نحوه کاشت هسته آووکادو به یک روش بسیار ساده!

نحوه کاشت هسته آووکادو به یک روش بسیار ساده!


منبع: خبرنما

2

1402/5/29

08:01


طرفداران آووکادو، خوب گوش کنید! دفعه بعد با آووکادوی چرب و چیلی‌تان میان وعده یا سالاد مورد علاقه‌تان را درست کردید، هسته‌اش را دور نیندازید! شما می‌توانید گیاه آووکادوی خودتان را از هسته آن پرورش بدهید! بله! خیلی هم کار آسانی است! در این مقاله نحوه کاشت هسته آووکادو را خواهید دید. با ما همراه باشید…

نحوه کاشت هسته آووکادو به یک روش بسیار ساده!

طرفداران آووکادو، خوب گوش کنید! دفعه بعد با آووکادوی چرب و چیلی‌تان میان وعده یا سالاد مورد علاقه‌تان را درست کردید، هسته‌اش را دور نیندازید! شما می‌توانید گیاه آووکادوی خودتان را از هسته آن پرورش بدهید! بله! خیلی هم کار آسانی است! در این مقاله نحوه کاشت هسته آووکادو را خواهید دید. با ما همراه باشید!

کاشت هسته آووکادو

نحوه کاشت هسته آووکادو

کاشت آووکادو یک آزمایش سرگرم‌کننده برای شما یا فرزندان‌تان است! به علاوه هسته آووکادو (چیزی که احتمالاً دور می‌اندازید) را به یک گیاه آپارتمانی با نگهداری ساده تبدیل می‌کنید. تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید یک هسته آووکادو، مقداری خلال دندان و یک لیوان است. بهترین جنبه داستان این است که برای کاشت آووکادو به تجربه باغبانی نیاز ندارید.

در حالی که ممکن است خیلی زود نتوانید آووکادوی واقعی را از گیاه‌تان برداشت کنید (ممکن است تا 13 سال طول بکشد تا میوه تولید کند) اما باز هم چیزی از جذابیت داستان کم نمی‌کند. اما اگر در نهایت گیاه‌تان آووکادو داد، به یاد داشته باشید که این میوه روی گیاه نرم نمی‌شود و بعد از چیده شدن به مرور نرم خواهد شد.

چگونه گیاه آووکادو بکاریم؟

نحوه کاشت هسته آووکادو

در حالی که انواع مختلفی از آووکادو در سوپرمارکت‌ها موجود است، رایج ترین آنها نوع Hass است که به دلیل بافت ابریشمی و محتوای چربی بالایش طرفداران زیادی دارد. با این حال، می‌توانید گیاه آووکادو را از هر نوع دانه آووکادو پرورش دهید.

با دقت میوه را باز کنید که به هسته آسیب وارد نشود، دانه را بشویید و حالا برای کاشت و پرورش گیاه خودتان آماده شوید!

هسته آووکادو را در لیوان آب قرار دهید. سه خلال دندان را در دو طرف هسته فرو کنید، به طوری که انتهای هسته رو به پایین باشد، و خلال دندان‌ها روی لبه لیوان  قرار بگیرند و اجازه ندهند که هسته کاملا داخل آب فرو رود. ته هسته باید حدود دو و نیم سانت در آب غوطه ور شود.

لیوان را در مکانی گرم و در روشنایی اما دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. هر از گاهی آب را عوض کنید تا کدر نشود. ریشه و ساقه باید در حدود دو تا شش هفته شروع به جوانه زدن کنند. اگر حدود یک ماه یا بیشتر اتفاقی نیفتاد، آن را دور بیندازید و یک هسته جدید را امتحان کنید.

بعد از جوانه زدن هسته، آن را در خاک بکارید. هنگامی که ساقه حدود ۱۵ سانت طول داشت، آن را برش بزنید تا ۷ سانت شود. (به نظر غیر منطقی می‌رسد، اما با این کار ریشه را تقویت می کنید.) وقتی ریشه‌ها ضخیم‌تر شدند و ساقه دوباره برگ داشت، بذر خود را در گلدانی با خاک گلدان همه منظوره بکارید. گلدان‌تان را در نور غیر مستقیم قرار دهید.

گیاه آووکادوی‌تان را با دقت آبیاری کنید. خاک باید مرطوب بماند، اما خیس نشود. اگر برگها شروع به زرد شدن و ریزش کنند، به این معناست که بیش از حد گیاه را آبیاری کرده اید. اگر این اتفاق افتاد، آبیاری را متوقف کنید و قبل از دادن یک آبیاری دیگر اجازه دهید کمی خشک شود.

نحوه کاشت هسته آووکادو

آیا آووکادو را می‌توان در فضای بیرون قرار داد؟

در آب و هوای سرد، وقتی خطر یخبندان از بین رفت، می‌توانید گیاه‌تان را بیرون در پاسیو قرار دهید، اما آن را فوراً در آفتاب کامل قرار ندهید وگرنه آفتاب سوخته خواهد شد. به تدریج نور را با گیاه‌تان آشنا کنید که هر روز کمی نور خورشید دریافت کند. شب‌ها که دما کاهش پیدا کرد دوباره آن را وارد خانه کنید.

گیاه آووکادو را می‌توان در فضای باز و در آب و هوایی که خیلی سرد نباشد قرار داد، اما مکانی را انتخاب کنید که باد زیادی به گیاه نخورد. ریشه گیاه آووکادو در عمق زیادی رسوخ نمی‌کند، بنابراین مکانی را پیدا کنید که دور از عوامل مزاحم باشد. همچنین گیاه را به طور مرتب آبیاری کنید.

آیا درخت آووکادوی من میوه می‌دهد؟

نحوه کاشت هسته آووکادو

شاید، اما زمان زیادی می‌برد! اگر هسته را بکارید،  ممکن است 5 تا 13 سال طول بکشد تا بتواند میوه بدهد. بسته به نوع آب و هوای منطقه‌تان این احتمال هم وجود دارد که اصلا گیاه‌تان میوه ندهد. در این صورت باز هم اشکالی ندارذ چرا که می‌توانید از زیبایی گیاه‌تان لذت ببرید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو