بازیگران سریال رحیل [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال رحیل [بیوگرافی + عکس]


منبع: تکراتو

3

1402/5/31

20:17


سریال تاریخی و عاشفانه‌ رحیل با بازی ثریا قاسمی، اندیشه فولادوند و زنده یاد حسام محمودی از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این مطلب به خلاصه داستان و زندگینامه بازیگران سریال رحیل می‌پردازیم.

بازیگران سریال رحیل [بیوگرافی + عکس]

سریال تاریخی و عاشفانه‌ رحیل با بازی ثریا قاسمی، اندیشه فولادوند و زنده یاد حسام محمودی از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این مطلب به خلاصه داستان و زندگینامه بازیگران سریال رحیل می‌پردازیم.

مجموعه رحیل که به کارگردانی مسعود آب پرور و نویسندگی فرهاد نقدعلی ساخته شده است، درون مایه‌ای عاشورایی دارد. در سریال رحیل بازیگرانی مطرح از جمله حمیدرضا آذرنگ، مریم کاویانی، نسیم ادبی و هومن برق‌نورد به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلمبرداری سریال رحیل از اواخر زمستان سال گذشته آغاز شده بود و شش ماه به طول انجامید. مجموعه رحیل دو فصل دارد و 40 قسمت خواهد بود که 20 قسمت فصل اول آن در ابتدای ماه صفر و فصل دوم، در ایام فاطمیه روی آنتن خواهد رفت.

در ادامه، اسامی عوامل تولید این سریال، خلاصه داستان و بیوگرافی کارگردان، بازیگران و همچنین عکس بازیگران سریال رحیل را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال عشق کوفی

بازیگران سریال حیثیت گمشده

بازیگران سریال رحیل

رامین عباسی‌زاده، تهیه‌کننده مجموعه رحیل است. ایشان سریال‌های پرمخاطبی از جمله او یک فرشته بود، پلیس جوان، احضار و انقلاب زیبا را در کارنامه هنری خود دارد.

بازیگران سریال رحیل

بازیگران سریال رحیل

علاوه بر بازیگرانی که در ابتدای این نوشتار نام بردیم، کاظم هژیرآزاد، ریحانه رضی، علی عباسی‌زاده، معصومه عربی، ابتسام بغلانی، غزاله اکرمی، محسن امیری، ستاره دهقانی، هانیه غلامی، مهرداد نیکنام، محسن نقیبیان، شاهو رستمی و فتح‌الله طاهری نیز در سریال رحیل یه نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

عباسی‌زاده در گفت‌وگو با رسانه‌ها بیان کرد: «نگاه ما در این سریال توجه به هویت ایرانی بود که با اندیشه پایداری زنان در تاریخ همراه است و تمسک‌ جستن به اهل‌ بیت (ع) می‌تواند به این مسیر جهت درستی ببخشد.»

ثریا قاسمی

بازیگران سریال رحیل

زندگینامه بازیگران سریال رحیل را با ثریا قاسمی آغاز می‌کنیم که از هنرمندان با تجربه و مطرح سینما تلویزیون است. وی در بیست‌ و هشتم آذر ماه سال ۱۳۱۹ در رشت به دنیا آمد. ایشان تا مقطع دیپلم تحصیل کرده و از 21 سالگی فعالیت هنری خود را با گویندگی در رادیو ارتش شاهنشاهی آن زمان آغاز کرده است.

ثریا قاسمی پس فعالیت در رادیو، وارد عرصه دوبلوری شد و سپس با اجرا در تئاتر و بازی در فیلم کوتاه به فعالیت هنری خود ادامه داد. این بازیگر محبوب در 32 سالگی با ایفای نقش در فیلم آرامش در حضور دیگران، برای اولین بار بازی جلوی دوربین را تجربه کرد.

خانم قاسمی تاکنون علاوه بر فیلم‌های ماندگار، در سریال‌های موفق بسیاری از جمله در قلب من، در پناه تو، شب دهم، صاحب دلان، سرزمین کهن، آوای باران، تعبیر وارونه یک رویا، پشت بام تهران و گیلدخت نقش آفرینی کرده است.

ثریا قاسمی برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم مارال و همچنین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره کانزاس سیتی برای نقش‌آفرینی در همین فیلم شد. او در سال ۱۳۹۵ برای بازی در فیلم ویلایی‌ها سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

خانم حمیده خیرآبادی (مادر سینمای ایران) مادر ایشان است. ثریا قاسمی در 30 سالگی با رحیم برفراز ازدواج کرد و  سه فرزند به نام‌های بابک، بهروز و بنفشه دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های اکشن

بهترین سریال های کمدی خارجی

اندیشه فولادوند

عکس بازیگران سریال رحیل

عکس بازیگران سریال رحیل

اندیشه فولادوند در 7/ 7/ 1367 در تهران متولد شد. او دانش‌آموخته‌ی رشته فلسفه و کلام اسلامی بوده و بازیگری را از 18 سالگی با ایفای نقش کوتاهی در  فیلم «مریم مقدس» آغاز نمود. پس از آن، در سال 82 در فیلم «سربازهای جمعه» بازی کرد.

اندیشه فولادوند در سال 1388 در نهمین تجربه خود در سینما، برای نقش‌آفرینی در فیلم «سنگ اول» جایزه نخل زرین بهترین بازیگر نقش اصلی را از جشنواره فیلم جام جم دریافت کرد.

ترانه، کروکودیل، خائن کشی، دم سرخ‌ ها، مستطیل قرمز، راه رفتن روی سیم، انزوا، حریم شخصی، پشت بام تهران، چرخ فلک، ایراندخت، بچه مهندس، بانوی عمارت و دراکولا برخی از فیلم‌ها و سریال‌های موفقی هستند که اندیشه فولادوند در آن‌ها ایفای نقش داشته است.

اندیشه فولادوند مدت‌هاست شعر می‌گوید و در کنار کارش به نجاری و خرید و فروش علاقه زیادی دارد. فرهاد فولادوند، پدر او نیز شاعر بوده و مادرش معلم بازنشسته است.

حسام محمودی

بازیگران سریال رحیل

حسام محمودی، زاده‌ی یکم فروردین ماه سال 1365 در تهران است. او دانش‌آموخته‌ی حقوق قضایی و کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس بود. او پیش از دانشگاه، اصول هنرپیشگی را با حضور در کلاس بازیگری مهین اسکویی و کارگاه بازیگری امین تارخ آموخت. ایشان فعالیت حرفه‌ای خود را با گروه لیو به سرپرستی حسن معجونی آغاز کرد و در نمایش‌های پرطرفداری حضور داشت.

حسام محمودی در 26 سالگی با بازی در فیلم سینمای «خسته نباشی» جلوی دوربین رفت و در سال 1396 با سریال «سایه بان» به شهرت رسید. از آثار کارنامه هنری او می‌توان نوارد زرد 2، کلبه‌ای در مه، باخانمان، سرگذشت، دل‌ دار، لحظه گرگ و میش، شکوه یک زندگی، گاهی به پشت سر نگاه کن، زعفرانی، غریب، عطرآلود، رمانتیسن عماد و طوبا، اگزما و آستیگمات را نام برد.

متاسفانه این بازیگر توانمند نیمه شب روز چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 در سن 37 سالگی بر اثر ایست قلبی در منزلش درگذشت. حسام محمودی چندین سال پیش ازدواج کرده بود و یک دختر به نام هانا داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های بر اساس بازی

بهترین سریال های چینی 2023

مریم کاویانی

بیوگرافی بازیگران سریال رحیل

زندگینامه بازیگران سریال رحیل

مریم کاویانی در یکم تیر ماه سال 1349 به دنیا آمد. پدر و مادرش اصالتا مازندرانی هستند. وی اولین فرزند خانواده است و تنها یک برادر کوچکتر از خودش دارد. خانم کاویانی دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی ارشد پرستاری است.

خانم کاویانی پیش از ورود به دنیای بازیگری، پرستار بوده و از سال 1381 به طور کاملا اتفاقی وارد دنیای هنر شده است. ایشان با بازی در سریال پرببینده‌ی «او یک فرشته بود» به کارگردانی علیرضا افخمی که در رمضان سال 84 از شبکه دو سیما پخش شد به شهرت رسید.

این بازیگر پرکار تاکنون در سریال‌های تلویزیونی بسیاری از جمله، به دنیا بگویید بایستد، روز رفتن، شکرانه، خط شکن، روزگار قریب، پنجمین خورشید، فاصله‌ها و قصه‌ها زندگی می‌کنند، بازی کرده است.

مریم کاویانی دو بار ازدواج کرده و از ازدواج اولش یک پسر دارد که متولد سال ۱۳۷۶ است. خانم کاویانی در سال ۱۳۹۷ با رامین مهمان‌پرست، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان ازدواج کرد، اما پس از سه سال زندگی مشترک از هم جدا شدند.

حمیدرضا آذرنگ

بازیگران سریال رحیل

بیوگرافی بازیگران سریال رحیل را با حمیدرضا آذرنگ ادامه می‌دهیم. آذرنگ در دوم خرداد ماه سال ۱۳۵۱در تهران به دنیا آمد. او دارای مدرک رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن است. وی بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و سپس وارد سینما و تلویزیون شد.

از فیلم‌ها و سریال‌های کارنامه آذرنگ می‌توان خائن کشی، روزی روزگاری آبادان، غلامرضا تختی، چهل و هفت، پیلوت، تنگه ابوقریب، نون خ (فصل 1،2،4)، مستوران، ارثیه پدری، روزهای بی‌قراری ۲، یلدا و در مسیر زاینده رود را نام برد.

حمیدرضا آذرنگ از بازیگران توانمندی است که تاکنون برنده پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر در رشته‌های نویسندگی و بازیگری شده‌ است. ایشان نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین فیلم اول از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم روزی روزگاری آبادان شد. وی در جشن خانه سینما در سال ۱۳۹۳جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم ملکه دریافت کرد.

حمیدرضا آذرنگ سال‌هاست با ساناز بیان (نویسنده و کارگردان تئاتر) ازدواج کرده است و این زوج هنرمند دو فرزند پسر به نام بامداد و هیراد دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های HBO در سال 2023

بهترین سریال های ترکی

مهرداد نیکنام

بازیگران سریال رحیل

بیوگرافی بازیگران سریال رحیل

مهرداد نیکنام در یازدهم دی ماه سال ۱۳۵۰ در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل رشته نمایش از دانشگاه آزاد تهران مرکز است و از سال 1373 بازیگری و سپس فیلمنامه‌نویسی را آغاز کرد.

نیکنام سال 1387 با فیلم «حرکت اول» بازی در سینما را تجربه کرد و یکسال بعد هم در فیلم «دلخون» به نقش‌آفرینی پرداخت. وی با بازی در نقش تیمسار نامدار در سریال «خاتون» به شهرت رسید.

مهرداد نیکنام تاکنون در سریال‌ها و فیلم‌های متعددی همچون خاتون، کرگدن، نیلی تر از مهتاب، دیگری، پیشنهاد، اشک انار، نخل های سربی و کارت به کارت ایفای نقش کرده است. مهرداد نیکنام در تئاتر خسوف و آسید کاظم نقش‌آفرینی کرده است.

او همچنین در آثاری از جمله فاکتور هشت، ریکاوری، نیلی تر از مهتاب، بابای خجالتی، تکیه بر خورشید، پیشنهاد، لبخند در مراسم ترحیم، سوپ تلخ، چقدر وقت داری؟، کشتی ارواح، نخل های سربی، همریشل، چای سرد و سفر صفرعلی به عنوان نویسنده حضور داشته است.

مهرداد نیکنام در 40 سالگی با خانم «مریم لاری» ازدواج کرد و حاصل زندگی مشترک آن‌ها دو دختر به نام های «آدرینا» و «دیانا» است.

ابتسام بغلانی

بازیگران سریال رحیل

ابتسام بغلانی زاده‌ی هشتم شهریور ماه سال ۱۳۵۴ در خرمشهر است. وی بازیگری را از تئاتر آغاز کرده و با ایفای نقش در سریال «کیمیا» شناخته شد. پس از آن در فیلم «دختر»‌ به کارگردانی رضا میرکریمی نقش‌آفرینی کرد.

ابتسام بغلانی به زبان عربی و کردی روان صحبت می‌کند و علاو بر بازیگری در تلویزیون، تئاتر و سینما، تجربه‌ی اجرا را نیز دارد. ایشان اجرای هفدهمین جشنواره ملی فتح خرمشهر را بر عهده داشت. اپاتان، لحظه گرگ و میش، حنانه، کودک و فرشته، سانتی متر، نوبت یعنی بعدی و برگشتن، برخی از آثار کارنامه هنری او هستند.

این بازیگر توانمند که دغدغه‌ی هنرمندان شهرستانی را دارد، در جایی گفته است: «نباید استعدادهای شهرستانی را در سینما و تلویزیون نادیده گرفت چرا که همین‌ها در دورانی که سینمای ما در حال پوست‌اندازی است به عنوان استعدادهای بازیگری به بهترین شکل می‌توانند خلأهای موجود را پر کنند.»

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های مشابه see

بهترین سریال های 2023

هومن برق‌نورد

زندگینامه بازیگران سریال رحیل

عکس بازیگران سریال رحیل

هومن برق نورد در پنجم دی ماه سال ۱۳۴۸ در تهران به دنیا آمد. مادر او شاعر و پدرش مهندس است. هومن دو خواهر دارد که یکی از آن‌ها دانش‌آموخته‌ی رشته کارگردانی سینماست و دیگری استاد نقاشی است و خارج از کشور زندگی می‌کند.

برق نورد دیپلم برق دارد و بازیگری را از سال ۱۳۶۹ آغاز کرده است. وی در هیچ کلاسی بازیگری شرکت نکرده و به صورت تجربی بازیگری را آموخته است. برق‌نورد در سال ۱۳۷۴ با مجموعه ابووهیب بهلول، وارد قاب تلویزیون شد و 11 سال بعد با ایفای نقش در فیلم یک تکه نان به کارگردانی کمال تبریزی بازی در سینما را تجربه کرد.

در سال 1392 هومن برق نورد در سریال مناسبتی ماه رمضان با نام دودکش به همراه بهنام تشکر به نقش‎آفرینی پرداخت و بازی او مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت.

هومن برق‌نورد در آثار بسیاری از جمله سریال‌های پرده نشین، دودکش، دزد و پلیس، زمانه، در مسیر زاینده رود، ساختمان پزشکان و فیلم های سینمایی لونه زنبور، آرایش غلیظ، جیب بر خیابان جنوبی و آدم آهنی بازی کرده است.

زندگینامه بازیگران سریال رحیل را با نسیم ادبی، یکی دیگر از هنرپیشه‌های این مجموعه عاشقانه و تاریخی ادامه می‌دهیم.

نسیم ادبی

عکس بازیگران سریال رحیل

نسیم ادبی هفدهم شهریور ماه سال 1355 در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی نمایش (گرایش بازیگری) است و فعالیت هنری‌اش را از تئاتر آغاز کرد. وی در 15 سالگی با نمایش تنبور نواز به کارگردانی هادی مرزبان در تئاتر شهر روی صحنه رفت و بیشتر از قبل به بازیگری علاقه‌مند شد.

نسیم ادبی در سال 1375 با سریال دوقلوها وارد تلویزیون شد و در همین سال در سریال برگ سبز نیز ایفای نقش کرد. فیلم زندگی به کارگردانی اصغر هاشمی و سریال حلقه سبز ساخته‌ی ابراهیم حاتمی کیا آثار بعدی او بودند. ادبی با ایفای نقش حمیرا در سریال خانگی شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی به شهرت رسید.

نسیم ادبی در سال‌های ۸۸، ۹۰، ۹۴ و ۹۵ با درخشش در نقش‌هایش در نمایش‌های متفاوت، عنوان بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر را از آن خود کرد.

نسیم ادبی در سال 1383 در نمایش شمس پرنده با ابراهیم ثباتی آهنگساز این نمایش آشنا شد و در سال 1388 با هم ازدواج کردند، اما متاسفانه همسر ایشان دوم بهمن ماه 1399 بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های عاشقانه 2023

بهترین سریال های ترکی نتفلیکس

کاظم هژیرآزاد

عکس بازیگران سریال رحیل

زندگینامه بازیگران سریال رحیل

کاظم هژیرآزاد متولد 1/1/ 1329 است. هژیرآزاد در هنرستان صنعتی تحصیل کرده است. وی از سال 1349 برای آموختن حرفه‌ای بازیگری در کلاس‌های هنرکده آزاد هنرپیشگی آناهیتا شرکت کرد. این بازیگر باتجربه زیر نظر مصطفی اسکویی شیوه استانیسلافسکی در پرورش بازیگری را آموزش دیده است.

هژیرآزاد در سال 1350 در سریال سه قسمتی رستم و سهراب بازی کرد. این اولین و آخرین نقش‌آفرینی‌اش در تلویزیون قبل از انقلاب بود. ایشان در سال 1364 با حضور در سریال هوای تازه به عرصه بازیگری بازگشت. وی هم‌اکنون عضو هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر است.

کاظم هژیرآزاد در 38 سالگی در فیلم تحفه‌ها به کارگردانی ابراهیم وحیدزاده به ایفای نقش پرداخت و این آغازی شد برای حضور او در فیلم‌های موفق سینمایی که برخی از آن‌ها جزو آثار ماندگار سینما محسوب می‌شوند.

کاظم هژیر آزاد متاهل است. او با خانم زویا امامی (بازیگر) ازدواج کرده و صاحب دو پسر به نام‌های آرش و آرمان است؛ اما متاسفانه این زوج هنرمند در ۸ شهریور ۱۴۰۰ آرمان را به دلیل کرونا از دست دادند. آرش هژیرآزاد در عرصه موسیقی نیز فعالیت می‌کند.

ریحانه رضی

بازیگران سریال رحیل

بیوگرافی بازیگران سریال رحیل را با ریحانه رضی، یکی دیگر هنرپیشه‌های این مجموعه تاریخی به پایان می‌رسانیم. ریحانه رضی در بیست‌و‌دوم خرداد ماه سال ۱۳۷۰ به دنیا آمد. پدرش محمدرضا رضی خواننده است. او یک برادر به نام سامان و یک خواهر به نام سمانه دارد.

ریحانه رضی بازیگری را از تئاتر آغاز کرده است. او تاکنون در نمایش‌های بسیاری نقش‌آفرینی داشته که از میان آن‌ها می‌توان چهارراه سیروس، دیفونه، طهران و تطهیر بلانکو پوزنت را نام برد.

ریحانه رضی پیش از این،‌ در مجموعه تب و تاب به کارگردانی و نویسندگی داریوش مختاری ایفای نقش کرده بود. او در سریال‌های راه و بیراه، کیمیا، بیم و امید و خاک گرم نیز حضور داشت.

این بازیگر جوان به نویسندگی و کارگردانی علاقه دارد و تلاش می‌کند تا بتواند در آینده‌ای نزدیک تجربه‌ای در این زمینه کسب کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2023

بهترین سریال های ترکی 2023

خلاصه داستان سریال رحیل

پس از بیان مختصری از بیوگرافی بازیگران سریال رحیل ، سراغ قصه‌ی این مجموعه درام، عاشقانه و تاریخی می‌رویم که قصه‌ای زنانه دارد و روایتگر داستان زندگی زنی به نام «مها» است.

بازیگران سریال رحیل

بیوگرافی بازیگران سریال رحیل

«مها» یکی از درباریان قاجار است که هنگام سقوط حکومت قاجار، رهبری ندیمه‌های بی‌پناه را برعهده می‌گیرد و تلاش می‌کند همه‌ی آن‌ها را با خود متحد سازد تا یک تعزیه عاشورایی اجرا کنند. در این میان، آگاهی پسر صحاف‌باشی دربار از دسیسه‌ها و توطئه‌ها، از سرنوشت او و مها یک منظومه بلند می‌سازد.

کارگردان سریال رحیل

بازیگران سریال رحیل

مسعود آب‌پرور متولد دوم تیر ماه سال ۱۳۴۰ در تهران است. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی کارگردانی سینما و فارغ‌التحصیل رشته فیلم‌نامه و فیلم از بنیاد سینمایی فارابی است. ایشان علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، یک کارگاه گسترش هنر و طراحی کلیپ‌های ایرانی را تاسیس کرده و اداره‌ می‌کند.

مسعود آب‌پرور داوری مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک» که محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما بوده را نیز بر عهده داشت. از کارهای تلویزیونی مسعود آب‌پرور می‌توان سریال‌هایی همچون ستاره قطبی، لبخندهای خاکی، سرزمین رویاها، هوش سیاه، سریال عملیات ۱۲۵، مستوران و لژیونر را نام برد.

مسعود آب‌پرور سال‌هاست ازدواج کرده و دو فرزند دارد؛ دخترش آیدا کارگردان و بازیگر و پسرش آرش، نویسنده و بازیگر است.

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال رحیل نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این مجموعه ثریا قاسمی، حمیدرضا آذرنگ، اندیشه فولادوند، مریم کاویانی، زنده یاد حسام محمودی، نسیم ادبی، هومن برق‌نورد، کاظم هژیرآزاد، ریحانه رضی، علی عباسی‌زاده، معصومه عربی، ابتسام بغلانی، غزاله اکرمی، محسن امیری، ستاره دهقانی، هانیه غلامی، مهرداد نیکنام، محسن نقیبیان، شاهو رستمی و فتح‌الله طاهری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال رحیل چند قسمتی است؟

این سریال دو فصل دارد و هر فصل آن در 20 قسمت 45 دقیقه‌ای، به کارگردانی مسعود آب‌پرور ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال رحیل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو