پارس ناز پورتال

منبع: پارس ناز

3

1402/6/6

14:21


بهترین مرکز ایمپلنت دندان

چکیده : با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و زیبایی آتن میتوانید از شرایط اقساط برای خدمات درمانی و زیبایی شامل ایمپلنت دندان و ارتودنسی و کامپوزیت دندان و … استفاده کنید و از تخفیف های آن استفاده کنید. برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.

 

ایمپلنت دندان یک روش درمانی است که برای جایگزینی دندان های گم شده یا خراب شده استفاده میشود. در این روش، یک پیچ کوچک تحت عمل جراحی در فک جایگزین دندان گم شده قرار میگیرد.

 

سپس به این پیچ یک پروتز دندانی ثابت یا قابل حرکت متصل میشود که به شکل و عملکرد یک دندان طبیعی نزدیک است. ایمپلنت دندان عموماً از تیتانیوم ساخته میشوند و به دلیل پایداری و دوام بالا، نیاز به نگهداری و مراقبت کمتری دارند.

 

ایمپلنت دندان به متقاضیان بسیاری از مزایا و فواید ارائه میدهد. در زیر به برخی از مزایای ایمپلنت اشاره می‌کنیم:

 

* استحکام و پایداری: ایمپلنت دندان به عنوان جایگزینی دائمی برای دندان های گمشده عمل میکند و بدون هیچگونه نقصی به فک متصل میشود. این باعث‌ میشود که پایداری آن بسیار بالا و به مرور زمان تغییر نکند.

 

* طبیعی و زیبا: ایمپلنت به‌طور طبیعی به فک و لثه متصل میشود و بسیار شبیه دندان طبیعی به نظر میرسد. این باعث میشود که شما بتوانید به آزادی و اعتماد به نفس بیشتری در خندیدن، صحبت کردن و خوردن غذا دست پیدا کنید.

 

جراحی ایمپلنت دندان میتواند جایگزین مناسبی برای پروتزها یا بریج‌ هایی باشد که به خوبی روی هم قرار نمیگیرند و میتوانند گزینه‌ ای را در زمانی که فقدان ریشه‌های طبیعی دندان اجازه نمی‌دهد پروتزهای مصنوعی یا بریج‌ را جایگزین کنند، ارائه دهد.

 

نحوه انجام جراحی ایمپلنت به نوع و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. مزیت اصلی ایمپلنت، پشتیبانی محکم از دندان‌ های جدید شماست. از آنجایی که این ترمیم استخوان به زمان نیاز دارد، این روند میتواند چندین ماه طول بکشد.

 

از آنجایی که تیتانیوم موجود در ایمپلنت‌ ها با استخوان فک شما ترکیب میشود، ایمپلنت‌ ها نمی لغزند، صدا ایجاد نمیکنند یا به استخوان آسیب نمیرسانند.

 

ایمپلنت مناسب چه کسانی است؟

 

1- یک یا چند دندان از دست رفته داشته باشید.

2- استخوان فکی داشته باشید که به رشد کامل رسیده باشد.

3- بافت های دهان سالم داشته باشید و سیگار نکشید.

4- شرایط سلامتی ندارید که بر بهبود استخوان تأثیر بگذارد.

5- تمایلی به استفاده از دندان مصنوعی ندارند.

6- می خواهید گفتار خود را بهبود بخشید.

 

فرآیند برنامه ریزی برای ایمپلنت دندان ممکن است شامل متخصصان مختلفی باشد، از جمله پزشک متخصص در شرایط دهان، فک و صورت (جراح دهان و فک و صورت)، دندانپزشک متخصص در درمان ساختارهایی که از دندان ها حمایت میکنند.

 

کامپوزیت دندان

از آنجایی که ایمپلنت های دندانی به یک یا چند عمل جراحی نیاز دارند، برای آماده شدن برای این فرآیند باید یک ارزیابی کامل داشته باشید، از جمله:

 

در معاینه دندانپزشکی ممکن است عکس های اشعه ایکس و سه بعدی دندان گرفته شود و مدل هایی از دندان و فک شما ساخته شده باشد.

 

در مورد هر گونه بیماری و هر دارویی که مصرف میکنید، از جمله داروهای تجویزی و بدون نسخه و مکمل ها، به پزشک خود اطلاع دهید. اگر بیماری قلبی خاصی دارید یا ایمپلنت های ارتوپدی دارید، پزشک ممکن است قبل از جراحی آنتی بیوتیک تجویز کند تا از عفونت جلوگیری کند.

 

طرح درمان متناسب با شرایط شما، این طرح عواملی مانند تعداد دندان هایی که نیاز به تعویض دارید و وضعیت استخوان فک و دندان های باقی مانده را در نظر میگیرد.اگر استخوان فک شما به اندازه کافی ضخیم نیست یا خیلی نرم است، ممکن است قبل از انجام جراحی ایمپلنت دندان نیاز به پیوند استخوان داشته باشید.

 

این به این دلیل است که عمل جویدن قدرتمند دهان شما فشار زیادی بر استخوان شما وارد میکند و اگر نتواند از ایمپلنت پشتیبانی کند، جراحی احتمالا با شکست مواجه می شود. پیوند استخوان می تواند پایه محکم تری برای ایمپلنت ایجاد کند.

 

چندین ماده پیوند استخوان وجود دارد که می توان از آنها برای بازسازی استخوان فک استفاده کرد. گزینه‌ها ممکن است شامل یک پیوند استخوان طبیعی، مانند یک مکان دیگر در بدن شما، یا یک پیوند استخوان مصنوعی، مانند مواد جایگزین استخوان باشد که می‌تواند ساختارهای حمایتی را برای رشد استخوان جدید فراهم کند. با پزشک خود در مورد گزینه هایی که بهترین کار را برای شما دارند صحبت کنید.

 

ممکن است چندین ماه طول بکشد تا استخوان پیوند شده به اندازه کافی استخوان جدید برای حمایت از ایمپلنت دندان رشد کند. در برخی موارد، ممکن است فقط به پیوند استخوان جزئی نیاز داشته باشید که می تواند همزمان با جراحی ایمپلنت انجام شود. وضعیت استخوان فک تعیین می کند که چگونه ادامه دهید.

ایمپلنت مناسب چه کسانی است؟ ،لیفت لثه ،کامپوزیت دندان

لیفت لثه

 

لیفت لثه (Gum lift) یک روش جراحی که به منظور بهبود شکل و طول لثه‌ ها انجام میشود. در این روش، لثه‌ ها به صورت جراحی شکل‌ دهی و تغییراتی در ارتفاع و قرارگیری آن‌ها ایجاد میشود.

 

لیفت لثه عموماً برای بهبود ظاهر لثه‌های بزرگ، تبعید شده (دارای قوس)، یا نامتناسب استفاده میشود. علاوه بر این، لیفت لثه ممکن است در مواردی مانند درمان بیماری‌ های لثه و رفع عوارض آنها نیز استفاده شود.

 

معمولاً لیفت لثه توسط یک جراح لثه انجام میشود و ممکن است در برخی موارد نیاز به مداخله جراحی بیشتر از لثه‌ ها نیز باشد. همچنین، برای حفظ و نگهداری نتیجه این روش، به مراقبت دقیق و آموزش‌های کامل در زمینه بهداشت دهان و دندان نیز نیاز است.

 

لیفت لثه با ایمپلنت دندان به عنوان یک روش جراحی لثه به کار می رود تا فضای لازم برای نصب ایمپلنت دندان را فراهم کند. این روش توسط جراحان دندانپزشکی انجام می شود و در موارد زیر استفاده میشود:

 

کمبود بافت لثه

در بعضی از موارد، لثه در ناحیه ای که ایمپلنت دندان نصب خواهد شد کمبود دارد. با استفاده از لیفت لثه، بافت لثه از ناحیه دیگری از دهان به محل نصب انتقال داده میشود تا فضای کافی برای نصب ایمپلنت فراهم شود.

 

افزایش ضخامت بافت لثه

در بعضی موارد، ضخامت بافت لثه در ناحیه ای که ایمپلنت نصب خواهد شد کم است. با استفاده از لیفت لثه، بافت لثه از ناحیه دیگری از دهان به محل نصب منتقل می شود تا ضخامت لازم برای پشتیبانی از ایمپلنت فراهم شود.

 

نتیجه گیری

یکی از بهترین مراکز ایمپلنت دندان در تهران کلینیک آتن میباشد که بالای 20 سال در ضمینه دندان و ایمپلنت تخصص دارند و پیشنهاد ما به شما کلینیک آتن میباشد.

 

با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و زیبایی آتن میتوانید از شرایط اقساط برای خدمات درمانی و زیبایی شامل ایمپلنت دندان و ارتودنسی و کامپوزیت دندان و … استفاده کنید و از تخفیف های آن استفاده کنید. برای مشاوره رایگان تماس بگیرید. 02177852136

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو