خبر فوری دولت برای بنزین: افزایش قیمت بنزین تایید شد؟! | صاحبان خودرو کارت های سوختشان را بسوزانند!!

خبر فوری دولت برای بنزین: افزایش قیمت بنزین تایید شد؟! | صاحبان خودرو کارت های سوختشان را بسوزانند!!


3

1402/5/31

11:13


خبر فوری دولت برای بنزین: افزایش قیمت بنزین تایید شد؟! | صاحبان خودرو کارت های سوختشان را بسوزانند!!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

۶۰ لیتر سهمیه بنزین شهریور خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد چهارشنبه (یکم شهریورماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.در ششمین‌ماه سال ۱۴۰۲، میزان ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز می‌شود، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

طرح فعلی سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسائل نقلیه بنزین‌ سوز آغاز شد.

قیمت بنزین

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ابتدا شش ماه بود که به‌ دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌ شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود./ ایسنا

جواد اوجی وزیر نفت در این خصوص گفت: سهمیه صاحبان خودرو 60 لیتر بنزین 1500 تومانی و 150 لیتر بنزین 3000 هزار تومانی در مجموع 210 لیتر بنزین است و مازاد بر این نیز از کارت سوخت جایگاه استفاده می‌شود؛ کارت سوخت جایگاه بیشتر برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.

افزایش 200 تا 1000 لیتری سهمیه بنزین این خودروها از شهریورماه

 «رحمان سادات نجفی» روز سه شنبه اظهار کرد: براساس این طرح که با نام «رویداد تابستانه سلام هموطن کیش» آغاز شده، سه میلیون لیتر بنزین رایگان برای جذب گردشگر زمینی به کیش اختصاص یافته که در صورت استقبال مسافران تا پایان سال جاری ادامه دار خواهد بود.

وی ادامه داد: مسافران زمینی کیش می‌توانند با نصب برنامه «مشعل» به نشانی www.mymashal.ir و در لحظه ورود به کیش علاوه بر دریافت ۲۰۰ لیتر بنزین رایگان، با استقرار در هتل‌ها، خرید از مراکز پذیرایی، بازارها و تفریحات گردشگری، تخفیفات ۲۰ تا ۷۰ درصدی خود را بصورت بنزین رایگان دریافت کنند.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با بیان اینکه بنزین‌های اهدایی امکان انتقال به دیگران را دارد، اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح این،‌ قابلیت تبدیل به وجه نقد بنزین ذخیره شده و انتقال به کارت بانکی معرفی شده است.

وی در ادامه با یادآوری سفر زمینی بیش از ۱۰۰هزار نفر به کیش در نوروز، ۱۴۰۲ افزود: هرچند این روزها خسارت وارده به دلیل کاهش تعداد پروازها در کسب و کارها و صنعت گردشگری کیش انکار ناپذیر است اما تجربه نشان می‌دهد که مسافران زمینی بازدهی مناسب و قابل قبولی در بازگشت رونق جزیره دارند.

قیمت بنزین

«سادات نجفی» با بیان اینکه انتظار می‌رود این طرح خاص، محرکی برای جذب گردشگر در کیش باشد، تصریح کرد:‌ جزئیات این طرح به طور کامل از رسانه ملی و سایر رسانه های جمعی در حال معرفی و اطلاع رسانی است.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش به تلاش بخش خصوصی برای بازگشت رونق به کسب و کارها و صنعت گردشگری کیش اشاره کرد و افزود: هم اکنون هتل‌های کیش بیش از ۷۰ درصد تخفیف به مشتریان خود ارائه می‌دهند و به جرات می‌توان گفت که قیمت یک هتل چهارستاره در جزیره کیش یک چهارم همین هتل در سایر نقاط گردشگری ایران است و با قیمت یک محل اقامتی مهمانپذیر در تهران برابری می‌کند.

قیمت بنزین اصلاح شد؟ 

 

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برای حذف کارت های سوخت جایگاه ها بستر کارشناسی و علمی فراهم است اما متاسفانه شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در طول چندین سال گذشته در برابر استفاده از تکنولوژی و علم روز مقاومت کرده است.

هادی بیگی نژاد درباره مصوبه مجلس مبنی بر ضرورت استفاده افراد از کارت های سوخت شخصی و جمع آوری کارت های سوخت جایگاه ها، بیان کرد: ماجرای این مصوبه مجلس به این موضوع باز می گردد که رقم بسیار بالایی قاچاق سوخت در کشور داریم. برآورد اولیه این است که بین ۱۰ الی ۲۰ میلیون لیتر روزانه قاچاق بنزین و گازوئیل داشته باشیم. حال راهکار مقابله با این حجم از قاچاق چیست؟ راه مقابله این است که هر کس در هر جایگاهی که از بنزین و گازوئیل استفاده می کند باید مشخص باشد که کیست.

وی در ادامه اظهار کرد: این کار نیز دو راه دارد؛ اول اینکه هر کس در جایگاه از طریق کارت خود سوخت گیری انجام دهد. دوم اتصال کارت بانکی افراد به کارت سوخت است. یعنی فردی که در جایگاه بنزین می زند از طریق کارت بانکی خود هزینه را پرداخت کند و این کارت به شبکه متصل شود و مشخصات فرد معلوم شود.

 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: فقط با قاچاق روزانه ۲۰  میلیون لیتر گازوئیل سالیانه حدود ۱۳۷ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد می شود. این خسارت را مگر شرکت پالایش و پخش از جیب خود می دهد، این خسارت از جیب ملت پرداخت می شود و سود را صرفا چند نفر خاص می برند. اینکه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفته که نمی تواند کارت های سوخت جایگاه ها را جمع آوری کند قابل قبول نیست.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد: هرچه جلوتر آمدیم طبیعتا تکنولوژی رشد مثبتی داشته است. سوال این است که پیشرفت علم و تکنولوژی در طول این ۱۰ سال چه تاثیری بر شرکت پالایش و پخش فرآورده ها داشته است؟ برای چه شرکت پالایش و پخش مقاومت می کند؟

 

 

بیگی نژاد افزود: در بحث جایگزینی کارت های بانکی با کارت های سوخت نیز مطالعات انجام و از نظر علمی تایید شده است و مشکلی وجود ندارد و در کیش نیز اجرایی شده است اما برای اینکه نمی خواهند اجرا کنند می گویند در کیش شکست خورد. ممانعت و مقاومت از استفاده علم و تکنولوژی روز در شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی مشهود است./ ایسنا

همایون صالحی درباره استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت اظهار داشت: تمام تمهدیدات لازم و زیرساخت‌ها برای جایگزین شدن کارت بانکی به جای کارت سوخت اندیشیده شده و از نظر ما هرچیزی باید تجربه شود اما امیدواریم که آزمایش و خطا نباشد. در هر حال در عرصه عمل مشخص می‌شود که این برنامه دارای چه نقطه ضعف و قوت‌هایی است.

 

 

وی افزود: فعلا عرضه سوخت با کارت بانکی از یک جایگاه در تهران و در جایگاه‌هایی که بنزین سوپر دارند، آغاز می‌شود و با سنجیدن تمام جوانب و بررسی نقاط ضعف و قوت به صورت سرتاسری در کل کشور به اجرا خواهد رسید.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران تصریح کرد: در تمام دنیا نیازی نیست که برای سوخت‌گیری هم کارت سوخت و هم کارت بانکی استفاده شود و فقط از کارت بانکی جهت دریافت سوخت استفاده و به این ترتیب در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.

قیمت بنزین

وی گفت: فعلا جز جایگاهی که به صورت پایلوت انتخاب شده؛ مردم برای سوخت‌گیری باید کارت شخصی سوخت خود را همراه داشته باشند و دارندگان خودرویی که هنوز کارت نگرفته‌اند و یا به هر دلیلی نیاز به المثنی دارند باید نسبت به دریافت کات خود اقدام کنند، در این رابطه تمهیداتی اندیشیده شده که بلافاصله بعد از تقاضا کارت صادر شود.

صالحی با بیان اینکه بعد از جوابدهی اجرای آزمایشی طرح استفاده از کارت بانکی کارت‌های سوخت و بخصوص کارت آزاد موجود در جایگاه‌ها به کلی جمع‌آوری خواهد شد، گفت: با اجرای سراسری استفاده از کارت بانکی برای سوخت‌گیری سهمیه‌ها در کارت بانکی شارژ می‌شود.

وی استفاده از کارت بانکی را در صورتی که تمام زیرساخت‌ها فراهم و تمهیدات اندیشیده شود، اقدامی مثبت و مفید و راهکاری در راستای صرفه‌جویی در زمان و هزینه مردم عنوان کرد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران در ادامه با اشاره به میزان مصرف بنزین در کشور اظهار داشت: اکنون مصرف بالا رفته به طوری که نگرانی وجود دارد که با شروع تعطیلات تابستان و افزایش سفرها روند مصرف به کجا می‌رسد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو