وام پرطرفدار ازدواج بدون نیاز به ضامن!! | وام ازدواج 150 میلیونی ویژه تازه زوجین!

2

1402/6/1

10:49


وام پرطرفدار ازدواج بدون نیاز به ضامن!! | وام ازدواج 150 میلیونی ویژه تازه زوجین!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام ازدواج یک وام با سود کم از طرف دولت برای کمک به جوانان می باشد. وام ازدواج هر ساله بر حسب تورمی که در جامعه ایجاد می شود بدان افزوده می گردد. وام ازدواج به دلیل داشتن سود کم برای آغاز زندگی دو زوج جوان می تواند مناسب باشد.با حذف وام ازدواج در لایحه بودجه 1401 بحث های زیادی را به راه انداخته است.در ادامه آخرین خبرها از وام ازدواج را می خوانید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، به نقل از ایسنا، خزعلی به پوشش بیمه‌ای زنان خانه‌دار اشاره کرد و گفت: مادران خانه‌دار روستایی دارای سه فرزند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند و این چیز کمی نیست. وعده‌هایی بوده که در دهه‌های گذشته در انتخابات ریاست جمهوری به اینها اشاره می‌شده است. این بیمه را از روستاها شروع کردیم و ان شاءالله به شهر می‌رسد.

وام ازدواج

ارائه «کالابرگ جهیزیه» و «وام ویژه ازدواج» به زوجین دهه شصتی 

وی در خصوص تسهیلات ویژه دهه شصتی‌ها نیز گفت: دهه شصتی‌ها ۲۱ درصد جمعیت ما را تشکیل می‌دهند و شرایط ویژه‌ای دارند که ممکن است به تجرد قطعی برسد. روستاهای ما شرایط ویژه‌تری دارند. یک بار در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ این امر را اجرایی کردیم و امسال به صورت وسیع‌تری تحت پوشش قرار گرفتن زوجین دهه شصتی از نظر بیمه اجتماعی و تسهیلات به شکل کالابرگ جهیزیه، وام اشتغال و «وام ویژه ازدواج» به جز وام ازدواج را برای دهه شصتی‌ها داشتیم.

آغاز اعطای زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا در برخی استان‌ها

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه ۲۰ همت وام فرزندآوری و ۷۰ همت وام ازدواج طی پنج ماه گذشته پرداخت شده است اما هنوز به شرایط مطلوب نرسیده‌ایم، عنوان کرد: اعطای زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا در برخی شهرها و استان‌ها شروع شده اما به همین سرعت نمی‌شود در قانون اجرا شود. در اکثر موارد به خانواده‌های دارای چهارقلوها زمین داده شده و اجرایی شده است.

دولت «ضامن» زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات می‌شود 

خزعلی درباره اقدامات انجام شده در حوزه زنان سرپرست خانوار نیز تصریح کرد: یکی از مشکلات زنان سرپرست خانوار مساله ضامن برای تسهیلات بود. با مصوبه‌ای این تسهیلات با ضمانت دولت به این زنان داده می‌شود. همچنین ما برنامه جامعی را برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تدوین کردیم که در کمیسیون است. این امر باید در برنامه ششم صورت می‌گرفت که در این دولت انجام شد. در برنامه هفتم نیز این امر دیده شده تا این توانمندسازی فقط در بحث اشتغال نباشد بلکه در بحث آموزشی، حقوقی، مشاوره و... نیز وجود داشته باشد.

وی درباره اقدامات انجام شده در حوزه بیمه زنان خانه دار با بیان اینکه اجرای بیمه زنان خانه‌دار از روستا شروع شده و امیدواریم به شهر گسترش یابد، افزود: برنامه ما این است که این بیمه را برای کسانی که چهار فرزند دارند پیگیری کنیم و امیدواریم به نتیجه برسد. در قانون درج شده بیمه زنان خانه‌دار باید اجرایی شود اما با توجه به شرایطی که دولت دارد و بودجه‌ای که باید اختصاص یابد، می‌توانیم این امر را اجرا کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو