واکنش آمریکا به ویدئوی رصد ناو آمریکایی در تنگه هرمز توسط سپاه + ویدئو

واکنش آمریکا به ویدئوی رصد ناو آمریکایی در تنگه هرمز توسط سپاه + ویدئو


منبع: روزیاتو

8

1402/5/31

17:02


واکنش آمریکا به ویدئوی رصد ناو آمریکایی در تنگه هرمز توسط سپاه + ویدئو

واکنش آمریکا به ویدئوی رصد ناو آمریکایی در تنگه هرمز توسط سپاه + ویدئو

انتشار ویدئویی جدید از سوی سپاه پاسداران درباره ی رصد یک ناو آمریکایی در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی سپاه با واکنش وزارت دفاع آمریکا مواجه شده است. به گفته ی فرمانده نیروی دریایی سپاه، در جریان این رصد یک بالگرد آمریکایی با تمکین به اخطار سپاه مجبور به فرود بر روی ناو آمریکا شده بود. این اظهارات اما با تکذیب وزارت دفاع آمریکا رو به رو شده است.

روز شنبه ۲۸ مرداد ماه در پایان بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه، فیلم آخرین رصد ناوگروه بالگردبر آمریکا در تنگه هرمز توسط سامانه‌های پایش و کنترل نیروی دریایی سپاه در روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد ماه امسال برای شرکت کنندگان این مجمع به نمایش درآمد.

سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در تشریح این اقدام گفت: در این رصد، ناوبالگردبر شناور آمریکایی‌ها مبادرت به پرواز بالگرد می‌کنند. اما، بعد از اخطار کنترل باند تنگه هرمز، ناو تیپ ذوالفقار که مسئولیت کنترل باند ورودی را عهده‌دار است و همچنین حضور شناورهای نیروی دریایی سپاه، آنها مجبور به نشاندن بالگردها بر روی ناو می‌ شوند.

وی خاطرنشان کرد: آخرین خروج آمریکایی‌ها در آبان ماه ۱۴۰۰ بوده است و اقدام اخیر اولین ورود به خلیج فارس به شمار می‌رود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اقتدار و صلابت دریادلان نیروی دریایی سپاه و تاکید بر اینکه ایران اسلامی کشورهای همسایه در منطقه خلیج فارس خود قادر به برقراری امنیت هستند و نیازی به حضور بیگانگان ندارند، تصریح کرد: این رهگیری هوشمندانه و حضور مقتدرانه میدانی در عرصه اشراف اطلاعاتی و رصد تهدیدات و به ویژه رفت و آمد ناوهای کشورهای متخاصم فرامنطقه‌ای نشان داد که فرزندان ملت ایران به ویژه دریادلان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه نخواهند داد این منطقه راهبردی بار دیگر به جولانگاه دشمنان امت اسلامی و برهم زنندگان امنیت خلیج فارس و تنگه راهبردی هرمز تبدیل شود.

طبق اطلاعات منتشره از سوی نیروی دریایی سپاه، ندسا در جریان این عملیات ۲ فروند ناو رزمی و بالگردبر آمریکایی USS BATAAN(LHD-۵) و THOMASHUNDER (DDG-۱۶) را رصد و رهگیری کرده است.

این عملیات، ۲۶ مردادماه امسال انجام شده و ویدئوی آن طی روزهای گذشته توسط خبرگزاری فارس منتشر شده است.

واکنش پنتاگون به ویدئوی رصد ناو آمریکایی توسط سپاه

معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران درباره آخرین رصد ناوگروه بالگردبر آمریکا در تنگه هرمز توسط سپاه پاسداران اظهار بی‌اطلاعی کرد.

پایگاه خبری نِیوال اینستیتیوت آمریکا نوشت، در پی آخرین رصد ناوگروه بالگردبر آمریکا در تنگه هرمز توسط سامانه‌های پایش و کنترل نیروی دریایی سپاه، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واکنش به این موضوع به خبرنگاران گفت که ویدیوی منتشر شده از سوی ایران که در آن یک بالگرد آمریکایی با رصد نیروی دریایی ایران مجبور به فرود می‌شود را ندیده است.

این مقام پنتاگون مدعی شد که تمامی گزارش‌ها درباره توقیف یا فرود اجباری بالگرد آمریکایی نادرست است.

سینگ در اینباره گفت: ما قبلا شاهد چنین اقداماتی از سوی آن‌ها (ایران) بوده‌ایم. نمی‌دانم که پروپاگانداست یا نه، اما این اظهارات کذب بوده و دقیق نیستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو