وام کالابرگ چیست؟ | سیر تا پیاز وام ویژه اقلام سبد کالا با کارمزد 4% | ثبت فوری وام کالابرگ آغاز شد! + بخوانید

وام کالابرگ چیست؟ | سیر تا پیاز وام ویژه اقلام سبد کالا با کارمزد 4% | ثبت فوری وام کالابرگ آغاز شد! + بخوانید


3

1402/6/3

22:18


وام کالابرگ چیست؟ | سیر تا پیاز وام ویژه اقلام سبد کالا با کارمزد 4% | ثبت فوری وام کالابرگ آغاز شد! + بخوانید

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح کالابرگ الکترونیک تفاوت‌هایی با کوپن دهه شصت دارد و بیشتر شبیه به پرداخت کمک هزینه نقدی برای خرید کالاهای اساسی است.بحث کوپن یا کالابرگ الکترونیک از تابستان سال ۱۳۹۷ و با افزایش چشمگیر قیمت کالاهای اساسی مطرح شد.بر این اساس قرار اسـت همان کارت ‌بانکی کـه افراد با آن یارانه می گیرند بـه کالابرگ الکترونیک تبدیل شود تا مردم با استفاده از آن از فروشگاه‌ها سهمیه کالا‌های اساسی ‌خودرا دریافت کنند‎ ‎.بر اساس گمانه زنی ها کالابرگ الکترونیک هر چند ماه یکبار شارژ می شود.در ادامه به آخرین اخبار از کالابرگ الکترونیک می پردازیم.

طبق آخرین بروزرسانی اطلاعات سایت بانک گردشگری، این مجموعه با فرض داشتن بودجه لازم، تسهیلات خرید کالای بادوام را، با شرایطی که در ادامه ذکر خواهد شد، به متقاضیان پرداخت می‌کند. مبلغ تسهیلات بانک گردشگری در قالب عقود مرابحه یا فروش اقساطی به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.

به نقل از اقتصاد۱۰۰، متقاضیان به منظور دریافت این تسهیلات باید در این بانک سپرده قرض الحسنه داشته باشند. افراد به منظور دریافت این نوع تسهیلات لازم است پیش فاکتور کالای موردنظر خود را به یکی از شعب بانک گردشگری ارائه دهند.

کالابرگ الکترونیک

سقف این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شده و به ازای هر ۱۵ میلیون تومان فرد باید یک ضامن کسر از حقوق داشته باشد. سود این وام ۱۸ درصد اعلام شده است. این تسهیلات بانک گردشگری مسدودی سپرده ندارد و فرد هر وقت که لازم باشد می‌تواندر صورت پرداخت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و تعیین مدت بازپرداخت ۳۶ ماهه برای یک متقاضی، مبلغ اقساط یک میلیون و ۸۰۷ هزار و ۶۲۰ تومان خواهد بود.

 

کالابرگ

 

د از حساب خود استفاده کند. لازم به ذکر است که متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید هزینه تشکیل پرونده، آبونمان کارت اعتباری و اعتبارسنجی را هم بپردازند.افراد متقاضی این وام نباید هیچ چک برگشتی یا بدهی جاری در سیستم بانکی داشته باشند. وام گیرنده می‌تواند با مبلغ تسهیلات دریافتی از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک گردشگری خرید کند. هر مشتری بانک گردشگری فقط یکبار امکان استفاده از وام خرید کالا را دارد.

کالابرگ الکترونیک

اگر برای تأمین نقدینگی لازم برای خرید خودرو به دنبال گرفتن وام بانکی رفته باشید، می‌دانید که دریافت چنین وامی به کفش آهنی، مدارک عجیب‌وغریب و شرایط پیچیده‌ای نیاز دارد و درنهایت هم بعد از گذر کردن از هفت‌خوان رستم و چند ماه انتظار، مبلغی به شما پرداخت می‌شود که باید حداقل ۲ برابر آن را داشته باشید تا بتوانید یک خودروی داخلی معمولی بخرید.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از آغاز پرداخت وام با کارمزد ۸ درصدی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده از امروز خبر داد.

مهدی وحدت کار از تسهیلات جدید برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده خبر داد و گفت: نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده با ارائه تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۸ درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه با سه ماه تنفس از ابتدای شهریورماه سال جاری برای نوسازی تاکسی‌ها آغاز خواهد شد

وی افزود: در این طرح، شهرداری تهران از منابع داخلی خود تسهیلاتی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده با مشارکت صندوق کارآفرینی امید فراهم آورده است. به طوری که تاکسیرانان برای دریافت تسهیلات با مراجعه به اداره نوسازی سازمان تاکسیرانی باید نسبت به ثبت نام اقدام‌ می کنند و متناسب با زمان ثبت نام برای تشکیل و تکمیل پرونده بانکی به صندوق کارآفرینی امید برای بهره‌مندی از تسهیلات معرفی می‌شوند.
 

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: در صورتی که خودروساز به تعهد خود عمل کند و پیش فاکتور را در زمان بندی مشخص مطابق با قرارداد منعقد شده با نماینده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صادر کند، طرح نوسازی ناوگان مطابق با زمان بندی پیش بینی شده محقق خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: خودروی «سمند سورن پلاس» برای متقاضیان با قیمت حدود ۳۶۲ میلیون تومان عرضه می‌شود و با توجه به اینکه تحویل خودرو سه ماه پس از تکمیل پرداخت است و نظر به اجرای طرح کلید به کلید، تحویل خودروی فرسوده در روز دریافت خودروی جایگزین انجام می شود. مبلغ ارزش اسقاط نیز توسط مراکز به تاکسیرانان پرداخت می‌شود.

 

البته یک راه دیگر هم برای دریافت وام خودرو وجود دارد. این وام که توسط همراه‌مکانیک و در قالب طرح فروش قسطی خودرو پرداخت می‌شود، نیازی به معرفی ضامن ندارد و برخلاف وام‌های بانکی، فرایند پرداخت آن کمتر از یک هفته طول می‌کشد. در این مطلب با مراحل، شرایط و مدارک موردنیاز برای دریافت این وام خرید خودرو آشنا می‌شوید.

شرایط ثبت‌نام وام خودرو همراه مکانیک چیست؟

برای ثبت‌نام وام خودرو همراه مکانیک، شما ۵۰ درصد مبلغ خودرو را به‌عنوان پیش‌پرداخت واریز می‌کنید و مابقی مبلغ خودرو به شما وام داده می‌شود. ثبت‌نام این وام ۳ شرط مهم و اساسی دارد:

توانایی لازم برای پرداخت حداقل ۵۰ درصد مبلغ خودروی موردنظرتان را داشته باشید.

 

خودروی موردنظر شما یا باید در نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک موجود باشد یا از نظر شرایط فنی و بدنه، استانداردهای موردنظر کارشناسان همراه مکانیک را داشته باشد.

شرایط ثبت‌نام وام خودرو

دوره بازپرداخت این وام، بین ۶ تا ۳۶ ماه متغیر است که مبلغ پیش‌پرداخت و اقساط به طول دوره بازپرداخت بستگی دارد و ملاک انتخاب هر دوره هم توانایی مالی شما است.

مبلغ پیش‌پرداخت و قسط‌های وام خودرو همراه مکانیک چقدر است؟

 

برای این که بدانید مبلغ پیش‌پرداخت و اقساط وام خودروی همراه مکانیک در بازه‌های ۶ تا ۳۶ماهه چگونه محاسبه می‌شود، نگاهی به جدول زیر بیندازید. در این جدول مبالغ مذکور برای خرید ساینا s مدل ۱۴۰۲ (صفر) قید شده که در حال حاضر حدود ۳۶۱ میلیون تومان قیمت دارد.

دوره بازپرداخت پیش‌پرداخت (تومان) مبلغ هر قسط (تومان)
۶ ماهه ۱۸۱,۰۰۰,۰۰۰ ۳۹,۳۳۵,۰۰۰
۱۲ ماهه ۱۹۱,۰۰۰,۰۰۰ ۲۱,۰۱۷,۰۰۰
۱۸ ماهه ۱۹۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱۴,۹۳۷,۰۰۰
۲۴ ماهه ۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱,۸۶۸,۰۰۰
۳۶ ماهه ۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸,۸۵۹,۰۰۰
 

مدارک موردنیاز برای دریافت وام خودرو از همراه مکانیک چیست؟

برای خرید اقساطی خودروی موردنظرتان از همراه مکانیک و دریافت وام برای آن، باید مدراک زیر را فراهم کنید:

 
 

کارت ملی و شناسنامه

دسته‌چک صیادی

 

گردش حساب ۶ ماهه

سند یا اجاره‌نامه محل سکونت

 

فیش حقوقی یا جواز کسب

لازم به ذکر است که دریافت گردش حساب ۶ ماهه به منظور تخمین توانایی مالی شما برای پرداخت تعداد اقساط موردنظر دریافت می‌شود.

چرا وام خودرو همراه مکانیک از سایر روش‌های خرید اقساطی خودرو بهتر است؟

“اگرچه خرید قسطی ماشین در ذات خود جذابیت دارد، در عین حال پر است از انواع ریسک‌ها و خطرها. مخصوصا زمانی‌که پای فروش اقساطی خودرو دست دوم (کارکرده) در میان باشد. اما وقتی مزیت‌های زیر را به آن بیفزایید استفاده از وام خودرو همراه مکانیک به یک گزینه امن و به‌صرفه و حتی یک سرمایه‌گذاری تبدیل خواهد شد.”

مزایای زیر نشان می‌دهد که چرا وام خودرو همراه مکانیک از وام‌های بانکی و سایر روش‌های خرید اقساطی خودرو بهتر است:

امکان خرید خودروهای خارجی، داخلی، صفر و کارکرده

بدون نیاز به معرفی ضامن

کارشناسی شدن تمامی خودروهای موجود در نمایشگاه همراه مکانیک

ضمانت ۷ روزه کارشناسی خودروها

فرایند اعتبارسنجی کوتاه‌مدت (کمتر از یک هفته)

واگذاری خودرو در کمتر از ۴۸ ساعت

ثبت سند شش‌دانگ به نام شما از ابتدای کار

تنفس ۲ تا سه‌ماهه بین واریز پیش‌پرداخت و اولین قسط

به‌صرفه تمام شدن قیمت خودرو در مقایسه با سایر طرح‌های لیزینگ

همراهی کارشناسان همراه مکانیک در تمامی مراحل خرید خودرو تا تعویض پلاک

در انتها هم ذکر این نکته ضروری است که همراه مکانیک برای تأمین سرمایه موردنیاز به منظور پرداخت وام، با شرکت‌های لیزینگ معتبر همکاری می‌کند که می‌توانید استعلام آن‌ها را از سایت بانک مرکزی بگیرید.

برای اطلاع از شرایط، مدارک موردنیاز و مزایای وام خرید خودرو صفر و کارکرده، کلیک کنید. این وام نیازی به معرفی ضامن ندارد و در کمتر از یک هفته پرداخت می‌شود.

شرایط دریافت وام خرید خودرو

۱. کلیه‌ی اشخاص حقیقی دارای ۱۸ سال تمام، می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند.

۲. فرد متقاضی دریافت وام خرید خودرو، نبایست هیچ‌گونه سابقه‌ی چک برگشتی یا اقساط معوقه در سیستم بانکی کشور را داشته باشد.

۳. برای دریافت تسهیلات خرید خودرو، می‌بایست بین یک یا دو نفر ضامن معتبر به همراه تمام مدارک هویتی مانند گواهی کسر از حقوق یا چک کارمندی به بانک مقصد ارائه گردد که این مدارک و تعداد ضامن‌ها بسته به مبلغ اصل وام ممکن است متفاوت باشد.

۴. بازپرداخت اقساط هر سال، حداکثر تا سه سال به مدت ۳۶ ماه با سود ۱۸ درصدی لحاظ خواهد شد.

۵. تسهیلات خریدخودرو تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که می‌خواهند خودروی داخلی خریداری کنند.

مدارک لازم برای ثبت‌نام و دریافت وام خرید خودرو

مدارک لازم برای ثبت‌نام و دریافت وام خرید خودرو

۱. اصل شناسنامه‌ی متقاضی دریافت وام به همراه کپی از تمام صفحات شناسنامه جهت ارائه به بانک

۲. اصل کارت ملی متقاضی به علاوه‌ی کپی از پشت و روی کارت

۳. پرینت گردش حساب کلیه حساب‌های بانکی در سه ماه آخر با مهر بانک

۴. احراز هویت محل سکونت و ارائه‌ی اصل و کپی اجاره‌نامه یا سند ملکی به‌علاوه‌ی یکی از قبوض چندگانه

۵. آدرس دقیق محل مسکونی به همراه کد پستی معتبر

۶. پرینت و کپی آخرین نسخه از گواهی کسر از حقوق ضامن

۷. گواهی اشتغال به کار متقاضی دریافت تسهیلات خرید خودرو به همراه فیش حقوقی با مهر و سربرگ شرکت

۸. اصل شناسنامه‌ی ضامن به همراه کپی از صفحات اول و دوم

۹. اصل و کپی کارت شناسایی ملی ضامن (پشت و رو)

۱۰. دسته چک صیادی ضامن در صورت اعلام به نیاز بانک وام دهنده

تفاوت وام بانکی با سایر تسهیلات شرکت‌های لیزینگی خودرو

شرایط دریافت وام خرید خودرو در بانک‌های مختلف با شرکت‌های لیزینگی و خودروسازی متفاوت است. به عنوان مثال، مراحل دریافت وام از شرکت های خودروسازی و لیزینگ به گونه‌ای است که تا پایان پرداخت اقساط وام، خودروی شما در رهن شرکت خودروسازی یا به عبارت دیگر شرکت فروشنده‌ی خودرو باقی خواهد ماند. در مورد بانک‌های دولتی و خصوصی این‌گونه نیست، و بعد از پرداخت تعداد مشخصی از اقساط که توسط بانک تعیین می‌گردد، فرد وام گیرنده می‌تواند مراحل به نام زدن سند خودرو را آغاز کند.

در حقیقت اوراق بهادار خودرو، مهم‌ترین تفاوت بانک‌ها و شرکت‌های لیزینگی برای دریافت وام است، که اگر شخص متقاضی دریافت وام خرید خودرو قصد داشته باشد از بانک‌های دولتی وام بگیرد، با ارائه‌ی مدارک خواسته شده می‌تواند پس از موعد مقرری که تنها توسط خود بانک‌ها و در چارچوب قوانین آن‌ها تعریف می‌شود، می‌تواند پس از طی کردن مدت معلوم شده، سند خودرو را به فروش بگذارد. در این حالت، پس از به فروش رفتن سند خودروی اقساطی، شخص خریدار که به عنوان مالک جدید خودرو شناخته می‌شود موظف است اقساط باقی مانده یا پرداخت نشده را بپردازد.

مبلغ وام خرید خودرو در بانک‌ها

به مهم‌ترین شرایط دریافت تسهیلات خرید خودرو، از بانک‌های دولتی یا غیردولتی اشاره کردیم، با این حال با توجه به این‌که برخی از این بانک‌ها متقاضیان بیش‌تری دارند، در ادامه سعی کرده‌ایم شرح کوتاهی از شرایط کلی دریافت وام خرید خودرو از رایج‌ترین این بانک‌ها را بیان کنیم.

قوانین و مقررات دریافت تسهیلات خودرو از بانک صادرات

۱. وام خرید خودروی بانک صادرات تنها به خودروهای تولید داخل کشور تعلق می‌گیرد.

۲. تنها برخی از شعب بانک صادرات امکان ثبت‌نام برای دریافت وام خرید میسر است.

۳. شخص وام گیرنده پس از تحویل خودروی موردنظر، می‌بایست اصل سند مالکیت خودرو، کارت ماشین، و بیمه‌نامه‌ی یک ساله‌ی خودرو را به بانک ارائه دهد.

۴. سقف دریافت تسهیلات خرید خودرو از بانک صادرات ۲۰ میلیون تومان است که با سود ۱۸ درصدی محاسبه شده و طی ۳۶ ماه از وام‌گیرنده دریافت می‌شود.

وام خرید خودرو بدون ضامن

برای بهره‌بری از تسهیلات خرید خودروی داخلی از بانک‌های دولتی و غیردولتی کشور، معرفی یک یا دو نفر ضامن به همراه چک کارمندی الزامی است. چنانچه به ضامن معتبر دسترسی ندارید، می‌توانید از خدمات تسهیلاتی شرکت‌های خصوصی استفاده کنید که در این صورت، به ارائه‌ی چک صیادی و سفته نیاز دارید.

وام خرید خودرو بدون ضامن

کدام بانک‌ها برای خرید خودرو وام می‌دهند!

برخی از بانک‌ها با تعیین شرایط مشخصی که معمولا در عموم این بانک‌ها مشترک است، به متقاضیان دریافت کمک‌هزینه‌ی خرید خودرو، وام می‌دهند که در ادامه از آن‌ها نام برده شده است؛

بانک سامان بانک صادرات بانک آینده
بانک پارسیان بانک ایران‌زمین پست‌بانک ایران
بانک تجارت بانک دی بانک سپه
بانک ملی بانک گردشگری  

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو