بهترین فیلم های لوکا گوادانینو تا سال 2024

بهترین فیلم های لوکا گوادانینو تا سال 2024


منبع: فیگار

3

1402/6/4

00:01


فیلم‌های لوکا گوادانینو، داستان‌هایی را روایت می‌کنند که باعث شده ما به مکان‌های زیبا برویم. در ادامه به معرفی بهترین فیلم های لوکا گوادانینو خواهیم پرداخت.

بهترین فیلم های لوکا گوادانینو تا سال 2024

فیلم‌های لوکا گوادانینو، داستان‌هایی را روایت می‌کنند که باعث شده ما به مکان‌های زیبا برویم. در ادامه به معرفی بهترین فیلم های لوکا گوادانینو خواهیم پرداخت.

اگر کارگردانی وجود داشته باشد که بداند چگونه حواس مردم را جذب کند، آن لوکا گوادانینو است. این کارگردان، فراتر از تسلطش در داستان‌گویی سمعی و بصری، می‌تواند به نوعی لمس، طعم و بوی را در یک صحنه تداعی کند. او در برترین فیلم های Luca Guadagnino از این هدیه برای ساختن فضایی استفاده می‌کند که احساسات و افکار شخصیت‌هایش را تقلید و به تصویر می‌کشد.

او از زمان آغاز فعالیتش در حواشی سینمای هنری، مستندهای زیادی را در کنار کارهای سینمایی خود، کارگردانی کرده است. به زودی چیزهای بیشتری از کارگردان ایتالیایی که استعدادهای خود را در قلمرو جدیدی به کار می‌برد، منتشر خواهد شد و همچنین ما نگاهی به فیلم های برتر لوکا گوادانینو خواهیم کرد.

بهترین فیلم های لوکا گوادانینو تا سال 2024

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های لوکا گوادانینو تا سال 2024 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

  • The Protagonists
  • Melissa P
  • Suspiria
  • I Am Love
  • A Bigger Splash
  • Call Me By Your Name
  • Challengers

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های لوکا گوادانینو

بهترین فیلم های لوکا گوادانینو

او پروژه‌ای به نام Challengers در دست ساخت دارد که به عنوان جدیدترین فیلم لوکا گوادانینو در سال 2024 شناخته می‌شود. فیلم جدید او، یک درام در دنیای حرفه‌ای تنیس است که زندایا و جاش اوکانر در آن نقش آفرینی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

The Protagonists

بهترین فیلم های لوکا گوادانینو

فیلم های برتر لوکا گوادانینو

فیلم جنایی گوادانینو در سال 1999 اولین فیلم بلند او بود و او را در رادار خبره‌های هنرهای هنری قرار داد. همچنین این فیلم، اولین همکاری تیلدا سوینتون با این کارگردان بود که باعث شد این دو، دوستان خوبی بشوند که مرتباً با همدیگر کار می‌کنند. Protagonists یک گروه مستندساز تخیلی ایتالیایی را دنبال می‌کند که به لندن می‌آیند تا به داستان واقعی قتل بی‌معنای سرآشپز محمد السید، توسط دو پسر نوجوان بپردازند.

این فیلم هنری، با ژانر خاص و هنرنمایی سوئینتون به عنوان یکی از خدمه و یک بازیگر زن در بازسازی‌های دراماتیک مستند، اولین مدرکی بود که نشان می‌داد تیلدا سوینتون و گوادانینو دارای حساسیت‌های هنری مشترک بودند.

فیلم حاوی بسیاری از عناصری است که اکنون کارنامه کارگردان را مشخص می‌کند. گوادانینو با شور و شوق، تراژدی و روایت‌های دوران بلوغ را به جذابیت‌های فیلم اشاره کرد. در حالی که داستان و مضامین در اینجا تا حدودی درهم ریخته است؛ اما گوادانینو ثابت می‌کند که حرفی برای گفتن دارد.

Melissa P

بهترین فیلم های لوکا گوادانینو

برترین فیلم های Luca Guadagnino

داستان این فیلم، بر اساس یک رمان پرفروش ایتالیایی بحث‌برانگیز به نام Fifty Shades است، دختری را که در میان بیداری جنسی دنبال می‌کند. ملیسا که با یک زندگی خانوادگی دشوار در خانه دست و پنجه نرم می‌کند، در همه مکان‌های اشتباه، به دنبال عشق می‌گردد و برای بدست آوردن آن، دست به رفتارهای جنسی افراطی می‌زند. او داستان را در مجموعه‌ای از یادداشت‌های روزانه صریح‌تر که به صورت صوتی خوانده می‌شود، تعریف می‌کند.

فیلم دوم گوادانینو، سبکی دارد و ماریا والورده، بازیگر، خواسته‌ها و سردرگمی‌های دختر جوان را در مورد عشق و شهوت به خوبی به تصویر می‌کشد. برخی از نماهای گوادانینو، به ویژه آنهایی که لمس و نزدیکی فیزیکی را به تصویر می‌کشند، به نقاط قوتی اشاره می‌کنند که او در Call Me By Your Name به شدت نشان می‌دهد.

متأسفانه ملیسا پی، مضامین عاطفی خود را در مورد رابطه جنسی و عشق نوجوانان با وضوح زیاد ارائه نکرد. همچنین برخی از ویژگی‌های آزاردهنده‌ای در محتوای فیلم وجود داشت که برای برخی گمراه‌کننده بود. بسیاری از این موارد را می‌توان به خود منبع متصل کرد، زیرا خوشبختانه گوادانینو سوءاستفاده‌های جنسی گرافیکی را خارج از صفحه نگه داشت. چیزی که باقی می‌ماند فیلمی زیباست که از نظر روایی گیج کننده است.

Suspiria

بهترین فیلم های لوکا گوادانینو

ساسپیریا که تا به حال در فیلم‌شناسی گوادانینو به عنوان نقطه‌ای پرت بود، می‌توانست به راحتی از سبک پر جنب و جوش و مجللی که مشخصه آثار دیگر اوست استفاده کند. بسیاری از او انتظار داشتند که از پالت رنگی تقریباً روان‌گردان از Suspiria اصلی داریو آرجنتو در سال 1977، یک کلاسیک از ژانر وحشت، استفاده کند. در عوض نسخه او، تصویری تاریک از برلین دوران جنگ سرد بود.

جو فیلم، به اندازه کافی ترسناک است. هنگامی که یک رقصنده آمریکایی به نام سوزی با هنرنمایی داکوتا جانسون، از راه می‌رسد، او به سرعت درگیر خطرات آکادمی می‌شود. ارتباط اصلی مهارت فیلم ساسپیریا، با دیگر آثار گوادانینو، علاوه بر تیلدا سوینتون در نقش‌های متعدد و دلخراش، در بازی با حواس بیننده است.

این بار گوادانینو از هدایای خود به عنوان فیلمساز استفاده می‌کند تا بیننده را غرق در احساس وحشت، ترس و انزجار کند. او خلاقانه از زوایای دوربین، نور، امتیاز تام یورک و معماری برای ایجاد حس ترس استفاده می‌کند. او یک سکانس خلق می‌کند که حتی یک قطره خون هم ندارد؛ اما یکی از آزاردهنده‌ترین قطعات وحشت بدنی در کل این ژانر به شمار می‌رود.

I Am Love

بهترین فیلم های لوکا گوادانینو

بهترین فیلم های لوکا گوادانینو

فیلم پرمخاطب گوادانینو و اولین فیلم در سه‌گانه آرزو، I Am Love، استعدادهای فراوان کارگردان را در انفجاری از رنگ و احساسات نشان می‌دهد. اِما با هنرنمایی تیلدا سوینتون، زنی روسی است که با یک تاجر ثروتمند ایتالیایی ازدواج کرده و در این کشور، هر چند سرکوب شده، زندگی می‌کند. وقتی او با دوست پسرش، آشپزی به نام آنتونیو، رابطه عاشقانه برقرار می‌کند، همه چیز تغییر کرده و داستان آشفته، آغاز می‌شود.

نورپردازی شیک گوادانینو که نشان می‌دهد جهان اطراف او محو می‌شود او در کانون توجه روشن قرار می‌گیرد. این صحنه مظهر استعداد فنی گوادانینو و استدلال فیلم در مورد قدرت شهوت است. متاسفانه برای اِما، این به معنای پذیرش عواقب غم‌انگیز است. با این حال، گوادانینو راهی برای لمس تقریباً هر یک از حواس پنج گانه ما با تأکید ویژه بر طعم در اینجا پیدا می‌کند. نماهایی از غذاهای لذیذ به عنوان برخی از جزئی‌ترین و باشکوه‌ترین تصاویر غذا در یک فیلم زنده خواهند ماند که بیننده لذت خواهد برد.

A Bigger Splash

بهترین فیلم های لوکا گوادانینو

بهترین فیلم های لوکا گوادانینو

این درام از گوادانینو، به سبک علامت تجاری او با رنگ‌های مهیج و فیلمبرداری حسی فیلمبرداری شده است. تاریکی زیر سطح آفتابی، تعطیلات یک زوج در یک جزیره دورافتاده ایتالیایی در سواحل آفریقا را نشان می‌دهد. با طراحی آزادانه از فیلم La Piscine ساخته ژاک درای در سال 1969، A Bigger Splash به دنبال ماریان لین، ستاره راک بازنشسته است که با دوست پسر فیلمسازش، به تعطیلات می‌رود.

ماریان که اغلب قادر به صحبت کردن نیست، روی بهبودی خود تمرکز می‌کند تا اینکه یک دوست قدیمی پر سر و صدا و دخترش ظاهر می‌شوند. اینجا، موجی تاریک از پشت بهره‌برداری‌های عاشقانه و جنسی شخصیت‌ها برمی‌خیزد و زمانی که سرانجام شکست، تراژدی را به ارمغان می‌آورد. اجرای بسیار قوی فاینس به گوادانینو اجازه می‌دهد تا بیانیه‌ای پرتنش و پرشور در مورد اینکه چگونه افراد دیگر و خود زندگی به طور اجتناب ناپذیری آب روابط ما را مختل می‌کنند، ارائه دهد. شما فقط می‌توانید برای مدت طولانی در یک جزیره تنها بمانید.

Call Me By Your Name

بهترین فیلم های لوکا گوادانینو

هوس، هرگز به اندازه معروف‌ترین فیلم گوادانینو که Call Me By Your Name نام دارد، واقعی نبوده است. این فیلم بر اساس رمانی از آندره آسیمن، پسری 17 ساله به نام الیو با بازی تیموتی شالامه، فرزند با استعداد موسیقی دانشگاهی که تابستان در ایتالیا می‌ماند، را دنبال می‌کند. به همان اندازه که به نظر می‌رسد، صداها تأثیر زیادی در این فیلم دارند، سیگار در خیابان‌های گرم تابستانی ایتالیایی، دیسکوهای آخر شب و بعدازظهرهای طولانی نیز حواس ما را به اَتَش می‌رسانند.

هنگامی که یک دانش آموز فارغ التحصیل از پدرش به نام الیور برای ماندن در کنار خانواده می‌آید، تابستان الیو تبدیل به یکی از آرزوهای وسواس‌گونه و همه جانبه می‌شود. هر کلمه، لمس و نگاه توسط گوادانینو بزرگ‌نمایی شده و برای الیو به رمزگشایی تبدیل می‌شود.

وقتی عاشقانه آنها در نهایت تحقق پیدا می‌کند، تابستان به پایان خود نزدیک می‌شود. این لحظه شکست واقعی برای الیو بود که به یک تراژدی تبدیل شد؛ اما فیلم‌های گوادانینو را نیز در کانون توجه هالیوود قرار داد. در حالی که دنباله آن منتفی شد، مطمئناً می‌توانیم در سال‌های آینده منتظر داستان‌های جذاب‌تری از شور و شوق از گوادانینو باشیم.

Challengers

بهترین فیلم های لوکا گوادانینو

جدیدترین فیلم لوکا گوادانینو در سال 2024

Challengers، یک فیلم کمدی ، درام، ورزشی و عاشقانه آمریکایی به کارگردانی لوکا گوادانینو و نویسندگی جاستین کوریتزکس است. در این فیلم زندایا، جاش اوکانر و مایک فیست به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم، یک قهرمان تنیس گرند اسلم را دنبال می‌کند که برای رقابت در یک مسابقه با معشوق سابق و مربی خود ثبت نام می‌کند. این فیلم قرار است در تاریخ 26 آپریل 2024 توسط Metro-Goldwyn-Mayer در ایالات متحده اکران شود.

این فیلم از تاریخ اکران اولیه خود در 15 سپتامبر 2023 به تعویق افتاد و به دلیل اعتصاب SAG-AFTRA در سال 2023 از جایگاه خود به عنوان فیلم افتتاحیه هشتادمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز خارج شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های لوکا گوادانینو تا سال 2024 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

نخستین فیلم لوکا گوادانینو چه نام داشت؟

نخستین فیلم بلند و رسمی این کارگردان، The Protagonists نام داشت.

بازیگر محبوب لوکا گوادانینو که با او همکاری‌های زیادی داشت، چه کسی بود؟

تیلدا سوئینتون، یکی از مهم‌ترین بازیگرانی است که در اکثر پروژه‌های لوکا گوادانینو حضور دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو