طرز تهیه بورک تابه ای لذیذ با روش خانگی

طرز تهیه بورک تابه ای لذیذ با روش خانگی


منبع: آرگا

7

1402/2/9

15:38


بورک تابه ای از غذاهای ساده و خوشمزه ترکیه ای است که در آن ترکیبات متنوعی به کار می رود. در این مطلب طرز تهیه بورک تابه ای با روشی ساده آموزش داده می شود.

اگر مایلید تا غذاهای سنتی سایر کشورها را نیز تست کنید در این مطلب طرز تهیه بورک تابه ای آموزش داده می شود که اصالت این غذا به کشور ترکیه باز می گردد و با ترکیبات متنوعی که دارد به راحتی آماده می شود. قابل ذکر است بورک یکی از غذاهای ترکی پرطرفدار در سراسر دنیا است و می توانید آن را در داخل فر یا تابه شبیه کوکو آماده کنید.

بورک تابه ای یکی از غذاهای سنتی خوشمزه و ساده کشور ترکیه می باشد که در آن ترکیبات متنوعی استفاده می شود. می توانید این غذای خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه و مطابق با سلیقه خود ترکیبات آن را تغییر دهید. برای درست کردن این بورک از گوشت و مرغ استفاده نمی شود و می توانید آن را با مقداری ژامبون و پنیرخامه ای یا پنیر پیتزا تهیه نموده و برای ناهار یا شام سرو کنید.

معمولا برای درست کردن بورک از خمیر یوفکا یا خمیر مخصوص آن استفاده می شود ولی در این مطلب سعی شده با ساده ترین مواد در دسترس بورک را آماده کنید. از این رو به جای خمیر از آرد و شیر کمک گرفته شده است.

حال برای این که با آموزش کامل طرز تهیه بورک تابه ای آشنا شوید با ادامه مطلب همراه ما باشید. همچنین می توانید آموزش طرز تهیه بورک مارپیچی و طرز تهیه بورک رژیمی را فرا گرفته و این نوع بورک ها را  نیز امتحان کنید.

مواد لازم

این میزان مواد برای ۴ نفر کافی است.

  • آرد: ۱.۵ لیوان
  • شیر: یک لیوان
  • نمک:یک ق. چای خوری
  • روغن مایع: دو ق. غذا خوری
  • جعفری: یک دسته
  • سوسیس: دو عدد
  • پنیر پیتزا: یک لیوان
  • فلفل سیاه: نصف ق. چای خوری
  • بکینگ پودر: یک ق. چای خوری

طرز تهیه بورک تابه ای

برای تهیه بورک تابه ای خوشمزه و پرطرفدار ابتدا سوسیس ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید. بعد جعفری را به شکل ساطوری ریز خرد کرده و کنار بگذارید. سپس تخم مرغ، شیر و روغن مایع را درون کاسه ای ریخته و هم بزنید. در ادامه آرد را به بکینگ پودر ترکیب نموده و به کاسه حاوی مواد قبلی اضافه نمایید.

بعد تمام مواد را با چنگال یا همزن دستی خوب همزده تا همه گلوله های آرد باز شود. اکنون سوسیس و جعفری خرد شده را به همراه نمک، فلفل سیاه و پنیر پیتزا به کاسه مواد اضافه و با هم ترکیب کنید. مواد را تا حدی هم بزنید که کاملا یکدست شوند. سپس داخل تابه مورد نظر را با مقداری روغن چرب کنید.

در ادامه مخلوط مواد را درون تابه ریخته و با پشت قاشق روی آن را صاف کنید تا یکدست شود. سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار بدهید و درب آن را ببندید تا یک طرف بورک سرخ شود. ۵ دقیقه که گذشت تابه را چک کنید که ببینید سرخ شده یا نه. هنگامی که مشاهده کردید زیر بورک طلایی شده تابه را درون بشقابی برگردانید بعد طرف دیگر بورک را در تابه قرار داده که سرخ شود.

در نهایت صبر کنید تا طرف دیگر بورک هم خوب سرخ و طلایی شود. بعد بورک خوشمزه را به ظرف سرو انتقال دهید. می توانید آن را همانند پیتزا برش زده با سس دلخواه خود سرو نمایید.

چند نکته مهم:

  • منظور از لیوان اندازه گیری در این جا لیوان چای خوری است.
  • می توانید به جای سوسیس از ژامبون استفاده کنید.
  • اگر مایلید تا از خمیر یوفکا استفاده کنید برای برش خمیر آن ها را روی هم قرار داده و لوله نموده و با قیچی برش بزنید. حتما لایه ها را باز کنید چرا که در کیفیت بورک تابه ای موثر است.
  • می توانید از قارچ نیز در این بورک استفاده نمایید.
  • می توانید بورک را به عنوان پیش غذا یا عصرانه در مهمانی ها سرو نمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو