ترمیم کردن موهای آسیب دیده با کراتینه یا پروتئین‌تراپی

منبع: دلتا پیام

3

1402/6/1

20:47


ترمیم کردن موهای آسیب دیده خواسته اکثر خانم‌هایی است که با لوازم حرارتی یا دکلره به موهایشان آسیب زده‌اند. ما در این مطلب از دلتا مگ به شما می‌گوییم بهترین راهکار برای شما کدام است. ترمیم کردن موهای آسیب دیده با کراتینه یا پروتئین‌تراپی یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین بحث‌ها در دنیای مراقبت‌کردن از مو، …

ترمیم کردن موهای آسیب دیده با کراتینه یا پروتئین‌تراپی

ترمیم کردن موهای آسیب دیده خواسته اکثر خانم‌هایی است که با لوازم حرارتی یا دکلره به موهایشان آسیب زده‌اند. ما در این مطلب از دلتا مگ به شما می‌گوییم بهترین راهکار برای شما کدام است.

ترمیم کردن موهای آسیب دیده با کراتینه یا پروتئین‌تراپی

یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین بحث‌ها در دنیای مراقبت‌کردن از مو، تفاوت پروتئین تراپی و کراتین است. هر دو تراپی می‌توانند به تقویت و ترمیم موهای آسب‌دیده کمک کنند؛ اما تفاوت‌های بسیار زیادی با هم دارند.

پروتئین تراپی با تزریق پروتئین به مو برای بازسازی و تقویت تارها عمل می‌کند. این تراپی مخصوصاً برای کسانی که موهایشان در اثر حرارت آسیب‌دیده‌، مؤثر است. از سوی دیگر، در کراتینه ترکیبی از کراتین و سایر مواد برای صاف‌کردن موها استفاده می‌‌شود و ظاهری درخشان و سالم به مو می‌دهد.

پروتئین تراپی با تزریق پروتئین به مو باعث بازسازی و تقویت هر تار مو می‌شود. این مورد برای کسانی که در اثر حرارت آسیب‌دیده‌اند، مؤثر است. در نهایت، بهترین تراپی برای موهای شما به نیازها و اهداف خاص شما بستگی دارد و برای ترمیم کردن موهای آسیب دیده باید در ابتدا با مشاور مشورت شود.

ترمیم کردن موهای آسیب دیده با کراتینه یا پروتئین‌تراپی

این دو روش یعنی پروتئین تراپی و کراتین هر دو از جمله روش‌های بسیار پر طرف‌دار هستند همچنین هر دوی این روش‌ها باعث تقویت و ترمیم موهای آسیب‌دیده می‌شوند؛ اما این دو روش دارای تفاوت‌های مهمی هستند.

کراتین با پر کردن شکاف‌های ساقه مو عمل آن را قوی‌تر و مقاوم‌تر در برابر آسیب می‌کند. از طرف دیگر، پروتئین تراپی، پروتئین مو را برای بازسازی و تقویت تارهای مو تزریق می‌کند.

اگر نیاز به ترمیم کردن موهای آسیب دیده دارید، پروتئین تراپی ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد. بااین‌حال، اگر به دنبال تراپی برای صاف‌تر کردن موهایتان هستید، کراتینه ممکن است راه‌حل عالی برای شما باشد.

احیای موی آسیب‌دیده در منزل

استفاده از روش‌های خانگی برای ترمیم موهای آسیب‌دیده در منزل یک راهکار ارزان و بسیار مؤثر است که در ادامه چند روش به شما آموزش می‌دهیم:

ترمیم کردن موهای آسیب ‌دیده با روغن چوب صندل 

چندین قطره روغن چوب صندل، روغن‌زیتون رو روغن جوجوبا را با یکدیگر مخلوط کرده و آن را بین کف دستان خود مالش دهید و سپس به انتهای موهایتان بزنید.

احیای موی آسیب‌دیده در منزل

روغن‌زیتون؛ معجزه‌ای برای موهای آسیب‌دیده

ترکیبی از چند قطره روغن‌زیتون، روغن بادام شیرین و روغن جوجوبا باعث ترمیم کردن موهای آسیب دیده می‌شود. موهایتان را به مدت نیم ساعت با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و سپس موهایتان را با شامپو مخصوص بشویید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو