دانشمندان حسگر اندام داخلی کشف کردند | تلاش بی وقفه دانشمندان ادامه دارد

2

1402/6/1

13:20


دانشمندان حسگر اندام داخلی کشف کردند | تلاش بی وقفه دانشمندان ادامه دارد

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

محققان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو نوعی حسگر به شکل برچسب ساخته اند که می تواند در طول روز به بدن چسبیده و بر اندام های داخلی نظارت داشته باشد. دستگاه مورد نظر می تواند یک گام موفق در ساخت دستگاه های بی سیم محسوب شود. برچسب ابداع شده به شکل بانداژ بوده و روی سینه کاربر قرار می‌گیرد.

مویانگ لین، دانشجوی دکترا از دانشگاه کالیفرنیا و پژوهشگر این پروژه می گوید: این فناوری جدید می تواند در آینده روی حفظ و بهبود زندگی تاثیر بسیاری داشته باشد. از مهمترین ویژگی آن نظارت روی عملکرد قلب و عروق هنگام حرکت است. همچنین این دستگاه می تواند عکس العمل اندام ها در زمان ورزش کردن را در لحظه اندازه گیری کرده و روی شدت تمرین و تاثیر آن روی هر فرد نظارت کند.

لین در ادامه گفته است: پروژه ما می تواند به عنوان اولین فناوری پوشیدنی شیوه زندگی را تغییر دهد. دستگاه ما به صورت بی سیم می تواند علایم حیاتی را در عمق بافت زیر نظر بگیرد.

دستگاه ساخته شده با نام سیستم اولتراسونیک روی برچسب با استفاده از یادگیری ماشینی می تواند داده های جمع آوری شده را تفسیر کرده و در ابن کار از یک مدار کنترلی کوچک و انعطاف پذیر بهمراه کاوشگر اولتراسوند استفاده می کند./تکنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو