طرز تهیه بورک سوسیس با طعم به یاد ماندنی

منبع: آرگا

3

1402/6/6

08:09


اگر از علاقه مندان به آشپزی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه بورک سوسیس ترکیه ای آشنا شوید. این بورک ها طعم فوق العاده ای دارند.

بورک یکی از انواع غذاهای ترکیه ای محبوب بوده که امروزه در تمام دنیا می باشد. طرز تهیه بورک سوسیس که یک مدل متنوع از بورک های ترکیه ای بوده در این بخش قرار داده شده که می توانید، مطالعه کنید.

اگر می خواهید، انواعی از بورک های خانگی را تهیه کنید در این بخش می توانید با طرز تهیه بورک حلزونی و بورک پفکی آشنا شوید. رسپی این بورک ها ساده بوده و برای پذیرایی شما مناسب است.

طرز تهیه بورک سوسیس

مواد اولیه:

  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • آرد: ۱ و نیم لیوان
  • روغن مایع: ۴ قاشق غذاخوری
  • شیر: ۱ و نیم لیوان
  • نمک: به میزان لازم

مواد لازم خمیر:

  • سوسیس سوجوک: چند عدد
  • فلفل قرمز: ۱ عدد
  • فلفل سبز: ۱ عدد
  • پول بیبر و نمک: به میزان لازم
  • پنیر چدار: به میزان لازم
  • آویشن: به میزان لازم

طرز تهیه بورک سوسیس:

این بورک رسپی ساده و فوق العاده ای دارد که حتی می توانید برای تهیه انواعی دیگر از بورک ها نیز استفاده کنید. ابتدا درون ظرفی تخم مرغ ها را شکسته  و با استفاده از همزن به خوبی ترکیب کرده تا از حالت لختگی خارج شود. مقداری ورغن مایع درون تخم مرغ ها را ریخته و مجدد ترکیب کرده و یکدست کنید.

مواد بورک سوسیس

بعد از اینکه مواد یکدست شد، باید مقداری نمک به مخلوط آن اضافه کنید. حالا شیرا را به آرامی به مواد اضافه نمایید. توجه داشته باشید که شیر باید به دمای محیط رسیده باشد. بعد از اینکه مواد با یکدیگر ترکیب شدند، می توانید آرد را چند مرحله به آن اضافه نمایید. بهتر است آرد را الک کرده تا بافت بهتری خمیر داشته باشد.

با استفاده از یک لیسک مواد را به آرامی ترکیب کرده و بعد از اینکه خمیر کدست شد باید آن را درون ظرف جمع کنید. در این بخش باید خمیر را چند دقیقه ای استراحت دهید تا حجم آن بیشتر شود.

در این قسمت می توانید، مواد میانی این بورک را تهیه کنید. فلفل قرزم و فلفل سبز را شسته و بعد به صورتی نگینی برش دهید. درون تابه ای مقداری روغن ریخته و بعد فلفل های نگینی شده را به آن اضافه کنید.

بورک سوسیس ترکیه ای

بعد از اینکه عطر فلفل ها کمی بلند شد، می توانید سوسیس ها را به صورت دلخواهی برش داده و درون یک تابه تفت دهید. بهتر است تا سوسیس ها را به صورت نارک برش دهید  تا به خوبی تفت بخورد. مقداری نمک، ادویه دلخواه و آویشن به آن اضافه کرده و مجدد تفت دهید.

حالا در این مرحله از طرز تهیه بورک سوسیس باید یک تابه نچسب روی حرارت بگذارید و مقداری روغن دون ان بریزید. در این قسمت نیز مقداری از خمیر کرپ را درون تابه ریخته و بعد از اینکه از اطراف حباب زد، می توانید درون آن را با مواد تهیه شده پر کنید.

در صورتی که دوست دارید، خمیر شما به خوبی پخته شود و خوشمزه تر باشدف می توانید دو طرف بورک را طلایی کنید. حالا می توانید مواد را ریخته و مقداری از پنیر چدار نیز روی آن بریزید. خمیر را به شکل دلخواه بسته و بورک ها را بعد از سرخ شدن، درون ظرف دلخواه چیده و می توانید آن را از وسط برش دهید. این بورک را می توانید با استفاده از سس های مختلفی نیز سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو