بازیگران سریال سرزمین مادری [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال سرزمین مادری [بیوگرافی + عکس]


منبع: تکراتو

3

1402/7/25

17:15


مجموعه سرزمین مادری با بازی شهاب حسینی، هنگامه قاضیانی، نیکی کریمی و علی شادمان از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود. برای آشنایی با خلاصه داستان و زندگینامه بازیگران سریال سرزمین مادری با ما همراه شوید.

بازیگران سریال سرزمین مادری [بیوگرافی + عکس]

مجموعه سرزمین مادری با بازی شهاب حسینی، هنگامه قاضیانی، نیکی کریمی و علی شادمان از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود. برای آشنایی با خلاصه داستان و زندگینامه بازیگران سریال سرزمین مادری با ما همراه شوید.

سریال «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی، با نام اولیه «سرزمین کهن» در دی ماه سال ۹۲ روی آنتن رفت و پس از ۳ قسمت، به دلیل برخی حواشی، روند پخش آن متوقف شد. اما حالا با انجام برخی اصلاحات در اسامی، پس از ده سال از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

مجموعه سرزمین مادری به قلم علیرضا طالب‌زاده به نگارش درآمده و روایتگر داستانی تاریخی است. در این سریال جواد عزتی، بابک حمیدیان، الهام حمیدی، امیر آقایی، محمدرضا فروتن، محسن تنابنده، پژمان بازغی، شبنم قلی‌خانی، ثریا قاسمی، مرحوم پرویز پورحسینی، حسین محجوب و فرهاد قائمیان نقش‌آفرینی کردند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های طنز ایرانی

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

بازیگران سریال سرزمین مادری

سریال «سرزمین مادری» مجموعه‌ای تاریخی است که با نگاهی نو به روایت وقایع سیاسی ایران از دهه بیست تا پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد و از پربازیگرترین سریال‌های تاریخ تلویزیون به شمار می‌آید.

 عکس بازیگران سریال سرزمین مادری

بازیگران سریال سرزمین مادری

سریال «سرزمین مادری» در شصت و شش قسمت 50 دقیقه‌ای، به تهیه‌کنندگی محمد مسعود ساخته شده است. این سریال در ابتدای پخش با اعتراض بختیاری‌ها روبه‌رو شد و پس از آن، جلسات متعددی برای دلجویی از بختیاری‌ها از طرف صداوسیما برگزار شد.

علاوه بر بازیگرانی که ابتدای این نوشتار نام بردیم، بازیگرانی همچون حسن پورشیرازی، جعفر دهقان، فرشته صدرعرفایی، علیرضا خمسه، میترا حجار، رضا کیانیان، هومن سیدی، سام درخشانی، سعید راد، لیلا زارع، مهران رجبی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، پریوش نظریه، حسین مهری، محمود بنفشه‌خواه، کوروش سلیمانی، شهرام قائدی، امیرحسین آرمان، مرحوم حسین محب‌اهری، مهرداد ضیایی، صالح میرزاآقایی و رضا بنفشه‌خواه نیز در این سریال نقش‌آفرینی کردند.

در ادامه قصد داریم بیوگرافی کارگردان، اسامی عوامل تولید و همچنین عکس بازیگران سریال سرزمین مادری را با شما به اشتراک بگذاریم.

شهاب‌ حسینی

 عکس بازیگران سریال سرزمین مادری

زندگینامه بازیگران سریال سرزمین مادری را با شهاب حسینی آغاز می‌کنیم. سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی در چهاردهم بهمن ماه سال ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. او اولین فرزند یک خانواده 6 نفره است. او در سال ۱۳۷۴ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و دو پسر به نام‌های محمدامین (زاده‌ی زمستان ۱۳۸۲) و امیرعلی (زاده‌ی تابستان ۱۳۹۰) دارد.

حسینی دانشجوی رشته روان‌شناسی دانشگاه تهران بود، اما به قصد مهاجرت به کانادا تحصیلاتش را ناتمام رها کرد. وی در 19 سالگی با شرکت در کلاس‌های استاد سمندریان بازیگری را شروع کرد، سپس از بخش هنر فعال در دانشگاه و با اجرای تئاتر دانشجویی وارد دنیای بازیگری شد و پس از آن وارد عرصه گویندگی در رادیو شد.

از آثار کارنامه هنری این بازیگر محبوب کشورمان می‌توان مست عشق، شین، آن شب، نرگس، هزارتو، شهرزاد، سرزمین کهن، شوق پرواز، مدار صفر درجه و رقص پرواز را نام برد.

حسینی در سال ۱۳۸۷ برای نقش‌آفرینی درخشانش در فیلم سوپر استار، برنده‌ی جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد. او در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ برای بازی در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را دریافت کند. همچنین وی خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین به دست آورده است.

نیکی کریمی

 عکس بازیگران سریال سرزمین مادری

عکس بازیگران سریال سرزمین مادری

نیکی کریمی، زاده‌ی نوزدهم آبان ماه سال 1350 در تهران است. او دیپلم تجربی دارد و رشته طراحی لباس را در امریکا به پایان رسانده است. کریمی به بازیگری از همان دوران دبستان علاقه داشته و با بازی در گروه تئاتر مدرسه کارش را آغاز کرده است.

ایشان به طور حرفه‌ای در سال 1368 برای فیلم سینمایی وسوسه جلوی دوربین رفت و در این فیلم حضوری موفق داشت. یک سال بعد با نقش‌آفرینی در فیلم عروس به شهرت رسید.

نیکی کریمی یک خواهر به نام نازنین و یک برادر به نام خشایار دارد و خانواده‌اش ساکن لندن هستند، اما خودش ساکن ایران است. او علاوه بر بازیگری در حوزه‌ی ترجمه، تهیه‌کنندگی، عکاسی و کارگردانی نیز فعالیت دارد.

نیکی کریمی جوایز داخلی و بین‌المللی بسیاری در کارنامه‌ی هنری خود دارد. از جمله جوایز او می‌توان به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید و واکنش پنجم، در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر و نیز جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم مانهایم-هایدلبرگ برای کارگردانی فیلم سوت پایان اشاره کرد.

کریمی در بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی به عنوان داور حضور داشته‌ که از مهمترین آنها می‌توان به حضورش در گروه داوران بخش فیلم کوتاه شصتمین جشنواره فیلم کن فرانسه در سال 2007 اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های چینی 2023

بهترین سریال های ترکی 2023

ثریا قاسمی

زندگینامه بازیگران سریال سرزمین مادری

ثریا قاسمی بیست‌ و هشتم آذر ماه سال ۱۳۱۹ در رشت به دنیا آمد. وی از 21 سالگی فعالیت هنری خود را با گویندگی در رادیو ارتش شاهنشاهی آن زمان آغاز کرد.

ثریا قاسمی پس از فعالیت در رادیو، وارد عرصه دوبلوری شد و سپس با اجرا در تئاتر و بازی در فیلم کوتاه به فعالیت هنری خود ادامه داد. خانم قاسمی تاکنون علاوه بر فیلم‌های ماندگار، در سریال‌های موفق بسیاری از جمله در قلب من، در پناه تو، شب دهم، صاحب دلان، آوای باران، تعبیر وارونه یک رویا، پشت بام تهران و گیلدخت نقش آفرینی کرده است.

ثریا قاسمی برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم مارال و همچنین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره کانزاس سیتی برای نقش‌آفرینی در همین فیلم شد. او در سال ۱۳۹۵ برای بازی در فیلم ویلایی‌ها سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

خانم حمیده خیرآبادی (مادر سینمای ایران) مادر ایشان است. ثریا قاسمی در 30 سالگی با رحیم برفراز ازدواج کرد و  سه فرزند به نام‌های بابک، بهروز و بنفشه دارد.

امیر آقایی

 عکس بازیگران سریال سرزمین مادری

زندگینامه بازیگران سریال سرزمین مادری

امیر آقایی در دهم مرداد ماه سال 1349 در ارومیه متولد شد. او دانش‌آموخته‌ی رشته کارگردانی است. وی در اواخر دبیرستان در راه محل کارش بیلبورد دوره‌های بازیگری را دید و به آموزشگاه بازیگری رفت و زیر نظر احمد آقالو و خسرو دهقان دوره‌های بازیگری را سپری کرد.

آقایی در 26 سالگی با اجرا در گروه تئاتر آزیتا حاجیان مسیر بازیگری را به طور حرفه‌ای دنبال کرد و در سال 1380 در مجموعه تلویزیونی «خاک سرخ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، برای اولین بار جلوی دوربین به ایفای نقش پرداخت.

آقایی در سال 1380 با ایفای نقش در فیلم «ارتفاع پست» ساخته‌ی حاتمی‌کیا وارد سینما شد و پس از آن با بازی در سریال «اولین شب آرامش» به کارگردانی احمد امینی به شهرت رسید.

از افتخارات کارنامه هنری امیر آقایی می‌توان به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم شنای پروانه از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد دوره پنجم انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران (سعادت‌آباد) اشاره کرد.

هنگامه قاضیانی

بازیگران سریال سرزمین مادری

بیوگرافی بازیگران سریال سرزمین مادری را با هنگامه قاضیانی ادامه می‌دهیم. وی سی‌ام اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۹ به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی جغرافیای انسانی اقتصادی از دانشگاه آزاد اسلامی است. قاضیانی دارای مدرک کارشناسی ارشد فلسفه غرب از دانشگاه سانفرانسیسکو است.

قاضیانی از سال ۱۳۷۹ با فیلم سینمائی سایه‌روشن، بازیگری را آغاز کرد و پس از آن به اجرای نمایش در تئاتر روی آورد. او با نمایش مثل خون برای استیک، کاری از گروه تئاتر لیو برای نخستین بار روی صحنه رفت.

نقش‌آفرینی هنگامه قاضیانی در فیلم‌های به همین سادگی و روزهای زندگی، برای او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فجر را به ارمغان آورد.

قاضیانی علاوه بر بازیگری، ترجمه کتاب سرزمین مرد سرخپوست، قانون مرد سفیدپوست نوشته ویلکومب واشبرن را نیز در کارنامه دارد. او در دی ماه سال 1394 در تالار وحدت، کنسرت موسیقی بانوان را در مقام خواننده با اجرای قطعاتی به یاد ماندنی از موسیقی ایران با تنظیم رضا تاجبخش به روی صحنه برد.

هنگامه قاضیانی قبل از 20 سالگی ازدواج کرد و وقتی پسرش 5 ساله بود از همسرش جدا شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های بر اساس بازی

بهترین سریال های کمدی خارجی

محمدرضا فروتن

 عکس بازیگران سریال سرزمین مادری

بیوگرافی بازیگران سریال سرزمین مادری

محمدرضا فروتن در هفتم دی ماه سال ۱۳۴۷ در تهران به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل دکترای رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد است. فروتن بازیگری را در سال ۱۳۷۳ با بازی در فیلم هدف آغاز کرد و سپس با بازی در فیلم‌های مرسدس و اعتراض که از بهترین فیلم های مسعود کیمیایی  به شمار می‌آیند، به شهرت رسید.

او برای بازی در فیلم قرمز برنده جوایز سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از هفدهمین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سومین دوره جشن خانه سینما شد.

از دیگر جوایز فروتن می‌توان سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد بخش بین‌الملل از بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم به آهستگی و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در شب یلدا از پنجمین جشن خانه سینما را نام برد.

نگار، نقطه کور، آقای سانسور، تولدت مبارک، سمفونی نهم، نیلگون، پای پیاده، محاکمه در خیابان، قرمز، پستچی سه بار در نمی‌زند و فصل ماهی سفید از فیلم‌های کارنامه هنری محمدرضا فروتن هستند.

شبنم قلی‌خانی

 عکس بازیگران سریال سرزمین مادری

شبنم قلی‌خانی یکی دیگر بازیگران سریال سرزمین مادری است که در نوزدهم آبان ماه سال 1356 در تهران به دنیا آمده است. او فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته‌ی طراحی صحنه و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر است. وی بازیگری را از سال 1376 با اجرای نمایش آنتیگونه در تئاتر شهر آغاز کرد، این اجرا مورد توجه شهریار بحرانی قرار گرفت و سبب شد او را برای نقش مریم در فیلم سینمایی مریم مقدس انتخاب کند.

فیلم‌های سینمایی یک الف ناقابل، جوجه اردک من، عطش، سفرنامه خواب، وعده دیدار، ستاره سهیل، به خاطر خواهرم، خاطره، شور شیرین، پریناز، بچه تهران، فال قهوه، فرزند خوانده، درخشش پنهان، بزرگ مرد کوچک، پنجشنبه آخر ماه، غریبه ها، انتقال آتش، بزرگراه، هرماس، حرف آخر، تک خال و سریال‌های گل مرداب، پرده عشق، اولین شب آرامش، سال های برف و بنفشه، نردبام آسمان، پنجمین خورشید، گم شده، پنج کیلومتر تا بهشت، هشت و نیم دقیقه، آنام، بیگانه ای با من است و مجموعه نمایش خانگی مانکن، برخی از آثار کارنامه هنری شبنم قلی‌خانی هستند.

قلی خانی از سال 2004 به عنوان هیئت علمی و مدرس تئاتر و بازیگری در دانشگاه آزاد مشغول به فعالیت است. او سابقه تدریس بازیگری به کودکان را نیز دارد. شبنم قلی‌خانی در سال 1386 ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دختری به نام شانا است.

محسن تنابنده

 عکس بازیگران سریال سرزمین مادری

عکس بازیگران سریال سرزمین مادری

زندگینامه بازیگران سریال سرزمین مادری را با محسن تنابنده ادامه می‌دهیم که در بیست‌وششم فروردین ماه سال ۱۳۵۴ در تهران به دنیا آمده است. او اصالتی دامغانی دارد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی بازیگری است و فعالیت هنری خود را پیش از ورود به دانشگاه، از تئاتر آغاز کرد.

وی در سال 1383 برای ایفای نقش و نگارش فیلم‌نامه‎ی استشهادی برای خدا برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم‌نامه از جشنواره فیلم فجر شد. این بازیگر محبوب، 5 سال بعد برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های سنگ اول و هفت دقیقه تا پاییز، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

محسن تنابنده در سال 1395 با ایفای نقش در فیلم فراری به کارگردانی علیرضا داوودنژاد، بار دیگر توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند.

تابنده پس از نویسندگی و نقش‌آفرینی در فیلم‌ها و سریال‌های بسیار در سال 1389 با بازی در نقش نقی معمولی در مجموعه‌ی تلویزیونی پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم به اوج شهرت رسید.

او علاوه بر بازیگری در پایتخت، طراح و سرپرست نویسندگان این سریال پربیننده بود. پایتخت یکی از بهترین سریال های طنز ایرانی است و محسن تنابنده برای نقش‌آفرینی و فیلم‌نامه‌‌ی آن سه بار برنده جایزه‎‌ی حافظ شده‌ است.

محسن تنابنده در بیست‌وسوم بهمن ماه سال 1394 با انتشار عکس‌هایی از مراسم عقدش، خبر ازدواج خود با روشنک گلپا را به صورت رسمی اعلام کرد. تنابنده در حال حاضر دو فرزند دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های اکشن

بهترین سریال های 2023

علی شادمان

 عکس بازیگران سریال سرزمین مادری

علی شادمان یکی از بازیگران جوان و با استعداد کشورمان است که در چهارم آذر ماه سال 1375 در ایلام به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی کارشناسی رشته‌ی کارگردانی است، البته به دنیای رنگ‌ها و عکاسی هم علاقه‌ دارد. شادمان کارش را در سال 1385 در 10 سالگی با فیلم میم مثل مادر آغاز کرد. دلیل انتخاب او از سوی رسول ملاقلی‌پور تواناییش در نواختن ویلن بود.

او فعالیت خود را به طور حرفه‌ای از سال 1386 با بازی در فیلم صد سال به این سال‌ها به کارگردانی سامان مقدم شروع کرد و سپس در سال 1394 با ایفای نقش در سریال پربیننده‌ی کیمیا به شهرت رسید.

علی شادمان در سال ۱۳۹۸ نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم مردن در آب مطهر در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

جواد عزتی

 عکس بازیگران سریال سرزمین مادری

زندگینامه بازیگران سریال سرزمین مادری

جواد عزتی در بیستم دی ماه سال ۱۳۶۰ در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی تئاتر از دانشگاه سوره است. عزتی فعالیتش را از تئاتر آغاز کرد و در سال 1381 با ایفای نقش در سریال قصه‌های شبانه به کارگردانی سعید آقاخانی وارد قاب تلویزیون شد.

جواد عزتی با بازی در مجموعه طنز کمربندها را ببندیم و سریال باغ مظفر استعدادش را در ژانر کمدی نشان داد. او با نقش‌آفرینی در مجموعه قهوه تلخ و چاردیواری به بازیگری محبوب و مشهور تبدیل شد.

جواد عزتی در مجموعه‌های سه دونگ، سه دونگ، مرد هزارچهره، لطفاً دور نزنیم، دست بالای دست و دردسرهای عظیم به ایفای نقش پرداخته است. بازی درخشان جواد عزتی در فیلم‌های کمدی هزارپا و آینه بغل او را به پول‌سازترین بازیگر سال 1397 تبدیل کرد.

محمدجواد عزتی که با نام جواد عزتی به شهرت رسیده، در سال ۱۳۸۵ با مه‌لقا باقری، که او نیز بازیگر است، ازدواج کرد. آن‌ها در چندین پروژه مشترک در تلویزیون و سینما حضور داشته‌اند.

جواد عزتی تاکنون در سریال‌ها و فیلم‌های موفق بسیاری نقش‌آفرینی کرده و تاکنون سه بار نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده‌ است.

حسین محجوب

 عکس بازیگران سریال سرزمین مادری

حسین محجوب از بازیگران سریال سرزمین مادری است که در دهم مرداد ماه سال 1327 در رشت متولد شد. وی دیپلم ادبی دارد و فعالیت هنری خود را با ایفای نقش در تئاتر سلطان مار بیضایی در سال 1348 آغاز کرد.

محجوب با بازی در فیلم سینمایی رگبار به کارگردانی بهرام بیضایی وارد سینما شد. بازی درخشان او در فیلم رنگ خدا (ساخته‌ی مجید مجیدی) جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول جشنواره بین‌المللی فیلم والنسین فرانسه و نیز جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول جشنواره بین‌المللی فیلم مانیل فلیپین را برای او به ارمغان آورد.

حسین محجوب در سال 1397 برگزیده بهترین بازیگر مرد از پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم برای مجموعه نمایشی «محکومین» شد. همچنین وی برای فیلم‌های من ترانه 15 سال دارم (نقش دوم) و طبل بزرگ زیر پای چپ (نقش اول) نامزد دریافت تندیس و جایزه از جشن خانه سینما شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های عاشقانه 2023

بهترین سریال های ترکی نتفلیکس

بابک حمیدیان

 عکس بازیگران سریال سرزمین مادری

بیوگرافی بازیگران سریال سرزمین مادری

بابک حمیدیان در نوزدهم شهریور ماه سال ۱۳۵۹ در تهران متولد شد. او دانش‌آموخته‌ی رشته نمایش با گرایش طراحی صحنه در مقطع لیسانس از دانشگاه آزاد اسلامی است. او در حال حاضر مدرس بازیگری در آموزشگاه‌های آزاد است.

وی فعالیت هنری خود را با نقش‌آفرینی در تئاتر آغاز کرد. حمیدیان پس از آشنایی با آتیلا پسیانی در دوران دانشگاه، در گروه تئاتری به سرپرستی ایشان، بازیگری را به طور حرفه‌ای ادامه داد. حمیدیان برای نخستین بار در سال ۸۲ با فیلم «قدمگاه» ساخته‌ی محمدمهدی عسگرپور وارد سینما شد.

از دیگر آثار مهم حمیدیان می‌توان به فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند! به کارگردانی پوران درخشنده، همچنین فیلم «چ» ساخته‌ی ابراهیم حاتمی کیا و همچنین استراحت مطلق، سیاه نور، بادیگارد و به وقت شام اشاره کرد.

بابک حمیدیان سال‌هاست که با مینا ساداتی (بازیگر) ازدواج کرده است.

هومن سیدی

 عکس بازیگران سریال سرزمین مادری

هومن سیدی در هشتم آذر ماه سال ۱۳۵۹در رشت به دنیا آمد. او دومین فرزند یک خانواده شش نفره است. مادر ایشان بازنشسته نیروی دریایی و پدرش کارمند بانک کشاورزی بوده است.

وی پس از پایان دبیرستان و دریافت مدرک دیپلم گرافیک، فعالیت هنری خود را با شرکت در کلاس‌های انجمن سینمای جوان رشت آغاز کرد. او پس از ساخت چند فیلم کوتاه، به تهران آمد و یک دوره بازیگری را در کلاس‌های کارنامه به مدیریت پرویز پرستویی گذراند.

از آثار تلویزیونی کارنامه هنری هومن سیدی می‌توان به تله فیلم‌های سایاب به کارگردانی محمدعلی سجادی و اگر باران ببارد ساخته‌ی روح‌الله حجازی اشاره کرد.

هومن سیدی پس از موفقیت در نقش آفرینی چندین فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی، وارد عرصه نویسندگی و کارگردانی شد. آفریقا، مغزهای کوچک زنگ‌زده، خشم و هیاهو و جنگ جهانی سوم از فیلم های موفق هومن سیدی هستند.

پژمان بازغی

 عکس بازیگران سریال سرزمین مادری

عکس بازیگران سریال سرزمین مادری

بیوگرافی بازیگران سریال سرزمین مادری را با پژمان بازغی به پایان می‌رسانیم. وی متولد 1353/5/19 در تهران است. او دوران کودکی را به خاطر شغل پدرش، در شهرهای مختلف سپری کرد. بازغی دانش‌آموخته‌ی مهندسی معدن است و از سال ۱۳۷۳ با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان، در اولین فیلمش با نام اعتراف ساخته مجید فهیم خواه بازی کرد.

پژمان بازغی در سال 1378 با نقش‌آفرینی در مجموعه تلویزیونی آژانس دوستی به شهرت رسید. او علاوه بر بازیگری، اجرای چند برنامه‌ی تلویزیونی از جمله چند درجه، کودک شو و برنامه‌ی سال تحویل ۱۳۹۶ شبکه دو سیما را برعهده داشته‌ است.

از سریال‌ها و فیلم‌هایی که پژمان بازغی در آن نقش‌آفرینی داشته می‌توان به پلاک، افرا، بیگانه‌ای با من است، مرضیه، کوبار، محکومین، در جستجوی آرامش، گمشدگان، روزهای بی‌ قراری، هشت و نیم دقیقه، پرونده باز است، هفته‌‌ای یک‌ بار آدم باش، خورشید آن ماه، وثیقه، جوجه تیغی، راند چهارم و سلفی با دموکراسی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2023

بهترین سریال های مارول 2023

خلاصه داستان سریال سرزمین مادری

پس از پرداختن به زندگینامه بازیگران سریال سرزمین مادری سراغ قصه‌ی این مجموعه تاریخی سیاسی خانوادگی می‌رویم که به بررسی تاریخ سیاسی اجتماعی ایران از سال ۱۳۲۰ تا پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران در بستر زندگی یک پسربچه می‌پردازد که در قالب سه فصل برای پخش آماده شده‌ است.

 عکس بازیگران سریال سرزمین مادری

در خلاصه داستان سریال سرزمین مادری آمده است: «در فصل اول سریال، کودکی رهی که شخصیت اصلی سریال است به تصویر کشیده می‌شود، که نقش او را علی شادمان بازی می‌کند. رهی بعد از بمباران دهکده محل سکونت‌شان توسط نیروهای متفقین، از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود. رهی پس از چند روز مراقبت توسط مادرش راهی تهران می‌شود. سال‌ها بعد او در یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود، اما بر اثر وقوع ماجراهایی او به یک خانواده درباری سپرده می‌شود. در این خانواده است که او رفته رفته به هویت خود پی می‌برد. همین باعث می‌شود به یک خانواده دیگر که مذهبی هستند، سپرده شود؛ اما این پایان ماجراهای او و اطرافیانش نیست و این سریال خاص پر از اتفاق‌های جذاب است.»

کارگردان سریال سرزمین مادری

 عکس بازیگران سریال سرزمین مادری

بازیگران سریال سرزمین مادری

کمال مصفای تبریزی، کارگردان سریال سرزمین مادری است. وی در ۵ مهر ماه  سال ۱۳۳۸ در تهران به دنیا آمد. ایشان دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی سینما و تلویزیون از دانشگاه هنر است.

کمال تبریزی در رشته‌های تدوین، تهیه و تولید، صحنه و لباس، فیلم‌برداری، فیلمنامه و کارگردانی فعالیت می‌کند. جالب است بدانید او یکی از دانشجویان شرکت‌کننده در ماجرای اشغال سفارت آمریکا در ایران به عنوان عکاس و فیلمبردار بوده است.

تبریزی از ۲۶ سالگی، فعالیت حرفه‌ای خود را با عنوان دستیاری کارگردان فیلم هویت، ساخته ابراهیم حاتمی کیا شروع کرد. او سال ۱۳۶۶ نخستین فیلم مستقل خود (عبور) را ساخت. او کارنامه‌ی هنری پرباری دارد و تا کنون جوایز داخلی و خارجی بسیاری دریافت کرده است.

از آثار ماندگار کارنامه هنری کمال تبریزی می‌توان لیلی با من است، فرش باد، مارمولک، مهر مادری، امکان مینا، همیشه پای یک زن در میان است و ما همه با هم هستیم را نام برد.

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال سرزمین مادری نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این سریال شهاب حسینی، علی شادمان، جواد عزتی، بابک حمیدیان، الهام حمیدی، امیر آقایی، علی شادمان، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، محسن تنابنده، پژمان بازغی، شبنم قلی‌خانی، ثریا قاسمی، مرحوم پرویز پورحسینی، حسین محجوب، فرهاد قائمیان، هنگامه قاضیانی، حسن پورشیرازی، جعفر دهقان، فرشته صدرعرفایی، علیرضا خمسه، میترا حجار، رضا کیانیان، هومن سیدی، سام درخشانی، سعید راد، لیلا زارع، مهران رجبی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، پریوش نظریه، حسین مهری، محمود بنفشه‌خواه، کوروش سلیمانی، شهرام قائدی، امیرحسین آرمان، مرحوم حسین محب‌اهری، مهرداد ضیایی، صالح میرزاآقایی، رضا بنفشه‌خواه و ده‌ها بازیگر مطرح دیگر نقش‌آفرینی کردند.

سریال سرزمین مادری چند قسمتی است؟

سریال سرزمین مادری در 66 قسمت 50 دقیقه‌ای، به کارگردانی کمال تبریزی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال سرزمین مادری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو