ساعت پخش سریال سایه آفتاب از شبکه آی فیلم [+خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال سایه آفتاب از شبکه آی فیلم [+خلاصه داستان]


منبع: تکراتو

3

1402/5/29

12:14


سایه آفتاب به کارگردانی محمدرضا آهنج و بازی پژمان بازغی، حامد بهداد و آناهیتا نعمتی، به‌زودی از شبکه آی فیلم روی آنتن می‌رود. در این مطلب به خلاصه داستان و ساعت پخش سریال سایه آفتاب می‌پردازیم.

ساعت پخش سریال سایه آفتاب از شبکه آی فیلم [+خلاصه داستان]

سایه آفتاب به کارگردانی محمدرضا آهنج و بازی پژمان بازغی، حامد بهداد و آناهیتا نعمتی، به‌زودی از شبکه آی فیلم روی آنتن می‌رود. در این مطلب به خلاصه داستان و ساعت پخش سریال سایه آفتاب می‌پردازیم.

مجموعه تلویزیونی سایه آفتاب به نویسندگی سید سعید رحمانی و تهیه‌کنندگی مهران رسام، اولین بار از شبکه سه سیما پخش شد. سایه آفتاب یکی از بهترین سریال‌های دهه‌ی 80 است که در نهمین جشن حافظ در سه رشته‌ی بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی (حامد بهداد)، بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی (آنا نعمتی) و بهترین خواننده ترانه تیتراژ (علیرضا قربانی) نامزده دریافت جایزه شد.

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های قدیمی هستید، می‌توانید سریال سایه آفتاب را از روز یکشنبه (29 مرداد 1402) از شبکه آی فیلم فارسی تماشا کنید. در ادامه، ساعت پخش سریال سایه آفتاب ، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:

ساعت پخش سریال رحیل از شبکه سه [+خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال خیانت از شبکه چهار [+خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال سایه آفتاب از شبکه آی فیلم

مجموعه تلویزیونی سایه آفتاب، جایگزین سریال پلیس جوان در شبکه آی فیلم فارسی می‌شود. بر اساس جدول پخش برنامه‌های این شبکه، زمان پخش سریال سایه آفتاب هر شب ساعت 20:00 است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعات 04:00 بامداد و 12:00 روز بعد که زمان تکرار سریال سایه آفتاب از شبکه آی فیلم است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

 ساعت پخش سریال سایه آفتاب

ساعت پخش سریال سایه آفتاب از شبکه آی فیلم

در سریال سایه آفتاب بازیگران توانمندی از جمله پژمان بازغی، حامد بهداد، مجید مظفری و آناهیتا نعمتی نقش‌آفرینی کردند. بازی درخشان حامد بهداد در سریال سایه آفتاب بسیار مورد تحسین قرار گرفت و می‌توان گفت او با این مجموعه به شهرت رسید.

از دیگر هنرپیشه‌‌های مطرح این مجموعه می‌توان رضا سعیدی، رزیتا غفاری، عنایت‌الله بخشی، یوسف تیموری، پیمان شریعتی، آهو خردمند، محمود مقامی، چنگیز وثوقی، رضا بنفشه‌خواه، آتش تقی‌پور، شیوا بلوریان، سید جواد هاشمی، منصور سهراب پور و خسرو فرشید زارعی را نام برد.

سریال سایه آفتاب در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای ساخته شده است. فیلمبرداری این مجموعه چهار ماه و نیم در شهرک غزالی، شهرک سینمایی دفاع مقدس و بعضی محله‌های تهران انجام شده بود.

 ساعت پخش سریال سایه آفتاب

زمان تکرار سریال سایه آفتاب از شبکه آی فیلم

خلاصه داستان سریال سایه آفتاب

پس از پرداختن به ساعت پخش سریال سایه آفتاب از شبکه آی فیلم، سراغ قصه‌ی این مجموعه اجتماعی می‌رویم که روایتگر زندگی جوانی به نام علی است که بر اثر یک اتفاق ناخواسته، به زندان می‌افتد. او پس از مدتی متوجه می‌شود که افراد خانواده‌اش، آن‌طور که او فکر می‌کرده نیستند. علی پس از آزادی از زندان با حاج علی مهدوی که استاد دانشگاه و از مبارزان قدیمی است، آشنا می‌شود.

وقتی حاج علی، گذشته علی را برایش بازگو می‌کند، او متوجه که پدربزرگش عباس زاغی و پدرش ابوالفضل از مبارزان علیه رژیم شاهنشاهی بوده‌اند و در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده‌اند. این، آغاز ماجرای علی و سریال سایه آفتاب است.

کارگردان سریال سایه آفتاب

محمدرضا آهنج در سال ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل مهندسی طراحی صنعتی از دانشگاه هنر است. آهنج فعالیت هنری را از سال ۱۳۶۲ آغاز کرد.

 ساعت پخش سریال سایه آفتاب

او علاوه بر کارگردانی، در فیلم‌‌های هراس (۱۳۶۶)، پرواز در نهایت (۱۳۶۹)، چشم شیشه‌ای (۱۳۶۹) و سریال آسمان من (۱۳۹۴-۱۳۹۱) نقش‌آفرینی کرده است.

از آثار کارنامه هنری وی می‌توان به زخم زیتون، معما، سایه آفتاب، شاید رسیده باشی، به دنیا بگویید بایستد، عملیات ۱۲۵، ملکوت، راستش را بگو، من یک ایرانی‌ام، مانده از آسمان، آسمان من، احضار روح، برادرجان و داستان یک شهر (۱۴۰۱) اشاره کرد.

برخی از عوامل تولید سریال سایه آفتاب

  • کارگردان: محمدرضا آهنج
  • نویسنده: سیدسعید رحمانی
  • مدیر تصویربرداری: علی محمدزاده
  • دستیاران نور و تصویر: مجید رحمانیان، محسن فلاحی، اسماعیل واشقانی
  • موسیقی: فردین خلعتبری
  • خواننده: علیرضا قربانی
  • شاعر: افشین یدالهی
  • دستیار آهنگساز: مهرداد بلوچیان، سعید عبدالهی
  • تدوین: حسین احمدی
  • دستیاران تدوین: مریم صفایی، مونا علیخانی
  • صداگذاری و میکس: مجید سیدطبیب
  • برنامه ریز و دستیار کارگردان: سیدمجتبی اسدی پور
  • دستیار کارگردان: محمد حمزه ای
  • عکاس: کورش پیرو
  • منشی صحنه: شهره فهیمی
  • تیتراژ: سیدجواد موسویان، سمیه منصوری، علی وفادار
  • طراح صحنه و لباس: آنیتا جواهرچی

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال سایه آفتاب نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

پژمان بازغی، حامد بهداد، مجید مظفری، آناهیتا نعمتی، رضا سعیدی، رزیتا غفاری، عنایت‌الله بخشی، یوسف تیموری، پیمان شریعتی، آهو خردمند، محمود مقامی، چنگیز وثوقی، رضا بنفشه‌خواه، آتش تقی‌پور، شیوا بلوریان، سید جواد هاشمی، منصور سهراب پور و خسرو فرشید زارعی در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال سایه آفتاب چند قسمتی است؟

این سریال در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای، به کارگردانی محمدرضا آهنج ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ساعت پخش سریال سایه آفتاب چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو