آلانیا یا آنتالیا؟ کدام یک برای زندگی گزینه بهتری است؟

منبع: تاپ ناز

3

1402/6/1

00:53


اگر قصد داشته باشید به ترکیه مهاجرت کرده و در این کشور زندگی کنید، یا اینکه بخواهید برای سرمایه‌گذاری ملکی را در ترکیه خریداری کنید، قطعاً آلانیا و آنتالیا جزو اولویت‌های اصلی شما قرار می‌گیرند. انتخاب بین آلانیا یا آنتالیا می‌تواند کمی دشوار باشد و احتمالاً با سردرگمی و ابهامات زیادی در این زمینه مواجه میشوید. به همین واسطه داشتن اطلاعات کافی درباره شرایط آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی، هزینه‌های زندگی، قیمت ملک و مواردی از این قبیل همگی باعث می‌شوند تا بتوانید مطابق با شرایط و سطح نیاز خودتان انتخاب درستی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم آلانیا و آنتالیا را از جوانب مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم و در آخر به شما بگوییم که کدام یک گزینه بهتری برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید.

شرایط و موقعیت جغرافیایی

در واقع آنتالیا و آلانیا حدود ۱۳۵ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند. همچنین هر دو شهر با رشته کوه توروس و دریای مدیترانه مرز مشترک دارند. در آلانیا و آنتالیا مراکز تفریحی و تجاری مختلف و سواحل زیبایی وجود دارد که برای هر گردشگری جذاب هستند. اما می‌توانیم بگوییم که آلانیا از لحاظ بافت طبیعی غنی‌تر از آنتالیا است. به همین واسطه اگر به دنبال یک شهر نسبتاً آرام با مناظر طبیعی دیدنی و زیبا هستید، آلانیا گزینه بهتری برای شما به حساب می‌آید. از طرفی اگر قصد دارید در یک شهر مدرن‌تر و شلوغ‌تر زندگی کنید، آنتالیا گزینه مناسبی است.

آلانیا یا آنتالیا؟ کدام یک برای زندگی گزینه بهتری است؟

نمایی از شهر آلانیا

شرایط آب و هوایی

به طور کلی آب و هوای آلانیا گرم و معتدل است و در بیشتر روزهای سال مقصد مناسبی برای گردشگران به حساب می‌آید. معمولاً میانگین دمای آلانیا در فصل تابستان حدود ۳۰ درجه است و در زمستان هم شاهد بارندگی و هوای نسبتاً سرد خواهید بود. به همین واسطه معمولاً در فصل زمستان توریست‌های کمتری به این شهر می‌آیند.

میانگین دمای هوای آنتالیا در فصل تابستان بین ۳۰ تا ۳۵ درجه است و در فصل زمستان معمولا بارش‌های شدیدی رخ نمی‌دهد. به همین واسطه آنتالیا در فصل زمستان هم مقصد بسیار مناسبی برای توریست‌های خارجی به حساب می‌آید.

در مجموع می‌توانیم بگوییم هر دو شهر از لحاظ شرایط آب و هوایی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارند و با داشتن آب و هوای مدیترانه‌ای و متعادل می توانند پاسخگوی نیازهای شما در سطوح مختلف باشند. اما باید بدانید که به واسطه آب و هوای معتدل‌تر، آنتالیا به دلیل وجود توریست‌های بیشتر در روزهای سال شلوغ‌تر از آلانیا است.

مقایسه قیمت ملک در آلانیا و آنتالیا

برای خرید خانه در آلانیا باید حداقل ۹۰ هزار یورو سرمایه داشته باشید و احتمالا نمی‌توانید ملکی را پایین تر از این قیمت پیدا کنید. می‌توانیم بگوییم که میانگین قیمت ملک در آلانیا بین ۹۰ تا ۱۷۰ هزار یورو است که در شرایطی بسته به متراژ و نوساز بودن، ممکن است برخی املاک تا ۳۵۰ هزار یورو هم قیمت داشته باشند.

از طرفی میانگین قیمت خرید ملک در آنتالیا بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار یورو است. همچنین برخی از املاک فروشی موجود در این شهر تا ۵۰۰ هزار یورو هم قیمت دارند.

اما در مجموع هر دو شهر آلانیا یا آنتالیا از لحاظ رشد قیمت شرایط مطلوبی دارند و در سال‌های اخیر توانسته اند رشد قابل توجهی را در بازار املاک ترکیه تجربه کنند و پیش‌بینی می‌شود در آینده همچنان این روند ادامه‌ دار باشد.

با این حساب می‌توانیم بگوییم که قیمت ملک در آنتالیا نسبتا بیشتر از آلانیا است. پس اگر بودجه کمی در اختیار دارید، احتمالاً می‌توانید در آلانیا با دست بازتری ملک مورد نظرتان را از بین انواع املاک فروشی انتخاب و خریداری کنید.

آلانیا یا آنتالیا؟ کدام یک برای زندگی گزینه بهتری است؟

نمایی از شهر آنتالیا

شرایط دریافت اقامت در آلانیا یا آنتالیا با خرید ملک

به طور کلی باید بدانید که در حال حاضر امکان اخذ اقامت و تابعیت ترکیه با خرید ملک در هر شهری فراهم شده است و افراد خارجی می‌توانند از این طریق اقامت و شهروندی ترکیه را دریافت کنند. در نتیجه خرید ملک در آنتالیا یا آلانیا بر روی شرایط و روند دریافت اقامت و تابعیت شما تاثیری ندارد و تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

برای دریافت اقامت ترکیه باید حداقل ارزش ملک خریداری شده ۷۵ هزار دلار باشد اما برای دریافت تابعیت یا شهروندی ترکیه نیاز است تا ملکی را با ارزش حداقل ۴۰۰ هزار دلار خریداری کنید. با خرید ملکی به ارزش ۴۰۰ هزار دلار می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به صورت مستقیم تابعیت ترکیه را دریافت کنید. اما اگر این بودجه را در اختیار ندارید، می‌توانید با خرید یک ملک به ارزش حداقل ۷۵ هزار دلار به مدت ۵ سال اقامت موقت ترکیه را اخذ کنید و بعد از این مدت زمان در صورت وجود شرایط مشخصی، برای اخذ تابعیت ترکیه اقدام کنید. در نتیجه این موضوع به بودجه و شرایط شما وابسته است.

هزینه های زندگی در آنتالیا و آلانیا

آلانیا در مقایسه با آنتالیا شهر کوچک‌تری است و به همین واسطه جمعیت کمتری دارد. اما آنتالیا به دلیل وسعت بیشتر، تراکم جمعیت نسبتاً بالاتری دارد و هر ساله توریست‌های بیشتری را به خود جذب می‌کند. پس می‌توانیم بگوییم که آلانیا در مقایسه با آنتالیا شهر خلوت‌تری است. به همین دلیل هزینه‌های زندگی در آن پایین‌تر است چون امکانات موجود در این شهر نسبت به آنتالیا محدودتر هستند. البته باید بدانید که هزینه‌های زندگی در آلانیا و آنتالیا تفاوت محسوسی با یکدیگر ندارد.

آلانیا یا آنتالیا؟ کدام یک برای زندگی گزینه بهتری است؟

هتل لند آو لجند در آنتالیا

در آخر آلانیا بهتره یا آنتالیا؟

با توجه به تمام موارد ذکر شده و مقایسه‌هایی که بین این دو شهر انجام دادیم، میتوان گفت هر دو برای خرید خانه و زندگی جزو بهترین شهرهای ترکیه به حساب می‌آیند که از هر نظر می‌توانند پاسخگوی خواسته‌ها و سطح نیاز شما به عنوان یک فرد خارجی باشند. آلانیا از لحاظ بافت طبیعی غنی تر و از نظر آب و هوا شرایط بهتری دارد. همچنین آلانیا از لحاظ قیمت گزینه مقرون به صرفه‌تری به حساب می‌آید و می‌توانید با بودجه کمتری در آن یک خانه مناسب خریداری کنید. از طرفی آنتالیا یک شهر مدرن‌تر به حساب می‌آید که امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و قیمت املاک موجود در آن نسبتا بالاتر است.

حالا این به شرایط، بودجه، اهداف و خواسته‌های شما بستگی دارد که کدام یک از این دو شهر را برای خرید ملک و زندگی انتخاب کنید.

امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

منبع:

https://bia2safa.net/goto/web/url/3546753

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو