرفت که از همان‌جا به تهیه کننده امیر سماواتی برای فیلم پنج ستاره معرفی گردید و وارد دنیای بازیگری شد. البته دیبا زاهدی علاوه بر آکادمی سمندریان، دوره‌های بازیگری را نیز زیر نظر مهتاب نصیرپور و محمد رحمانیان گذراند.

از دیگر آثار سینمایی این بازیگر که در شهرت او نقش بسزایی داشت علاوه بر سایه می‌توان به فیلم بادیگارد اثری از ابراهیم حاتمی کیا اشاره کرد. وی در این فیلم سینمایی در نقش مریم دختر حیدر ذبیحی با بازی پرویز پرستویی جلوی دوربین ظاهر شد. در این فیلم بازیگران دیگری چون مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، فرهاد قائمیان، محمد حاتمی، محمود عزیزی، پدرام شریفی، احسان امانی، کیمیا حسینی حضور داشتند.

زندگی شغلی دیبا زاهدی

در ادامه با معرفی کارنامه سینمایی دیبا زاهدی همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم.

فیلم های دیبا زاهدی

دیبا زاهدی در سینما، یکی از بازیگران جوان و فعال محسوب می‌شود که در این حوزه با بزرگانی چون زنده یاد کیومرث پوراحمد، ابراهیم حاتمی کیا و داریوش مهرجویی همکاری داشته است.

فیلم های دیبا زاهدی

سالنام فیلمکارگردان
1392پنج ستارهمهشید افشارزاده
1394سایهمسعود نوابی
1394بادیگاردابراهیم حاتمی کیا
1395آزاد به قید شرطحسین شهابی
1395توچالمحمد آهنگرانی
1396اگزمامهران مهدویان
1397تیغ و ترمهکیومرث پوراحمد
1398لامینورداریوش مهرجویی
1401سرهنگ ثریالیلی عاج

در ادامه با عکسی از دیبا زاهدی برای فیلم سرهنگ ثریا به معرفی کارنامه تلویزیونی این بازیگر می‌پردازیم.

بیوگرافی دیبا زاهدی

سریال های دیبا زاهدی

این بازیگر علاوه بر سینما در حوزه تلویزیون هم حضور پررنگی داشته و در سریال‌های زیادی به ایفای نقش پرداخته است. او در حوزه تلویزیون برای کارگردان بزرگی چون کیانوش عیاری در سریال 87 متر جلوی دوربین رفت. از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به علی دهکردی، شهین تسلیمی، مرحوم علی سلیمانی، زنده یاد علی انصاریان، مریم سلطانی و محمد بحرانی اشاره کرد.

از آخرین آثار تلویزیونی دیبا زاهدی می‌توان به سریال همبازی کاری از سروش محمدزاده محصول سال 1400-1399 اشاره کرد. در این مجموعه تلویزیونی علاوه بر دیبا بازیگرانی چون حسین مهری، کامران تفتی، بهنام تشکر، نیلوفر کوخانی، امیر کاظمی، کمند امیرسلیمانی، مریم مومن، ایمان صفا و همایون ارشادی به ایفای نقش پرداختند.

سریال های دیبا زاهدی

سالنام سریالکارگردان
1398سرگذشتسید جمال سیدحاتمی
1399بوم و بانوسعید سلطانی
1399-140087 مترکیانوش عیاری
1400هم‌بازیسروش محمدزاده

دیبا زاهدی در شبکه نمایش خانگی

دیبا زاهدی جوان در حوزه شبکه نمایش خانگی هم بازیگری را تجربه کرده است. او در سال 1397 برای نخستین بار با سریال نهنگ آبی کاری از فریدون جیرانی در نقش پگاه خالقی مقابل دوربین رفت. از دیگر آثار این بازیگر در شبکه نمایش خانگی می‌توان به سریال روزی روزگاری مریخ به کارگردانی پیمان قاسم خانی در نقش سالومه اشاره کرد. در این سریال علاوه بر دیبا بازیگرانی چون سام درخشانی، ویشکا آسایش، امیر نوروزی، امیر کاظمی، الناز حبیبی، بهادر مالکی، لیلی رشیدی، امیر مهدی ژوله، علیرضا استادی، عبدالله روا و مهراب قاسم خانی حضور داشتند.

دیبا زاهدی در شبکه نمایش خانگی

سالنام اثرکارگردان
1397سریال نهنگ آبیفریدون جیرانی
1399سریال آقازادهبهرنگ توفیقی
1400سریال آنها اپیزود هفتم گوشه نشینانمیلاد جرموز – مهدی آقاجانی
1401سریال روزی روزگاری مریخپیمان قاسم خانی
1402رئالیتی شو شب های مافیا: زودیاک – (به عنوان شرکت کننده)سینا دوراندیشان

تئاترهای دیبا زاهدی

وی تا کنون در حوزه تئاتر حرفه‌ای به عنوان بازیگر حضوری جدی نداشته است و تنها در سال 1401 برای نخستین بار با نمایش جنون محض کاری از علیرضا ‌کوشک ‌جلالی این عرصه را تجربه نمود. در این نمایش علاوه بر دیبا بازیگران تئاتری چون الهام ‌پاوه ‌نژاد، امین ‌میری، سام ‌کبودوند، صدف اسپهبدی، الهه ‌فرازمند، میثاق ‌زارع، علی ‌پویا ‌قاسمی، علی ‌ابدالی و مجید ‌امیدی نقش‌آفرینی داشتند. نمایش جنون محض از 6 خرداد تا 7 مرداد 1401 در تماشاخانه ‌اهورا ‌- ‌سالن ‌رزا به اجرا درآمد و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

تئاترهای دیبا زاهدی

سالنام نمایشکارگردان
1401جنون محضعلیرضا ‌کوشک ‌جلالی

درباره جوایز و افتخارات دیبا زاهدی باید اذعان نماییم که متأسفانه این بازیگر تا کنون موفق به دریافت جایزه‌ای نشده است که البته چیزی از ارزش‌های وی کم نمی‌کند. بدون شک با پشتکار و استعدادی که دیبا زاهدی دارد، می‌توان آینده‌ای درخشان را برای این بازیگر جوان در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون متصور شد.

شایعات و حواشی دیبا زاهدی

در این بخش از بیوگرافی دیبا زاهدی به بررسی برخی شایعات و حواشی زندگی این بازیگر می‌پردازیم‌، پس با پلازا همراه باشید.

شایعات و حواشی دیبا زاهدی

این بازیگر اخیراً به عنوان مدلینگ جلوی دوربین یکی از عکاسان قرار گرفت و به دلایل استایل و لباس‌هایش با حواشی زیادی روبرو شد.

علاوه بر مواد مذکور تیترهای زرد زیادی با عنوان همسر دیبا زاهدی در برخی از رسانه‌های نامعتبر و فضای مجازی مطرح می‌شود. در این مورد باید اذعان نماییم، همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، دیبا زاهدی تا کنون ازدواج نکرده و در دوران مجردی به سر می‌برد. در کل دیبا زاهدی از کم حاشیه‌ترین بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر محسوب می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو