بهترین برند گوشی جهان کدام است؟ پایان بحث و جدل‌ها

بهترین برند گوشی جهان کدام است؟ پایان بحث و جدل‌ها


منبع: پلازا

6

1402/6/1

08:21


بهترین برند گوشی جهان کدام است؟ پایان بحث و جدل‌ها

پیدا کردن بهترین برند گوشی جهان یکی از سوالاتی است که ممکن است برای خیلی از کاربران جالب باشد. اینکه شما بدانید بهترین مارک گوشی دنیا چیست و برند موبایلی که به آن علاقه دارید و یا برای آن هزینه کرده اید در این فهرست در رتبه چندم قرار دارد، از مسائلی است که می‌تواند برای هر کسی جالب باشد. در این مقاله قصد داریم تا یک بار برای همیشه به بحث و جدل‌ها در این رابطه خاتمه دهیم.

شاید اگر سه یا چهار سال پیش می‌خواستیم چنین مقاله ای را در پلازا بنویسیم، کلا برند‌های موجود در بازار ایران به 5 مورد هم نمی رسید. اما اکنون می‌توان گفت که صحبت در مورد بهترین برند گوشی جهان نیازمند دقت بیشتری است و نکات ریز و درشت زیادی وجود دارند که باید به آنها توجه داشت. در ادامه بهتر است قبل از اینکه به طور مستقیم بهترین برند گوشی جهان را معرفی کنیم ابتدا کمی در مورد معیار‌هایی که می‌تواند یک برند را به اولین برند دنیا تبدیل کند صحبت کنیم.

فهرست مطالب

معیار‌های انتخاب بهترین برند گوشی جهان

یکی از موضوعاتی که خیلی از کاربران در آن اختلاف نظر دارند این است که چه چیزی باعث برتری یک برند نسبت به دیگری می‌شود. باید گفت معیار‌های متعددی وجود دارد که اگر بخواهیم اصلی ترین آنها را معرفی کنیم، به این موارد می‌رسیم:

محبوبیت در بین کاربران

مهمترین اصلی که می‌تواند یک برند را از دیگر برند‌ها متمایز کند، نظرات مثبت کاربران در مورد آن است. اکتساب این محبوبیت کار راحتی نیست و سال‌ها زمان خواهد برد. هر برندی برای افزایش محبوبیت خود از یک استراتژی استفاده می‌کند. این استراتژی ممکن است ارائه کالای با کیفیت عالی و ایده آل، پایین آوردن قیمت به نسبت خدماتی که ارائه می‌کند، تنوع محصولات و سرویس‌ها و خیلی از تکنیک‌های تجاری دیگر باشد.

فروش سالیانه

وقتی صحبت از بهترین برند گوشی جهان در میان باشد یکی از مهمترین معیار‌ها این است که یک برند در سال می‌تواند چند دستگاه موبایل بفروشد. در واقع این موضوع که بازار دست کیست می‌تواند تاثیر زیادی در رتبه دهی به برند‌ها داشته باشد. در نمودار زیر می‌توانید میزان فروش برند‌های برتر را در سه سال گذشته و در بازه های سه ماهه مشاهده کنید:

فروش سالیانه برند های موبایل

 

این اطلاعات که از سایت کانترپوینت گرفته شده است نشان می‌دهد که کدام یک از برند‌ها توسط کاربران مقبولیت بیشتری داشته اند. البته باید در نظر داشت که این میزان فروش باید مربوط به چند سال گذشته باشد. در غیر این صورت ما نمی توانیم اطلاعات درستی را از برند‌های فعال پیدا کنیم و در این حالت برند‌هایی مانند ال جی که به کار خود در حوزه موبایل خاتمه داده است و یا نوکیا که در گذشته غول بی رقیب فروش تلفن همراه به شمار می‌رفت نیز هنوز در رتبه بندی‌ها جایگاه بالایی خواهند داشت.

خدمات پس از فروش

خیلی از برند‌های حرفه ای تمامی برنامه ریزی‌های خود را برای وقتی می‌گذارند که تازه کاربر محصول آنها را خریداری کرده است. در واقع برای برند‌های بزرگ خرید یک محصول توسط مشتری تازه شروع ماجراست، نه پایان کار. اینکه برندها بتوانند مشتریان را با ارائه خدمات چه به صورت نرم افزاری و چه سخت افزاری راضی نگه دارند از مهمترین موارد در رتبه یک برند است.

تجربه حضور در بازار

راه پیدا کردن به رتبه‌های برتر بازار برای خیلی از برند‌های تازه از راه رسیده کاری بسیار سخت و دشوار است و باید گفت سابقه ای که یک برند از خود به جای گذاشته است، و تجربه حضور آن در بازار می‌تواند نقش بسزایی در باور کاربران به آن داشته باشد.

اکنون که مهمترین عناصر برای تعیین رتبه برند بررسی شده اند، می‌تونیم کار بررسی برند‌ها را انجام داده و 10 برند برتر گوشی موبایل در جهان را در سال 2023 معرفی کنیم.

10 برند برتر گوشی موبایل در جهان

در صورتی که بخواهیم با توجه به معیار‌های گفته شده 10 برند اول را در میان برند‌های مختلف معرفی کنیم، به چنین فهرستی میرسیم:

1. سامسونگ | Samaung؛ از بهترین مارک های گوشی در دنیا

سامسونگ برندی است که می‌تواند به راحتی جایگاه برند برتر گوشی موبایل جهان در سال ۲۰۲۳ را کسب کند. این برند که می‌توان آن را پرفروش ترین برند گوشی در ایران معرفی کرد، با محصولات متنوع خود توانسته است هم از نظر خدمات و رضایت مشتریان و هم فروش و سهم بازار به بهترین و بالاترین جایگاه دست پیدا کند. خیلی از ما داستان شروع به کار سامسونگ در سال 1938 میلادی در کره جنوبی را می دانیم و با مسیر پر پیچ و خمی که تا به اینجا طی کرده است آشنایی داریم.

سامسونگ - Samaung

این برند یکی از برند‌های حرفه ای محصولات الکترونیکی است که علاوه بر موبایل، محصولات دیگر آن مانند تلویزیون‌های ال ای دی و دستگاه‌های صوتی و تصویری آن هم در خانه‌های ما یافت می‌شود. در حال حاضر مهمترین و بهترین موبایلی که سامسونگ ارائه می‌کند، گوشی S23 Ultra است که یکی از بهترین‌های بازار به شمار می‌رود. سامسونگ که بهترین مارک گوشی در ایران نیز شناخته می‌شود در سه ماهه اول سال 2023 توانسته است بیش از 22 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد و به عنوان پرفروش ترین برند گوشی جهان نیز شناخته شود.

2. اپل | Apple؛ بهترین مارک گوشی در دنیا

شرکت اپل که در خیلی از منابع به عنوان بهترین و پرفروش ترین برند گوشی جهان معرفی می‌شود و رقابت تنگاتنگی را با سامسونگ دارد، در فهرست ما جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. این شرکت آمریکایی که استیو جابز آن را در سال 1976 تاسیس کرد نیاز به تعریف و تمجید ندارد و همه ما می‌دانیم که با چه محصولاتی طرف هستیم. کمال گرایی در طراحی و ساخت و همینطور تضمین کیفیت کارکرد در این محصولات باعث شده که با یکی از بهترین‌های جهان سروکار داشته باشیم.

اپل - Apple

رکورد فروش گوشی‌های پرفروش جهان در سه سال اخیر در دست این کمپانی بوده است. آیفون 12 پرو مکس در سال 2021، آیفون 13 در سال 2022 و آیفون 14 در سال 2023 رکورد داران پرفروش ترین گوشی‌های سال هستند.

3. شیائومی | Xiaomi

غول تکنولوژی چینی که در سال 2010 تاسیس شد توانسته خود را به خوبی در بین برند‌های بزرگ جای دهد. آنچه که این برند را متمایز کرد ارائه محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت پایین بود که با استقبال کاربران مواجه شده و آن را به جایی که اکنون ایستاده است رساند. این شرکت، سهمی در حدود 12 درصد از فروش کل بازار را در سال 2023 بدست آورده است.

شیائومی - Xiaomi

این موضوع که گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی!؟ یکی از سوال‌های پر تکرار کاربران ایرانی است. در این خصوص باید گفت شیائومی کیفیت محصولات خود را به شدت بالا آورده و کار را به جایی رسانده است که انتظار رقابت با اپل را دارد. البته باید گفت همه مدل‌های گوشی‌های این شرکت این کیفیت را ندارند. اما در مورد مقایسه بهترین‌های سامسونگ و بهترین‌های شیائومی باید گفت سامسونگ هنوز از شیائومی یک قدم جلوتر است.

4. هوآوی | Huawei

برند بعدی که در رتبه بندی بهترین برند گوشی جهان می‌توان آن را معرفی کرد برند هوآوی است. برند نام آشنای چینی که چند سال گذشته با ورود خود به بازار ایران توانست انقلابی را در بازار موبایل ایجاد کرده و قمیت‌ها را تا حد زیادی بشکند. کار شرکت هوآوی در سال 1987 در چین شروع شد و عمده فعالیت آن روی ساخت تجهیزات مخابراتی متمرکز است. تقریبا 75 درصد از شرکت‌های مخابراتی جهان از تجهیزات این برند چینی استفاده می‌کنند.

هوآوی - Huawei

این برند گوشی که تا قبل از ورود محصولات شیائومی به ایران عنوان پرفروش ترین برند گوشی در ایران را به خود اختصاص داده بود، در حال حاضر گوشی میت 50 پرو را به عنوان پرچمدار خود در بازار دارد.

5. اوپو | Oppo

گزینه بعدی در فهرست بهترین برند گوشی جهان اوپو است که چند وقتی است راه خود را به ایران هم باز کرده اما آنچنان که انتظار می‌رفت در بازار ایران موفقیت کسب نکرده است. البته سهم این گوشی در سال 2023 از بازار جهانی 10 درصد بوده که اصلا کم نیست و از نظر فروش در جایگاهی بالاتر از هوآوی قرار دارد. این کمپانی چینی که کار خود را از سال 2001 شروع کرده است، در حال حاضر گوشی‌های A31، F15 و A5 را به عنوان بهترین‌های خود در بازار عرضه کرده است.

اوپو - Oppo

6. ویوو | Vivo

ویوو نیز برند کمتر شناخته شده دیگر در ایران و البته برندی معتبر در بازار جهانی است. این برند در سه ماهه اول 2023 توانست 7 درصد از فروش بازار را با گوشی‌های حرفه ای خود مانند ویوو ایکس 90 پرو پلاس، ایکس 80 و سایر پرچمداران دیگری که دارد، به خود اختصاص دهد. این کمپانی چینی که در سال 2009 تاسیس شد مشهور به ارائه خدمات با کیفیت با قیمت پایین است و همین موضوع آن را به یک برند مطرح در بازار جهانی تبدیل کرده است.

ویوو - Vivo

7. ریلمی | RealMe؛ از بهترین مارک های گوشی در دنیا

این شرکت که در بین سایر برند های لیست می توان آن را تازه وارد دانست، در سال 2018 و توسط یکی از کارمندان سابق اوپو تاسیس شده است. ریلمی نامی است که به سرعت رشد کرده و توانسته در بازار جهانی سر و صدای زیادی را راه بیندازد. سهم این گوشی از فروش سه ماهه اول 2023 بازار جهانی در حدود 4 درصد بوده است. مدل‌هایی از این بهترین برند گوشی جهان در بازار ایران نیز پیدا می‌شود.

ریلمی - RealMe

8. موتورولا | Motorola

موتورا نام برند آمریکایی محبوب و معروفی است که در بازار ایران و جهان با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده و از معدود برند‌هایی است که بعد از گذشت چندین سال هنوز سرپا مانده است و به کار خود ادامه می‌دهد. این شرکت در سال 1928 تاسیس شد و به خاطر مشکلات مالی در سال 2009 به دو بخش تقسیم شد. گوشی‌های معروف این کمپانی که توانسته اند آن را در فهرست بهترین برند گوشی جهان جای دهند گوشی‌های موتورولا ریزور، میت ایکس، جی 8، وان اکشن و… هستند.

موتورولا - Motorola

9. وان پلاس | OnePlus

یکی دیگر از اعضای چینی لیست بهترین برند گوشی جهان وان پلاس است. برندی که در سال 2013 تاسیس شد و توانست در بازار جهانی جایگاه خوبی را برای خود کسب کند. همینطور باید گفت که این برند در بازار ایران نیز در حال رشد بوده و گوشی‌های خوبی را روانه بازار کرده است. سهم فروش وان پلاس از بازار جهانی 1.2 درصد بوده است.

وان پلاس - OnePlus

10. نوکیا | Nokia

برند دیگری که خیلی از کاربران ایرانی با آن خاطره دارند نوکیا است که بعد از کناره گیری طولانی مدت و فراز و نشیب‌هایی که برای آن پیش آمد دوباره بازگشته است و در زمینه گوشی‌های هوشمند فعالیت خود را از سر گرفته است. هر چند گوشی‌های هوشمندی که اکنون با نام نوکیا ارائه می شوند، مربوط به همان نوکیایی که رکورد دار فروش 250 میلیون گوشی از مدل‌های 1100 و 1110 است، نیست.

در واقع این شرکت با نام اصلی HMD Nokia در سال 2014 در فنلاند پایه گذاری شده است و بنیانگذار آن از مدیران سابق نوکیا است که قصد دارد شکوه سابق را برای شرکت جدید خود به ارمغان بیاورد. البته در این مسیر پیشرفت خوبی را هم داشته است و موفق بوده است.  در حال حاضر دو گوشی نوکیا G310 و C210 پرچمداران این برند در بازار جهانی هستند.

نوکیا - Nokia

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی بهترین برند گوشی جهان 2023 پرداختیم و دیدیم که داستان بهترین برند‌های موبایل از چه قرار است و اکنون چه برند‌هایی بازار تلفن‌های هوشمند را در دست گرفته اند. دقت داشته باشید این رتبه بندی می‌تواند تا پایان سال و با عرضه محصولات جدید توسط این شرکت‌ها تغییر پیدا کند. در صورتی که در مورد بهترین مارک گوشی در دنیا نظری داشتید، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو