هایفوتراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

هایفوتراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟


منبع: الو دکتر

2

1402/6/1

15:06


هایفوتراپی HIFU) ) مخفف عبارت High-Intensity Focused Ultrasound بوده که از امواج متمرکز فوق ‌صوتی با قدرت بالا استفاده می ‌کند. این فناوری از امواج صوتی با فرکانس بالا کمک گرفته تا به طور دقیق در اعماق پوست نفوذ کرده تا بافت آن را هدف قرار دهد. هدف اصلی هایفوتراپی، تولید گرما در عمق پوست […] منتشر شده توسط تریبون

هایفوتراپی HIFU) ) مخفف عبارت High-Intensity Focused Ultrasound بوده که از امواج متمرکز فوق ‌صوتی با قدرت بالا استفاده می ‌کند. این فناوری از امواج صوتی با فرکانس بالا کمک گرفته تا به طور دقیق در اعماق پوست نفوذ کرده تا بافت آن را هدف قرار دهد. هدف اصلی هایفوتراپی، تولید گرما در عمق پوست و بافت ‌های زیرین بدون نیاز به برش یا جراحی می باشد. با اعمال امواج فوق‌ صوتی به ناحیه مورد نظر، امواج از بافت ‌های میانی عبور می ‌کنند و در نقاط مدنظر به صورت حرارت تجمع می ‌یابند. این حرارت باعث انقباض و تنش در بافت می ‌شود و موجب تحریک و تولید کلاژن و ترمیم مجدد بافت می ‌گردد. هایفو در حوزه ‌های مختلف پزشکی استفاده می ‌شود، از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

لیفتینگ صورت:

هایفوتراپی برای بهبود ظاهر پوست صورت، کشیدگی آن، کاهش چین و چروک و لیفتینگ استفاده می ‌شود.

هایفو برای لیفت صورت و جوانسازی پوست | بهترین کلینیک هایفوتراپی در تهران | هایفو  تراپی

کشیدن پوست و کاهش چربی:

هایفوتراپی در برخی موارد می‌ تواند در کشیدن پوست و کاهش چربی بدن موثر باشد.

هایفو برای درمان سلولیت:

هایفو می ‌تواند برای درمان سلولیت و از بین بردن ناهنجاری ‌های پوستی استفاده شود.

هایفو برای درمان سرطان:

در برخی موارد، هایفو به عنوان روش درمانی برای برخی از سرطان ‌ها مانند سرطان پروستات و رحم به کار گرفته می شود.

مهم است که هایفو توسط پزشکان و متخصصین مجرب و مجاز انجام شود. همچنین، پیش از تصمیم‌گیری درباره درمان هایفو، مشاوره با پزشک خود را فراموش نکنید تا بهترین استراتژی درمانی برای نیازهای خاص شما تعیین شود.

مزایای انجام هایفوتراپی:

انجام هایفو به عنوان یک روش غیر جراحی برای بهبود ظاهر پوست و بافت ‌های زیرین آن، مزایای متعددی به همراه دارد. در ادامه توضیحاتی درباره مزایای انجام هایفو را مشاهده خواهید کرد:

بدون جراحی:

یکی از بزرگترین مزایای هایفو این است که روش ذکر شده بدون نیاز به بریدن پوست و جراحی صورت می گیرد. امواج متمرکز فوق‌صوتی به صورت غیر تهاجمی و از طریق پوست به بافت ‌های زیرین ارسال می ‌شوند. این امواج بدون لمس مستقیم بافت ‌ها کار خود را انجام می دهند.

هایفو | عکس قبل و بعد هایفوتراپی - کلینیک زیبایی رامیلا

نکات مهم در خصوص هایفوتراپی

بدون دوره نقاهت:

پس از انجام هایفوتراپی، بیمار می تواند بلافاصله به فعالیت ‌های روزمره خود ادامه دهد. بنابراین نیازی به دوره استراحت و نقاهت پس از درمان ندارد.

بدون دوره ترمیم طولانی مدت:

در مقایسه با روش ‌های جراحی، هایفو نیازی به سپری کردن دوره ترمیم طولانی مدت ندارد. عملکرد هایفو روی بافت ‌ها بر اساس تحریک و تولید کلاژن و تنظیم مجدد بافت بوده و به طور طبیعی بازسازی انجام می ‌شود.

عدم نیاز به بیهوشی عمومی:

هایفو به طور معمول بدون نیاز به بیهوشی عمومی انجام می ‌شود. این یعنی بیمار بیدار بوده و به طور کلی شاهد روند درمان خود می باشد.

ایمنی و اثربخشی:

هایفو به عنوان یک روش ثابت شده و مورد تایید توسط سازمان‌ های بهداشتی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش درمانی ایمن و اثربخش بوده و نتایج مطلوبی در بهبود ظاهر پوست و ترمیم بافت ‌های زیرین را برای فرد به ارمغان می ‌آورد.

قیمت و هزینه هایفوتراپی صورت (آپدیت ۱۴۰۲) | کلینیک آنیل

عوارض هایفوتراپی

نکات مهم پیش از انجام هایفوتراپی:

قبل از انجام هایفوتراپی، مهم است توجه ویژه ‌ای به نکات زیر داشته باشید:

مشورت با پزشک:

پیش از تصمیم گیری برای انجام هایفو، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک می ‌تواند وضعیت پوست شما را ارزیابی کرده و توصیه ‌های لازم را به شما ارائه دهد. همچنین، اگر دارای مشکلات پوستی خاصی هستید یا درمان‌ های قبلی داشته ‌اید، باید این موارد را به پزشک اطلاع دهید.

آماده سازی پوست:

قبل از انجام هایفو، پوست باید آماده شود. این مورد شامل تمیزی پوست و حذف هر گونه آرایش، روغن یا کرم ضد آفتاب می ‌شود.

عدم استفاده از محصولات بی حس کننده:

قبل از هایفو، از محصولات ضد درد، مانند کرم‌ های موضعی بی حس کننده اجتناب ورزید. این محصولات ممکن است روی نتایج درمانی شما تاثیر داشته باشند.

آگاهی از توصیه های قبل و بعد از هایفو:

پزشک ممکن است توصیه های خاصی را قبل و بعد از هایفو به شما ارائه دهد. این موارد ممکن است شامل استفاده از کرم‌ ها یا محصولات مراقبت پوستی خاص، محدودیت در استفاده از محصولات آرایشی یا دستورالعمل‌ های دیگر باشد. بهتر است که به توصیه‌ های پزشک پایبند باشید.

تعیین تعداد جلسات:

هایفوتراپی ممکن است چند جلسه به طول بیانجامد تا نتیجه مطلوب به دست آید. پزشک معالج شما می‌ تواند تعداد جلسات مورد نیاز را بر اساس وضعیت پوست شما تعیین کند. حتما برنامه درمانی را به دقت دنبال کرده و تمام جلسات را انجام دهید.

پس از جلسات هایفو:

بعد از انجام هایفوتراپی، پوست ممکن است به مدت کوتاهی دچار حساسیت شود. بهتر است از آفتاب‌گرفتن اجتناب کرده و از محصولات مراقبت پوستی قوی پس از جلسات هایفو استفاده نکنید.

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟

هرچند هایفوتراپی برای بسیاری از افراد بی خطر و موثر است، اما برخی از بیماران باید از این روش خودداری کنند یا با احتیاط از آن استفاده نمایند. افراد زیر نباید هایفوتراپی را انجام دهند:

هایفوتراپی چیست؟ جالبترین عکس های قبل و بعد هایفو | مجله سفیر

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

زنان باردار:

اطلاعات کافی درباره تاثیر هایفو در دوران بارداری وجود ندارد، بنابراین بهتر است در این دوران از هایفوتراپی خودداری کنید.

افراد دارای آسیب یا عفونت پوستی در قسمت های درمانی:

هایفو ممکن است عفونت پوستی موجود در قسمت در حال درمان را تشدید نماید. در این صورت، بهتر است از هایفو خودداری کرده تا زمانی که پوست بهبود یابد.

افراد دارای توده ‌های سرطانی:

هایفو ممکن است بر روند رشد توده ‌های بدخیم تاثیر داشته باشد. در صورت وجود سابقه توده ‌های سرطانی، بهتر است قبل از هایفو با پزشک معالج خود مشورت کنید.

افراد دارای دستگاه ‌های الکترونیکی در قسمت های درمانی:

هایفو از طریق امواج فوق ‌صوتی‌انجام می‌ شود و ممکن است بر دستگاه ‌های‌الکترونیکی که در بدن وجود دارند تاثیر منفی‌داشته باشد. لذا، افرادی‌که دستگاه ‌هایی‌مانند دستگاه ‌های قلبی یا شریانی‌دارند، باید از هایفو خودداری کرده و پزشک خود را مطلع‌سازند.

افراد دارای عوارض جدی از جمله التهابات پوستی شدید:

در صورتی که دارای‌حساسیت جدی‌در قسمتی از پوست خود هستید، هایفو ممکن است برای شما مناسب نباشد. در این موارد، مشاوره با پزشک معالج الزامی می باشد.

جمع بندی:

هایفو یک روش غیر جراحی است که با استفاده از امواج متمرکز فوق ‌صوتی، پوست را لیفت و تقویت می ‌کند. این روش برای کاهش چین و چروک، بهبود الاستیسیته پوست و لیفتینگ صورت و بدن استفاده می ‌شود. هایفو عوارض کمتری نسبت به روش ‌های جراحی دارد و نیازی به برش یا تزریق مواد دارویی ندارد. قبل از هایفو، مشاوره با پزشک متخصص پوست و زیبایی ضروری می باشد. مراقبت ‌های پس از هایفو نیز اهمیت داشته و تعداد جلسات به وضعیت پوست شما بستگی دارند.

بهترین دستگاه هایفو در ایران

در سال های گذشته انواع دستگاه هایفو 3بعدی و 5 بعدی در ایران وجود داشته، اما امسال دسنگاه هایفو 7 بعدی با آخرین تکنولوژی روز دنیا عرضه شد که میتواند نتایج فوق العاده ای جهت جوانسازی و لیفتینگ پوست داشته باشد.

برای خرید دستگاه هایفو و اطلاع از ویژگی های این دستگاه و قیمت دستگاه هایفو به وب سایت شرکت نویان طب مانلی مراجعه کرده یا با مشاوران این شرکت تماس بگیرید.

خانم شیانی  09126488767

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو