خودروهای باکیفیتی که با پول پراید می توان در آمریکا خرید

خودروهای باکیفیتی که با پول پراید می توان در آمریکا خرید


منبع: روزیاتو

2

1402/6/4

10:45


خودروهای باکیفیتی که با پول پراید می توان در آمریکا خرید

خودروهای باکیفیتی که با پول پراید می توان در آمریکا خرید

ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد با پول خرید پراید، خودروهای باکیفیتی در آمریکا می توان خریداری کرد که در ایران قیمت های میلیاردی دارند. پیش از این هم بارها مقایسه هایی از این دست درباره ی تفاوت تأمل برانگیز قیمت و کیفیت خودروها در داخل و خارج ایران صورت گرفته است.

۲۰۱۲ Mercedes Benz B Class C300 Sport

قیمت: ۵،۹۵۰ دلار، معادل ۲۹۸ میلیون تومان

۲۰۱۳ Cadillac ATS Luxury

قیمت: ۵،۹۹۱ دلار، معادل ۲۹۹ میلیون تومان

۲۰۱۰ Ford Mustang V6

قیمت: ۵،۹۹۱ دلار، معادل ۲۹۹ میلیون تومان

۲۰۱۳ Audi A4 Premium Plus

قیمت: ۶ هزار دلار، معادل ۳۰۰ میلیون تومان

۲۰۱۲ BMW 5 Series 528i xDrive

قیمت: ۵،۹۹۹ دلار، معادل ۳۰۰ میلیون تومان

۲۰۱۶ Kia Forte LX

قیمت: ۵،۲۱۱ دلار، معادل ۲۶۰ میلیون تومان

۲۰۱۰ Lexus ES 350 Stdrd

قیمت: ۵،۹۰۰ دلار، معادل ۲۹۵ میلیون تومان

در حالی قیمت برخی مدل های پراید در بازار آزاد به بیش از ۳۰۰ میلیون تومان، چیزی معادل ۶ هزار دلار رسیده است که این خودرو همواره به عنوان بی کیفیت ترین و پرخطرترین خودروی ساخت داخل شناخته می شود.

پراید وقتی نخستین بار در سال ۷۲ توسط گروه سایپا در ایران تولید و راهی بازار شد، با قیمتی بین یک میلیون و ۸۷۰ هزار تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌ رسید و خیلی زود در بازار محبوبیت پیدا کرد. حالا اما امکان خرید خودرویی که زمانی به عنوان ارزان ترین خودروی ساخت داخل شناخته می شد نیز برای بسیاری از مردم از میان رفته است.

سال ها است که ورود خودروهای باکیفیت خارجی به داخل کشور، به بهانه ی حمایت از تولید داخلی ممنوع بوده یا با عوارض گمرکی سنگین میسر بوده است. این موضوع باعث ایجاد یک بازار بی رقیب برای خودروسازان داخلی و قیمت بالای خودروهای خارجی شده است، خودروهایی که اکثریت قریب به اتفاق مردم توان خریدشان را ندارند. در ماه های اخیر بحث واردات خودروهای خارجی کارکرده بسیار داغ بوده و مجلس نیز به آزادسازی واردات این خودروها رأی داد.

با این حال، در اواخر مرداد ماه امسال، مهدی ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه تجارت اعلام کرد هنوز آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست دوم نهایی و ابلاغ نشده و هیچ خودروی دست دومی وارد کشور نشده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو